Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dit wil ik ONBESCHRIJFELIJK hard hebben! Vanavond opnieuw zagen bij moeder dat ik dit wil kopen, volledig binnen mijn budget. Maja, ik weet al hoe het gaat lopen. Op momenten als deze wou ik dat ik alleen woonde...

http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=53524

Unk...
    Last edited by Inferno51; 22/02/2011, 09:52.

Comment

• Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• De zoektocht naar een auto is officieel begonnen vanaf nu!

alle hulp en tips zijn welkom! Ik heb me al aangemeld bij het SCARB-forum zodat ik een pm kan sturen naar de aanbieder van de Alfa 75 voor meer informatie. Wat denken jullie van de aanbieding?

http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=53524

Hoe erg zou het motorprobleem zijn? Klinkt natuurlijk al niet goed, maar ik heb nog niet veel ervaring met of ik deze nu moet laten staan of niet?

Hopelijk is er dus binnenkort een nieuwe Alfa-owner bij op het forum!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inferno51 Bekijk Berichten
          De zoektocht naar een auto is officieel begonnen vanaf nu!

alle hulp en tips zijn welkom! Ik heb me al aangemeld bij het SCARB-forum zodat ik een pm kan sturen naar de aanbieder van de Alfa 75 voor meer informatie. Wat denken jullie van de aanbieding?

Hoe erg zou het motorprobleem zijn? Klinkt natuurlijk al niet goed, maar ik heb nog niet veel ervaring met of ik deze nu moet laten staan of niet?

Hopelijk is er dus binnenkort een nieuwe Alfa-owner bij op het forum!
          Vraagje; woon jij in B of NL-Limburg? Indien in B, hou er dan rekening mee dat een aantal van de aangebrachte wijzigingen (uitlaat, ophanging, velgen) problemen kunnen opleveren op de keuring . Een auto die in NL een geldige APK heeft, krijgt in B niet per se een groen keuringsbewijs.
          Over de motorproblemen: dat kan gaan van een setje bougies en / of bougiekabels, over een benzinepomp die zijn beste tijd gehad heeft (reken nieuw op een 250 euro + montage, maar is uiteraard tweedehands te vinden), tot een defecte bobijn... Wel leuk om je eigen autokennis op uit te proberen. Bij een 75 is het vooral van belang dat de carrosserie goed is, de rest valt wel betaalbaar te fixen.
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Elio heeft de hoofdpunten al aangehaald.

Koetswerk zeer goed nakijken op roestplekjes, bodem heel goed nakijken, en wat de motor betreft lijkt het mij dat dat geen al te grote kosten kunnen zijn.

Uitlaat is als ik het goed heb een originele die er onder hangt, zij het wel een nieuwe, dus dat zou voor de keuring geen probleem mogen zijn.

Hoe het met de ophanging zit weet ik niet, maar als je GOCA attesten te pakken kan krijgen van die dempers en veren moet je dat wel gekeurd kunnen krijgen.

Comment

• Alvast bedankt voor jullie tips, dit zal ik allemaal vragen wanneer ik een pm kan sturen. In de advertentie staat dat er roestplekjes zijn onder de achterlichten, achterruit en in de bak van het reservewiel, misschien best detailfoto's vragen dan.

Deze is misschien realistischer, zowel voor keuring, als invoer etc. (al weet ik de details nog niet)
              http://nl.kapaza.be/belgie/alfa-romeo-75--50180299.htm

€2000 is echter mijn limiet. Het is niet veel, maarja ik verwacht ook geen concoursstaat.

Comment

• Na het roestdebacle met mijn 155 zou ik die 75 van op het SCARB dan al laten staan.

Comment

Deze is misschien realistischer, zowel voor keuring, als invoer etc. (al weet ik de details nog niet)

Die staat echt al jaren te koop, geen idee waarom, maar als je gaat kijken, goed opletten
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• ja ik voel ergens wel dezelfde angst... beginnend of niet, de roest is er

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                      Die staat echt al jaren te koop, geen idee waarom, maar als je gaat kijken, goed opletten
                      de enkele mededeling 'meeneemprijs' leek me al gek..

