Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
    Mja, ge hebt alletwee een punt hoor, anderzijds, had Fiat indertijd niet ingegrepen, zouden zowel Alfa als Lancia vandaag dan nog bestaan hebben ?
    En met alle permissie, maar de 'Cuore Sportivo' is al wat langer geleden afgevoerd met een acuut infarct en word sindsdien ook maar kunstmatig in leven gehouden omwille van marketingtechnische redenen. Beetje zoals de voorsprong door techniek van Audi, zeg maar. En Lancia, en dat is misschien nog wel erger, heeft bij veel mensen helemaal geen imago meer.
    Dat het merk vandaag meer had kunnen glanzen had best gekund, maar winstgevend ? Geloof ik nooit, zowel niet Alfa en nog veel minder voor Lancia.

Als Fiat in 1969 niet voor 100 symbolische lires Lancia gekocht had, dan was dat merk inderdaad zo rond 1971, ten laatste 1973 (petroleumcrisis) definitief verdwenen. Maar bij Alfa ligt dat toch anders. Als Fiat daar niet had meegespeeld met een van de ongelooflijk vuile politieke spelletjes waar ze in Rome nog straffer in zijn dan bij ons, dan was Alfa (nota bene voor veel meer geld) aan Ford verkocht. En dan had Ford daar onnoemelijk veel meer in geïnvesteerd dan Fiat ooit heeft kunnen doen, dat staat als een paal boven water.

Door de aankoop van Alfa heeft Fiat zichzelf bovendien opgezadeld met twee (near) premiummerken, waar het hoegenaamd niet de middelen voor had. Het gevolg is dat Lancia, dat tot het moment van de aankoop van Alfa eigenlijk echt wel goed bezig was, sindsdien alleen nog kruimels gekregen heeft, op één uitzondering na: het investeringsbudget voor de Thesis, maar dat was dan weer een model dat te excentriek was voor de doorsneekoper in dat segment en te duur om onder een ondertussen door eigen stomme schuld van Fiat gedevalueerde merknaam te verkopen.

En ook in Alfa zelf heeft Fiat nooit genoeg kunnen investeren, zelfs al heeft het Alfa vrij systematisch voorgetrokken op Lancia.

Het trieste eindresultaat zien we vandaag in de showrooms. Je analyse van het huidige gamma van Fiat, Alfa en Lancia is volkomen correct. Het is te erg voor woorden. En veel beterschap zit er niet aan te komen: Alfa zou misschien een doorstart kunnen maken als een soort Dodge met meer stijl, Lancia is een exportbadge voor Chryslers in Europa en Fiat wordt een freakshow met allemaal lelijke imitaties van hun laatste grote succes, de 500.

Comment

• We zien het wel allemaal erg positief in hé
      Wat dat leuteren over vroeger betreft, ik heb ook van die buien hoor, en zeker wanneer ik weer begin te mijmeren over mijnen 33. Vaak echter onder invloed van een fles hahaha
      Ik blijf hopen dat ze bij Alfa ineens nen doek omhoogtrekken met - tadaaaah ! - een resem nieuwe modellen en dat het bij Lancia gewoon een overgangsperiode is (om de showroom te vullen zeg maar) en dat de spoedige opvolgers weer meer eigen smoel en karakter krijgen. Per slot van rekening zijn de recentere (Italiaanse) Lancias ook gebaseerd op Fiat modellen hé

Comment

• Hoop nog steeds dat VAG Alfa Romeo koopt.
        Een Alfa Romeo op een Porsche Panamera onderstel vindt ik wel Alfa Romeo waardig.
        Achterwiel aandrijving standaard en 4WD als optie.

Comment

• Audi krijgt dat niet eens, en Alfa zou zo'n 'waardige behandeling' dan wel krijgen ?
          Ik zie dan eerder een Seat scenario. De oude A4 als 'nieuwe' Alfa met knopkes en de overige helft van het dashboard uit de Polo ?
          Joepie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
            Audi krijgt dat niet eens, en Alfa zou zo'n 'waardige behandeling' dan wel krijgen ?
            Ik zie dan eerder een Seat scenario. De oude A4 als 'nieuwe' Alfa met knopkes en de overige helft van het dashboard uit de Polo ?
            Joepie
            De volgende generatie Audi A8 komt ook op het Panamera onderstel te staan.
            Het is alleen nog niet duidelijk of het dan alleen quattro's worden of dat de standaard versies achterwiel aandrijving krijgen.

Comment

• Grappig, proberen ze nog Opel over te nemen ook...
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Ja dat had ik ook gezien.
                Nog een bodemloze put er bij.

Comment

• Een van hun toppers uit betere tijden,toen lieten ze de bekende Italiaanse designers hun gang gaan.
                  Nu weten ze het met hun eigen deisgnstudio zelf allemaal beter.Na de 8C was de insiratie al op.
                  Laat het tekenen van een Alfa terug over aan Zagato,Pininfarina,Italdesign,Guigaro e.d.

Alfa Romeo Zagato-meeting

Last edited by ; 09/10/2012, 00:08.

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• De OMGWTF staat weer te koop, elke keer moet ik mij inhouden, helaas krijg je zoiets hier onmogelijk ingeschreven...

http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.p...=asc&highlight=
                          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                              Yep 159 gewisseld voor een QV

Ben jij dat die vlieglessen genomen heeft in Beveren,woensdagnamiddag?

Comment

• Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                    Ben jij dat die vlieglessen genomen heeft in Beveren,woensdagnamiddag?

Met de heli vertrekken we er wel maar die andere vlieglessen was ikke niet

Comment

• Juul op wintersloefkes

Uploaded with ImageShack.us

Comment

• Oh, wat blijft dat toch een mooi ding. Zeker in die kleur

Comment

Working...
                                        X