Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KDS Bekijk Berichten
    Staat Alfa Romeo gekend om hun ietwat hardere koppeling?
    Ben van plan één te kopen tweedehands (Alfa Romeo 147 jtd 115pk), maar je moest toch al wat kracht zetten om je koppeling in te duwen (in tegenstelling tot andere auto's waarmee ik reeds gereden heb)
    groeten
    Koppeling in mijn 147 1.6 is eigenlijk erg licht... Maar de diesels hebben qua gevoel wel een hardere koppeling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

quanta costa?
      een spoorstang kost +- 55 euro zonder BTW.
      Na een nieuwe spoorstang moet de wagen weer uitgelijnd worden.
      Kan je niet even naar je spoorstang kijken?
      Dat is de stang die vanaf je stuurhuis vertrekt naar de fusee.
      een chap haaks om met draad op

Comment

• Mja, ik heb daar allemaal weinig verstand van... Dit weekend moest 'ie toch sowieso binnen voor een nieuwe startmotor, zal het dan eens laten nakijken..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
          Mijn ervaring met alfa koppelingen (156 1.9jtd en 166 2.4jtd) harde pedaal en eigelijk weinig feeling dat je erin hebt...
          Onze 166 2.0TS heeft ook een zeer zware koppeling met weinig feeling en hij grijpt aan met een bijna volledig ingedrukt pedaal (*KRRR KRRR KRRR*)
          De 147 1.6 z'n koppeling daarentegen is superlicht.

Wel al een paar keer op Alfa-fora gelezen dat het zou te maken hebben met de drukgroep van de koppeling die versleten zou zijn...wij rijden in dat geval al bijna 8 jaar met een kapotte drukgroep.
          Drukgroep zou ook niet afzonderlijk te koop zijn alleen in een set samen met de koppeling (280 excl btw + een hoop werkuren)
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Fak

Wat valt er te doen aan bodyroll?

Comment

• Rolstangen, tiens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                Rolstangen, tiens.
                In dit geval, ANTI-rolstangen!

Comment

• Nieuw setje veren, ARB's en rolkooi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wimster Bekijk Berichten
                    Toch wel weer typisch dat ze "roesten" en "Alfa Romeo" in één zin samen moeten zetten.. alsof die auto's daar ook werkelijk staan te roesten.. zucht
                    Ge ziet uit welke gazet het komt, dan weet ge toch genoeg ?

Comment

• Net ff gekeken, valt nog goed mee van prijs...

ff zien of die van een GTA past

Comment

Net ff gekeken, valt nog goed mee van prijs...

ff zien of die van een GTA past
                        Ben 90% zeker van wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                          Ben 90% zeker van wel
                          Stoort jou dat soms niet?

Mijn 147 houdt wel goed baan maar met lastwissels heeft 'ie wel problemen

Comment

Stoort jou dat soms niet?

Mijn 147 houdt wel goed baan maar met lastwissels heeft 'ie wel problemen
                            Hij staat op 15duimers met eco-banden, bochten pakken en snelle lastwissels zijn dus tamelijk relatief bij mij.
                            Euhm ik merk soms wel dat hij behoorlijk overhelt (autosnelweg-opritten) maar over het algemeen stoor ik mij er niet de hele tijd aan.

Droom-147 zou een hardere ophanging hebben, lichtgewicht velgen, fatsoenslijke kuipzetels (standaardzetels zijn nog véél te breed voor mij),...ahja...en meer dan 105pk

Comment

Fak

Wat valt er te doen aan bodyroll?
                              Nieuwe veren- stugger
                              Nieuwe dempers - stugger
                              Veerpootbrug
                              ...

Comment

• Daarjuist gezien in Wijnegem:

3.0 V6 met antraciet velgen, en zwarte nrplaat vooraan, mss een maat van Gio?

Comment

• Ik ben al toe aan men tweede alfa

Eerst een 156 SW van 2003 , dan ff een grande punto gehad en nu de MiTo gekocht gewoon voor de fun dat dit karretje kan bieden!

'T is een merk waar je met je hart voor kiest en niet met je verstand / portefueille...
                                  sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                                    Daarjuist gezien in Wijnegem:

3.0 V6 met antraciet velgen, en zwarte nrplaat vooraan, mss een maat van Gio?

En originele xenon....tegen die kar kan ik niet tegen op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                      Sinds een maandje ofzo werkt m'n CV ook niet meer deftig...blijkbaar dan toch gekend?
                                      En vandaag was't goe naar de kloten

Sinds een weekje ofzo kreeg ik m'n kar niet meer op slot
                                      Op zich geen ramp (staat toch nooit in stad ofzo) maar daarstraks wou de passagiersdeur totaal niet meer toegaan
                                      Die klikte dus niet meer in dat slot...die bleef dus constant open staan, enorm lastig dus

Spijtig genoeg was dat voor't werk dus zelf kon ik er niet naar zien en heb ik hem even weg gedaan naar m'n mechanieker (zit daar 2 straten verder, altijd handig)
                                      Uiteindelijk is't slot gedemonteerd geweest, laten verschieten met een tik van de hamer en 't werkte terug! Schoot terug los, goed gesmeerd met WD40 en de boel werkte terug. Ketel ging terug op slot.

Voorlopig kan ik hem alleen maar sluiten aan de passagierskant met de sleutel zelf. Die ik het aan de bestuurderskant springen de sloten terug open (idem als je met afstandsbediening sluit)
                                      Dus dat is nog iets dat ik moet opgelost krijgen. Probleem ligt ergens aan't slot van de bestuurderskant denk ik...

Comment

• Godverdomme

Achteras geplooid op de Alfa, 2 uur (!!!!!) zitten aan sukkelen + uitlijning + nieuwe startmotor nodig door slijtage

't is weer een propere factuur

Om van de rammels nog maar te zwijgen

Comment

Godverdomme

Achteras geplooid op de Alfa, 2 uur (!!!!!) zitten aan sukkelen + uitlijning + nieuwe startmotor nodig door slijtage

't is weer een propere factuur

Om van de rammels nog maar te zwijgen
                                          Moet gij zelf geen rammels krijgen voor deze akkefietjes ?
                                          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Working...
                                          X