EDIT: nu kom ik deze advertentie weer tegen! zou deze nog geldig zijn? Alfa 155 2.0 16V TSDenk dat dit wel betrouwbaar is? (kan nog altijd niet mailen op SCARB, argh!)
                      Last edited by Inferno51; 22/02/2011, 21:29.

Comment

• Die 155 is verkocht (staat in de laatste post).
                        Als je de voorloper van de 75, de Giulietta, mooi vindt, is dit misschien ook een leuke: http://nl.kapaza.be/belgie/alfa-rome...6-25479816.htm
                        (zeldzaam onverprutst, wel lichtjes boven budget, maar meer dan 25 jaar oud, dus de taks is maar 33 euro en je kan hem evt inschrijven als oldtimer)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                          Die 155 is verkocht (staat in de laatste post).
                          Als je de voorloper van de 75, de Giulietta, mooi vindt, is dit misschien ook een leuke: http://nl.kapaza.be/belgie/alfa-rome...6-25479816.htm
                          (zeldzaam onverprutst, wel lichtjes boven budget, maar meer dan 25 jaar oud, dus de taks is maar 33 euro en je kan hem evt inschrijven als oldtimer)
                          Oh dom van mij, had iets verder moeten kijken dan mij neus lang is

Die Giulietta is spijtig genoeg niet echt mijn smaak.. En ik houd ook in het achterhoofd dat de auto buiten moet rusten. Kzou het spijtig vinden om het met zo'n exemplaar te moeten doen. Dat brengt me bij een volgende vraag. Kan een goede autohoes iets helpen tegen weer en wind?..

Comment

• Goh, als het enigszins zou kunnen, zou ik eerder een afdak proberen te vinden / maken, zodat de auto goed geventileerd wordt.

Comment

• Goed datk dat weet van die hoes! Een afdak gaat geen optie zijn vrees ik.. en das natuurlijk wel een serieus minpunt voor een oude alfa..

Comment

• De meeste aandachtspunten zijn hier al netjes opgesomd , maar ik zou ook eens mijn licht gaan opsteken bij Jef75 op het SCARBforum . Echt DE 75 goeroe in België .

Want het lijkt mij inderdaad ook het eenvoudigste om een Belgisch exemplaar aan te schaffen .
                                Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
                                  De meeste aandachtspunten zijn hier al netjes opgesomd , maar ik zou ook eens mijn licht gaan opsteken bij Jef75 op het SCARBforum . Echt DE 75 goeroe in België .

Want het lijkt mij inderdaad ook het eenvoudigste om een Belgisch exemplaar aan te schaffen .
                                  Dank je voor de tip Die ga ik zeker gebruiken. Moet nog even wachten voor ik me kan aanmelden. Is het normaal dat een registratie bij het SCARB-forum zo lang duurt?

Comment

Dank je voor de tip Die ga ik zeker gebruiken. Moet nog even wachten voor ik me kan aanmelden. Is het normaal dat een registratie bij het SCARB-forum zo lang duurt?
                                    Geen idee want ik zit daar al van in de prehistorie .

Ze zijn onlangs wel op een andere domeinnaam overgestapt en er is heel wat veranderd , dus misschien ligt het daar wel aan .
                                    Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

• nog even geduld hebben dan maar

Ik heb ondertussen een ander zoekertje gevonden:
                                      Alfa Romeo 75 2.0 TS

Staat in Genk, heb ondertussen gemaild met de eigenaar en heb meteen een reactie teruggehad, zal ze even posten.

Goede morgen Gertjan

Bedankt voor u reactie.

Ik vat nog eens samen.

Alfa 75 Tspark 1990
                                      km stand +-300100km
                                      2 liter benzine: 148 pk

- hard afgveerd (koni's) Ligt zeer stevig op e baan.
                                      - Alle papieren aanwezig. Momenteel niet gekeurd. (==> meer info over vragen waarom dit zo is?)
                                      - Remmen dienen venieuwd te worden. Zowel schijven als blokken. (200 a 300 euro kost)
                                      - Interieur is in nieuwstaat.
                                      - Sportstuur alfa ( zeer mooie optie )
                                      - Motorcompartiment heb ik onlangs nog schoongemaakt.
                                      - Motor draait als een klok, zeer sterk exemplaar.
                                      - Koetswerk rondom zeer proper, ga em nog is volledig in de wax voor u.
                                      - Heeft altijd een plaatsje binnen gekregen me stofdoek over. Geen roest te bespeuren = Voordeel! (maar is het ook echt zo :p)
                                      - Uitgrust met het klavertje vier (Quadrifoglio) Doet zijn raceuitstraling alle eer aan.
                                      - Er zit nog een extra set orginelevelgen bij met nieuwe banden op.

