Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Daarstraks ff de oliepeilstok (bestaat dat woord?) bekeken. Olie moet normaal tussen de 2 bolletjes komen veronderstel ik... Maar ze kwam redelijk ver boven het bovenste bolletje, kan dat kwaad, teveel olie ?
Volgens mijn gebruikelijke garagist zitten de schokdempers achteraan erdoor
Volgens een andere garagist scheelt er niks aan die kar (obviously NOT)
Nog iemand anders zegt draagarmen, een of andere soort rubbers en nog iets dat ik vergeten ben
Feit is dat 'ie bij een vlot ritje begint te 'dansen' in de bocht, zijnde de achterkant die z'n eigen leven begint te leiden.
Niemand gelooft (buiten m'n Alfa garagist dan) dat schokdempers erdoor kunnen zitten aan deze kmstand. Effectief zo, of is het tijd om mijn mantel der liefde weer boven te halen?
Nu, ik zou toch graag weten wat er aan scheelt voor ik de portefeuille bovenhaal want 't zal weeral geen pleziertje zijn
Daarstraks ff de oliepeilstok (bestaat dat woord?) bekeken. Olie moet normaal tussen de 2 bolletjes komen veronderstel ik... Maar ze kwam redelijk ver boven het bovenste bolletje, kan dat kwaad, teveel olie ?
3 maal ja.
Zeker dat de wagen volledig vlak stond? Als er echt te veel in zit, zo snel mogelijk oplossen voordat ge mayonaise hebt in de motor. Check ook ff de binnenkant van olievuldop op witte resten, kan op problemen wijzen met de koppakking
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Neen, maar ik ga toch een poging doen.
"Dansen" = pompbewegingen? Veert hij ook diep door en daarna "uit de veren gelicht" bij vlot genomen verkeersdrempels?
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Neen, maar ik ga toch een poging doen.
"Dansen" = pompbewegingen? Veert hij ook diep door en daarna "uit de veren gelicht" bij vlot genomen verkeersdrempels?
Nee, hij begint meer te wiebelen in een bocht. Dat laatste van bij verkeersdrempels is wel correct.
Nuja, ik ga hem zaterdag eens op de brug laten zetten en vragen dat ze alles controleren wat er te controleren valt aan de achterkant.
Beter teveel dan te weinig, maar teveel olie is zekers niet goed...
3 maal ja.
Zeker dat de wagen volledig vlak stond? Als er echt te veel in zit, zo snel mogelijk oplossen voordat ge mayonaise hebt in de motor. Check ook ff de binnenkant van olievuldop op witte resten, kan op problemen wijzen met de koppakking
Nope, wagen stond absoluut niet vlak. Stond met zn neus naar beneden op de helling van de oprit . Straks test v2.0 doen.
Comment