Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• quizvraagje : heeft iemand hier een idee wat de oorsprong is van dit logo ?

(voor de goede orde moet je het eigenlijk een kwartslag naar rechts draaien natuurlijk)

Waar de quadrifoglio/klavertje vandaan komt weet ik natuurlijk ook wel, maar waar die "B" z'n oorsprong moet van hebben ... geen idee.

Ik dacht aan Bertone - die wel een aantal Alfa's ontworpen heeft - maar de B in het Bertone logo is weer totaal anders aan deze B.

Iemand die het wel weet ?
    .:: www.arcticblue.be/alfa156 ::.
    .:: www.alfaromeo156club.be - www.alfaromeo159club.be::.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
      Is dat soms een speciale versie van de SS? (Er zitten kleine winglets aan de neus ipv een bumper.)

Wel veel mooier zo
      blijft prachtig zo een sprint speciale. Ik heb er nu toch al heel wat gezien en nog nooit één gezien met die winglets. De wagen op de foto mist ook de originele bumper. Ik ben al een tijdje op zoek naar eentje om te restaureren, maar die zijn bijna niet te vinden. Moest iemand iets weten mag je het mij altijd laten weten.

Comment

• Oorzaak gevonden van mijn 'olieverbruik'

De dichting van de bout in het carter sluit niet 100% af... Nochtans al nieuwe dichtingsrubbers gestoken maar het probleem blijft, al is het minder erg nu.

Nog iemand die dit heeft voorgehad?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
          Oorzaak gevonden van mijn 'olieverbruik'

De dichting van de bout in het carter sluit niet 100% af... Nochtans al nieuwe dichtingsrubbers gestoken maar het probleem blijft, al is het minder erg nu.

Nog iemand die dit heeft voorgehad?
          *steekt vinger omhoog*

Bij 1 van de onderhoudsbeurten is die olie-aflaatbout waarschijnlijk te hard aangedraaid, resultaat is dat de schroefdraad in de carter (alu, veel te zacht) naar de zak is...
          Laatste keer ook speciale dichting ertussen gedaan maar hij bleef lekken en garagist gokt dat tegen de volgende onderhoudsbeurt de schroef nauwelijks nog vast te zetten is, binnenkort dus eens op zoek gaan naar een nieuw (eventueel tweedehands) carter (€€€) of proberen uit te vissen wat de doorsnede is van de bout en dan zoiets te bestellen.

Edith zegt dat het oliepeil van max naar min is gegaan op ongeveer 5000km nu
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• ow, da's wel een mindere

Comment

• prachtig filmpje van de disco volante

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                *steekt vinger omhoog*

Bij 1 van de onderhoudsbeurten is die olie-aflaatbout waarschijnlijk te hard aangedraaid, resultaat is dat de schroefdraad in de carter (alu, veel te zacht) naar de zak is...
                Laatste keer ook speciale dichting ertussen gedaan maar hij bleef lekken en garagist gokt dat tegen de volgende onderhoudsbeurt de schroef nauwelijks nog vast te zetten is, binnenkort dus eens op zoek gaan naar een nieuw (eventueel tweedehands) carter (€€€) of proberen uit te vissen wat de doorsnede is van de bout en dan zoiets te bestellen.

Edith zegt dat het oliepeil van max naar min is gegaan op ongeveer 5000km nu
                Een overmaat carterplug zoeken, gat beetje uitboren, nieuwe draad tappen, nieuw ringetje ertussen en plug er in vijzen kostte mij destijds een kleine €20 als ik me niet vergis.

Het komt heel vaak voor dat de pluggen te vast worden gedraaid waardoor de lekkage komt. Ik heb zo ook een hele tijd plasjes olie gevonden onder de 155, maar dat is nu dus opgelost.

Een tweedehans carter steken vond ik minder plezant, heb eens iets gelijkaardig voorgehad als Dégioke met zijn 166, en daar heb ik toch enige tijd in moeten steken.

Comment

• Alfa Romeo draait momenteel niet zo lekker (lees: al jaren zwaar klote) en dat is topman Sergio Marchionne van moederbedrijf Fiat ook opgevallen. Hij overweegt momenteel twee maatregelen. De eerste maatregel kan beteken dat er op korte termijn geen euro meer wordt geïnvesteerd in nieuwe ontwikkelingen bij Alfa Romeo. Dit totdat het merk uitgebreid onder […]

Comment

• Ja en de MiTo en Milano gaan alleszins niet helpen, helaas.

Comment

• IMHO had men Karl-Heinz Kalbfell z'n ding moeten laten doen...

ondertussen zijn we 3 CEO's verder?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Ja en de MiTo en Milano gaan alleszins niet helpen, helaas.
                        Ik vrees er ook een beetje voor. Momenteel zijn ze serieus het spoor kwijt.

@Zwoemba,we zullen onze 147´s moeten koesteren,straks worden dit nog de laatste echte Alfa´s.

En toch als ze willen kunnen ze het.

Some day!!!!!

Comment

• Kzag het ook op autoblog. En ik dacht dat alfa het de laatste tijd goed deed, zoveel 159's dat ik zag rondbollen...

Comment

• 147 GTA te koop

Jawel, ik ben hier nog eens...

Voor 10.000,- € kan hij weg; waarschijnlijk de beste Alfa ooit gebouwd.
                            Binnen twee weken heb ik m'n nieuwe Abarth 500 SS, dus 't wordt een beetje dringend.
                            Cheers,
                            Kenneth

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FeersumEndjinn Bekijk Berichten
                              Jawel, ik ben hier nog eens...

Voor 10.000,- € kan hij weg; waarschijnlijk de beste Alfa ooit gebouwd.
                              Binnen twee weken heb ik m'n nieuwe Abarth 500 SS, dus 't wordt een beetje dringend.
                              Cheers,
                              Kenneth

Zwoemba,´t is de moment jong!!!!

Spijtig om de GTA te zien gaan.
                              Maar de Abarth zal jou minstens evenveel rijplezier geven.

Comment

• De 147 liet vandaag ook ff merken dat ze niet graag buiten in de kou staat.

Kar stond ongeveer de ganse dag buiten, daarstraks wil ik vertrekken.:
                                *Loopt op auto af en duwt op knop afstandbediening*
                                ...
                                *duwt nog eens*
                                ...
                                *nog eens...*
                                ...
                                *gaat binnenin om andere sleutel te halen*

*duwt op afstandsbediening*
                                *klik klik*
                                Q:
                                *start motor en rijdt weg*

Nog voor het einde van de straat: *ping ping, storing motormanagement (maar dan in het Italiaans)*
                                Kar aan de kant gezet, denkend dat het toch wel terug normaal zal zijn als ik hem opnieuw start.

*ping ping motorstoring*
                                Q: Godver..!
                                (herhaal deze handeling 4 keer)

Dus terug naar huis gegaan, 147 in de garage gezet en de 166 genomen. Toen ik thuiskwam de 147 opnieuw geprobeerd ==> alles normaal natuurlijk

Italiaanse technologie
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Comment

• vet :o
                                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Pure heiligschennis.

Comment

Working...
                                      X