Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Merci

Lijstje voor de 147 binnenkort:
    • riemen
    • draagarmen
    • nieuwe deurvanger of eventueel oplassen omdat die aan het uitscheuren is (gekend probleem)
    • aircogas vernieuwen?
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Gisteren heeft Zita haar 100.000km gelopen, tijd voor een onderhoudje dus.
      Binnenkort ook tijd voor haar eerste keer keuring.

Vandaag wel ontdekt: de mat onder de bestuurderszetel is nat, alle andere plaatsen lijken me wel droog, en al enkele weken van tijd tot tijd een muffe geur soms. Ik vermoed dat ik ergens een lek heb

nog rekeningen: 4 nieuwe banden, naad van leder bestuurdersstoel moet gemaakt worden, is losgekomen...

pfft... en tegen dat allemaal gebeurd is, staan we 10.000km verder en kunnen we gaan denken aan de distributieriem

Comment

• Vanmorgen voor het eerst achter het stuur gekropen van een 159. En dat viel niet tegen. Ik had al wel ervaring met de Spider (3.2V6 Q-tronic en 2.2 JTS manueel) en Brera (2.2 JTS selespeed), maar nu was het dus tijd om de 1750 turbo eens aan de tand te voelen. De testwagen was een witte berlina, met Ti-pack.
        De bevindingen:
        - zeer stille motor, die heel lineair werkt (hij pakt op vanaf 1500 toeren, en trekt door tot aan de begrenzer, die wel al op 6000 t/min ingrijpt)
        - heel leuk weggedrag, de motor is veel minder zwaar op de neus dan de V6, en zowel de zetels als het stuur en de korte pook dragen bij tot het rijplezier
        - verbruik stond gemiddeld op 13liter (is wel een testwagen, dus in die context te interpreteren), ik vond niet direct hoe ik hem moest resetten
        - minpuntjes vond ik de verouderde navigatie en de te kleine kofferopening (ik zou dus eerder voor een SW gaan, hoewel de berlina er geweldig uitzag)

Als ik er binnen een paar jaar zo ene tweedehands tegenkom, dan ga ik niet kunnen weerstaan vrees ik
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten

Vent toch, zie dat af

Ik zou ook graag eens met die nieuwe 1750 rijden, lees er eigenlijk overal goede dingen over

Comment

• Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• damn da's knap,heeft zelfs ne L-R uitlaat,wist ik niet.
              da in't alfarood is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                Hoeveel kosten nieuwe draagarmen eigelijk ongeveer?
                Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                Was rond de €60 denk ik, maar ik zal dit weekend als ik thuis ben de facturen nog een bekijken
                Vooraan 2x €66
                Achteraan 2x €73

+ werk

Comment

• Is zoiets eig veel kostelijker dan een moderne wagen om op de baan te houden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

Is zoiets eig veel kostelijker dan een moderne wagen om op de baan te houden?
                    In principe niet, als je hem eenmaal goed afgesteld krijgt, wintervast en zelf het onderhoud kan doen

Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel km je per jaar doet. Als je meer dan 20k per jaar doet, zou ik het toch niet echt doen

Comment

• Meningen gevraagd van de Alfa-freaks hier!

Ik ben al geruime tijd op zoek achter een leuke 164 of 166.
                      Vandaag ben ik eentje gaan bekijken -> deze hier (klik)

Optisch heeft hij wel wat kleine plekjes (enkele deukjes, lichte krassen) maar er zou mee te leven kunnen zijn. Wagen stond ook binnen en onder kunstlicht valt het natuurlijk allemaal veel harder op.

Ik heb alleen meer moeite met de prijs, enfin meer moeite omdat ik weederom een minter exemplaar dacht terug te vinden (afgaande vooraf op foto's) Er zit wel keuring voor verkoop, distributiewissel en een jaar garantie bij inbegrepen.

Wat vinden jullie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        Meningen gevraagd van de Alfa-freaks hier!

Ik ben al geruime tijd op zoek achter een leuke 164 of 166.
                        Vandaag ben ik eentje gaan bekijken -> deze hier (klik)

Optisch heeft hij wel wat kleine plekjes (enkele deukjes, lichte krassen) maar er zou mee te leven kunnen zijn. Wagen stond ook binnen en onder kunstlicht valt het natuurlijk allemaal veel harder op.

Ik heb alleen meer moeite met de prijs, enfin meer moeite omdat ik weederom een minter exemplaar dacht terug te vinden (afgaande vooraf op foto's) Er zit wel keuring voor verkoop, distributiewissel en een jaar garantie bij inbegrepen.

Wat vinden jullie?
                        Tjah, ik ben niet wild van die garage, en ik vind de prijs ook nogal stevig (is een "onverkoopbare" rode, én een benzine, als je dat dan vergelijkt met de "groene van kapaza" of die blauwe van Autoscout, dan zijn die op het eerste zicht toch meer value for money... Ben je die al gaan bekijken trouwens? En hoe waren ze?
                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                          Aan de computer leggen, 'ie trekt m'n motorkap open.. "Euh vriend, vrij logisch, enig idee waar uwe luchtfilter is? "

-->

Blijkbaar heeft er dus een of andere mongool tijdens de nacht mijn luchtfilter gestolen Ik vermoed iemand die me al had zien/horen passeren en dus wist dat ik met een andere luchtfilter zat.
                          Sorry, maar

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                          En met een nieuwe K&N
                          Had je hiervoor ook een K&N?

