Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is niet dat het zo enorm groot is hoor, denk dat er een stuk of 20 wagens binnenstonden plus dat de dingen die overdag buiten staan (stuk of 8-9 vandaag). Ze hebben behalve dat pand ook nog 2 depots. But still, behoorlijk indrukwekkend en vooral een authentiek gevoel.

Ze zijn met 2 zaakvoerders (zoals ik het begrepen heb): de ene is vooral met "Racing Box" bezig, het Engelse gedeelte zeg maar, en rijdt met een Elise 111R. De andere, waar ik mee gesproken heb, houdt zich vooral bezig met het Disco Volante, het Italiaanse deel (hoofdzakelijk Alfa).
    Bijna al hun wagens komen ook uit de VS

En een tijdje geleden stond er een Alfa TZ2
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Gisteren reed dit rond in Knokke, dat geluid

Comment

• Gisteren in Antwerpen (en het was niet spiderveloce)

Last edited by ; 05/06/2011, 13:39.

Comment

• Vanavond allemaal naar Canvas kijken (artikel van standaard.be)

De geboorte van een Alfa Romeo

NIEUW OP CANVAS: 'VORMGEVERS'

BRUSSEL - De nieuwe Canvas-reeks 'Vormgevers' biedt een bevoorrechte inkijk in het ontstaansproces van producten of artistiek werk. De eerste aflevering, de geboorte van een conceptcar voor Alfa Romeo, is al meteen spectaculair.

Van onze redacteur

De Vlaming Lowie Vermeersch (36) is hoofd van de designafdeling bij Pininfarina, het legendarische bedrijf dat onder meer auto's realiseerde voor Ferrari, Maserati en Alfa Romeo.

In het nieuwe Canvas-programma Vormgevers zien we hem door de nauwe straten van Turijn cruisen in zijn knalrode Alfa Romeo Spider. In nuchtere termen beschrijft hij de 'gesofisticeerde elegantie' van deze vederlichte roadster.

De eerste aflevering van de reeks volgt deze Belg-met-een-blitzcarrière een jaar lang tijdens zijn bijzondere missie: de creatie van een hedendaagse versie van de Spider. Je ziet de Duettotanta, die wellicht in 2013 op de markt komt, letterlijk geboren worden: van de eerste schetsen, de discussies met het ontwerpteam en de perfectionering van de aërodynamische lijn, tot de lancering op de autobeurs van Genève.

De kijker van Vormgevers mag acht weken lang op de eerste rij zitten bij het ontstaan van nieuw werk. Dat was het uitgangspunt van de serie, zegt Paul Peyskens, eindredacteur en producer.

'Voor Lowie Vermeersch hebben we zelfs absolute geheimhouding moeten beloven aan Alfa Romeo. Vertrouwen was belangrijk: de ontwerpers moesten het risico mee incalculeren dat hun project zou mislukken. Alleen op deze manier konden we de drive laten voelen, de passie van het maken. In plaats van een beroemd object of ontwerp op een piëdestal te zetten, vertrokken we van niets, om daarna een spanningsboog te kunnen opbouwen.'

Intrigerend

Elke aflevering brengt een indringend portret. Maar Vormgevers is geen variant op Goudvis, waarbij de kunstenaars ingewisseld werden voor designers. Peyskens: 'We laten geen getuigen aan het woord, we mythologiseren niet. Alle aandacht gaat naar de protagonisten, die zich kwetsbaar opstellen.'

In een mooie flashback legt Lowie Vermeersch uit waarin vormgevers verschillen van kunstenaars. Zelf komt hij uit een artistiek nest, met de beeldhouwer José Vermeersch als pater familias. Tekenen, schilderen en dingen bouwen was dagelijkse kost voor de kleine Lowie en zijn broers. Hij was de enige die daarbij een opdracht van buitenaf nodig had.

Vormgevers ontsnapt niet aan een zekere technische moeilijkheidsgraad. Maar de tactiele manier waarop het ontwerpteam omgaat met de ranke vormen van dit speelgoed buiten categorie, compenseert dat ruimschoots.

