Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Pfff, ik had gisteren niet naar Top Gear mogen kjiken

    Ik wil een Alfa 75 weer

    Wat is de betrouwbaarste motor? 2.0 TS of 3.0 V6?
    Ik wou hier juist dezelfde vraag stellen
    Als ik zo'n propere 2.0 TS vind, ga ik hem halen... Nog iemand meer info over die 75's??

    Wat voor elektrische problemen zijn dat dan allemaal? Kostelijke probleempjes of niet?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
      Ik wou hier juist dezelfde vraag stellen
      Als ik zo'n propere 2.0 TS vind, ga ik hem halen... Nog iemand meer info over die 75's??

      Wat voor elektrische problemen zijn dat dan allemaal? Kostelijke probleempjes of niet?
      als ge ff tijd hebt...


      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

      Comment


      • Voor dat wel ja Is lezen...
        Zou zoiets geschikt zijn als daily kar?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
          Voor dat wel ja Is lezen...
          Zou zoiets geschikt zijn als daily kar?
          Volgens mij even geschikt als eender welke andere kar van die periode (op een W124 of 190-tank na misschien). Er kan af en toe wel eens iets misgaan natuurlijk.

          Comment


          • Fun zal hij meer dan genoeg bieden denk ik
            Het is alleen, ik heb schrik dat die niet tegen mijn 20.000km int jaar gaat kunnen

            Comment


            • Dat lijkt mij, net als bij iedere occasie, vooral afhankelijk van hoe de vorige eigenaar ermee is omgesprongen (en hoe jij van plan bent dat te doen).

              De motorblokken zijn zoals ieder ander blok volgens mij, als je er zorg voor draagt (en dat is vroeger ook gebeurd) dan zijn die quasi fool-proof
              Maar Alfa's uit die jaren hebben naart schijnt niet een al te beste elektronica. De eigenaars de voorbije (bijna) 20 jaar moeten die problemen ongetwijfeld al tegengekomen zijn. Ofwel hebben die hun klak ernaar gesmeten, ofwel hebben die gebruik gemaakt van de ondertussen hard geevolueerde technologie, en hebben die die problemen deftig laten oplossen. Volgens mij, als je zo een kar vindt met alle elektronische snufjes werkend op, gaan die u ook niet in de steek laten (tenzij de eigenaar het snelsnel opgelapt heeft om te verkopen, maar dan is het zaak een betrouwbare verkoper te vinden).

              Op onze Renault met 500.000km is elk niet-verslijtonderdeel slechts 1 keer kapot geweest. Na degelijke reparatie (waar de oorzaak van het defect wordt aangepakt, en niet alleen het defect zelf) gaat dat ook niet meer kapot. Meestal zijn dat kleine details (draadje dat ergens tegenschuurt, klemmetje dat te vast of te los zit,...) die details hebben grotere gevolgen. Pak de details aan, en de gevolgen blijven uit.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Dat lijkt mij, net als bij iedere occasie, vooral afhankelijk van hoe de vorige eigenaar ermee is omgesprongen (en hoe jij van plan bent dat te doen).

                De motorblokken zijn zoals ieder ander blok volgens mij, als je er zorg voor draagt (en dat is vroeger ook gebeurd) dan zijn die quasi fool-proof
                Maar Alfa's uit die jaren hebben naart schijnt niet een al te beste elektronica. De eigenaars de voorbije (bijna) 20 jaar moeten die problemen ongetwijfeld al tegengekomen zijn. Ofwel hebben die hun klak ernaar gesmeten, ofwel hebben die gebruik gemaakt van de ondertussen hard geevolueerde technologie, en hebben die die problemen deftig laten oplossen. Volgens mij, als je zo een kar vindt met alle elektronische snufjes werkend op, gaan die u ook niet in de steek laten (tenzij de eigenaar het snelsnel opgelapt heeft om te verkopen, maar dan is het zaak een betrouwbare verkoper te vinden).

                Op onze Renault met 500.000km is elk niet-verslijtonderdeel slechts 1 keer kapot geweest. Na degelijke reparatie (waar de oorzaak van het defect wordt aangepakt, en niet alleen het defect zelf) gaat dat ook niet meer kapot. Meestal zijn dat kleine details (draadje dat ergens tegenschuurt, klemmetje dat te vast of te los zit,...) die details hebben grotere gevolgen. Pak de details aan, en de gevolgen blijven uit.

                Idd, mijn gedacht ook wel... Alleen ben ik gene straffe in dat betrouwbaar inschatten
                Eerst mij eens goed verdiepen in dat topic van die 75 met zijn gebreken. Wat ik tot hiertoe heb kunnen lezen, is dat er, als er dan toch problemen zijn, ze bijna allemaal redelijk goedkoop op te lossen zijn...
                Roest is ook een kwaad probleem blijkbaar, kar laten staan of er heel weinig voor betalen zeggen ze.

                Comment


                • Roest is altijd een probleem. Omdat dat redelijk duur is om te (laten) herstellen.

