Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Prachtige dingen allemaal hier.
    Alleen spijtig dat je dat van de nieuwe spijtig genoeg niet kan zeggen.

    Zouden ze bij Alfa dergelijke topics volgen,dan moet het toch serieus "snijden" dat er pagina´s naeen alleen maar auto´s uit het verleden van het merk te zien zijn.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
      Prachtige dingen allemaal hier.
      Alleen spijtig dat je dat van de nieuwe spijtig genoeg niet kan zeggen.

      Zouden ze bij Alfa dergelijke topics volgen,dan moet het toch serieus "snijden" dat er pagina´s naeen alleen maar auto´s uit het verleden van het merk te zien zijn.
      Het zelfde is het geval met Lancia, dat merk is ook helemaal naar de kloten geholpen door Fiat en de toekomst ziet er ook niet veel belovend uit.

      Comment


      • Ge kunt u natuurlijk ook de vraag stellen of ze zonder Fiat überhaupt nog bestaan hadden (zowel Alfa Romeo als Lancia)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
          Het zelfde is het geval met Lancia, dat merk is ook helemaal naar de kloten geholpen door Fiat en de toekomst ziet er ook niet veel belovend uit.
          Inderdaad,bij Lancia is het momenteel zelfs nog erger.
          De Chrysler 300C ombouwen naar een Thesis kan ik nog enigsinds mee leven,die 300C heeft er altijd al uitgezien als een mafibak.
          Al zal hij nooit de schoonheid en elegantie van de vorige Thesis kunnen benaderen.

          De Voyager en de Flavia daarintegen.

          Wat kon geweest zijn....



          Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
          Ge kunt u natuurlijk ook de vraag stellen of ze zonder Fiat überhaupt nog bestaan hadden (zowel Alfa Romeo als Lancia)
          Ik heb die stelling in het verleden ook nog verkondigd,en nog steeds eigenlijk.Aleen is het spijtig dat de huidige range van modellen de zaak niet vooruit helpt.
          Hopelijk overleven beide merken nog een rondeje en leren ze uit hun fouten,af als ze beter afscheid hadden genomen in stijl.
          Last edited by ; 12/12/2011, 01:08.

          Comment


          • Voor de liefhebbers

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
              Inderdaad,bij Lancia is het momenteel zelfs nog erger.
              De Chrysler 300C ombouwen naar een Thesis kan ik nog enigsinds mee leven,die 300C heeft er altijd al uitgezien als een mafibak.
              Al zal hij nooit de schoonheid en elegantie van de vorige Thesis kunnen benaderen.

              De Voyager en de Flavia daarintegen.

              Wat kon geweest zijn....





              Ik heb die stelling in het verleden ook nog verkondigd,en nog steeds eigenlijk.Aleen is het spijtig dat de huidige range van modellen de zaak niet vooruit helpt.
              Hopelijk overleven beide merken nog een rondeje en leren ze uit hun fouten,af als ze beter afscheid hadden genomen in stijl.
              Naar het schijnt is de verkoop van de Guiletta ook tanende. Ik koester nog altijd de hoop dat VW Alfa Romeo koopt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                Naar het schijnt is de verkoop van de Guiletta ook tanende. Ik koester nog altijd de hoop dat VW Alfa Romeo koopt.
                Dat zou een schande zijn voor Alfa Romeo
                VAG is wereldkampioen in saaie, gevoelloze auto’s bouwen. En dan zijn ze nog lelijk ook! Alfa moet lekker Italiaans blijven en niet bij die waardeloze VAG maffia gaan....
                Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

                Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

                Seat Ibiza Evo2 ​

                Comment


                • alfa moet gewoon snel die 4c uitbrengen, want als liefhebber is er voor het ogenblik geen echte alfa te bespeuren in het gamma.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                    Dat zou een schande zijn voor Alfa Romeo
                    VAG is wereldkampioen in saaie, gevoelloze auto’s bouwen. En dan zijn ze nog lelijk ook! Alfa moet lekker Italiaans blijven en niet bij die waardeloze VAG maffia gaan....
                    Als ge dat maar weet. Het gedacht alleen al een 'Alfa 161 TDI' of zo
                    Bye bye airbaglampjes, piepjes, kraakjes en ongelijke koetswerknaden.
                    Godbetert een praktische Alfa
                    Niks van !

