Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Dinky Boy Bekijk Berichten


    Vanaf 1 april is alle informatie te vinden op www.spettacolosportivo.eu.
    (Verwijst nu nog naar 2011)


    Er kan al ingeschreven worden voor de programma onderdelen. Ook staan de keuringseisen voor de sport- en rijstijlverbeteringsklasse online. Bekijk het nieuwsbericht.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten



      Wouwwwww!!!!!


      Nog nooit zo´n perfeckte gezien.

      Comment


      • Column van Alexander Inia voor autoweek.nl:

        Geschokt, dat was toch wel mijn reactie toen ik de Europese verkoopcijfers van Alfa Romeo van de afgelopen twee maanden zag. In februari verkocht Alfa Romeo in heel Europa slechts 7.855 auto’s. Dat was een daling van een ontnuchterende 29,7 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2011. En dan nog wat schokkend vergelijkingsmateriaal: Audi verkocht in februari 44.354 auto’s, BMW (zonder Mini) 38.083 en Volvo 15.635 stuks. En dan kan Alfa Romeo met de Mito nog aantallen maken in het B-segment: BMW en Volvo hebben daar geen auto in het gamma.

        De daling is extra schokkend als je bedenkt dat de volumemodellen van Alfa Romeo nog behoorlijk vers zijn. De Mito is halverwege z’n levenscyclus en de Giulietta is er zelfs nog maar twee jaar. Dat zijn de twee volumemodellen van Alfa Romeo voor de komende jaren en verkopen van die modellen zullen dus alleen nog maar dalen.

        De 159 staat nog op de prijslijst, maar je kunt beter de afschrijving aan een Alfist laten en een drie jaar oude kopen. In de basis een aardige auto, maar hij is de aansluiting met de top van het segment al jaren kwijt. Met een introductie in München sloeg Alfa Romeo bij het begin van de carrière van de 159 oorlogstaal uit richting BMW, maar het merk heeft nooit een seconde wakker gelegen van het alternatief uit Milaan.

        De ellende houdt niet op, want de 159-opvolger Giulia wordt telkens maar uitgesteld. En als die er is, heeft Alfa Romeo dan de middelen om ‘m daadwerkelijk de kwaliteiten van een 3-serie, A4, C-klasse of een S60 te geven? Alfa Romeo heeft in het verleden competitieve auto’s onweerstaanbaar gemaakt met zeer fraai design (147, 156), maar de laatste tijd mist het Alfa Romeo-design bij nader inzien toch de X-factor van vroeger. Dus of die troefkaart er in de toekomst wel is?

        Het kan niet anders dan dat ze in Italië toch ook wel de nodige slapeloze nachten hebben gehad over de verkoopcijfers van Alfa Romeo. Ik begin me af te vragen: zou een verkoop aan ‘dat concern uit Wolfsburg’ niet de beste optie voor alle betrokken partijen zijn?
        Hoelang nog?

        Comment


        • Er moet in ieder geval iets gebeuren, dit is maar een triestige situatie.

          Comment


          • Als je weet dat VAG al een heel scenario voor Alfa Romeo in de la heeft leggen.
            De kleinere Alfa's zullen op het MQB gebouwd gaan worden dat is meer dan zeker.
            Een top Alfa Romeo op basis van de Porsche Panamera is een ander plan dat in de la ligt.

            Naar mijn mening zou dit veel beter zijn dan Alfa's gebaseerd op Chrysler's.
            Tevens zitten er 2 EX Alfa designers bij VAG.
            Last edited by ; 22/03/2012, 11:53.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
              Als je weet dat VAG al een heel scenario voor Alfa Romeo in de la heeft leggen.
              De kleinere Alfa's zullen op het MQB gebouwd gaan worden dat is meer dan zeker.
              Een top Alfa Romeo op basis van de Porsche Panamera is een ander plan dat in de la ligt.

              Naar mijn mening zou dit veel beter zijn dan Alfa's gebaseerd op Chrysler's.
              Tevens zitten er 2 EX Alfa designers bij VAG.

              Het komt me voor dat ze bij Audi - dat bij een overname ongetwijfeld met het beheer van Alfa belast zou worden - beter een gamma opbouwen op basis van de MLB, maar dan met achterwielaandrijving. De MiTo heeft geen opvolger nodig, de relatief beperkte vraag naar kleine dure autootjes die niet Mini heten, kan Audi meer dan genoeg dekken met de eigen A1.

              Maar een gamma dat bestaat uit een achterwielaangedreven MLB-Giulietta (de anti 1-reeks), een MLB-Giulia (de anti 3-reeks) en een MLB-sedan uit het E-segment (anti 5-reeks), aangevuld met een kleinere en een grotere coupé en een spider (als open versie van de kleinere coupé) zou vonken geven en perfect binnen de Alfa-traditie passen, zonder al te veel de bestaande Audi's voor de voeten te lopen.

              Groter dan het E-segment hoeft niet, daar hebben zowel Audi als andere merken uit de groep al genoeg aanbod en Alfa heeft daar geen enkele traditie (toch niet in de na-oorlogse periode). SUVs hoeven zeker niet: het Q-gamma volstaat daar ruimschoots.

