Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
    de dag dat jij je iets aantrekt van wat mogelijk verkeerd kan lopen moet natuurlijk ook nog steeds komen
    Als wij iedere keer moeten wachten tot het koelwater is afgekoeld gaan de klanten niet echt lachen

Auto binnenbrengen => auto laten afkoelen om koelwater te checken => Auto warmrijden om olie te verversen => auto laten afkoelen om af te spuiten => auto warmrijden om te kijken of alles goed dicht is

Dat is 2 dagen alleen al voor een simpel onderhoud

Comment

• Voor de liefhebbers :

Spa 6 Hours 2009 race 3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
        Shit, dat wil zeggen dat dat geratel/gebrom als ik boven de 3500 toeren ga, of ff doortrek, ergens anders vandaan komt... ?
        Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
        Dat is normaal vanaf 3500 rpm

naft hé
        Ja?
        Ook als dat geratel/gebrom niet klinkt als "Wow, ik ben een krachtige V8 motor" maar eerder als "Amai, ik denk dat ik misschien aan het kapot gaan ben zenne" ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
          Dat lage niveau van koelvloeistof is niet bepaald een goed teken
          ? Vertel...Wat kan daar de oorzaak van zijn, en wat zijn de mogelijke gevolgen?

Oorspronkelijk geplaatst door Passione166 Bekijk Berichten

maar je zou toch je motorblok een keertje moeten laten nakijken, bruine smurrie means votre join-de-cullasse zit niet meer 100% en voor Alfa-naftjes kan je dat beter op tijd checken.
          join-de-cullasse, druk dat eens in euro uit aub

Comment

Ja?
            Ook als dat geratel/gebrom niet klinkt als "Wow, ik ben een krachtige V8 motor" maar eerder als "Amai, ik denk dat ik misschien aan het kapot gaan ben zenne" ?
            4-cilinder he

Maak eens een sound-file, dat maakt het makkelijker om te oordelen

Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
            ? Vertel...Wat kan daar de oorzaak van zijn, en wat zijn de mogelijke gevolgen?

join-de-cullasse, druk dat eens in euro uit aub
            Te lage koelwaterstand: auto kan te warm worden en dichtingen erdoorblazen

Join de Culasse voor een 147 1.6 kost 100-200 euro + een hoop werkuren, dus reken maar rond de 600-1.000 euro als je dat bij een dealer laat doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Te lage koelwaterstand: auto kan te warm worden en dichtingen erdoorblazen
              Maar dan zou ik gezien hebben op mn dashboard dat de motor te warm werd? Dat is niet het geval. Wijzertje blijft tijdens het rijden mooi op 90° staan.
              Kan het btw kwaad als ik het koelvloeistof bakje gevuld heb tot redelijk veel boven het "max" streepje?

Comment

Maar dan zou ik gezien hebben op mn dashboard dat de motor te warm werd? Dat is niet het geval. Wijzertje blijft tijdens het rijden mooi op 90° staan.
                Kan het btw kwaad als ik het koelvloeistof bakje gevuld heb tot redelijk veel boven het "max" streepje?
                Ja, dan zou je dat inderdaad moeten zien hebben. Maar zolang er nog in het bakje zat, gaat dat wel meevallen hoor, tenzij je midden zomer in de file moet gaan staan. (liefst met een oude BMW).

Dat het boven het maximum staat maakt niet uit voor de motor, op het bakje zit een overdrukklep, en alles wat er teveel inzit (gaat enkel gebeuren in extreme omstandigheden) gaat er gewoon uitgespoten worden. Dan mag je je motorcompartiment wel terug proper maken, maar dat is maar een detail, technisch gezien is dat geen probleem.

Comment

• En zonder zwans:

Wat heb jij de voorbije 6 jaar op dit forum gedaan aangezien je zoveel vragen hebt over auto's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    En zonder zwans:

Wat heb jij de voorbije 6 jaar op dit forum gedaan aangezien je zoveel vragen hebt over auto's?
                    Mooie meiden topic. Ik haat auto's!