                    Comment


                    • Ik ben laatst nog eens bij de Alfa garage geweest (lampje kapot ) en daar waren ze toch ook lichtjes de wanhoop nabij...

                      Mito niks, Giulietta in het begin goed maar nu ook stilgevallen, toekomstige modellen niks... Strak bezig die gasten

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                        Dat zou een schande zijn voor Alfa Romeo
                        VAG is wereldkampioen in saaie, gevoelloze auto’s bouwen. En dan zijn ze nog lelijk ook! Alfa moet lekker Italiaans blijven en niet bij die waardeloze VAG maffia gaan....
                        Het zou niet slecht zijn als VW Alfa Romeo koopt om er wat geld in te pompen zodat Alfa zich terug tot een volwaardig automerk kan ontwikkelen . Ik hoop dat de invloed van VW zoals eerder vermeld niet te groot zal zijn en ze zich niet te hard gaan moeien met de ontwerpen en motorisatie . Kans is echter wel groot ...

                        Comment


                        • Wat kan VAG buiten nen hoop centen bijbrengen voor Alfa ?
                          'betere' materialen -> ik zit niet continu mijn dashboard te aaien
                          'degelijkere' afwerking ? -> lig ik ook niet wakker van, het is een Italiaan
                          styling -> hahahaha. Neen.
                          diesels -> idem, misschien niet beter, maar die van Fiat zijn zeker niet slechter
                          achterwielaandrijving voor de die-hard fans van vroeger -> geloof ik nooit

                          En als ik zie wat ze met Seat aanvangen (leuk hoor, zo'n Exeo ), dan heb ik nog liever dat Alfa op de fles gaat, mijn gedacht
                          Last edited by ; 16/12/2011, 00:23.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
                            Het zou niet slecht zijn als VW Alfa Romeo koopt om er wat geld in te pompen zodat Alfa zich terug tot een volwaardig automerk kan ontwikkelen . Ik hoop dat de invloed van VW zoals eerder vermeld niet te groot zal zijn en ze zich niet te hard gaan moeien met de ontwerpen en motorisatie . Kans is echter wel groot ...
                            totaal mee eens, alleen vrees ik dat uw laatste zin wel eens waarheid zou kunnen worden.
                            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                            2009 - Yamaha R1 Model 2008

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                              Dat zou een schande zijn voor Alfa Romeo
                              VAG is wereldkampioen in saaie, gevoelloze auto’s bouwen. En dan zijn ze nog lelijk ook! Alfa moet lekker Italiaans blijven en niet bij die waardeloze VAG maffia gaan....
                              Net andersom, lijkt me.

                              VAG heeft geld, en mochten ze zo'n merk kopen, dan zorgen ze er wel voor dat dat merk met z'n eigenheden en karakter mooi langs de andere merken van de groep past. Zoals ook Seat en Skoda mooi langs VW gepositioneerd zijn, met de neus in dezelfde richting maar niet op dezelfde lijn. Het lijkt me perfect mogelijk dat binnen VAG dan Alfa Romeo als "sensueel sportief premiummerk" wordt gepositioneerd, dus hoger dan Seat, en naast Audi (dat eerder een wat zakelijker, meer techniekgericht en duidelijk minder emotionele uitstraling heeft).