              Comment


              • Ik weet niet hoe betrouwbaar onderstaand artikel is ? Hoop doet leven zeker

                http://www.autoedizione.nl/2012/03/1...elaandrijving/

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                  Maar een gamma dat bestaat uit een achterwielaangedreven MLB-Giulietta (de anti 1-reeks), een MLB-Giulia (de anti 3-reeks) en een MLB-sedan uit het E-segment (anti 5-reeks), aangevuld met een kleinere en een grotere coupé en een spider (als open versie van de kleinere coupé) zou vonken geven en perfect binnen de Alfa-traditie passen, zonder al te veel de bestaande Audi's voor de voeten te lopen.
                  Dromen zijn bedrog.
                  Is idd op papier een makkie om het MLB platform enkel in achterwielaangedreven variant te voorzien doorheen bijna gans het Alfa Romeo gamma, met uitzondering dan van de kleinere auto's Mito/Giulietta. Maar dan volgt onherroepelijk het prijskaartje... je komt op een auto uit die op papier althans duurder gaat zijn dan de meeste Audi's en dat kunnen ze niet maken. Ik zie dit enkel realiteit worden wanneer Audi weer een nieuwer platform gaat gebruiken en bij wijze van spreke het oude materiaal dumpt bij Alfa.

                  On a sidenote, Audi gebruikt zelfs voor hun "sportieve" TT het MQB platform, denk eerlijk gezegd dat die met MLB ook te zwaar zou zijn, cfr Alfa Brera.

                  Maar als ze het allemaal deftig doen, zijn ze misschien één klant armer daar bij Audi.

                  Tot zover een droom, de realiteit is dat ze het eerst met de Amerikanen gaan proberen... vrees nu al dat die propositie lang niet zo interessant gaat zijn, zelfs al hebben ze achterwielaandrijving. Ik ben nog altijd gevoelig voor materiaalkeuze, afwerking, prestaties (& fiscaliteit)... iets waar Amerikanen toch op alle gebied achterlopen en op het thuisfront meer mikken op value for money.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Dromen zijn bedrog.
                    Is idd op papier een makkie om het MLB platform enkel in achterwielaangedreven variant te voorzien doorheen bijna gans het Alfa Romeo gamma, met uitzondering dan van de kleinere auto's Mito/Giulietta. Maar dan volgt onherroepelijk het prijskaartje... je komt op een auto uit die op papier althans duurder gaat zijn dan de meeste Audi's en dat kunnen ze niet maken. Ik zie dit enkel realiteit worden wanneer Audi weer een nieuwer platform gaat gebruiken en bij wijze van spreke het oude materiaal dumpt bij Alfa.
                    MLB is bij uitstek geschikt voor achterwielaandrijving, dat staat buiten kijf. Het is Audi dat het zichzelf moeilijk maakt door er ook een voorwielaangedreven auto op te baseren . Een simpele achterwielaandrijver op MLB gaat goedkoper zijn dan een FWD of Quattro.

                    De modulaire bouwkasten (zowel MQB als MLB) staan ook zo'n grote verschillen in lengte, breedte en wielbasis van de auto's toe die erop gebouwd worden, dat ook een Giulietta-opvolger perfect op MLB gezet kan worden (qua wielbasis zou dat trouwens in de buurt komen van de opvolger van de huidige A5, d.w.z. een ingekorte A4). Zoals ik al zei: ik zie geen reden om de MiTo te bouwen, laat staan een opvolger te geven. Wie iets heel kleins en heel duurs wil, koopt een Mini, of desnoods een A1. Die markt is te klein om er nog een concurrent aan toe te voegen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    On a sidenote, Audi gebruikt zelfs voor hun "sportieve" TT het MQB platform, denk eerlijk gezegd dat die met MLB ook te zwaar zou zijn, cfr Alfa Brera.
                    Ik denk niet dat MLB zwaarder is dan MQB. Het gaat tenslotte in beide gevallen om een module voor het motorcompartiment/voorwielophanging, een module voor de achterwielophanging/eventuele aandrijvingscomponenten achteraan en daartussen een stuk bodemplaat dat heel variabel is. De Brera dateert van een vorige generatie flexibele platformen, toen heel de bodemplaat, inclusief draagelementen voor de voorophanging/motor en de achterophanging één geheel vormden, en er hoogstens mogelijkheid was om een versie met verkorte wielbasis te maken, zoals de Brera. Als je dan een te zware basis had, dan was ook je coupévariant gezegend met het gewicht van een Iveco-truck.


                    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Tot zover een droom, de realiteit is dat ze het eerst met de Amerikanen gaan proberen... vrees nu al dat die propositie lang niet zo interessant gaat zijn, zelfs al hebben ze achterwielaandrijving. Ik ben nog altijd gevoelig voor materiaalkeuze, afwerking, prestaties (& fiscaliteit)... iets waar Amerikanen toch op alle gebied achterlopen en op het thuisfront meer mikken op value for money.
                    Dat wil Marchionne de mensen doen geloven, dat hij daarmee bezig is. Er zijn echter geen tastbare bewijzen voor. Zijn eigen productieplannen voor Dodge voorzien na de Dart niets concreets en de afsplitsing van Ram lijkt vooral ingegeven om Dodge te kunnen dumpen als de Dart geen wereldschokkende hit wordt. Ik vrees dat er in werkelijkheid helemaal geen investeringen in Alfa meer zijn.

