Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten

Is het het meest rechtse lampje? Dat is het teken dat er ergens een lamp kapot zou kunnen zijn, of een vals contactje is.
    Dat tweede deel moet je steeds in het achterhoofd houden als je Alfa rijdt
    Jep! Het meest rechtse lampje is het! Bedankt, je stelt me al een beetje gerust!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
      Jep! Het meest rechtse lampje is het! Bedankt, je stelt me al een beetje gerust!
      Het kan ook zijn dat het een militaire versie is, en dan betekent het lampje "Opgepast voor mijnen"

Comment

Lagerschade hoor je, als de auto bij stationair draaien een ratelend geluid maakt onderin de motor.

Comment

Lagerschade hoor je, als de auto bij stationair draaien een ratelend geluid maakt onderin de motor.
          Hoe duidelijk hoor je dat? Zijn daar ergens filmpjes/geluidsfragmenten van te vinden? Wat zijn de gevolgen juist?

Comment

Hoe duidelijk hoor je dat? Zijn daar ergens filmpjes/geluidsfragmenten van te vinden? Wat zijn de gevolgen juist?
            Je hoort dat wel, hoor, check this: http://www.youtube.com/watch?v=v7Od_l2ipQI&hl=nl
            Het is het geluid van je drijfstangen die tegen je krukas kletteren, omdat de lagers daartussen versleten zijn door een gebrek aan smering.
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Je hoort dat wel, hoor, check this: http://www.youtube.com/watch?v=v7Od_l2ipQI&hl=nl
              Het is het geluid van je drijfstangen die tegen je krukas kletteren, omdat de lagers daartussen versleten zijn door een gebrek aan smering.
              Ok, klinkt idd wel duidelijk niet gezond

Comment

Ben gisteren een 147 bouwjaar 2002 gaan rijden (1.6 benzine 105pk). Waarop moet ik letten bij die karren?

Distributieriem om de 60.000km vervangen, nog iets..?

Op het dashboard brande een oranje waarschuwingslampje ( één of ander rondje met een symbooltje in, uitroepteken dacht ik, ben niet zeker). Wat kan dit zijn? Olie die vervangen moet worden? Onderhoud dat nodig is? Remmen die op zijn? ...
                Behalve de dingen die al gezegd zijn (riemen, draagarmen en andere "normale" piepjes) komen volgende (kleine) dingen nog in mij op:
                • Bougies van de 105pk moeten vlugger vervangen worden dan de 120pk
                • hoogteverstelling zetel kan kapotgaan als die veel gebruikt wordt terwijl ge neerzit
                • krokante achterste demper van de uitlaat
                • bij de 3-deurs het airbaglampje dat zowieso ooit voorbij gaat komen
                • opletten voor vreemde geluiden van de airco als je die aan- en afzet (klepjes in het airco-systeem ofzo)
                • het verbruik
                Linkje naar de advertentie? Is het een Distinctive?
                Ook zowieso controleren of alle code-cards (motor, radio) nog aanwezig zijn.
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• bon, de bomen en het bos en zo

AR 147 met nu 104 000 km op de teller.

Volgens mijn gebruikelijke garagist zitten de schokdempers achteraan erdoor
                  Volgens een andere garagist scheelt er niks aan die kar (obviously NOT)
                  Nog iemand anders zegt draagarmen, een of andere soort rubbers en nog iets dat ik vergeten ben

Feit is dat 'ie bij een vlot ritje begint te 'dansen' in de bocht, zijnde de achterkant die z'n eigen leven begint te leiden.

Niemand gelooft (buiten m'n Alfa garagist dan) dat schokdempers erdoor kunnen zitten aan deze kmstand. Effectief zo, of is het tijd om mijn mantel der liefde weer boven te halen?

Nu, ik zou toch graag weten wat er aan scheelt voor ik de portefeuille bovenhaal want 't zal weeral geen pleziertje zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                    Behalve de dingen die al gezegd zijn (riemen, draagarmen en andere "normale" piepjes) komen volgende (kleine) dingen nog in mij op:
                    • Bougies van de 105pk moeten vlugger vervangen worden dan de 120pk
                    • hoogteverstelling zetel kan kapotgaan als die veel gebruikt wordt terwijl ge neerzit
                    • krokante achterste demper van de uitlaat
                    • bij de 3-deurs het airbaglampje dat zowieso ooit voorbij gaat komen
                    • opletten voor vreemde geluiden van de airco als je die aan- en afzet (klepjes in het airco-systeem ofzo)
                    • het verbruik
                    Linkje naar de advertentie? Is het een Distinctive?
                    Ook zowieso controleren of alle code-cards (motor, radio) nog aanwezig zijn.
                    Heb hem ondertussen al gekocht. Het is geen Distinctive vrees ik. Wat kan het dan zijn? Een progression? Of bestaan er nog varianten?

Het is, spijtig genoeg een 105pk.
                    -Om de hoeveel tijd/km moeten de bougies veranderd worden, want ik dacht gezien te hebben in het onderhoudsboekje dat ze een 30.000 km geleden veranderd geweest zijn.