Comment

• als je dan moet rijden maar beter een ster

Comment

Mooie meiden topic. Ik haat auto's!

Ik kan je moeilijk ongelijk geven

Comment

• Iemand ervaring met Alfastrada ? (www.alfastrada.nl)

Doen nu blijkbaar distributieriem tegen 325 euro.

Overigens schrijven ze in een mail "Het kan zijn dat de waterpomp en nokkenasversteller ook vervangen dien te worden maar dat gebeurt alleen wanneer dat nodig is. Is van te voren moeilijk aan te gegeven."

Hoe groot is de kans dat die 2 dingen inderdaad gedaan moeten worden? En wat doen een waterpomp en een nokkenasversteller juist? ("water pompen" en "de nokkenas verstellen" gelden niet als correct antwoord)

Comment

Iemand ervaring met Alfastrada ? (www.alfastrada.nl)

Doen nu blijkbaar distributieriem tegen 325 euro.

Overigens schrijven ze in een mail "Het kan zijn dat de waterpomp en nokkenasversteller ook vervangen dien te worden maar dat gebeurt alleen wanneer dat nodig is. Is van te voren moeilijk aan te gegeven."

Hoe groot is de kans dat die 2 dingen inderdaad gedaan moeten worden? En wat doen een waterpomp en een nokkenasversteller juist? ("water pompen" en "de nokkenas verstellen" gelden niet als correct antwoord)
                            Alfastrada is wel een redelijk bekende naam. en 325 is geen verkeerde prijs.

De kans dat ze vervangen moeten worden is 50/50 denk ik, die dingen zijn nu eenmaal onderhevig aan slijtage.

Nokkenasversteller verstelt inderdaad de nokkenas, zodat je zowel op lage als op hoge toeren een iets beter rendement hebt. In principe is een nokkenas altijd maar ideaal ontworpen voor 1 bepaald toerental. Door de nokkenasversteller wordt het gebruik iets beter, waardoor je over het volledige toerentalbereik een iets beter rendement (ofwel zuiniger ofwel krachtiger) hebt.

De waterpomp is eigenlijk het belangrijkste onderdeel van de motorkoeling. Je mag nog zoveel koelwater hebben, als het niet wordt rondgepompt heb je er weinig aan natuurlijk, dan heeft het geen koelende eigenschappen.

De distributieriem is trouwens het meest tijdrovende van een join de culasse wissel ook, dus mocht daar iets aanzijn, is het niet slecht om dat ineens te laten doen.

Al op het SCARB forum gekeken? www.alfaclub.nl daar gaan ze je zeker kunnen helpen.

Comment

• Het leuke is dat de 105pk, itt de 120pk, GEEN nokkenasversteller heeft. (goed omdat die tamelijk vaak problemen geven, en zorgt ervoor dat hij begint te klinken als een diesel...OOOOh the horror!)

Het nadeel is dat ge 15 pk en een deel koppel mist, maar dat zijn details...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• MO HOW ZEG

Vandaag afgesproken met een maat voor wat foto's te nemen, afspraakpunt was bij de Alfa dealer.

Ik sta te wachten op hem en ik zie plots een olievlek. Hmm. Ik ga naar de andere kant: olievlek. Ik leg mij onder de auto: FAK, heel dat blok staat nat

Ik doe m'n motorkap open en zie:

Blijkbaar had m'n vader het oliepeil gecontroleerd, olie moeten bijvullen maar vergeten de dop er terug op te zetten

En dan zie je alle passanten RRD gewijs staan lachen van "ahaha, ALFA LOSER", zeer aangenaam.

Comment

• en nu mag je wéér olie bijvullen

Pfff oliezuiper

Comment

• Achja, een bus meer of minder

Ik vrees enkel dat er ook olie in m'n openluchtfilter is gelopen, morgen eens tegoei bekijken in het daglicht

Comment

• Oeje, da's wel een minderen.

Maar daarom niet minder grappig.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Ja, ik zou ook wel lachen moest het bij een ander zijn

Comment

• Wat een auto

Comment

Working...
                                          X