Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Genialiteit

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oh, wat zou ik daar eens graag mee rijden.
      De excentriekheid!! Een Giulia Sprint Speciale moet al een klein beetje in de buurt komen qua interieur. Ongelofelijk klein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
        Genialiteit

Genialiteit met een opvolger.

Van alle BAT's heeft de 7 m'n voorkeur, gewoon zo'n prachtbak. Ik bekijk het als noch luxe noch sportwagen...het is gewoon een klasse appart.

Comment

• Dat nieuwe prototype verbleekt wel totaal bij z'n voorouders.

Comment

• ²

Daarom dat ik hem niet postte

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
              Dat nieuwe prototype verbleekt wel totaal bij z'n voorouders.
              Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
              ²

Daarom dat ik hem niet postte

Tot je die binnen 50 jaar terugziet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                Tot je die binnen 50 jaar terugziet.
                Kan goed zijn, maar ik ben nu nog niet bezig met wat ik over 50 jaar al dan niet mooi ga vinden.

Comment

• Goed nieuws! M'n vriendin mag een nieuwe wagen kiezen... en ze heeft sinds gisteren, na de testritten een veel duidelijker beeld gekregen welke auto ze wil. Ze ziet graag, Lancia Delta, Nissan Qashqai en de AR159. Die zijn we alle drie kort na mekaar gaan testen om de verschillen onmiddellijk aan de lijve te kunnen ontdekken.

We zijn gestart met de Qashqai 1.5dci. Ziet er leuk uit. Is een praktische auto. De goedkoopste van de drie (voor leasing formules toch, de particuliere prijzen ken ik niet), bijgevolg full option. De hogere en comfortabele zitpositie, de beperkte buitenafmetingen, geen wonder dat je deze auto vaak in ons straatbeeld ziet. Maar het rijden viel ons een beetje tegen. Ik dacht eerlijk waar dat het comfort van zo’n auto op een hoger niveau zou liggen, maar ‘t enige wat letterlijk hoger staat, is het koetswerk. De demping van de ophanging -zelfs vanuit de luie passagierszetel waargenomen- kan beter. De afwerking en algemene indruk van het interieur, ook in full option trim, is misschien op het niveau wat je kan verwachten binnen die categorie, maar ook niets meer dan dat. Beetje jammer dat Nissan de auto niet ietsie pietsie beter had afgewerkt, want daarop struikelen we nu in deze vergelijking.

Dan zijn we naar Buga Westerlo gereden om de AR159 te testen. We namen plaats, ze start de wagen, en we waren nog geen 50m van de parking gereden, en ze zei al direct: “amai, dit is toch iets helemaal anders”. Feit is, een Nissan QQ en deze AR, het is een scheve vergelijking. De AR behoort -zogezegd- net niet tot de premium klasse, maar eens je plaatsneemt, voel je onmiddellijk dat die wagen zonder schroom naast een A4, C of BMW3 kan staan. Die vaststelling is er eentje, los van rijsensaties, prestaties of efficiëntie. Nee, gewoon een vaststelling op basis van comfort in het algemeen, degelijkheid & uitstraling. Op die zaken lijkt hij de concurrentie erg goed aan te kunnen. We zaten beide met een zaligmakend gevoel in de auto, in een emotionele bui zou ik spontaan m’n A5 willen inruilen. Maar het rijden met de A5 is heel wat anders, een drieliter vergelijken met het instapmodel JTDm 115pk, het is absurd. Maar wat haast even absurd is, is dat die A5 het dubbele kost van de Alfa. Misschien een wijze levensles...

De Lancia Delta Multijet 1.6 is ook een knappe wagen, zeer ruim, en heel wat anders dan de zoveelste Audi A3. Maar ‘ie kan z’n ware aard niet onderdrukken. Een rechtstreekse vergelijking met de AR159 verliest ‘ie sowieso, zeker niet omwille van de ruimte binnenin, want die ruimte op de achterbank is gigantisch, ook niet omwille van al die gadgets die te krijgen zijn, maar gewoon op basis van het platform waarop ‘ie staat. De auto is iets minder solide. De geluidsisolatie is wederom iets minder dan bij de AR. Trillingen van de motor komen sterker door in het interieur, vooral stationair. De demping van de ophanging zit niet 100% goed, je voelt duidelijk dat de achterophanging niet meekan met de voorkant, bijgevolg voelt het allemaal minder homogeen aan. Het stuurhuis komt rechtstreeks van een Fiat, dus het elektrisch stuur biedt weinig stuurgevoel, en te weinig stabiliteit op de autosnelwegen. Ook de a-stijlen van de auto, staan te ver naar voren en belemmeren het zicht. De auto heeft echter genoeg kwaliteiten om zich te meten met z’n directe concurrenten, maar in deze vergelijking moet ‘ie het afleggen voor de Alfa.

