Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
    Rationaliteit hoort niet thuis in een Alfa-topic.

Touché.
    En als we dan toch es rationeel willen zijn, moet je de online veilingen volgen. Tot afgelopen dinsdag werden er 3 Alfa's 159 geveild op bva-auctions.com. De Nederlandse veiling verkocht wagens uit een Belgisch faillissement, de auto's stonden maw in België, en moest ze daar ophalen (handig)

Je had daar de kans om een 159 Sportwagon 1.9 16v JTDm, met nog geen 20.000km op de teller voor €12632 incl. BTW en veilingkosten te kopen. Er is slechts één bod geplaatst geweest, dus 'ie is voor die prijs gegaan.

Heb de indruk dat er weinig aandacht is voor online veilingen, daar kan je dus wel koopjes doen.

Straks is er weer een exclusive cars veiling op BVA-auctions.com, ik mag eigenlijk niet kijken, want dat is niet goed voor mijn tickie ticker. Er gaan spiksplinternieuwe JAG's de deur uitgaan voor nog geen 40.000 euro schat ik.

Comment

• Ze smijten met de Alfa's tegenwoordig...

147 (ook facelift) is ook al geen hol meer waard Ik hoop maar dat het geen turkenbak zal worden...

Comment

• idd. ze smijten er mee en ik heb er met plezier eentje opgevangen...

AR 159 SW Jtdm 16v Nieuw bij de dealer - 25 % korting...

Overal waar ik kom vinden ze het een fantastisch mooie wagen voor zo weinig geld... Waarom kopen ze er dan zelf geen vraag me af? Afin het is mijn probleem niet...

Die 1.8's die overal te koop staan met forse korting,183 g/km CO2, dat is tegenwoordig maar 60% aftrekbaar meer, je moet het niet verder zoeken denk ik...

Comment

• 25%

Overal waar ik kom vinden ze het een fantastisch mooie wagen voor zo weinig geld... Waarom kopen ze er dan zelf geen vraag me af?
          HET probleem van Alfa... Weinigen 'durven' het maar aan eentje te kopen

Leuke aanwinst in ieder geval, proficiat!

Comment

• Ik was eerst eens naar de Lancia Delta gaan kijken op het salon... Zat wel iets in maar toch maar een rare mix. De console in het midden op het dashboard vind ik ronduit lelijk en goedkoop. De leren verschuifbare "relax"zetels achteraan met veel beenruimte waren dan weer wel "lol" maar ik zit niet achteraan hé...

Bon dus dan de stand van Alfa er naast... Tja die wagens zijn gewoon AF hé... die leren zetels, dat stuur, dashboard, ik kan er niks fout aan vinden.
            Die Brera Italia independent met matte lak... super.

Dus Arno mag zijn Lancia hebben, ik cruise nu rond met de 159 met Gainsbourg op vol. 11.
            Last edited by newlook; 19/02/2010, 15:56.

Comment

• Echt GODVERDOMME.

Gisterenavond een avondje gaan stappen, ik rij 's avonds terug naar huis, start de auto en krijg de melding "storing motor management systeem". Mja, ff opnieuw gestart, opnieuw die melding. Melding verdween na een tijdje, dus ik maar op het gemakje naar huis.

Deze morgen nog eens geprobeerd, zelfde probleem. Kak. Even langs de garage passeren dan maar. Aan de computer leggen, 'ie trekt m'n motorkap open.. "Euh vriend, vrij logisch, enig idee waar uwe luchtfilter is? "

-->

Blijkbaar heeft er dus een of andere mongool tijdens de nacht mijn luchtfilter gestolen Ik vermoed iemand die me al had zien/horen passeren en dus wist dat ik met een andere luchtfilter zat.

Zot veel chance gehad dat het niet regende of zo, want nu is dat dus gewoon een open buis... M'n motor kon al even goed in frut gereden zijn.

Godverdomme, hoe moeilijk is dat nu toch om van andermans materiaal af te blijven

Comment

• sorry maar zo simpel.

Maar hoe hebben ze uw kap open gekregen? Auto is toch op slot?

Comment

• Ja, maar als je onder de auto ligt kan je er direct aan bij mij...

Comment

• Ai da's minder.

Nieuw filtertje in de euroshop halen hé!

Comment

• Wat bedoelde je trouwens met "zo simpel"?

Comment

• "wie steelt er nu een luchtfilter"...

Comment

• Is hij er niet gewoon afgevallen?

Comment

• Nee, de vijzen waren licht opengedraaid...

Ik zie dat er sowieso niet afvallen eigenlijk, dat zat toch allemaal stevig in elkaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                              @ Michelin,gelukkig zijn er geen gewonden gevallen,en jullie verder ook nog een leuk wagenpark hebben.

@ Klavertje-vier,spijtig dat jullie schone Italiaanse moet gaan voor een Duitse bitch.

Hier nog wat lekkers voor het slapengaan.

Prachtige foto! Maar, wat voor iets is de rode rechtsonder? Ik ben niet zo thuis in de Alfa-benamingen...

Comment

• Giulietta sprint

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Giulietta sprint
                                  Dank!
                                  Is het deze waar Lefranc ook rijdt in de gelijknamige strips? Ik dacht dat hij er wel een hoop addenda (de naam van de fabrikant ontglipt me) op had hangen?

Comment

• Geen idee, ik lees geen stripverhalen meer sinds ik 10 ben geworden

Comment

• Iemand die een iPod kan afspelen in zijn 147/156?

Ik zie door de bomen het bos niet meer

Gewoon een kabel om van ipod naar radio te gaan, afwerking kan me eigenlijk niks schelen...how hard can it be? Bij voorkeur zonder m'n halve interieur te moeten open gooien...

Nu er ook deftige banden achteraan liggen springt 'ie ook niet meer weg bij hevig remmen, geen rammels momenteel, en de vrij recente vernieuwde draagarmen doen ook hun werk in de bochtjes. Komt nog goed met die bak in 2010

En met een nieuwe K&N

Comment

• Meestgebruikte systeem op 147club.nl is de Dension Icelink, prijs is wel behoorlijk stevig (IMO)...169€
                                        Voordeel is dat de ipod ook bediend kan worden via de knoppen op het stuur of op de radio zelf en dat alle kabels kunnen verstop worden.
                                        site: http://www.icepod.nl/ ==> fabrieksradio's ==> Alfa
                                        Installatie valt tamelijk mee: http://www.alfa147club.nl/forum/view...22a8edc1c009f9

Heb ook gezocht naar een systeem toen we de 147 nog maar juist hadden, is uiteindelijks niks van gekomen omdat ik niks naar mijn zin/budget vond.

Hoeveel kosten nieuwe draagarmen eigelijk ongeveer?
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Was rond de €60 denk ik, maar ik zal dit weekend als ik thuis ben de facturen nog een bekijken

Comment

Working...
                                          X