Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn vriendin en ik zijn aan't kijken naar een nieuwe (tweedehandse :p) auto, en ons oog viel gisteren op een Alfa GT 2.0 Distinctive met Selespeed van 2004 met 53000 km voor 15000 oiros.
1: Is dat aantal km's geen probleem?
2: iemand ervaring met die Selespeed boite?
3: zijn GT's betrouwbaar?
Mijn vriendin en ik zijn aan't kijken naar een nieuwe (tweedehandse :p) auto, en ons oog viel gisteren op een Alfa GT 2.0 Distinctive met Selespeed van 2004 met 53000 km voor 15000 oiros.
1: Is dat aantal km's geen probleem?
2: iemand ervaring met die Selespeed boite?
3: zijn GT's betrouwbaar?
1: 53.000 km is weinig, dus dat zal op zich geen probleem zijn. Vraag wel na wanneer de distributieriem vervangen is geweest (maximum 3 jaar/60.000km)
2: Matteus
3: 2.0TS gaat al lang mee, is een betrouwbare motor. Kunnen wel een slokje olie lusten en opnieuw opletten met de distributieriem. Ophanging vooraan kan ook wat kraken?
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Ok das al heel duidelijk, ik zal matteus eens pmmen. Kheb trouwens gezien dat het zelfs maar 42000 km is. Bon, morgen testrit, en dan zien we wel verder hè Alvast bedankt voor de reply, als er nog mensen zijn die hun mening willen geven, graag!
Valt mij net te binnen dat dat een JTS is (166pk en stochiometrische mengsel mogelijk), maar die hebben volgens mij geen extra problemen tov de "oude" 2.0TS. (motoren zijn dan ook bijna exact hetzelfde).
Bij de 147/156 word ook altijd aangeraden te luisteren naar vreemde geluiden als de airco aan- en uitgezet wordt, dus ik vermoed dat dat bij de GT ook zal gelden.
Dingen die ik weet van de Selespeed: klein pompje in de deur kan kapot gaan waardoor de bak niet meer uit neutraal geraakt.
Zit trouwens nog iemand op het forum met een rode 156 2.0 JTS selespeed, Friso89.
En controleer ook of alle sleutels en code-kaarten aanwezig zijn (voor de radio ondermeer)
Veel plezier met de testrit
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Is een 75 betrouwbaar bij sportief gebruik? Zo'n dikke kar he, en RWD
het is een alfa, dat zegt genoeg
Jeremy heeft de zijne getrashed met het circuitrijden in Top Gear vorig seizoen
maar de 75experience heeft er een pak lopen op de Ring en Francorchamps...
Mijn 75 reed super , nooit kosten aan gehad ,enkel weggedaan voor het verbruik
1.6 met dubbele webers ,verbruik gemiddeld 15 liter, maar wat een zalige kar anders
Comment