Comment

Tjah, ik ben niet wild van die garage, en ik vind de prijs ook nogal stevig (is een "onverkoopbare" rode, én een benzine, als je dat dan vergelijkt met de "groene van kapaza" of die blauwe van Autoscout, dan zijn die op het eerste zicht toch meer value for money... Ben je die al gaan bekijken trouwens? En hoe waren ze?
                            Ja, die groene was een mooie lokker

Daar ben ik zaterdag naar gaan kijken. Het hele dak, motorkap en kofferdeksel zat vol putjes. Waarschijnlijk hagelschade. En op de hoek van de koffer had hij een dikke bluts, verder redelijk wat krasjes en een wielscheel met een stuk vanaf. Optisch écht waar een dikke ontgoocheling! Jammer want dat groen was magnifiek.

Naar de blauwe ben ik (nog?) niet geweest. Maar nu ik zaterdag in beige leder en vandaag in zwart leder heb gezeten stoort dat grijs stof mij wel een beetje. Waarschijnlijk gaat die er optisch er het beste van alledrie uitzien: das voor mij te pesten

Nu goed, in de rode ben ik wel nog geïnteresseerd als de prijs zakt. Wat zou een fair bod zijn?
                            Last edited by Tigra; 01/03/2010, 16:44.

Comment

Nu goed, in de rode ben ik wel nog geïnteresseerd als de prijs zakt. Wat zou een fair bod zijn?
                              Ik zou proberen af te ronden naar 5k, inclusief distributiewissel (de volledige) en nieuwe bougies...

Comment

Ik zou proberen af te ronden naar 5k, inclusief distributiewissel (de volledige) en nieuwe bougies...
                                Starten ging van de eerste slag en de wagen staat toch al effe stil. Minstens een half jaar, mogelijks zelfs twee. Mag ik dan ervan uit gaan dat de bougies nog goed zijn? Mijn komst was niet aangekondigd vooraf en de auto stond echt wel koud.

En pas op, hij stond daar mooi in die loods tussen al dat ander exclusief geweld ik heb vanalles gezien: (classic) Spiders, 156 GTA's, Guiletta's, Sprintje, 164 Q4, een 75, Maserati's... . Leuke garage toch hoor!

Doeme hé, rood met zwart leder

Comment

Vanmorgen voor het eerst achter het stuur gekropen van een 159. En dat viel niet tegen. Ik had al wel ervaring met de Spider (3.2V6 Q-tronic en 2.2 JTS manueel) en Brera (2.2 JTS selespeed), maar nu was het dus tijd om de 1750 turbo eens aan de tand te voelen. De testwagen was een witte berlina, met Ti-pack.
                                  De bevindingen:
                                  - zeer stille motor, die heel lineair werkt (hij pakt op vanaf 1500 toeren, en trekt door tot aan de begrenzer, die wel al op 6000 t/min ingrijpt)
                                  - heel leuk weggedrag, de motor is veel minder zwaar op de neus dan de V6, en zowel de zetels als het stuur en de korte pook dragen bij tot het rijplezier
                                  - verbruik stond gemiddeld op 13liter (is wel een testwagen, dus in die context te interpreteren), ik vond niet direct hoe ik hem moest resetten
                                  - minpuntjes vond ik de verouderde navigatie en de te kleine kofferopening (ik zou dus eerder voor een SW gaan, hoewel de berlina er geweldig uitzag)

Als ik er binnen een paar jaar zo ene tweedehands tegenkom, dan ga ik niet kunnen weerstaan vrees ik

Bloody hell, een SW ti benzine staat hoog op mijn verlanglijst.

Ben je die gemakkelijk kunnen gaan testrijden?

Comment

Starten ging van de eerste slag en de wagen staat toch al effe stil. Minstens een half jaar, mogelijks zelfs twee. Mag ik dan ervan uit gaan dat de bougies nog goed zijn? Mijn komst was niet aangekondigd vooraf en de auto stond echt wel koud.

En pas op, hij stond daar mooi in die loods tussen al dat ander exclusief geweld ik heb vanalles gezien: (classic) Spiders, 156 GTA's, Guiletta's, Sprintje, 164 Q4, een 75, Maserati's... . Leuke garage toch hoor!

Doeme hé, rood met zwart leder
                                    Bougies zijn misschien nog wel goed, maar moeten om de 100 000 km vervangen worden (duur grapje, 250 euro plus werk). Dus checken of dat gebeurd is.
                                    Zo'n rode met zwart leer is inderdaad wel lekker, zeker met een aangepast velgje erbij (17")

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                      Bloody hell, een SW ti benzine staat hoog op mijn verlanglijst.

Ben je die gemakkelijk kunnen gaan testrijden?
                                      Ne maat van mij overweegt die als vervanger voor zijn Thesis V6, en hij heeft die inderdaad meegekregen voor een dag, via zijn garage (auto is van Fiat Belgio).

Comment

• Straks sta ik nog terug bij die eerste 164 (witte) waarmee de zoektocht begon... drie maanden geleden

Die auto is - leeftijd in acht genomen - gek genoeg nog de allerproperste qua gebruikssporen van het trio tot nu toe bekeken Alfa's
                                        De groene 166 was een ramp, de rode 166 niet slecht maar ook niet geweldig goed. En die witte is wel al mooi 20j oud + low_budget dus veel budget over voor herstellingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                          Sorry, maar

Had je hiervoor ook een K&N?
                                          Ja Benny

Comment

Working...
                                          X