knappe foto's !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door frankzagato Bekijk Berichten
2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenWaar zijn die foto's gemaakt?
museo storico alfa romeo
fiera Milano
centoalfa per cent'anni parco espositioni Novegro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frankzagato Bekijk BerichtenDe foto's zijn niet allemaal op dezelfde plaats gemaakt.
museo storico alfa romeo
fiera Milano
centoalfa per cent'anni parco espositioni Novegro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenRecent? Is het museum dan "al" volledig vernieuwd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frankzagato Bekijk BerichtenDit was in 2010, jij was toen toch ook in Milaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenJa, maar ik herken niks Wel maar enkel het museum gedaan...
Comment
-
Comment
-
Comment
-
-
In m'n zoektocht naar "iets anders" en m'n hoop om mogelijks weer een leuke Alfa Romeo in huis te halen, ben ik uiteindelijk een kort ritje gaan doen met 159 V6. 't Was een 4-deurs en een (imo) lelijke beigegrijze met Distinctive beige interieur, maar 't ging 'm om hoe zoiets rijdt.
Ik had mezelf wat betutteld dat het allemaal zo erg niet zou zijn, en dat 't uiteindelijk een V6 is en blijft, en weet ik wat allemaal. M'n zeer goeie ervaringen met FWD 159's in het verleden (testritten) vulde ik aan met een verhoopt extra aan rijplezier door de vierwielaandrijving.
De avond voordien ('t is al een weekje of 3 geleden) heb ik nog de reflex gehad om 'es uit te rekenen wat zoiets in de toekomst gaat kosten. Met z'n CO²-uitstoot en 0,2 liter cilinderinhoud boven de 3 liter is 'ie gewoonweg niet te betalen (ttz, de inschrijvingstax is compleet buiten proportie met de aanschafprijs).
Er staan enkele zeer jonge 159 Sportwagon 3.2 JTS Q4 op de tweedehandsmarkt (2-3 jaar oud maar geen 20.000km en een vraagprijs duidelijk onder de 20.000 EUR), en dat leek me dus in eerste instantie een koopje. Tot je de tax op dat ding samentelt.
En dan ben ik er dus mee gaan rijden. Ai. Teleurstelling. Ofwel is de motor zoveel zwaarder en ligt 't daaraan, maar ik had het gevoel dat de Q4 ruimschoots niet bij machte was om de levendigheid van een 159 met voorwielaandrijving te evenaren. En de motor is een regelrechte teleurstelling: de sound is niet slecht (het is en blijft een zescilinder op benzine en je moet al héél dom doen om zoiets slécht te laten klinken) maar zeker niet opzwepend. De power is hooguit "voldoende", ik had het gevoel dan een nieuwe 2-liter diesel dat ding op z'n sokken bijbeent. Waar de 260pk geblezen zijn weet ik niet maar het voelde aan als een kleine 200. De motor voelt zich boven de 5.000 tpm ook helemaal niet zo in z'n sas en geeft bovendien 't gevoel om vanaf dan sterk te verslappen ("dood te vallen"), waardoor je al snel leert opschakelen rond de 4.000 à 4.500 tpm.
Het ritje was te kort om het verbruik realistisch in te kunnen schatten, maar ik lees overal het ergste: zuipschuit eerste klas tenzij je aan constante matige snelheid kilometers 'wandelt'.
The shortlist is getting shorter.
De 1750 TBi zou ik ook nog een kans durven geven, maar ik wil iets met wat meer grunt, eigenlijk. Ik heb één keer de (200 pk sterke) 2.4 JTDm gereden, en vond die al bulken van 't karakter (vijfpittersound ) en de 210pk versie zou nog zoveel beter zijn, naar 't schijnt. Maar da's dan weer diesel...
Eén ding wel: het blijft een bloedmooie auto, waar al de rest (naar mijn mening) zwaar bij verbleekt. Zondag zag ik nog een rode Sportwagon ti geparkeerd staan hier niet ver uit de buurt. Cuore mio...
Comment
-
Geef toe: zuiver op basis van de gegevens in de annonce is dat toch een koopje.
AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
Vraagprijs 18.000 EUR (nieuwprijs om en bij de 45.000 EUR schat ik?), wel bijna 4 jaar oud maar slechts 12.000km. Vermoedelijk zijn 't rentals (er staan er een stuk of 5 bij dezelfde verkoper, telkens andere kleurencombinaties), maar m'n Spider zoveel jaren terug was dat ook (zelfs een accidenté) en ik heb daar nooit enig nadeel of een seconde spijt van gehad.
Comment
-
Ik heb met zowel de 3.2 V6 als de 2.4JTD in alle zowat alle uitvoeringen gereden maar dan in de Brera. Ik denk dat het rijgevoel bij een 159 vergelijkbaar zal zijn.
Ik vond het verschil tussen een van de eerste V6´en en de facelift (lichtere) versie enorm.Hoewel die blijkbaar niet veel meer vermogen had was die veel heftiger en toch soepelder om te rijden.
Ook het geluid was compleet anders precies of er een sportuitlaat opgezet was.
Compleet hetzelfde was het geval bij de 2.4,die 210pk versie lijkt gewoonweg een andere motor. Het geluid is dan weer hetzelfde,maar een 5-cil klinkt altijd heerlijk. Hij is trouwens ook makelijker en veiliger te chippen.
Ik heb nog maar met 2 mensen gesproken die met de 1750 rijden.
De ene in een Guilietta is er super tevreden van.
Een dame met die motor in haar Brera helemaal niet,haar verbruik lag bijna even hoog als bij haar V6.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenPrachtige kleur.
Comment
Comment