Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • meer van dat






    Schloss Dyck Classic Days 2010

    Comment


    • om het af te leren






      Schloss Dyck Classic Days 2010

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
        De grond die onder man's voeten is een beetje te heet aan het worden , mijn gedacht .

        Zogenaamde echte Alfa's zijn er al niet meer sinds de Fiatgroep de boel heeft samengekletst . En om de sfeer van toen terug te doen herleven , zal er wat meer dan RWD nodig zijn , vrees ik .

        @Löwe : Wat de produktielocatie betreft : Ooit al eens in Italië geweest en iets met die mensen moeten organiseren ?
        Dat denk ik niet. Marchione is de man die GM vakkundig uitgekleed heeft toen die hun engagementen niet konden nakomen. Hij is een echte businessman die Fiat in mum van tijd weer winstgevend heeft gemaakt, wat van Alfa nog altijd niet gezegd kan worden ondanks dat potentieel en die fanbase waar om het even welke concurrent ziekelijk jaloers van moet worden. Van iemand bij de concurrentie weet ik dat Alfa in feite had voorzien om de 159 (die dan niet 159 zou noemen) uit te brengen met een achterwielaanaangedreven chassis en echte alfamotoren. In praktijk is dat financiëel niet mogelijk gebleken (door gebroken GM beloften) en hebben ze grotendeels op de Brera (ook al zo'n misser imho) moeten baseren. Soit, het fijne gaan we er nooit zeker van weten.

        Een van de pijnlijkste momenten voor Alfa moet geweest zijn toen ze hun geliefde en lyrische 3,2 V6 hebben moeten droppen voor een GM-V6 die ze dan mochten 'tunen'. Dat is helaas nooit helemaal goed gekomen, die V6 kan qua prestaties wel mee maar heeft niet de finesse en het vuur van een italiaanse krachtbron. Hetzelfde is met de 1,9 en 2,2 vier-in-lijn motoren gebeurd. Eindelijk hebben ze de zaak rechtgetrokken met hun twinair systemen en de 1750 motor, die naar 't schijnt wel italiaanse flair zou hebben. En de opvolger van de 159 zou nu eindelijk toch zijn rwd krijgen.

        Wat betreft locatie, ik weet niet of dat echt doorslaggevend is. Volgens mij is het productiesysteem en de cultuur het belangrijkst. Maar feit is dat een Japanse Honda, Toyota of Nissan het zonder problemen wint op kwaliteitsvlak tegenover een Britse (Honda & Nissan) of Franse (Toyota) merkgenoot (voor zover die natuurlijk met dezelfde ontwerpcriteria rekening hielden). Ik heb eens een ouwe Sunny van een vriend vergeleken met de bouwkwaliteit van een Almera, tsjonge. Aan de andere kant is zelfs een Britse Nissan nog altijd eeuwig veel betrouwbaarder met Renaultkrachtbron dan een Renault met diezelfde krachtbron dixit de Touringman die de diagnose van mijn Lexus destijds heeft gedaan.

        Comment


        • Terjuist in Vorst.
          Alweer eventjes geleden dat ik nog een 75 was tegengekomen in het wild. Zag er mooi uit, maar is dat een originele kleur...? In ieder geval waren de zijstrip en de spoiler ook in koetswerkkleur, dus herspoten is hij zeker
          Alleen spijtig van de roos geworden strip op de kofferklep (en van de nieuwe nummerplaat)

          Bijgevoegde Bestanden
          sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

          Comment


          • Das een originele kleur,namelijk Bleu Lord,mooie 75 TS ja

            Comment


            • Damn, die nieuwe platen zijn IMMENS!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                Damn, die nieuwe platen zijn IMMENS!
                Bizaar dat jij dat zegt.... niemand in Europa vind dat nochtans !
                Onze platen hebben uiteindelijk een normaal en standard formaat .