                  Onderdelen zijn idd niet zo duur heb ik ook gezien. Als je kijkt op http://www.alfastrada.nl/ bvb.

                  Volledige performance-uitlaatlijn: +/- €1400
                  K&N: €97
                  Koni sport: €103/as
                  ....

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Roest is altijd een probleem. Omdat dat redelijk duur is om te (laten) herstellen.

                    Onderdelen zijn idd niet zo duur heb ik ook gezien. Als je kijkt op http://www.alfastrada.nl/ bvb.

                    Volledige performance-uitlaatlijn: +/- €1400
                    K&N: €97
                    Koni sport: €103/as
                    ....
                    Gij ga da spel al volledig in orde zetten gij
                    Maar je hebt gelijk, goedkoop Zo'n 3.0 V6 schijnt al wel redelijk tricky te zijn, vooral bij regen, maar dat mag geen probleem zijn

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                      Gij ga da spel al volledig in orde zetten gij
                      Maar je hebt gelijk, goedkoop Zo'n 3.0 V6 schijnt al wel redelijk tricky te zijn, vooral bij regen, maar dat mag geen probleem zijn
                      Ja, als ik zoiets zou kopen, gaat dat volledig onder de hamer gaan moeten Ophangingsrubbers enzo allemaal vervangen, K&N, liefst uitlaatlijn aanpakken (sound), schokdempers, klein beetje lager eventueel, 17" AZEV velgen,...

                      Dat tricky karakter in de regen is net leuk

                      Comment


                      • een Alfa 75 is een prima auto!
                        de jongste is ondertussen 17 jaar,dus voordeel eruit halen om als dagelijkse wagen te gebruiken is er niet.
                        Echte goede 75 ers vinden is zeer moeilijk geworden,en als je ze vind is het stevig aan de prijs.(en dan nog is het oppassen geblazen)
                        laten we het eens hebben over het karakter van de 75
                        -geluid=bloedmooi
                        -wegligging=fenomenaal
                        -het lijnenspel=tijdloos,verslavend en ook bloedmooi
                        het sleutelen vergt wel wat kennis,maar dat neem ik er graag bij.

                        Kortom,een 75 is absoluut niet alleen een oude wagen!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Ja, als ik zoiets zou kopen, gaat dat volledig onder de hamer gaan moeten Ophangingsrubbers enzo allemaal vervangen, K&N, liefst uitlaatlijn aanpakken (sound), schokdempers, klein beetje lager eventueel, 17" AZEV velgen,...

                          Dat tricky karakter in de regen is net leuk
                          Trackday kar

                          Zeer zeker
                          Taks is iets van een 667€ zeker voor zo'n 3.0? En BIV? Volgens deze link zou dat slechts 61.50€ zijn

                          Comment


                          • BIV voor een kar ouder dan 15 jaar is zowieso maar 61.50, of die nu 10 of 1000pk heeft

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
                              een Alfa 75 is een prima auto!
                              de jongste is ondertussen 17 jaar,dus voordeel eruit halen om als dagelijkse wagen te gebruiken is er niet.
                              Echte goede 75 ers vinden is zeer moeilijk geworden,en als je ze vind is het stevig aan de prijs.(en dan nog is het oppassen geblazen)
                              laten we het eens hebben over het karakter van de 75
                              -geluid=bloedmooi
                              -wegligging=fenomenaal
                              -het lijnenspel=tijdloos,verslavend en ook bloedmooi
                              het sleutelen vergt wel wat kennis,maar dat neem ik er graag bij.

                              Kortom,een 75 is absoluut niet alleen een oude wagen!
                              Wat is stevig aan de prijs?

                              Ik zie er verschillende staan voor rond de 5k, is dat stevig aan de prijs? Of zijn dat de goedkopere?

                              Comment


                              • En in het geval dat... Is er een garage ergens in de provincie antwerpen waar ze deftig iets kennen van die 75's?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Wat is stevig aan de prijs?

                                  Ik zie er verschillende staan voor rond de 5k, is dat stevig aan de prijs? Of zijn dat de goedkopere?
                                  Vraag ik mezelf ook af...


                                  Edit: en wat met de 1.8 turbo?

                                  Sorry voor al de vragen
                                  Last edited by Greg; 07/01/2009, 23:58.

                                  Comment




                                  • Comment


                                    • +- 3000 a 3500 voor een goede TS!
                                      5 tot 7500 voor een goede V6.
                                      TB zitten daar tussen ongeveer.
                                      IK doe heel wat sleutelwerk en reparatie s ed aan 75(en niet alleen van mezelf)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten


                                        Proper spel precies

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
                                          +- 3000 a 3500 voor een goede TS!
                                          5 tot 7500 voor een goede V6.
                                          TB zitten daar tussen ongeveer.
                                          IK doe heel wat sleutelwerk en reparatie s ed aan 75(en niet alleen van mezelf)
                                          Waar woon je?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X