Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• I agree. Zeer knappe auto en visueel sowieso op en top Alfa.

En ook qua rijgedrag was dat een goeie auto, beetje zwaar wel, maar een erg leuk rijdende FWD. De V6-motoren waren een ferme misser (die GM-ondingen missen elke vorm van karakter), dat wel.

Als je dan de huidige Mito en Giuletta bekijkt... dat zijn pas missers. Zeker ook qua design (veredelde Fiats die veel te hoog op hun poten staan, en over 'staan' gesproken, ze hebben echt niks van vette stance).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
      Rare vogel...

Soms doet 'ie uitspraken, andere momenten zegt 'ie dan wel weer bijzonder zinnige dingen (zijnde dat Alfa qua kwaliteit/mentaliteit beter af zou zijn moesten ze niet in Italië zitten...)
      Hmm, waarom zou een andere locatie de kwaliteit kunnen bevorderen? Heeft dit niet vooral te maken met materiaalkeuze en het productieproces?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        I agree. Zeer knappe auto en visueel sowieso op en top Alfa.

En ook qua rijgedrag was dat een goeie auto, beetje zwaar wel, maar een erg leuk rijdende FWD. De V6-motoren waren een ferme misser (die GM-ondingen missen elke vorm van karakter), dat wel.

Als je dan de huidige Mito en Giuletta bekijkt... dat zijn pas missers. Zeker ook qua design (veredelde Fiats die veel te hoog op hun poten staan, en over 'staan' gesproken, ze hebben echt niks van vette stance).
        Vind de 159 ook een erg knappe auto, ook al is hij qua design overduidelijk een doorontwikkeling van de 156.
        Mijn garagist klaagt ook over het feit dat de 159 zo zwaar is en wijt dat aan het feit dat ze het fragiele van de 156 overgecompenseerd hebben.

Comment

• De grond die onder man's voeten is een beetje te heet aan het worden , mijn gedacht .

Zogenaamde echte Alfa's zijn er al niet meer sinds de Fiatgroep de boel heeft samengekletst . En om de sfeer van toen terug te doen herleven , zal er wat meer dan RWD nodig zijn , vrees ik .

@Löwe : Wat de produktielocatie betreft : Ooit al eens in Italië geweest en iets met die mensen moeten organiseren ?
          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
            @Löwe : Wat de produktielocatie betreft : Ooit al eens in Italië geweest en iets met die mensen moeten organiseren ?
            Nee, geen ervaring met Itialianen. Is het zo erg?

Als het productieproces goed zit en de materiaalkeuze kan opgewaardeerd worden, dan begrijp ik niet zo goed wat er nog fout kan lopen.
            Is een Italiaan dan niet een in staat om een bepaald paneel of onderdeel even goed te monteren zoals zijn bv. Amerikaanse of Oostblokse collega's?

Comment

• Als je eens tijd hebt moet je eens het topic van Jocar zijn Delta doorlopen... Nee is het antwoord

Comment

• Ofcoursa heee canno doo-itta! Hee hessa to meeka gestures all the timah! To sayah howa bieg hies thirda leg iez! To showa howa biegga the bumper of hiez girlfrienda iez! To intimidata hieza colleegues!

That why italian carza always biet loosah!

Comment

• edit, foutje
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                    Ik mag hopen dat dat niet over het design gaat, imo de knapste Alfa in het huidige gamma...met voorsprong
                    Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                    Ik mag hopen dat dat niet over het design gaat, imo de knapste Alfa in het huidige gamma...met voorsprong
                    Dude!

Comment

• Tabblad bleef laden, dus klikte ik nog eens
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Jammer dat dat niet werkt als ge geld uit de muur haalt, ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                          Nee, geen ervaring met Itialianen. Is het zo erg?

Als het productieproces goed zit en de materiaalkeuze kan opgewaardeerd worden, dan begrijp ik niet zo goed wat er nog fout kan lopen.
                          Is een Italiaan dan niet een in staat om een bepaald paneel of onderdeel even goed te monteren zoals zijn bv. Amerikaanse of Oostblokse collega's?
                          Het is meer dan zo erg ...

Manu en ik hebben na het debacle van vorig jaar nu al beslist nooit meer naar een evenement in Italia te gaan . En als we gewoon eens iets willen bezoeken , gaan we in Zwitserland logeren en maken er een dagtrip van .

