Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
I know! 't Is zo vroeg donker & 't is er gewoon nog niet van gekomen - binnen een paar weken ga ik hem (haar?) alleszins eens voor een opblink- en beschermingsbeurt binnendoen bij de vriendelijke meneer van Perfectshine.be die hier nu en dan op het cleaning & detailing forum post, misschien vind ik dan ook iemand met een betere camera dan mijn GSM
T'is een model 3. Ik had liever ook een 1 of een 2. Er was trouwens vanalles mis mee. Toen ik hem kocht liep het blok alles behalve soepel en maakte het een alarmerend tikkend geluid. Ik had ook de indruk dat 'ie niet volledig op 4 cilinders draaide. Dan maar zelf een avondje gesleuteld: Bougies vervangen (die waren te kort!), er zat een scheur in het darmpje van de voorontsteking, het koelwater stond te laag en de olie was veel te dun.
Ik heb het blok leeggezogen en er 10W40 ingekapt, daarmee is het getik ook verholpen, het waren namelijk de olie gedempte kleppen. Het blok draait al een pak beter, maar ik heb nog steeds de indruk dat er compressiegewijs iets niet snor zit in een van de cilinders. Vrijdag ga ik het meten, en dan zien we wel.
Voor de rest rijd dat wel super.
T'start wel moeilijk s'ochtends, en het dak en de motorkap zijn roze, maar voor de rest geen klachten.
Ik ben wel dik in de raap gescheten door die vorige eigenaar. No way dat 'ie 20 dagen geleden in die staat op een eerlijke wijze gekeurd is geraakt.
Al moet ik toegeven dat zo'n blok in orde zetten ook veel voldoening geeft.
T'is een model 3. Ik had liever ook een 1 of een 2. Er was trouwens vanalles mis mee. Toen ik hem kocht liep het blok alles behalve soepel en maakte het een alarmerend tikkend geluid. Ik had ook de indruk dat 'ie niet volledig op 4 cilinders draaide. Dan maar zelf een avondje gesleuteld: Bougies vervangen (die waren te kort!), er zat een scheur in het darmpje van de voorontsteking, het koelwater stond te laag en de olie was veel te dun.
Ik heb het blok leeggezogen en er 10W40 ingekapt, daarmee is het getik ook verholpen, het waren namelijk de olie gedempte kleppen. Het blok draait al een pak beter, maar ik heb nog steeds de indruk dat er compressiegewijs iets niet snor zit in een van de cilinders. Vrijdag ga ik het meten, en dan zien we wel.
Voor de rest rijd dat wel super.
T'start wel moeilijk s'ochtends, en het dak en de motorkap zijn roze, maar voor de rest geen klachten.
Zie uit met die distributieriemen van die karren....
Dees is de mijne (het is wel degelijk Alfa rood, maar op foto ziet dat er altijd wat meer oranje uit dan in het echt), jammer genoeg was het wat bewolkt, maar soit. x 1000
Dees is de mijne (het is wel degelijk Alfa rood, maar op foto ziet dat er altijd wat meer oranje uit dan in het echt), jammer genoeg was het wat bewolkt, maar soit. x 1000
Ook een vette kleur
Zijn dat de 17duimse GT-wielen (denk het wel, heeft de kleine uitsteeksels op de velgrand), vette velgen
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Comment