                De auto's zijn ontworpen voor de europese formaat, in feit passen onze oude te kleine platen niet goed.
                best bewijs is dat je bijna altijd verplicht ben om brede platendragers te plaatsen om de gaten en bevestigings te verbergen... die plastieke en metalen brede houders dat is pas lelijk !
                2014 Porsche Boxster 981
                2015 BMW serie 2 Cab 220d

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
                  Eindelijk hebben ze de zaak rechtgetrokken met hun twinair systemen en de 1750 motor, die naar 't schijnt wel italiaanse flair zou hebben.
                  Dat prediken de badge en de cijfers toch, in realiteit is het jammer genoeg niet het geval. Weinig sensaties, erg flauw geluid, geen bijster goed verbruik en in de Giulietta QV gaat de elektronische begrenzer er bij 5900 toeren al onverbiddelijk in.

                  Zeker een straffe motor, maar niet echt voor een Alfa.

                  Comment


                  • + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Ameye Bekijk Berichten
                      Dat prediken de badge en de cijfers toch, in realiteit is het jammer genoeg niet het geval. Weinig sensaties, erg flauw geluid, geen bijster goed verbruik en in de Giulietta QV gaat de elektronische begrenzer er bij 5900 toeren al onverbiddelijk in.

                      Zeker een straffe motor, maar niet echt voor een Alfa.
                      Inderdaad zeer jammer. Geef mij dan maar een TS die je tot 7200rpm kan trekken

                      Comment


                      • Alfa Romeo Giulia GTAm

                        Comment


                        • Comment


                          • Nog wat wagens van tijdens de 6 Hours of Spa (foto's van kameraad deze keer)

                            Wanneer hebt ge nog eens zo eentje gezien? (niet echt een hoogtepunt in de geschiedenis van Alfa...)


                            Of deze (al iets meer een hoogtepunt)
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                            Comment


                            • Iemand vanavond het VTM-nieuws gezien? Bart De Wever wordt tegenwoordig rondgevoerd in een rode 147
                              check op 0.45 http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...haakt-af.dhtml
                              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                Iemand vanavond het VTM-nieuws gezien? Bart De Wever wordt tegenwoordig rondgevoerd in een rode 147
                                check op 0.45 http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...haakt-af.dhtml
                                slecht reklame voor Alfa
                                2014 Porsche Boxster 981
                                2015 BMW serie 2 Cab 220d

                                Comment


                                • Da's wat anders dan al die grijze muizen(letterlijk)

                                  knappe velgen trouwens, zou dat een ducati corse zijn?
                                  Giulietta

                                  Comment


                                  • + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                    wat een wagen was die tipo 33 toch, en zeggen dat er zo een stradale ergens in Belgie zit.
                                    Last edited by ; 12/12/2010, 13:31.

                                    Comment




                                    • Rare jongens, die Romeinen
                                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Ameye Bekijk Berichten
                                        Dat prediken de badge en de cijfers toch, in realiteit is het jammer genoeg niet het geval. Weinig sensaties, erg flauw geluid, geen bijster goed verbruik en in de Giulietta QV gaat de elektronische begrenzer er bij 5900 toeren al onverbiddelijk in.

                                        Zeker een straffe motor, maar niet echt voor een Alfa.
                                        Hier heeft precies iemand naar de Autoweek.nl review video gekeken

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                                          Inderdaad zeer jammer. Geef mij dan maar een TS die je tot 7200rpm kan trekken
                                          Ja, fantastisch toch? Mijn moeder heeft een 146 1,4 Twin Spark Lusso. Ze vindt dat hij nogal sloom is. Tijdje terug heb ik er een paar weken af en toe mee gereden en je moet dat ding gewoon in toeren trekken. Rode zone begint flink boven de 7000rpm, ik schat 7400rpm. De brul en power die de TS dan produceert is geweldig. Niet zo geweldig als mijn 33 1,3S boxer zaliger, maar toch ook wel goed voor bijna kippevel. En ik die het niet zo begrepen heb op viercilinders in lijn. Puik werk.

                                          Van de nieuwere Alfa's hoor ik alsmaar meer berichten die me niet aanzetten tot gaan proefrijden. Sloom, lage rode zone, koppelmotor en wat weet ik allemaal werd er die 2,2 en 1,9 verweten. Dat associëer ik niet met het Italiaanse brio van oude Alfa's. Maar naar 't schijnt is de nieuwe 1750 toch een stap in de goeie richting? Waarom dan in de QV niet? Omdat hij turbogeblazen is?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X