Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenDe grond die onder man's voeten is een beetje te heet aan het worden , mijn gedacht .
Zogenaamde echte Alfa's zijn er al niet meer sinds de Fiatgroep de boel heeft samengekletst . En om de sfeer van toen terug te doen herleven , zal er wat meer dan RWD nodig zijn , vrees ik .
@Löwe : Wat de produktielocatie betreft : Ooit al eens in Italië geweest en iets met die mensen moeten organiseren ?
Een van de pijnlijkste momenten voor Alfa moet geweest zijn toen ze hun geliefde en lyrische 3,2 V6 hebben moeten droppen voor een GM-V6 die ze dan mochten 'tunen'. Dat is helaas nooit helemaal goed gekomen, die V6 kan qua prestaties wel mee maar heeft niet de finesse en het vuur van een italiaanse krachtbron. Hetzelfde is met de 1,9 en 2,2 vier-in-lijn motoren gebeurd. Eindelijk hebben ze de zaak rechtgetrokken met hun twinair systemen en de 1750 motor, die naar 't schijnt wel italiaanse flair zou hebben. En de opvolger van de 159 zou nu eindelijk toch zijn rwd krijgen.
Wat betreft locatie, ik weet niet of dat echt doorslaggevend is. Volgens mij is het productiesysteem en de cultuur het belangrijkst. Maar feit is dat een Japanse Honda, Toyota of Nissan het zonder problemen wint op kwaliteitsvlak tegenover een Britse (Honda & Nissan) of Franse (Toyota) merkgenoot (voor zover die natuurlijk met dezelfde ontwerpcriteria rekening hielden). Ik heb eens een ouwe Sunny van een vriend vergeleken met de bouwkwaliteit van een Almera, tsjonge. Aan de andere kant is zelfs een Britse Nissan nog altijd eeuwig veel betrouwbaarder met Renaultkrachtbron dan een Renault met diezelfde krachtbron dixit de Touringman die de diagnose van mijn Lexus destijds heeft gedaan.
Comment
-
Terjuist in Vorst.
Alweer eventjes geleden dat ik nog een 75 was tegengekomen in het wild. Zag er mooi uit, maar is dat een originele kleur...? In ieder geval waren de zijstrip en de spoiler ook in koetswerkkleur, dus herspoten is hij zeker
Alleen spijtig van de roos geworden strip op de kofferklep (en van de nieuwe nummerplaat)
Bijgevoegde Bestandensigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk BerichtenDamn, die nieuwe platen zijn IMMENS!
Onze platen hebben uiteindelijk een normaal en standard formaat .
De auto's zijn ontworpen voor de europese formaat, in feit passen onze oude te kleine platen niet goed.
best bewijs is dat je bijna altijd verplicht ben om brede platendragers te plaatsen om de gaten en bevestigings te verbergen... die plastieke en metalen brede houders dat is pas lelijk !2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk BerichtenEindelijk hebben ze de zaak rechtgetrokken met hun twinair systemen en de 1750 motor, die naar 't schijnt wel italiaanse flair zou hebben.
Zeker een straffe motor, maar niet echt voor een Alfa.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Ameye Bekijk BerichtenDat prediken de badge en de cijfers toch, in realiteit is het jammer genoeg niet het geval. Weinig sensaties, erg flauw geluid, geen bijster goed verbruik en in de Giulietta QV gaat de elektronische begrenzer er bij 5900 toeren al onverbiddelijk in.
Comment
-
Iemand vanavond het VTM-nieuws gezien? Bart De Wever wordt tegenwoordig rondgevoerd in een rode 147
check op 0.45 http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...haakt-af.dhtmlOpenbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenIemand vanavond het VTM-nieuws gezien? Bart De Wever wordt tegenwoordig rondgevoerd in een rode 147
check op 0.45 http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...haakt-af.dhtml2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
+ YouTube Video
+ YouTube Video
+ YouTube Video
+ YouTube Video
wat een wagen was die tipo 33 toch, en zeggen dat er zo een stradale ergens in Belgie zit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Ameye Bekijk BerichtenDat prediken de badge en de cijfers toch, in realiteit is het jammer genoeg niet het geval. Weinig sensaties, erg flauw geluid, geen bijster goed verbruik en in de Giulietta QV gaat de elektronische begrenzer er bij 5900 toeren al onverbiddelijk in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk BerichtenInderdaad zeer jammer. Geef mij dan maar een TS die je tot 7200rpm kan trekken
Van de nieuwere Alfa's hoor ik alsmaar meer berichten die me niet aanzetten tot gaan proefrijden. Sloom, lage rode zone, koppelmotor en wat weet ik allemaal werd er die 2,2 en 1,9 verweten. Dat associëer ik niet met het Italiaanse brio van oude Alfa's. Maar naar 't schijnt is de nieuwe 1750 toch een stap in de goeie richting? Waarom dan in de QV niet? Omdat hij turbogeblazen is?
Comment
Comment