Conclusie, ze wil de AR! Ze is er hard van geschrokken hoe groot de verschillen tussen de wagens onderling waren (en dat zij die verschillen zelf kon waarnemen). 'k Wil toch zeggen, ik heb advies gegeven waar nodig, maar ik heb nooit één van de drie auto's als favoriet naar voor geschoven. Ik zie ze alledrie op papier even graag! Stiekem wist ik natuurlijk al die tijd dat ze met een rechtstreekse vergelijking, bij de Alfa zou uitkomen.
                  Last edited by ; 29/03/2009, 16:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Vandaag op school.

Eigenlijk maar een matig geluidje voor een Alfa V6, vond ik. Maar echt onder belasting heb ik hem niet gehoord natuurlijk.
                    Wel vette kar.
                    is dat KaHo St-Lieven in Gent?!

kom ik volgend jaar naartoe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                      is dat KaHo St-Lieven in Gent?!

kom ik volgend jaar naartoe
                      kdg hoboken

Comment

• Ik heb m'n Alfa iets te hard afgebeuld vrees ik

Vandaag een slalom gereden maar echt keihard over een paalke gereden... Sindsdien staat m'n stuur scheef als ik rechtdoor wil rijden...

Iets geplooid/gebroken?

Voor de rest rijdt 'ie prima, geen trillingen of zo... Alleen scheef dus

Mijn zwalpend schip, I love it

Comment

• Laat uw uitlijning eens controleren? Indien die correct is, dan zou 'k eens langs de garage gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                            Ik heb m'n Alfa iets te hard afgebeuld vrees ik

Vandaag een slalom gereden maar echt keihard over een paalke gereden... Sindsdien staat m'n stuur scheef als ik rechtdoor wil rijden...

Iets geplooid/gebroken?

Voor de rest rijdt 'ie prima, geen trillingen of zo... Alleen scheef dus

Mijn zwalpend schip, I love it

Spoortstang geplooid vermoed ik.
                            ik los die problemen wel op voor een prijsje
                            Last edited by ; 29/03/2009, 21:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
                              Spoortstang geplooid vermoed ik.
                              ik los die problemen wel op voor een prijsje

quanta costa?

Comment

• Staat Alfa Romeo gekend om hun ietwat hardere koppeling?
                                Ben van plan één te kopen tweedehands (Alfa Romeo 147 jtd 115pk), maar je moest toch al wat kracht zetten om je koppeling in te duwen (in tegenstelling tot andere auto's waarmee ik reeds gereden heb)
                                groeten

Comment

• Mijn ervaring met alfa koppelingen (156 1.9jtd en 166 2.4jtd) harde pedaal en eigelijk weinig feeling dat je erin hebt...

Comment

• Locatie voor een meetingske?
                                    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

1.200 Alfa Romeo's roesten weg in Antwerpse haven

In de haven van Antwerpen staan al maanden 1.200 Alfa Romeo's weg te roesten. De auto's zijn eigendom van de Nederlandse multimiljonair Frits Kroymans (69). Jarenlang was die één van de bloeiendste autohandelaars van Europa, maar recent stortte zijn imperium in.

Kroymans raakt nu zelfs aan de straatstenen zijn wagens niet meer verkocht en dus staan er, behalve 1.200 intussen verouderde Alfa Romeo's in Antwerpen, ook nog 1.600 Cadillacs en Hummers in de haven van Rotterdam. (belga/vsv)
                                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• lijkt me ideaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Goed nieuws! M'n vriendin mag een nieuwe wagen kiezen... en ze heeft sinds gisteren, na de testritten een veel duidelijker beeld gekregen welke auto ze wil. Ze ziet graag, Lancia Delta, Nissan Qashqai en de AR159. Die zijn we alle drie kort na mekaar gaan testen om de verschillen onmiddellijk aan de lijve te kunnen ontdekken.