                    Comment



                    • Comment


                      • Weldra heb ik die van mij terug, een voledige revisie..... Met een 11.6 mm Colombo Bariani nokken as set, spagetti uitlaat, webers met kelken erop, piston set met compressie van 10.4, zal klaar zijn voor Spa Itallia....... t'is sinds septemder vorig jaar dat ik er nog mee gereden heb........Viva Alfa.............. En alles geleverd door Classic Alfa parts uit Engelend...

                        Comment


                        • Die GTA van Alfaholics



                          Da's pure PORNO

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Alfaromeocars Bekijk Berichten
                            Die GTA van Alfaholics



                            Da's pure PORNO
                            oh yea

                            Comment


                            • 0136u.jpg0152ux.jpg0154ce.jpg
                              Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

                              Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

                              Seat Ibiza Evo2 ​

                              Comment


                              • Dat ziet er niet verkeerd uit IMHO.

                                Comment


                                • Ben benieuwd wat hiervan gaat komen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                                    Ben benieuwd wat hiervan gaat komen.
                                    http://www.autoweek.nl/autonieuws/19...or-mx-5-spider

                                    Zou in ieder geval een leuke basis zijn om een productieversie van dat Pininfarina-prototype uit 2010 (salon van Genève) te realiseren. Bedrijfseconomisch lijkt het mij ook een win-win-situatie te zijn voor zowel de Fiat-Chrysler groep als voor Mazda, ook wat een ruimere samenwerking betreft.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                                      Ben benieuwd wat hiervan gaat komen.
                                      http://www.autoweek.nl/autonieuws/19...or-mx-5-spider
                                      Het artikel is wel compleet verkeerd op EEN punt... Mazda heeft de chassis al ontworpen en zal die aan Alfa verkopen
                                      Niets van samenwerking op dat punt.
                                      En voor de rest zullen er ook geen zijn want iedere merk gebruik hun eigen designteam en motoren.


                                      Een andere foutieve informatie is dat de nieuwe MX-5 nu reeds al in test fase is, en wordt in 2013 verwacht.
                                      2014 Porsche Boxster 981
                                      2015 BMW serie 2 Cab 220d

                                      Comment


                                      • Het is geweten dat 'nieuws' van autoweek een beetje met een korrel zout (van ne kilo of zo) moet genomen worden, maar zo veel gezever ? Waart haalt gij uw informatie dan ? Niet uit achterdocht hoor, gewoon curiositeit
                                        Dus de nieuwe Spider gaat terug achterwielaandrijving krijgen dan ? Of klopt dat ook niet ?

                                        Want dit pluk ik zomaar van een andere website, en daar staat toch in grote lijnen hetzelfde, behalve dat ze inderdaad het chassis overnemen van Mazda. (www.drivr.be)

                                        Omtrent de samenwerking stuurden beide constructeurs intussen volgend persbericht de wereld in:
                                        Mazda and Fiat announce co-operation program
                                        “Mazda Motor Corporation (Mazda) and Fiat Group Automobiles S.p.A. (Fiat) have signed a non-binding Memorandum of Understanding (MoU) for the development and manufacturing of a new roadster for the Mazda and Alfa Romeo marques based on Mazda’s next-generation MX-5 rear-wheel-drive architecture.”
                                        The study calls for both Mazda and Fiat to develop two differentiated, distinctly styled, iconic and brand-specific light weight, roadsters featuring rear-wheel drive. The Mazda and Alfa Romeo variants will each be powered by specific proprietary engines unique to each brand.
                                        The project assumption is that both vehicles will be manufactured at Mazda’s Hiroshima, Japan, plant with production for Alfa Romeo envisaged starting in 2015.
                                        Wat de styling van de nieuwe Spider betreft, komt meteen de bloeidmooie 2uettottana-concept op onze radar. Het was een van de laatste wapenfeiten bij Pininfarina onder de leiding van onze landgenoot Lowie Vermeersch, en werd bijna overal op succes onthaald. Een winner van formaat, ware het niet dat ze bij Alfa minder enthousiast waren. Hun motto is immers vooruit kijken op het vlak van ontwerp, en semi-retro-ontwerpen horen daar volgens hen niet bij. Afwachten dus. Het belangrijkste is dat de volgende Spider een van de eerste Alfa’s in lange tijd zal zijn die over achterwielaandrijving en eenstate of the art lichtgewicht chassisconstructie zal beschikken. En dat alleen al is een bescheiden viering waard.



                                        Last edited by ; 24/05/2012, 19:22.

                                        Comment


                                        • Daar zou de 1750 tbi wel in passen, of misschien zelfs de 1.4 uit de mito qv?
                                          Giulietta

                                          Comment

                                          Working...
                                          X