In bijlage alle foto's

Mvg

Misschien eens langsgaan om te bekijken? Voor 2500 euro verwacht ik echter wel dat hij gekeurd wordt.. maar ik moet toegeven dat dit exemplaar echt het beste is wat ik al ben tegengekomen !
                                      Last edited by Inferno51; 23/02/2011, 10:28.

Comment

nog even geduld hebben dan maar

Alfa Romeo 75 2.0 TS

Staat in Genk, heb ondertussen gemaild met de eigenaar en heb meteen een reactie teruggehad, zal ze even posten.

Goede morgen Gertjan

Bedankt voor u reactie.

Ik vat nog eens samen.

Alfa 75 Tspark 1990
                                        km stand +-300100km

- Alle papieren aanwezig. Momenteel niet gekeurd. (==> meer info over vragen waarom dit zo is?)
                                        - Remmen dienen venieuwd te worden. Zowel schijven als blokken. (200 a 300 euro kost)
                                        - Heeft altijd een plaatsje binnen gekregen me stofdoek over. Geen roest te bespeuren = Voordeel! (maar is het ook echt zo :p)
                                        - Uitgrust met het klavertje vier (Quadrifoglio) Doet zijn raceuitstraling alle eer aan.

In bijlage alle foto's

Mvg

Misschien eens langsgaan om te bekijken? Voor 2500 euro verwacht ik echter wel dat hij gekeurd wordt.. maar ik moet toegeven dat dit exemplaar echt het beste is wat ik al ben tegengekomen !
                                        Ziet er een mooi exemplaar uit , maar inderdaad foto's zijn soms bedrieglijk . Deze zou ik dus aan Jef voorleggen . Hij zal de wagen vast en zeker kennen .

Er valt hier trouwens net een euro : Jef zit hier ook .

Wie je ook nog kan contacteren , is de sympathieke Dave die momenteel deze aanbiedt : Bella

Deze is uiteraard te duur voor jou , maar hij heeft regelmatig ander lekkers dus wie niet waagt ...
                                        Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

nog even geduld hebben dan maar

Alfa Romeo 75 2.0 TS

Goede morgen Gertjan

Bedankt voor u reactie.

Ik vat nog eens samen.

Alfa 75 Tspark 1990
                                          km stand +-300100km

In bijlage alle foto's

Mvg

Je kan inderdaad eens gaan kijken, zo krijg je ook affiniteit met de zwakke plekken van de 75.
                                          Zeker op het volgende letten:
                                          - remmen die vastzitten, zijn typisch voor een 75 die heeft stilgestaan (heb ik met de mijne ook voor), de achterremmen zijn echter een hel om aan te werken als je geen brug hebt (zitten in het midden van de auto)
                                          - motorblok kan olie "zweten", het feit dat de motor net is propergemaakt, kan hierop wijzen (deed ik ook altijd vooraleer naar de keuring te gaan)
                                          - roestgevoelige plekken: spatbordranden, kriksteunen, reservewielbak, onder achterlichten, dorpels, ...
                                          - check of de verluchting werkt zonder bijgeluiden (de aanzuigbak van de lucht is niet afgeschermd, dus er vallen bladeren in die op een zeker moment tussen de ventilator sukkelen; om de boel proper te maken moet heel het dashboard eruit)
                                          - check of de alfa control (verklikkerlichtjes) netjes uit blijft, soms heeft ie meer weg van een kerstboom
                                          - tijdens het rijden (maar hoe ga je dat testen) eens gasgeven en gas lossen, als je "klonk"geluiden hoort, kunnen de rubbers van de cardanas eraan zijn

Deze staat volgens mij ook nog te koop, voordeel is dat hij een zeer gegeerd recaro-interieur heeft, en hij ziet er (op foto toch) ook niet slecht uit: http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.p...r=asc&start=30

Comment

Working...
                                          X