We zijn gestart met de Qashqai 1.5dci. Ziet er leuk uit. Is een praktische auto. De goedkoopste van de drie (voor leasing formules toch, de particuliere prijzen ken ik niet), bijgevolg full option. De hogere en comfortabele zitpositie, de beperkte buitenafmetingen, geen wonder dat je deze auto vaak in ons straatbeeld ziet. Maar het rijden viel ons een beetje tegen. Ik dacht eerlijk waar dat het comfort van zo’n auto op een hoger niveau zou liggen, maar ‘t enige wat letterlijk hoger staat, is het koetswerk. De demping van de ophanging -zelfs vanuit de luie passagierszetel waargenomen- kan beter. De afwerking en algemene indruk van het interieur, ook in full option trim, is misschien op het niveau wat je kan verwachten binnen die categorie, maar ook niets meer dan dat. Beetje jammer dat Nissan de auto niet ietsie pietsie beter had afgewerkt, want daarop struikelen we nu in deze vergelijking.

Dan zijn we naar Buga Westerlo gereden om de AR159 te testen. We namen plaats, ze start de wagen, en we waren nog geen 50m van de parking gereden, en ze zei al direct: “amai, dit is toch iets helemaal anders”. Feit is, een Nissan QQ en deze AR, het is een scheve vergelijking. De AR behoort -zogezegd- net niet tot de premium klasse, maar eens je plaatsneemt, voel je onmiddellijk dat die wagen zonder schroom naast een A4, C of BMW3 kan staan. Die vaststelling is er eentje, los van rijsensaties, prestaties of efficiëntie. Nee, gewoon een vaststelling op basis van comfort in het algemeen, degelijkheid & uitstraling. Op die zaken lijkt hij de concurrentie erg goed aan te kunnen. We zaten beide met een zaligmakend gevoel in de auto, in een emotionele bui zou ik spontaan m’n A5 willen inruilen. Maar het rijden met de A5 is heel wat anders, een drieliter vergelijken met het instapmodel JTDm 115pk, het is absurd. Maar wat haast even absurd is, is dat die A5 het dubbele kost van de Alfa. Misschien een wijze levensles...

De Lancia Delta Multijet 1.6 is ook een knappe wagen, zeer ruim, en heel wat anders dan de zoveelste Audi A3. Maar ‘ie kan z’n ware aard niet onderdrukken. Een rechtstreekse vergelijking met de AR159 verliest ‘ie sowieso, zeker niet omwille van de ruimte binnenin, want die ruimte op de achterbank is gigantisch, ook niet omwille van al die gadgets die te krijgen zijn, maar gewoon op basis van het platform waarop ‘ie staat. De auto is iets minder solide. De geluidsisolatie is wederom iets minder dan bij de AR. Trillingen van de motor komen sterker door in het interieur, vooral stationair. De demping van de ophanging zit niet 100% goed, je voelt duidelijk dat de achterophanging niet meekan met de voorkant, bijgevolg voelt het allemaal minder homogeen aan. Het stuurhuis komt rechtstreeks van een Fiat, dus het elektrisch stuur biedt weinig stuurgevoel, en te weinig stabiliteit op de autosnelwegen. Ook de a-stijlen van de auto, staan te ver naar voren en belemmeren het zicht. De auto heeft echter genoeg kwaliteiten om zich te meten met z’n directe concurrenten, maar in deze vergelijking moet ‘ie het afleggen voor de Alfa.

Conclusie, ze wil de AR! Ze is er hard van geschrokken hoe groot de verschillen tussen de wagens onderling waren (en dat zij die verschillen zelf kon waarnemen). 'k Wil toch zeggen, ik heb advies gegeven waar nodig, maar ik heb nooit één van de drie auto's als favoriet naar voor geschoven. Ik zie ze alledrie op papier even graag! Stiekem wist ik natuurlijk al die tijd dat ze met een rechtstreekse vergelijking, bij de Alfa zou uitkomen.

Goeie smaak..
                                        over dat de 159 mooi naast de A4 en de 3 reeks mag staan, daar kan ik je alleen maar in bijtreden..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                          Locatie voor een meetingske?
                                          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

1.200 Alfa Romeo's roesten weg in Antwerpse haven

In de haven van Antwerpen staan al maanden 1.200 Alfa Romeo's weg te roesten. De auto's zijn eigendom van de Nederlandse multimiljonair Frits Kroymans (69). Jarenlang was die één van de bloeiendste autohandelaars van Europa, maar recent stortte zijn imperium in.

Kroymans raakt nu zelfs aan de straatstenen zijn wagens niet meer verkocht en dus staan er, behalve 1.200 intussen verouderde Alfa Romeo's in Antwerpen, ook nog 1.600 Cadillacs en Hummers in de haven van Rotterdam. (belga/vsv)
                                          Toch wel weer typisch dat ze "roesten" en "Alfa Romeo" in één zin samen moeten zetten.. alsof die auto's daar ook werkelijk staan te roesten.. zucht

Comment

Working...
                                          X