Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Comment


    • Wat is uw favoriete Alfa Romeo aller tijden?

      Comment




      • Comment




        • Comment






          • Comment






            • Comment


              • die klaxon

                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                Comment


                • Alfa Romeo 155 V6 Ti (DTM) - Track action, street circuit and Pure Sound!

                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                  EPIC!! 4x Alfa Romeo 155 DTM in action (+ on board)

                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                  Last edited by ; 22/06/2015, 19:18.

                  Comment


                  • Dit is het nieuwe logo van Alfa Romeo

                    Mocht de Alfa Romeo Giulia een succes worden, dan is dit de badge die we veel zullen tegenkomen in het straatbeeld.




                    Mocht de Alfa Romeo Giulia een succes worden, dan is dit de badge die we veel zullen tegenkomen in het straatbeeld.
                    De preview van de Giulia in QV-trim die Alfa Romeo gisteren gaf was tegelijkertijd de opening van een compleet nieuw museum in Arese. Het stukje heilige Alfa-grond heet ‘La Macchina del Tempo’ en huist 69 modellen van het merk. Van de eerste 24 HP, 6C 1750 Gran Sport, 8C Touring tot de Alfetta 159 F1-auto. Vanaf 30 juni mag het publiek komen kijken.

                    Geen goud meer

                    De Alfisten trokken nóg een noviteit uit hun maatpakmouw: er werd namelijk een nieuw logo gepresenteerd. Het ziet er grotendeels hetzelfde uit, maar de verschillen zijn duidelijk. Waar andere merken de kleur juist zijn gaan omarmen, nemen de Italianen in het logo afscheid van de gouden accenten. Dit is vervangen door zilverkleurig metaal. Verder is de scheidingslijn tussen de vlag en de slang verdwenen en is de achtergrond gewijzigd, waardoor er meer diepte ontstaat. Ook de letters zijn iets gekrompen.

                    Maar wat eet die slang precies?

                    Wat het Alfa-logo betekent? Wel, het bestaat uit twee symbolen. De witte vlag met rood kruis is ontleend aan het symbool van Milan tijdens de kruistochten. Rechts staat een slang afgebeeld, het symbool van de familie Visconti. Sommigen zeggen dat het een draak is. En er wordt een persoon verorbert, maar volgens een andere lezing komt de man juist tevoorschijn uit de bek van het monster. Voor wie helemaal into aluhoedjetheorieën is: er wordt beweerd dat de slang een Saraceen AKA Muzelman AKA Arabier opslokt. Maar dat wil Alfa liever niet horen.


                    hieronder Alfa’s logo-evolutie door de jaren heen.

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Is er een verklaring waarom het blauwe deel weggehaald is. ?
                      Het is altijd aanwezig geweest in het logo.

                      Comment


                      • 't is alfa week

                        tipo 33 stradale



                        Last edited by ; 26/06/2015, 23:10.

                        Comment


                        • Heel mooi.


                          Sent from here
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Dat is een Alfa Romeo met zijn hart op de juiste plek.

                            Comment






                            • Comment






                              • Comment


                                • Comment


                                  • Een vraagje voor de Alfa-kenners:

                                    Ik ben al een tijdje luidop aan het dromen van een GTV (dit type, de juiste benaming ken ik niet: http://cdn.jjy1058.com/2015/06/30/al...e2e04bde28.jpg). Sinds Anton Noordermeer in Westenwind ermee rondreed, is het één van mijn favoriete Alfa's en als ik even rondneus zijn ze ook best betaalbaar. Moest het tot een aankoop komen, lijkt het mij niet onrealistisch dat ik de wagen ook bijhoud tot het een classic wordt.

                                    Er zijn blijkbaar 2 facelifts geweest waarvan ik de laatste niet 100% kan smaken. Belangrijker: er is één 1.8 en er zijn drie 2.0 motorisaties die mij interesseren.

                                    Kort mijn situatie: de wagen zou hoofdzakelijk voor woon-werkverkeer (99% stad) dienen. Ik hecht meer belang aan de meer betrouwbare motorvariant dan aan de snelle. Ik kom uit een 2001 MB E220 CDI dus elke motor zal wel vinnig genoeg aanvoelen, neem ik aan.

                                    Tot slot mijn budget: max. € 4000. Daarvoor vind je er zeker, al hebben ze dan wel eens +150.000kms.

                                    Wat kunnen jullie mij adviseren? Welke (grote) kosten moet ik in de gaten houden? En ook niet onbelangrijk: is er in het Oost-Vlaamse ergens een goed adres waar ik terecht kan voor onderhoud etc?

                                    Gewoon voor de leute: mijn droomconfig is een donkerblauwe of een zwarte met beige interieur, een schoon stel velgen en schuifdakje.

                                    Bedankt!

                                    Comment


                                    • Dat is een 916. De TS motoren (1.8 en 2.0) zijn heel gevoelig voor laag oliepeil, sommigen verbruiken wel wat olie, dus dan is het helemaal oppassen. Verder is de interval van de distributie 60.000km of 3 jaar. Houd je hier strikt aan want je zult niet de eerste zijn die denkt, dat kan wel wat langer en met een geknapte riem komen te staan. In de basis zijn de V6-en betrouwbaarder (behalve de 2.0 V6 turbo), ze klinken ook veel beter, dus misschien toch het overwegen waard.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
                                        Dat is een 916. De TS motoren (1.8 en 2.0) zijn heel gevoelig voor laag oliepeil, sommigen verbruiken wel wat olie, dus dan is het helemaal oppassen. Verder is de interval van de distributie 60.000km of 3 jaar. Houd je hier strikt aan want je zult niet de eerste zijn die denkt, dat kan wel wat langer en met een geknapte riem komen te staan. In de basis zijn de V6-en betrouwbaarder (behalve de 2.0 V6 turbo), ze klinken ook veel beter, dus misschien toch het overwegen waard.
                                        Merci! Als ik even snel rondkijk, zie ik weinig (om niet te zeggen geen?) 3 liters binnen mijn budget. Kostprijs per km wordt ook weer iets duurder qua taks. Nu ja, 't is nog niet voor meteen dus kan de kat nog even uit de boom kijken.

                                        Maar zeg je dan resoluut neen tegen 1.8 en 2.0 of is dat een brug te ver? Als de situatie blijft zoals ze is, gaat het over een goeie 10.000 km jaarlijks.

                                        Comment


                                        • Neen, een goed onderhouden 1.8 of 2.0 is een prima motor. Ik weet trouwens wel een 3.0 24V in Nederland voor €4000. Hier de advertentie: http://ww3.autoscout24.nl/classified/271226467?asrc=st Op Nederlands Alfa fora zegt hij dat de auto voor €4000 weg mag.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X