Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ok danku! Dit zijn echt zeer bruikbare tips mensen, bedankt!
    Stom dat ik net een mailtje gestuurd heb voor jullie reactie er was. Ik heb het volgende gemaild:

Hoi Pieter,

Bedankt voor je snelle reactie en toelichting.
    Ik heb zeker interesse in dit exemplaar, al zit ik toch nog met enkele vraagjes.

Wat is juist de reden dat hij niet gekeurd is? En zou het eventueel mogelijk zijn om een keuring voor verkoop te doen?
    Zijn de remmen zo erg dat ze niet meer door de keuring geraken, en is dit het enige probleem?
    Kunnen de harde veren voor problemen zorgen bij de keuring?
    Is er nog recentelijk onderhoud gebeurd of moet dit binnenkort nog gebeuren?
    Hoe is de staat van de uitlaat en de dorpels?

Alvast bedankt!

Mvg,

Gertjan

@Spider: ik zal anders een pm sturen naar hem met mijn verhaal en de bijhorende advertentie. Hij zal me dan ongetwijfeld wel kunnen verderhelpen

@Elio: Die 75 van jou gelinkte advertentie is echt wel knap.. het enige probleem is dat dit ver boven mij budget ligt, ik wil namelijk nog genoeg overhouden voor de kosten en eventuele problemen die ik nog ga krijgen.

Het voordeel is wel dat als ik de fiësta verkocht krijg, mijn budget omhoog gaat met de som die ik nog voor deze fiësta krijg. (Dat zal echter niet zo veel zijn: bj 2000, 186.000km, 1.3 benzine, linker gardebou beschadigd (dit is wel behandeld tegen roest), rijdt nog wel zeer goed en weinig stukken aan gehad).

Comment

• Op een ander forum kwam ik deze ad tegen.

Richtprijs voor de 3 Montreal's samen: 33500 euro. Een koopje denk ik zo voor de man of vrouw met 2 rechterhanden.
      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Net een mailtje teruggehad van de persoon die de Alfa 75 op 2dehands aanbiedt:

Beste

Ik kocht de wagen aan zonder keuring.
        De persoon waarvan ik de wagen kocht was een verzamelaar maar er was wat plaatsgebrek in zijne "showroom"
        Das was de reden van verkoop voor hem. Hij was alfa liefhebber en heeft de wagen steeds als een juweeltje onderhouden.

Ik heb de wagen aangekocht met de bedoeling hem met mooi weer rond te rijden.
        Helaas heb ik tijdens de zomer van afgelopen jaar geen dag tijd gehad om dit te doen.
        Hij stond gewoon binnen en af en toe reed ik een rondje hier in de buurt.
        Niet ingeschreven en onverzekerd. Hier in Genk kan dat nog :-) Och ja, dat zijn zo van die ondeugendheden.

Ik ben van plan de remmen te maken en heb iemand gevonden waar ik de juiste stukken kan krijgen. Maar dit zijn
        zo van die dingen die ik doe als ik wat tijd heb. Plan ze voor de zomer.
        Ik veronderstel dat de remmen een probleem vormen voor de keuring.

Samengevat: Niet ingeschreven, niet gekeurd is een gevolg van gebrek aan tijd. Zeer jammer.

Staat uitlaat is perfect. Prachtig geluid als je hem hoog in de toeren jaagt.
        Staat dorpels: geen roest te bespeuren: mensen trekken ogen altijd open als ik zeg dat ik een alfa heb van bijna 21 jaar oud zonder roest.
        Maar hij is gewoon goed geconserveerd geweest :-)
        De veren vormen geen probleem voor de keuring.

Er zit een onderhoudsboekje bijwaar alles in opgeschreven staat.
        de laatste keuring in 2008 meen ik was zonder fouten. Sinds dan stond de auto in de garage en werd ie sporadisch eens uitgevaren voor een rondje rond de blok.

Meer vragen, vuur ze maar af.
        heb het gevoel dat u wel gepassioneerd bent. Moet ook, anders gaat ie niet weg. Deze wagen is bijna ne classic.
        Het model alfa 75 is van dit jaar oldtimer. Mijne alfa wordt dit dus ook.

groetjes

Dit zijn wel goede geluiden denk ik? zeker als hij de remmen wil vervangen. Het gaat toch duidelijk om een liefhebber.. zou ik open kaart spelen met hem wat betreft het budget? misschien kan ik het fixen voor 2000 euro. Met keuring en nieuwe remmen wil ik natuurlijk meer geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inferno51 Bekijk Berichten
          Hij stond gewoon binnen en af en toe reed ik een rondje hier in de buurt.
          Niet ingeschreven en onverzekerd. Hier in Genk kan dat nog :-) Och ja, dat zijn zo van die ondeugendheden.
          *kijkt minuutje naar buiten aan het raam*

Dat kan ik alvast bevestigen
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            *kijkt minuutje naar buiten aan het raam*

Dat kan ik alvast bevestigen

Comment

• Als die 75 is zoals beschreven (dus zonder roest op de hierboven aangehaalde plaatsen), lijkt hij wel interessant. Maar zeker te checken ter plaatse, want "roestvrij" heeft niet voor iedereen dezelfde betekenis