Het zijn en blijven kunstenaars . En daarmee is eigenlijk al het positieve en negatieve in één zin gezegd .
                          Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Deze zomer van Duitsland (Munchen) naar Maranello geweest van een cultuurschok gesproken !!! van structuur naar chaos

Comment

Zogenaamde echte Alfa's zijn er al niet meer sinds de Fiatgroep de boel heeft samengekletst . En om de sfeer van toen terug te doen herleven , zal er wat meer dan RWD nodig zijn , vrees ik .
                              Zegt degene die een 155 in de schuur heeft staan

Doet me er aan denken, 155

Comment

Zogenaamde echte Alfa's zijn er al niet meer sinds de Fiatgroep de boel heeft samengekletst .
                                Bwah, daar bestaan verschillende strekkingen over:
                                voor sommigen zijn de "echte" alfa's die van voor de oorlog, onbetaalbaar en exclusief.
                                Anderen zweren bij de achterwielaandrijvers, voor hen is de 75 de laatste "echte" alfa. Toen de 75 gelanceerd werd, was hij echter al hopeloos verouderd, want gebaseerd op de techniek van de Alfetta van 10 jaar daarvoor.
                                Voor nog anderen is de miserie begonnen bij de 159 met zijn bastaardmotoren van niet-Italiaanse origine. En als de boel nu aan VW verkocht wordt, zullen er nog wel een hoop fans afhaken (en hopelijk ook een hoop bijkomen).
                                Ik zie ze allemaal graag
                                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  I agree. Zeer knappe auto en visueel sowieso op en top Alfa.

159 en de Brera (en de 147 natuurlijk)waren voor mij de laatste mooie Alfa´s,intussen hebben ze enkel nog de 159.

Sergio Marchionne,inderdaad nen speciale typ.

Op het salon van Genéve stond ik op de stand van Carrozzeria Touring,waar ik die mensen feliciteer dat ik de Bentley Flying Star zowat "the best of show" vindt.

Er staat nog nen gast bij,die daar onmiddelijk op reageert,"na de nieuwe Guilietta natuurlijk ".
                                  Waarop ik direct reageer dat ik dat zowat de grootste tegenvaller van het Salon vind;om dan binnen de eerstvolgende nanoseconde te beseffen dat die die naast mij staat in zij ne pull,..........inderdaad Sergio Marchionne is!!!! No shit,echt zoals ik het hier zet.En ik weg.

Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                                  Ik heb het al een paar keer gezegd,al de Alfa-puristen mogen blij zijn dat hun merk nog bestaat dankzij de Fiat-group.Zonder hen was het al lang over en uit.
                                  Het kan natuurlijk ook zijn dat ze liever de ondergang van het merk willen door met die oude dingen te blijven rijden ipv eens een nieuwe Alfa te kopen.
                                  Op Alfa-fora lees ik soms dingen die mij dat echt doen denken,ze zitten er niet mee in dat Alfa zou stoppen,het zou hun auto natuurlijk nog exclusiever maken.

Ik geef toe dat ik ook mijn favoriete merk in de steek gelaten heb,maar het is inderdaad hun eigen schuld.
                                  Door een bredere markt te willen bereiken verloochenen ze eigenlijk hun vast clienteel.De toekomst zal uitwijzen wie gelijk had.
                                  Maar hun auto´s zijn er allesinds niet mooier door geworden en het enige premium gevoel dat ze in de Guilietta hebben gestoken is in de prijslijst.
                                  HEEL SPIJTIG!!!

Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                                  Het is meer dan zo erg ...

Manu en ik hebben na het debacle van vorig jaar nu al beslist nooit meer naar een evenement in Italia te gaan . En als we gewoon eens iets willen bezoeken , gaan we in Zwitserland logeren en maken er een dagtrip van .

Het zijn en blijven kunstenaars . En daarmee is eigenlijk al het positieve en negatieve in één zin gezegd .
                                  De viering 100-jaar Alfa was eigenlijk het slechtste moment om Alfa gerelateerde dingen te bezoeken.
                                  De logica van hoe een Italiaan iets ziet is voor ons inderdaad moeilijk te vatten.

.
                                  Last edited by ; 19/11/2010, 23:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                                    Zegt degene die een 155 in de schuur heeft staan

Doet me er aan denken, 155
                                    Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                    Bwah, daar bestaan verschillende strekkingen over:
                                    voor sommigen zijn de "echte" alfa's die van voor de oorlog, onbetaalbaar en exclusief.
                                    Anderen zweren bij de achterwielaandrijvers, voor hen is de 75 de laatste "echte" alfa. Toen de 75 gelanceerd werd, was hij echter al hopeloos verouderd, want gebaseerd op de techniek van de Alfetta van 10 jaar daarvoor.
                                    Voor nog anderen is de miserie begonnen bij de 159 met zijn bastaardmotoren van niet-Italiaanse origine. En als de boel nu aan VW verkocht wordt, zullen er nog wel een hoop fans afhaken (en hopelijk ook een hoop bijkomen).
                                    Ik zie ze allemaal graag
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                    159 en de Brera (en de 147 natuurlijk)waren voor mij de laatste mooie Alfa´s,intussen hebben ze enkel nog de 159.

Sergio Marchionne,inderdaad nen speciale typ.

