Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 75 IMSA.

Comment

• Comment

• Het is een mengelmoes maar het idee is leuk.

Comment

• en bollen maar!

en bollen maar met die oude fantastische Italiaan uit 73
          Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by ; 21/04/2014, 18:24.

Comment

• wat bedoel je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lukasduyck Bekijk Berichten
              Wat zijn alle specificaties van alle 105 coupés?
              wat bedoel je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dreamwheels Bekijk Berichten
                en bollen maar met die oude fantastische Italiaan uit 73
                Prachtig.

Comment

• 147 Busso V6
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Geen ervaring met Alfa Deboo maar wel met Saab Deboo uit Brugge (maakt deel uit van dezelfde groep veronderstel ik alleszins familie en ligt naast elkaar) : zeer correcte en bekwame garage.

Comment

• Ultimate Tracktool. by DENNISVDMEIJS Photography, on Flickr

Comment

• Interessant filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=X4jkG_Ksm00&feature=youtu.be

Comment

• Comment

• Vorige week heb ik de mogelijkheid gehad om een dik uur met de 4C te mogen rijden.

DSCN3845_zpsf1e76257.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                              Vorige week heb ik de mogelijkheid gehad om een dik uur met de 4C te mogen rijden.
                              En hoe was je bevinding?
                              Vind het wel goed dat ze de koplampen hebben vervangen, want de originele zijn echt niet knap.

Comment

• Zijn die vervangen?
                                BMW X5 45e

Comment

• Zijn 2 types koplampen, iets met de 'gewichtsbesparing-versie' en de 'luxe-versie', als ik me goed kan herinneren

Comment

• In filmpje zeggen ze toch dat die vervangen gaan worden, omdat die nogal veel kritiek kregen op vlak van hun 'schoonheid'

Comment

• Vandaag wordt de toekomststrategie van Alfa toegelicht, hier alvast de presentatie: http://www.fcagroup.com/investorday/...alfa_Brand.pdf
                                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                        En hoe was je bevinding?
                                        Vind het wel goed dat ze de koplampen hebben vervangen, want de originele zijn echt niet knap.
                                        Vanaf het eerste moment dat ik de 4C op het internet zag vond ik deze wagen maar niks. Zelfs alle filmpjes op youtube konden me niet bekoren. Deze indruk is deftig veranderd door er met te rijden. Het allereerste wat me opviel en me moest aan aanpassen was het zeer directe stuur. De wagen stuurt zeer zwaar als hij volledig stil staat maar eens er een heel klein beetje beweging in zit, gaat het al veel beter. Bij het rijden zelf stuur de 4C aangenaam. Het is een ander gevoel dan rijden met een stuurbekrachtiging. Het nadeel is de platte kant van de onderkant van het stuur. Dit is vervelend als je meerdere toeren moet maken met het stuur.
                                        Zoals ik al zei is het sturen zeer direct. Er zit geen vertraging op het sturen, wat blijkbaar wel het geval is, heeft men mij gezegd, bij stuurbekrachtiging. De meer toeren je draait met het stuur, de minder direct het wordt. Het sturen zelf in een rechte lijn kwam bij mijn net hetzelfde over als sturen met een Logitech Driving force Pro op 900° met GT4.
                                        De wagen is gevoelig bij spoorvorming.

Het remmen gaat gewoon zoals in elke andere wagen alleen dat het rempedaal op de vloer staat gemonteerd (in F1-style). Dat was heel in het begin efkes wennen.

De zetels zitten comfortabel en de zithouding is juist. In het begin dacht ik dat ik niet groot genoeg zou zijn om over het stuur te kunnen kijken maar dat was geen probleem.

Deze wagen had de race uitlaat en toch was het geluid in de auto verre van overdreven. Ik kon perfect blijven babbelen met de eigenaar van de garage die mee reed.

Wat me het meest opviel is dat de 4C letterlijk een bom op wielen is. Het koppel is enorm. Je wordt direct in de zetel gedrukt als je begint te accelereren. Ik ondervond toch een klein turbo gat, ook al zei de eigenaar van de garage dat er geen turbo gat is. Misschien lag het aan de TCT koppeling, ik weet het niet.
                                        Nu ik toch over de koppeling begin; de dubbele koppeling van deze wagen was voor mijn persoonlijk een tegenvaller. Maar ja, ik heb al met meerdere auto's gereden met dubbele koppeling en nog enkele heeft me kunnen bekoren (persoonlijke mening).
                                        Op een gegeven moment stond ik voor het rood. Wanneer het groen werd wou ik rustig te vertrekken maar de auto reageerde niet direct op het gaspedaal. Het gaspedaal iets verder indrukken en weg was hij. Het gaf me ongeveer dezelfde indruk als vertrekken met een volledige elektrische wagen. Een manuele vitessenbak was waarschijnlijk aangenamer om te rijden (weeral persoonlijk).

Op een gegeven moment vroeg ik om de boordcomputer te resetten zodat ik het verbruik kon zien met mijn rijstijl. Een hele tijd zat ik rond de 7,1l/100km gemiddeld. Als je je aan de verkeersregels houdt en af en toe toch eens deftig optrekt, kom je zeker niet boven de 8l gemiddeld. Dat was mijn ervaring met mijn persoonlijke rijstijl.

De afknappers van deze wagen voor mij is het stuur, de dubbele koppeling, het extreme van de auto. Dit is speelgoed maar kan als dagdagelijkse wagen gebruikt worden maar is moeilijk. Het is eigenlijk bedoeld als tweede wagen en voor track days. Ohja, stijlvol uitstappen is er bij deze wagen niet bij.

Kortom, als iemand een snelle sportwagen zoekt om met te spelen die toch betaalbaar is, dan is dit een zeer goede keuze.

Ik was aangenaam verrast en ben totaal van idee veranderd. Alfa heeft een knap machien gemaakt.
                                        Last edited by ; 06/05/2014, 20:06.

Comment

• Leuk om te lezen! Is tenminste interessante info, in de boekskes leest ge altijd hetzelfde
                                          Er kan precies nog wat aan verbetert worden, maar da's normaal bij een auto die juist nieuw is.

Comment

Working...
                                          X