Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenNieuwe ride?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk BerichtenYep 159 gewisseld voor een QV
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenIs de 159 al weg of staat 'ie bij Marc?
Comment
-
Hier word ik dan weer vrolijk van: http://www.autoedizione.nl/nieuw-alf...og-uit-turijn/Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenHier word ik dan weer vrolijk van: http://www.autoedizione.nl/nieuw-alf...og-uit-turijn/
Comment
-
Klopt, vind ik. De twee huidige modellen zijn een schande. Passie nul en ze rijden copyconform hun platformgenoten: waar is de cuore én de sportivo naartoe?!? De Mito ziet eruit als een omhooggekrikte schele vlo en mist elke speelsheid in z'n voortrein, terwijl de Giulletta nog erger doet en die prachtige naam bezoedelt middels elk facet van z'n gehele miserabele bestaan. De Delta van Lancia heeft nog présence, eigenheid en karakter ... maar die Giulletta vind ik vreselijk.
Het raakt me tot in m'n ruggenmerg: ik ben verwekt door twee Alfisti, werd in een GTV6 2.5 van 't moederhuis naar huis gevoerd en sleet m'n eerste broekjes in Alfetta's, Giulletta's, 75's en andere. Tot en met de 147 en de 159, en ja zelfs de Brera en laatste Spider (ondanks hun onvergeeflijk overgewicht), volgde ik nog. De apotheose middels 8C liet 't doek vallen met een knal, en sindsdien is het dieptreurige droefenis.
En die incompetente, omhooggevallen klier van een Marchionne houd ik persoonlijk verantwoordelijk voor het débacle. Met een competente visie had het merk vandaag al terug kunnen glanzen én winstgevend kunnen zijn...
Comment
-
Mja, ge hebt alletwee een punt hoor, anderzijds, had Fiat indertijd niet ingegrepen, zouden zowel Alfa als Lancia vandaag dan nog bestaan hebben ?
En met alle permissie, maar de 'Cuore Sportivo' is al wat langer geleden afgevoerd met een acuut infarct en word sindsdien ook maar kunstmatig in leven gehouden omwille van marketingtechnische redenen. Beetje zoals de voorsprong door techniek van Audi, zeg maar. En Lancia, en dat is misschien nog wel erger, heeft bij veel mensen helemaal geen imago meer.
Dat het merk vandaag meer had kunnen glanzen had best gekund, maar winstgevend ? Geloof ik nooit, zowel niet Alfa en nog veel minder voor Lancia.
Ik denk dat dat net de spagaat is waarin beiden zitten. Willen ze een groter publiek aanspreken, dan moeten ze meer mainstream worden en haken de 'vaste klanten/liefhebbers af (zoals afgaand op veel reacties op de Giulietta en vooral de MiTo nu al gebeurt), doen ze dat niet zullen ze altijd 'klein' blijven, laat staan winstgevend.
Het gebrek aan consistentie in de modellenpolitiek is een algemeen (ouder) probleem bij de Fiat groep, maar momenteel ligt alles op zijn gat. Twee modellen en ne stockverkoop (159) bij Alfa, twee Lancias en een kudde Chryslers in de andere showroom, en modellen bijna einde loopbaan bij Fiat (Punto, Bravo en de 500 is het nieuw ook vanaf) .
En dan nog een marketing van mijn botten (heel af en toe eens een spotje op tv/wat banners op straat) en de websites van zowel Alfa als Lancia zijn een aanfluiting qua indeling, overzicht en (het gebrek aan) informatie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenKlopt, vind ik. De twee huidige modellen zijn een schande. Passie nul en ze rijden copyconform hun platformgenoten: waar is de cuore én de sportivo naartoe?!? De Mito ziet eruit als een omhooggekrikte schele vlo en mist elke speelsheid in z'n voortrein, terwijl de Giulletta nog erger doet en die prachtige naam bezoedelt middels elk facet van z'n gehele miserabele bestaan. De Delta van Lancia heeft nog présence, eigenheid en karakter ... maar die Giulletta vind ik vreselijk.
Het raakt me tot in m'n ruggenmerg: ik ben verwekt door twee Alfisti, werd in een GTV6 2.5 van 't moederhuis naar huis gevoerd en sleet m'n eerste broekjes in Alfetta's, Giulletta's, 75's en andere. Tot en met de 147 en de 159, en ja zelfs de Brera en laatste Spider (ondanks hun onvergeeflijk overgewicht), volgde ik nog. De apotheose middels 8C liet 't doek vallen met een knal, en sindsdien is het dieptreurige droefenis.
En die incompetente, omhooggevallen klier van een Marchionne houd ik persoonlijk verantwoordelijk voor het débacle. Met een competente visie had het merk vandaag al terug kunnen glanzen én winstgevend kunnen zijn...
Ze zijn echt niet goed bezig.
Het is ook verschrikkelijk voor de dealers die al hun einde contract 159 leaserijders naar andere merken moeten laten lopen wegens een gebrek een opvolger. Haal ze nadien nog maar eens terug binnen,het zal nen straffen bak moeten zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenMja, ge hebt alletwee een punt hoor, anderzijds, had Fiat indertijd niet ingegrepen, zouden zowel Alfa als Lancia vandaag dan nog bestaan hebben ?
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJe hebt ook gelijk. En rationeel gezien zijn de MiTo en de Giulletta helemaal geen verkeerde auto's.
Ik ben een ouwe zeikerd die vanuit nostalgische romantiek niks liever doet dan te pruttelen hoeveel beter het vroeger allemaal was.
Een stelletje oude mopperkonten zijn we,maar toch hebben we gelijk.
Vroeger was alles goed,nu is het beter!
Het zou beter terug goed zijn!
Comment
Comment