                              Naar mijn gevoel zou het merk perfect in VAG passen. En als ze dat dan toch doen, neem dan maar meteen ook Lancia mee. Wat die twee ooit zo edele Italiaanse merken ons nu voorschotelen: VAG zou no way slechter doen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                                Wat kan VAG buiten nen hoop centen bijbrengen voor Alfa?
                                De (gigantische) financiële draagkracht om van het merk terug een rendabel merk te maken met eigenheid, karakter, imago en een reeks modellen die aanslaan. En dat is een werk van 10-15 jaar of meer, dat los je niet op in een jaartje of 3. Grote kapitaalinjectie en management vervangen. Die arrogante zak die op hautaine wijze ging verkondigen dat de Giulletta de redding zou gaan zijn, en de auto's van de concurrente met geheven kin vanuit de hoogte als "te min" bestempelde heeft vooral één ding bewezen: dat 'ie er HARD naast zat en dus incompetent is. Zo zie ik het. Ge zag dat toch al van in 't begin aankomen? Idem MiTo? Het KON toch niet dat zoiets zo deftig zou aanslaan dat Alfa Romeo er wel zou bij varen? Neen, en wat voert dienen uil af? De 159. Enige model dat wél goed bleef verkopen (in Alfa termen).
                                Mochten die Duitsers Alfa écht willen en ook daadwerkelijk kopen, dan zie ik ze daar stante pede een rationeel en koel management installeren dat de cuore sportivo op wetenschappelijke manier ontleedt, definieert en daar een tot 3 cijfers na de komma uitgedokterde strategie rond bouwt, om gefaseerd modellen op de markt te brengen die technisch goed zijn, niet te duur om te produceren (dus platformstrategie met idd Golf en Polo en Passat e.d., waarbij onderstellen en motoren worden gedeeld), en dat in een typisch Italiaans kleedje. En zo stap voor stap de naam weer opwarmen, want momenteel zie je wolkjes in de adem van iedereen die de merknaam uitspreekt. (de 8C uitgezonderd, uiteraard)
                                En laat ze maken in Italië, die mannen kennende gaan ze de robots e.d. op zo'n manier bedienen dat je na een jaartje op plenty kraakjes en piepjes getrakteerd wordt...
                                Last edited by ; 16/12/2011, 18:52.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                  Strak bezig die gasten
                                  Plus Lancia die zo goed als niet meer verkoopbaar is (en dat gaat niet beteren in de toekomst, vrees ik). Die dutsen krijgen enkel nog maar Scudo's en 500's verkocht, al de rest is kouwe pap (ja, ook de Giulletta en de MiTo, I'm afraid).

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Plus Lancia die zo goed als niet meer verkoopbaar is (en dat gaat niet beteren in de toekomst, vrees ik). Die dutsen krijgen enkel nog maar Scudo's en 500's verkocht, al de rest is kouwe pap (ja, ook de Giulletta en de MiTo, I'm afraid).
                                    Niet dat Scudo's geen kouw pap zijn maar bedrijfsvoertuigen van Fiat zijn nog slijtbaar.

                                    Comment


                                    • Voor het Skoda beleid geef ik u 100% gelijk, maar Seat ? Die krijgen een 'oud' model als zijnde nieuw in hunne showroom geschoven, en straks komt daar nog dat kleintje bij wat ook bij VW als Skoda terechtkomt. Ik weet niet of ik dit Alfa toewens
                                      De enige 'positie' die ik mij kan indenken binnen de VAG groep voor Alfa is als concurrent voor BMW.
                                      En in een ideale wereld brengt VAG dan ook het nodige respect op voor het verleden van het merk, en met een terugkeer naar de achterwielaandrijving (zowel voor de oude geliefden als tov BMW). Niet zozeer voor mij, want ik vind het twee keer niks Maar dan verdwijnt Seat volgens mij, want dat lijkt een beetje de Lancia van VAG te worden.
                                      Moest VAG een houding aannemen zoals Ford vroeger gedaan heeft tov Jaguar en Land Rover... hmm.
                                      Dan misschien

                                      Vergeef het mij, maar ik zit nog in de 'denial' periode dat Fiat der ne puinhoop van gemaakt heeft

                                      Comment


                                      • Dat mag hé, zoveel mensen = zoveel meningen. Net leuk om daarover te discussiëren! Daar zijn nu net forums voor.

                                        Die Exeo is inderdaad een ... euhm ... voorbeeld dat ik uit m'n betoog wil laten vallen. Da's het prototype van opgewarmde kouwe pap.