Op het salon van Genéve stond ik op de stand van Carrozzeria Touring,waar ik die mensen feliciteer dat ik de Bentley Flying Star zowat "the best of show" vindt.

Er staat nog nen gast bij,die daar onmiddelijk op reageert,"na de nieuwe Guilietta natuurlijk ".
                                    Waarop ik direct reageer dat ik dat zowat de grootste tegenvaller van het Salon vind;om dan binnen de eerstvolgende nanoseconde te beseffen dat die die naast mij staat in zij ne pull,..........inderdaad Sergio Marchionne is!!!! No shit,echt zoals ik het hier zet.En ik weg.

Ik heb het al een paar keer gezegd,al de Alfa-puristen mogen blij zijn dat hun merk nog bestaat dankzij de Fiat-group.Zonder hen was het al lang over en uit.
                                    Het kan natuurlijk ook zijn dat ze liever de ondergang van het merk willen door met die oude dingen te blijven rijden ipv eens een nieuwe Alfa te kopen.
                                    Op Alfa-fora lees ik soms dingen die mij dat echt doen denken,ze zitten er niet mee in dat Alfa zou stoppen,het zou hun auto natuurlijk nog exclusiever maken.

Ik geef toe dat ik ook mijn favoriete merk in de steek gelaten heb,maar het is inderdaad hun eigen schuld.
                                    Door een bredere markt te willen bereiken verloochenen ze eigenlijk hun vast clienteel.De toekomst zal uitwijzen wie gelijk had.
                                    Maar hun auto´s zijn er allesinds niet mooier door geworden en het enige premium gevoel dat ze in de Guilietta hebben gestoken is in de prijslijst.
                                    HEEL SPIJTIG!!!

De viering 100-jaar Alfa was eigenlijk het slechtste moment om Alfa gerelateerde dingen te bezoeken.
                                    De logica van hoe een Italiaan iets ziet is voor ons inderdaad moeilijk te vatten.

.
                                    Jongens toch . Jullie lezen allemaal over mijn woordje zogenaamd .

En Jef loopt dan nog eens achter ook , want de 155 is alweer bijna een maand de wegen onveilig aan het maken .

Als ik echt zo'n Alfaterrorist zou zijn , zou ik inderdaad nooit een 155 in huis gehaald hebben .
                                    Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• als je de alfa geschiedenis erop naleest is het altijd al een verhaal geweest van overleven

wij rijden thuis al bijna 40jaar alfa/italiaans.(met soms 4x4 erbij)

ik werd in een alfasud en gtv6(welke ik nog steeds heb) naar de peuterschool gereden.

Om de 3jaar kochten ze een nieuwe voor de zaak,dus we hebben er een heleboel gehad plus nog lancia's en maserati's.(4xGTV,2xGTV6,sud,33,75 3.0,164 3.0)

Momenteel heb ik alfa's staan van elke recente generatie (GTV6,GT,Brera) en een ghibli.

en heb ik zelf prive een 75,33,155,156 gehad enz.

dus kan me er wel een goed idee over formuleren.

feit is de geforceerde overname door fiat(deal met ford was 90% rond) was een kantelmoment.Met gemengd succes...

de 155 was een halve fiat maar rijdt super...

Als ik met de GTV6 rij, ja dan weet ik dat dit een 100% alfa product is en vooral tussen de oren...en dat geeft een speciaal gevoel.= het alfa gevoel

Maar hij kan op geen enkel gebied op tegen bijv onze brera...buiten de looks.

ik bedoel de alfa's zijn altijd beter geworden...en daar draait het uiteindelijk om...mensen zoals men vader zijn destijds overgestapt op maserati omwille van de rwd.

Maar laten we eerlijk zijn... de meeste onder ons zijn sneller met een goede fwd(zoals een alfa) dan met een rwd door de bochten hoor.

ik vind het spijtig dat ze niet verder gaan met de kaart te trekken van de 4x4 aandrijving.(maarja ze hebben de integrale ook laten vallen en lancia laten doodbloeden)

zoals bij audi dat je op meerdere modellen en versies 4x4 kan hebben...

Het probleem is dat FIAT een bureaucratie in de tang van grote vakbonden ipv automined people,ze zouden veel meer geld in alfa moeten pompen qua modellen/versies/motoren.

en je kan alfa alleen helpen door ook nieuwe alfa's te kopen...
                                      Last edited by ; 20/11/2010, 12:46.

Comment

• Pff, hier droom ik toch van.

Dit binnen een jaar of 3,4 in tweedehands

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                                          Pff, hier droom ik toch van.

Dit binnen een jaar of 3,4 in tweedehands

Zijn ze niet goed , ze zien er nog altijd goed uit
                                          Wat echte Alfa's

Schloss Dyck Classic Days 2010

Comment

Working...
                                          X