Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• In kikkerperspectief is zo'n MiTo ok, maar jammer genoeg is dat ook de enige keer

voor de rest is'ie wel goed aangekleed zo lijkt me... over het interieur spreek ik me nog niet uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
        How zeg

Ik startte deze namiddag de 147 en krijg "storing remsysteem EBD"

No problemo, ff opnieuw starten en de foutmelding was idd weg. In ruil daarvoor bleef het linkerlampje van mijn interieurverlichting branden en dat spel ging alleen maar uit als ik de schakelaar gebruikte voor het lampje rechts

Nog eens opnieuw gestart en alles is nu weer zoals het oude

Ik vraag mij toch af wat die Italianen toch allemaal uitsteken
        Herkenbaarheid
        De mijne zijn linkerkoplamp werkte niet, tenzij je er een serieuze dreun op gaf. Dus elke keer auto starten, dreun op lamp geven en dan wegrijden. Uiteindelijk was het opgelost toen ik het lampje verving.
        Daarna ging ik tanken, 60 liter diesel en de wijzer stond op halfvol
        Na drie kilometer rijden stond de naald gelukkig weer op vol, maar ik ga daar toch niet meer teveel op vertrouwen...
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Nu we het hier over kleine gebreken hebben die met de mantel der liefde worden toegedekt, zal ik ook nog wat toevoegen van de laatste week.

- De raamslinger linksachter is zonder reden van het deurpaneel gevallen.
          - Verschillende dashboardlampjes branden te pas en te onpas.
          - Na ongeveer een kilometer gereden te hebben na koudstart gaat de teller spontaan naar 240km/h, om daar een halve minuut te blijven staan en terug te vallen naar de snelheid die ik effectief rijdt, zelfde geldt af en toe ook voor mijn toerenteller.
          - Hendel van mijn motorkap is onder mijn stuur uit gevallen.
          - Al een ruime tijd ligt er een veer onder de passagiersstoel waarvan ik niet kan verklaren waar ze vandaan komt.

Een iets groter gebrek wat me behoorlijk stoort is dat ik de indruk heb dat ze helemaal zo lekker niet meer op de weg ligt, heb massa's onderstuur tov vroeger, en ik kan niet meteen een afdoende reden bedenken.

En om nog even verder te klagen: mijn ruitenwissers wissen slechts de buitenkanten van mijn voorruit, ik heb in het midden steeds een plek zitten waar ze de raam niet raken. Heb al enkele wisserbladen gebruikt en niks werkt. Ook komen de wissers vanaf 160km/h naar boven, wat op zich lollig is maar vrij snel storend wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
            Nu we het hier over kleine gebreken hebben die met de mantel der liefde worden toegedekt, zal ik ook nog wat toevoegen van de laatste week.

- De raamslinger linksachter is zonder reden van het deurpaneel gevallen.
            - Verschillende dashboardlampjes branden te pas en te onpas.
            - Na ongeveer een kilometer gereden te hebben na koudstart gaat de teller spontaan naar 240km/h, om daar een halve minuut te blijven staan en terug te vallen naar de snelheid die ik effectief rijdt, zelfde geldt af en toe ook voor mijn toerenteller.
            - Hendel van mijn motorkap is onder mijn stuur uit gevallen.
            - Al een ruime tijd ligt er een veer onder de passagiersstoel waarvan ik niet kan verklaren waar ze vandaan komt.

Een iets groter gebrek wat me behoorlijk stoort is dat ik de indruk heb dat ze helemaal zo lekker niet meer op de weg ligt, heb massa's onderstuur tov vroeger, en ik kan niet meteen een afdoende reden bedenken.

En om nog even verder te klagen: mijn ruitenwissers wissen slechts de buitenkanten van mijn voorruit, ik heb in het midden steeds een plek zitten waar ze de raam niet raken. Heb al enkele wisserbladen gebruikt en niks werkt. Ook komen de wissers vanaf 160km/h naar boven, wat op zich lollig is maar vrij snel storend wordt.

en de alfa, hoe doet die het?

Comment

Heb ik met mijn 155 (nu die van Jan) ook gehad, het was toen de stabilisatiestang die los aan het komen was. Moest gewoon weer vastgevezen worden.
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Alfa MiTo Quadrifoglio Verde

Comment

How zeg

No problemo, ff opnieuw starten en de foutmelding was idd weg. In ruil daarvoor bleef het linkerlampje van mijn interieurverlichting branden en dat spel ging alleen maar uit als ik de schakelaar gebruikte voor het lampje rechts

Gij amuseert u toch altijd geweldig he
                  Ach ja... zo zal je je niet snel vervelen.
                  Persoonlijk zou ik dit niet aankunnen, ben vrij perfectionistisch en kzou dus zot worden hehe.
                  Schaft u is ne Mito aan

Comment

• Ja de body computer van de 147/GT laat idd te wensen over hoor.

Heb zelf met de GT, ook al rare toeren gehad hoor.