Voor de prijs van de remmen kan je eens kijken op www.prinsbredevoort.nl, reken sowieso op:
              - nieuwe remvloeistof
              - nieuwe remblokken (en evt schijven, als hij het zelf vermeldt)
              - hou ook rekening met een eventuele revisie van de remklauwen (revisiesetjes vind je ook op die site, of je kan de oude klauwen inruilen voor gereviseerde; je kan hiervoor ook bij Jef75 terecht, da's iets dichterbij)
              - olie en filters van de motor
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Voorlopig is de 2ehandsadvertentie afgeblazen. 2500 + 300 euro voor remmen, (+ waarschijnlijk alle filters) en zonder keuring is iets wat ik me als tot nu toe nog niet kan veroorloven . Spijtig, was toch graag eens gaan kijken

EDIT: hij verlaagt de prijs naar 2000 euro, zo te nemen wel... kga toch eens rondvragen en prijs bekijken voor alle onderdelen
                Last edited by Inferno51; 23/02/2011, 15:39.

Comment

• Iemand die me wat geld wil lenen voor dit?

Comment

EDIT: nu kom ik deze advertentie weer tegen! zou deze nog geldig zijn? Alfa 155 2.0 16V TSDenk dat dit wel betrouwbaar is? (kan nog altijd niet mailen op SCARB, argh!)
                    Mocht ik op zoek zijn naar een 155, dan zou ik ook eens naar deze gaan zien: http://nl.kapaza.be/belgie/alfa-rome...o-50896633.htm
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                      Deze staat volgens mij ook nog te koop, voordeel is dat hij een zeer gegeerd recaro-interieur heeft, en hij ziet er (op foto toch) ook niet slecht uit: http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.p...r=asc&start=30
                      Knappe 75, zeker met die Recaro's erin.

Even een andere vraag. Kan je een 155 blok in een GTV/Spider leggen zonder dat je dingen moet verbouwen om het passend te krijgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                        Even een andere vraag. Kan je een 155 blok in een GTV/Spider leggen zonder dat je dingen moet verbouwen om het passend te krijgen?
                        Blijkbaar wel: http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.p...=motor+gtv+155

Comment

• Interessant

Comment

Mocht ik op zoek zijn naar een 155, dan zou ik ook eens naar deze gaan zien: http://nl.kapaza.be/belgie/alfa-rome...o-50896633.htm
                            Ik ga de verkoper een mailtje sturen. Keuring voor verkoop en de km stand spreken me aan. Gaat het eigl om de 1.8 16v of de 8v? Want naar het aantal pk's is het de 16v, maar op squadra staat dat deze pas vanaf 1997 geleverd werd.

Comment

• Check this >>> http://autoforum.be/showthread.php?p...93#post4461393

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

Comment

Ik ga de verkoper een mailtje sturen. Keuring voor verkoop en de km stand spreken me aan. Gaat het eigl om de 1.8 16v of de 8v? Want naar het aantal pk's is het de 16v, maar op squadra staat dat deze pas vanaf 1997 geleverd werd.
                                  Da's een 16v, de widebody (met de brede spatborden) heeft maar één 8v motor, en da's de 1.7. In 1996 werd de 16v gelanceerd, Kristal en Manu hun koerstomat is ook een 1.8 16v uit 1996: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=17472

Comment

Da's een 16v, de widebody (met de brede spatborden) heeft maar één 8v motor, en da's de 1.7. In 1996 werd de 16v gelanceerd, Kristal en Manu hun koerstomat is ook een 1.8 16v uit 1996: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=17472
                                    Ok nice, ik had nog niet gezien dat dit een widebody was ...

ik heb vanmorgen de verkoper gemaild, maar nog geen antwoord gehad. Best eens bellen dan. Dit lijkt me toch een mooie aanbieding? (ligt wel 134 km van ons vandaan maarja, meer info vragen voor ik beslis kan geen kwaad) Vooral ook opletten met roest in de kassen, deuren, dorpels enzo? En ook vragen wanneer de distributie vervangen is, want die motor is met riem als ik me niet vergis?

Nog een vraagje: die keuring voor verkoop, houdt dat ook een carpass in met bewijs van echte km's? of is dit nog iets anders. Thuis hebben ze namelijk schrik dat ze zijn teruggedraaid

EDIT: net 2 x gebeld, maar geen antwoord, misschien na de kantooruren nog eens terugbellen. Ik denk wel dat ze een poging hebben gedaan om een voicemail te maken. ik hoorde een vrouwtje zeggen : 'ich huur niks he..'
                                    Last edited by Inferno51; 24/02/2011, 14:01.

Comment

Ok nice, ik had nog niet gezien dat dit een widebody was ...

ik heb vanmorgen de verkoper gemaild, maar nog geen antwoord gehad. Best eens bellen dan. Dit lijkt me toch een mooie aanbieding? (ligt wel 134 km van ons vandaan maarja, meer info vragen voor ik beslis kan geen kwaad) Vooral ook opletten met roest in de kassen, deuren, dorpels enzo? En ook vragen wanneer de distributie vervangen is, want die motor is met riem als ik me niet vergis?
                                      Vooral de kmstand lijkt me hier wel interessant (te checken met carpass, natuurlijk, die inderdaad hoort bij een keuring voor verkoop). Je kan die normaal ook in de onderhoudsfacturen terugvinden.