-Hoogteverstelling zetel werkt tot nu toe normaal

-Demper uitlaat ben ik nog niet echt gaan bekijken, maar lijkt me nu ook niet keihard meer te blinken en glunderen.

-Het is een 3deurs en nog geen airbaglampje voorbij zien komen.

-Vreemde airco geluiden ook nog niet waargenomen.

-Verbruik -> valt nog af te wachten.

Het lijkt me ,dat ik er momenteel behoorlijk tevreden over mag zijn

Hopelijk staan morgen de deuren er nog in!

Comment

Heb hem ondertussen al gekocht. Het is geen Distinctive vrees ik. Wat kan het dan zijn? Een progression? Of bestaan er nog varianten?
                      Impression = basis (stoffen interieur, wielschelen, man airco + radio-cd + bakje om iets in te leggen boven/onder de radio, geen mistlichten vooraan)
                      Progression = plus (meestal stof, meestal 15" standaard velgen, manuele airco + radio-cd + schuifje voor tankkaart ofzo en bekerhouder, mistlichten voor)
                      Distinctive = luxe (leder, 16" sportievere velgen elektrische airco + radio-cd + bekerhouder enzo + mistlichten + boordcomputer + cruisecontrol + vdc)

ik denk dat het zoiets ongeveer is bij 147'n...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                        Impression = basis (stoffen interieur, wielschelen, man airco + radio-cd + bakje om iets in te leggen boven/onder de radio, geen mistlichten vooraan)
                        Progression = plus (meestal stof, meestal 15" standaard velgen, manuele airco + radio-cd + schuifje voor tankkaart ofzo en bekerhouder, mistlichten voor)
                        Distinctive = luxe (leder, 16" sportievere velgen elektrische airco + radio-cd + bekerhouder enzo + mistlichten + boordcomputer + cruisecontrol + vdc)

ik denk dat het zoiets ongeveer is bij 147'n...
                        Heb velgen (geen wieldeksels), schuifje om iets in te leggen, bekerhouder, man airco, ...
                        Zal dus een progression zijn denk ik.
                        Over die mistlichten... die heb ik, maar als ik mn mistlichten vooraan aanzet, gaan ze branden in de hoof-licht-units. Die kleine glaasjes die dus erg laag in de voorbumper geplaatst zijn, zitten daar dus gewoon voor de show? Zitten geen lampjes in? Wat daar wel in zit is water
                        Wat vang ik daar mee aan? Gewoon openvijzen, water uitlaten en terug dicht vijzen? Of bestaan daar dichtingsringetjes voor die ik er kan tussen steken?

Trouwens, als ik zelf wat wil prullen aan mn kar, en wat onderdeeltjes nodig heb (zoals eventuele dichtingsringertjes of mistlampglaasjes, ...) waar kan ik die dan halen? Altijd te bestellen bij officiele alfa dealer? Of zijn er andere (goedkopere) manieren om onderdelen te bestellen?

Comment

Die kleine glaasjes die dus erg laag in de voorbumper geplaatst zijn, zitten daar dus gewoon voor de show? Zitten geen lampjes in? Wat daar wel in zit is water ?
                          Die dingen hebben de neiging aan en uit te gaan met vaste tussenpozen.

Proficiat met de aankoop, wij verwachten foto's en wel nu.
                          Last edited by quadrifoglio; 30/09/2009, 17:22.

Comment

• lijkt mij inderdaad de progression

mistlichten bij alfa zijn altijd aparte pitjes, in uw geval gok ik dat iemand andere lichtunits heeft gestoken waar mistlampen om welke reden dan ook mee in de blok zitten...

mss omwille van dat water?

Comment

lijkt mij inderdaad de progression

mistlichten bij alfa zijn altijd aparte pitjes, in uw geval gok ik dat iemand andere lichtunits heeft gestoken waar mistlampen om welke reden dan ook mee in de blok zitten...

mss omwille van dat water?
                              Bij de facelift zijn de mistlichten inderdaad apart onderaan de bumper, bij de prefacelift zijn dat de pinkers (m'n vorige post was misschien niet duidelijk genoeg)

edit: ziede wel
                              Last edited by quadrifoglio; 30/09/2009, 19:03.

Comment

• Ok, ff de pinkers gaan checken dan

Comment

• Pinkers werken (ondanks het water), en zitten inderdaad in die onderste glaasjes.

Comment

Bij de facelift zijn de mistlichten inderdaad apart onderaan de bumper, bij de prefacelift zijn dat de pinkers (m'n vorige post was misschien niet duidelijk genoeg)

edit: ziede wel

en daaraan zie je hoeveel die pfl's mij interesseren

Comment

• Pinkers zitten eigenlijk alleen in het bovenste deel (boven de chromé strip), het onderste is voor de show...of wateropslag.

Comment

en daaraan zie je hoeveel die pfl's mij interesseren
                                        't Is u vergeven. Denk dat de plf-147 ongeveer de enige Alfa van de laatste 10 jaar is zonder aparte mistlampen.

Comment

Proficiat met de aankoop, wij verwachten foto's en wel nu.

TADAAAAAA !!!
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X