                                        Als je VW als mainstream neemt, zie ik Skoda daar lichtjes onder staan (wat nuchterder, duidelijk meer op value for money gericht), Seat ook (maar dan met meer focus op sportiviteit, jong publiek, maar nog altijd met 'n lagere prijs), Audi staat hoger (zgn. premium) maar heeft (voor mij toch) een eerder koelere, zeer zakelijke en nuchtere, minder emotionele maar des te grotere hightech uitstraling. Als ik Audi denk, dan denk ik aan efficiëntie en aan wereldkampioen tienkamp ipv wereldkampioen sprinten of langeafstandslopen of horden of polsstokspringen. De beste allrounder voor het grootste publiek. Als ik Skoda denk, dan denk ik (itt vroeger) positief (!) value for money, mooi maar zonder franjes, meer dan voldoende nuchter en eerder gericht op efficiëntie zonder gadgets. Rechttoe rechtaan goed, zonder de meerprijs van imago. En als ik aan Seat denk, dan denk ik aan jongeren en jonge gezinnen met een kleiner budget, eerder 'mainstream' wagens onderhuids maar met een focus op wat extraverter uiterlijk en ruimte, veeleer dan waarde te hechten aan hightech en weelde.

                                        En daarmee is één "hoek" van het kwadrant (nog) niet ingevuld, en ik zie daar Alfa Romeo wel passen. Ook een tik hoger gepositioneerd dan VW zelf, maar dan aan de emotionele kant. Sensueler design, soms zelfs function follows form, héél soms wat eigenzinnig (maar niet extreem), met daarbij een radicale keuze voor kleur, warmte en karakter. Lak aan extra deciliters bagageruimte en centimeters voetruimte. Wel een duidelijke focus op rijplezier in de ware zin (dus niet mainstream forenzersrijplezier, nl "mijn zetel zit beter" en "main make-upspiegeltje is groter en verlicht"), snedig insturen, power, motorgeluid, schakelplezier, en inderdaad ja: achterwielaandrijving! Heel belangrijk.

                                        Zoiets (dit is geen 'as is', maar een 'could be') misschien:




                                        Als concurrent voor BMW (zoals je zelf aanhaalt) zou ik dan zowel Alfa Romeo als Audi aanduiden. Seat dan geen afdankertjes meer van Audi maar eigenlijk modelletjes genre Ibiza en Leon die een eerder jong publiek aanspreken. Skoda is goed bezig zoals ze bezig zijn, imo. VW eigenlijk ook. Qua diversiteit van het gamma en de snelheid van 't lanceren van nieuwe modellen zit dat alvast goed snor.

                                        Alfa Romeo zou dan géén "VW-kloon" mogen zijn zoals zoveel Skoda's en Seats zijn, maar echt een compleet eigen look moeten houden. Zoals inderdaad knoppekes en hendeltjes met Italiaans karakter, enz.



                                        Wishful thinking, zeker? Iig, mijn liefhebbershart (ik ben geboren in een Alfa en heb er zelf ook nog één gehad) bloedt als ik zie wat voor 'n sisser van een line-up het merk nu maar kan aanbieden...
                                        Bijgevoegde Bestanden
                                        Last edited by ; 16/12/2011, 19:49.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Wishful thinking, zeker? Iig, mijn liefhebbershart (ik ben geboren in een Alfa en heb er zelf ook nog één gehad) bloedt als ik zie wat voor 'n sisser van een line-up het merk nu maar kan aanbieden...
                                          Ik ben nu zelf vrij chaotisch en 'planning en organisatie' is absoluut een, euh, 'werkpunt' haha
                                          Maar welke mafketel heeft die planning en opvolging zowel bij Lancia als bij Alfa bedacht en goedgekeurd ?!
                                          Bij Alfa sterft het ene na het andere model uit, opvolging ? Ik heb nog geen spyshots gezien die hoop bieden ? 159: toedeloe, de 166 ? Tot nooit meer. Wat volgt ?
                                          Lancia idem, na het jarenlange gapende gat van de Delta, ineens de Lybra weg, Thesis weg, Phedra weg, en de nieuwe Delta zou dan ineens de Delta én de Lybra moeten vervangen ?? Dan een in mijn ogen visueel compleet mislukte Ypsilon die dan ook nog eens giga duur is...
                                          Het gaat écht niet goed En wat krijgen we in de plaats, een paar halfbakken Amerikanen... Ok, de showroom staat weer vol, maar dat is niet moeilijk met zo'n slagschepen wat er bij moeten

                                          Ik heb drank nodig. Nu

                                          Comment

                                          Working...
                                          X