Een Widebody kan je herkennen aan:
                                      - bredere spatborden
                                      - diepere grill
                                      - airbagstuur standaard
                                      - specifieke velgen
                                      - dikkere sleutels
                                      - andere stoffering in het interieur

De zwakke punten van zo'n 155 zijn:
                                      - distributieriem (moet echt om de 3 jaar / 60000 km vervangen worden, inclusief spanners en rollen)
                                      - als de wagen met te weinig olie heeft gereden, kunnen de drijfstanglagers van de krukas beschadigd zijn, dit merk je door een metaalachtig getik bij stationair draaien (als knikkers in een blikken doos)
                                      - nokkenasversteller (als die versleten is, maakt de motor een "diesel"geluid bij stationair draaien). Meestal wordt die samen met de distributieriem vervangen (wordt ook aangedreven door de distributieriem).
                                      - draagarmen (als je klappergeluiden/speling in de ophanging vaststelt tijdens het rijden, zijn ze meestal versleten)
                                      - roest, oa aan de afwateringsgaten voor de achterbank, aan de achterspatborden, ... zie ook dit topic (laatste posts): http://www.autoforum.be/showthread.php?t=37102&page=13

Ik zou vooral de onderhoudsgeschiedenis goed checken, als hij altijd tijdig is binnengeweest bij een officiële dealer, lijkt me dat zeker een pluspunt.

Comment

Vooral de kmstand lijkt me hier wel interessant (te checken met carpass, natuurlijk, die inderdaad hoort bij een keuring voor verkoop). Je kan die normaal ook in de onderhoudsfacturen terugvinden.

Een Widebody kan je herkennen aan:
                                        - bredere spatborden
                                        - diepere grill
                                        - airbagstuur standaard
                                        - specifieke velgen
                                        - dikkere sleutels
                                        - andere stoffering in het interieur

De zwakke punten van zo'n 155 zijn:
                                        - distributieriem (moet echt om de 3 jaar / 60000 km vervangen worden, inclusief spanners en rollen)
                                        - als de wagen met te weinig olie heeft gereden, kunnen de drijfstanglagers van de krukas beschadigd zijn, dit merk je door een metaalachtig getik bij stationair draaien (als knikkers in een blikken doos)
                                        - nokkenasversteller (als die versleten is, maakt de motor een "diesel"geluid bij stationair draaien). Meestal wordt die samen met de distributieriem vervangen (wordt ook aangedreven door de distributieriem).
                                        - draagarmen (als je klappergeluiden/speling in de ophanging vaststelt tijdens het rijden, zijn ze meestal versleten)
                                        - roest, oa aan de afwateringsgaten voor de achterbank, aan de achterspatborden, ... zie ook dit topic (laatste posts): http://www.autoforum.be/showthread.php?t=37102&page=13

Ik zou vooral de onderhoudsgeschiedenis goed checken, als hij altijd tijdig is binnengeweest bij een officiële dealer, lijkt me dat zeker een pluspunt.
                                        Dank u voor de informatie. Ga ik zeker kunnen gebruiken. Het is me eigenlijk nog niet duidelijk of de wagen al verkocht is of niet. Ik moet nog wachten op antwoord van de verkoper. Wel enorm goed van die carpass. Als het daadwerkelijk dat aantal km's is, en het onderhoud is tijdig gedaan, kan ik me wel eens aan deze kar wagen! Hopelijk is dit de juiste. Toen ik gisteren de advertentie zag was ik niet zo weg van die goudkleur, maar ik moet zeggen, hoe meer ik er naar kijk, hoe knapper ik het vind! Voor de rest sluit de uitvoering volledig aan op wat ik van een 155 verwacht (op de velgen na dan).

Over het roestprobleem: ik heb de 155-topics inderdaad gelezen en het is duidelijk dat ik goed moet uitkijken. Klopt het ook dat 1996 geen goed bouwjaar is voor de 155, ivm cheap plaatwerk dat sneller roest dan oudere 155's?

Om even terug te komen op die zwarte Alfa 75 waar ik voor gemaild heb. Ik heb prijs laten maken bij de pa van een kameraad, die bestelt zijn stukken uit Duitsland. €295 voor de blokken, schijven en remolie zonder plaatsing.. Dit is dus voorlopig een no-go'er denk ik. Die 300.000km's en 3 jaar geen keuring stonden me ook al niet echt aan, liefhebber of niet
                                        Last edited by Inferno51; 24/02/2011, 15:26.

Comment

• Ffkes frustratie uitwerken:

Mijne Giulietta is nog steeds niet geleverd, PFFFFFFFFFFFFFF

sinds zondag in de haven van Antwerpen en nog steeds niet in Brugge geraakt. Hoe moeilijk kan dat zijn, das ocharme 1 uur rijden van elkaar verwijderd :'(

pffffffffffff
                                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Working...
                                          X