Als ik start valt de dieselmeter, helemaal naar nul en brand rood lichtje, na +/ 1 km rijden gaat hij weer normaal, Linker xenon die opeens uitgaat als ik over een heuveltje rijd uitzetten en ze doet het weer goed tot de volgende hindernis, linker zij ruit die niet meer dicht wilde gaan, na 1500 Km de debietmeter die een fout gaf... Het is en blijft een alfa hé...

Iemand met liefde voor het merk kijkt daar gewoon over....
                    En is dan lees ik koop U ook een Mito Als da ook zoiets is :S

Comment

't zelfde als de Engelsen: niet veel goeds, maar wel charmant, knap, mooi, zalig, onweerstaanbaar, etc.
                      (of etc echt werkt weet ik niet, staat niet op de mijne)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glen Bekijk Berichten
                        Gij amuseert u toch altijd geweldig he
                        Ach ja... zo zal je je niet snel vervelen.
                        Persoonlijk zou ik dit niet aankunnen, ben vrij perfectionistisch en kzou dus zot worden hehe.
                        Schaft u is ne Mito aan
                        tja... Ik stoor me niet echt aan die kleine prullen, aan de grotere/kostelijkere dingen dan weer wel. Gelukkig valt de laatste categorie zeer goed mee. Moesten het dingen zijn waarvoor je echt altijd naar de garage moet of gewoon in panne staat, DAT zou mij storen. Er scheelt wel altijd iets aan die bak, maar rijden doet 'ie ook altijd. Nu nog m'n ophanging vervangen, en dan staat 'ie normaal gezien volledig in orde.

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                        't zelfde als de Engelsen: niet veel goeds, maar wel charmant, knap, mooi, zalig, onweerstaanbaar, etc.

De mijne staat nu verre van perfect, maar als ik de 147 soms gewoon zie geparkeerd staan tussen andere karren die soms zo banaal ogen... Geef mij dan maar rommel

Dit gezegd zijnde zou ik nu wel geen Alfa meer kopen nu... Tenzij een echte klassieker of een tank à la 159/Brera

De MiTo zal zich eerst nog moeten bewijzen voor mij, ik ben benieuwd naar de eerste exemplaren met + 100 000 kilometer op de teller...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                          Heb ik met mijn 155 (nu die van Jan) ook gehad, het was toen de stabilisatiestang die los aan het komen was. Moest gewoon weer vastgevezen worden.
                          Goeie tip, dat ga ik van't weekend eens nakijken.

Comment

• Echt mijn ultieme Brera, faaaaak

Alleen nog wat verlagen

Comment

• Hier in Turnhout rijdt er zo eentje rond.

Zwart metaalkleur, verlaagd en Alfa Corse velgen in het zwart (ongeveer hetzelfde design als op de foto). Ongelooflijk knappe kar

Comment

Echt mijn ultieme Brera, faaaaak
                                Als ik eerlijk mag zijn, 'k vind er echt niks aan. Ik zou dan ook graag JC's gevleugelde woorden willen gebruiken: "looks like a dog doing number 2". Staat ook veel te hoog op z'n poten... en 'k kan waarschijnlijk niet eens deftig in die auto plaatsnemen. Man man, hoe je dan dit boven een 159TI kan verkiezen, ik begrijp dat niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Hier in Turnhout rijdt er zo eentje rond.

Zwart metaalkleur, verlaagd en Alfa Corse velgen in het zwart (ongeveer hetzelfde design als op de foto). Ongelooflijk knappe kar
                                  Bedoel je degene die een tijdje bij Antonis als demo heeft gestaan? Zoja, inderdaad écht één van de knapste Brera's die ik tot nu toe heb gezien. Enkel jammer dat hij daar stond, niet de meeste aangename plek om te passeren als Alfa-liefhebber.

Comment

How zeg

De 147 is de laatste tijd echt betrouwbaar...geen kapotspringende lampjes/waarschuwingslampjes at random/... (uitgezonderd kraakjes en piepjes, maar dat is normaal)

De 166 daarentegen...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Bedoel je degene die een tijdje bij Antonis als demo heeft gestaan? Zoja, inderdaad écht één van de knapste Brera's die ik tot nu toe heb gezien. Enkel jammer dat hij daar stond, niet de meeste aangename plek om te passeren als Alfa-liefhebber.
                                      Inderdaad, die.

Die staat er nog altijd.

Hij was vorige week bij ons in de garage op bezoek, en op dat ene moment vond ik het verdomd jammer dat ik geen brera heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Inderdaad, die.

Die staat er nog altijd.

Hij was vorige week bij ons in de garage op bezoek, en op dat ene moment vond ik het verdomd jammer dat ik geen brera heb
                                        Is inderdaad een erg knappe Brera. Vind het enkel zonde dat de Brera een beetje all show no go overkomt...

Comment

• Alfa op zijn best :

Comment

Working...
                                          X