Vermeersch is bovendien een intrigerende figuur. Hij praat helder, efficiënt en toch gloedvol. Met enkele snelle schetsen op papier roept hij de snellezza op, de lichtheid waar een koetswerk moet aan beantwoorden, en je ziet de auto meteen door een Italiaans landschap zoeven.

Fascinerend ook hoe hij in een ultieme machowereld, waarin men dweept met snelle bolides, de bescheidenheid zelve blijft. Vermeersch heeft geen Ferrari voor de deur staan en woont in een eenvoudig appartement. In stilte voortwerken en je ding doen: de West-Vlaming in hem is springlevend, zegt hij.

Komen aan bod in de volgende afleveringen: de ontwerpers Stefan Schöning en Axel Enthoven, de tekenaar en grafisch ontwerper Tom Schamp, de chef-kok Kobe Desramault, de architecten van het bureau 51N4E en de grafisch ontwerpster Sarah De Bondt.

Afsluiter van de reeks is de beeldend kunstenaar Jan De Cock, die voor Canvas zijn eigen film realiseerde.

'Vormgevers'. Canvas, elke dinsdag op Canvas van 19 oktober tot 7 december om 21u.10
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Nice, merci voor de tip!

Comment

• Hier ook bedankt voor de tip

Nog net iets vetter dan een berlina imo, al zou ik hem wel in dat fel-blauw willen hebben

Dat zijn de optionele OZ's zeker?

Comment

• Merci voor de tip Elio , maar mijn moeder was je al voor , want die belde al bij dag en dauw om het mee te delen . Welopgevoede moeders .

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Gisteren in Antwerpen (en het was niet spiderveloce)

In 't groot is ze ook mooi .

Thanks .
                Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                  Hier ook bedankt voor de tip

Nog net iets vetter dan een berlina imo, al zou ik hem wel in dat fel-blauw willen hebben

Dat zijn de optionele OZ's zeker?
                  Vet

Comment

• Bedankt voor de tip.

Wil ik zeker zien.

Comment

• Mooie documentaire! Kheb nog het laatste halfuurtje kunnen meepikken

Comment

• Memories , http://www.autoforum.be/showthread.php?t=30724&page=3 ,ooit doe ik die trip nog eens over.

Prachtig om te zien,hoe een streekgenoot het zo ver kan brengen in een door en door Italiaans bastion.
                        Hij kan het wel formidabel uitleggen,ook met zijn handen.

Comment

• Wat een droomjob heeft die mens toch

En zo inspirerend dat 'ie kan vertellen! Ik was er ff niet goed van

Comment

• Nog effe wat nostalgische pics spammen:

Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                              Memories , http://www.autoforum.be/showthread.php?t=30724&page=3 ,ooit doe ik die trip nog eens over.

Prachtig om te zien,hoe een streekgenoot het zo ver kan brengen in een door en door Italiaans bastion.
                              Hij kan het wel formidabel uitleggen,ook met zijn handen.
                              Mijn nonkel zijn nieuwe 159 staat trouwens ook bij Cornette

Zwarte 159 SW met rood interieur en die "carbon" inleg in het interieur en zo.. Wel knappe wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

Zwarte 159 SW met rood interieur en die "carbon" inleg in het interieur en zo.. Wel knappe wagen
                                Nice,terug naar Squadra?
                                Hoe was jou voorsteling bij den Dirk.

.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

Tevreden over garage Cornette?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                    Nice,terug naar Squadra?
                                    Hoe was jou voorsteling bij den Dirk.

.

Ja, afspraak staat al vast bij Squadra.
                                    Dirk vond zoiets "te snel" voor mij

Oorspronkelijk geplaatst door Breyton Bekijk Berichten
                                    Tevreden over garage Cornette?
                                    Ikzelf ben er geen klant, maar algemeen gezien hoor ik daar wel vrij positieve dingen van.

Comment

• Is uw GT probleem nu nog niet opgelost?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                        Is uw GT probleem nu nog niet opgelost?
                                        Jawel, in de zin dat de 147 blijft voorlopig.

Maar als blijkt dat ik binnen een aantal weken/maanden een diesel nodig heb ken ik iemand die serieus pissed ga zijn

Zo'n geschifte occasie... (is trouwens al weg nu)

Comment

• Spijtigheid

Comment

Working...
                                          X