Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ALFA ROMEO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het verhaaltje van FIAT/Alfa kan niet lang meer blijven duren. Marchionne kan het alleen volhouden dankzij de Amerikaanse Chryslercenten en een redelijk marktaandeel in Z-Amerika. De weinige echt nieuwe modellen in EU helpen hem niet, ook niet dat die zeldzame nieuwe modelletjes dan vooral nichemodellen zijn (124, 4C). Een nieuwe 500 is dringend en de problemen met de lancering van de Giulia maken het er niet beter op.

Comment

• Beetje nostalgisch naar betere tijden:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
        Het verhaaltje van FIAT/Alfa kan niet lang meer blijven duren. Marchionne kan het alleen volhouden dankzij de Amerikaanse Chryslercenten en een redelijk marktaandeel in Z-Amerika. De weinige echt nieuwe modellen in EU helpen hem niet, ook niet dat die zeldzame nieuwe modelletjes dan vooral nichemodellen zijn (124, 4C). Een nieuwe 500 is dringend en de problemen met de lancering van de Giulia maken het er niet beter op.
        Dat hij het alleen kan volhouden dankzij de Chryslercenten, is iets dat Marchionne zelf zeker niet zal ontkennen. Meer nog, hij heeft de hele Chrysleroperatie precies om die reden doorgevoerd. Alleen verklaarde iedereen hem toen zot, want Chrysler was zo goed als failliet, leed alleen maar verlies en patati en patata. Het verhaaltje van FCA kan dus nog best een hele poos blijven duren, wat helaas ook betekent dat het wanbeleid inzake Alfa nog een hele poos kan blijven duren.

Het marktaandeel in Europa is trouwens aan het groeien, omdat de schaarse nieuwe modellen niet slecht verkopen: de 500X en de Jeep Renegade zijn succesvol, de 500L doet het zeer goed in zijn categorie en de (zeer recent vernieuwde) 500 blijft verkopen. Die laatste hoeft trouwens ook niet gewijzigd te worden qua design. Daar is nl. niets aan te verbeteren.

Comment

• Ok, 't heeft lang geduurd... en 't zal nog een tijdje duren vooraleer alles in z'n plooi ligt.
          Maar de huidige aanpak kan ik wel smaken. Het is veel interessanter om lucratieve niches in te vullen dan de zoveelste speler te zijn in één of ander drukbezet segment, waar de marges enorm onder druk staan & het risico groot is.
          Wat ze nu doen is zeer goed voor het imago.

Enkel vanuit het perspectief van de garagisten snap ik dat deze strategie niet zo gunstig is voor hen.

Comment

• Alfasud Sprint 6C ; prototype waarmee alfa groep B wou aanpakken. Nooit voorbij het prototype stadium geraakt. Naar verluidt heft Zagato 2 exemplaren gebouwd.

Comment

• Vrijdag een 4C gezien in geel exterieur. Damn die was meer dan vet hoor, jammer dat ik iets tekort heb, nl geld...anders werd het de mijne :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Vrijdag een 4C gezien in geel exterieur. Damn die was meer dan vet hoor, jammer dat ik iets tekort heb, nl geld...anders werd het de mijne :p

De mensen boven aan het straat bij ons hebben zo'n antraciete, echt ferm bakskes
                2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Klinken ook zeer lekker vind ik, zelfs standaard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Klinken ook zeer lekker vind ik, zelfs standaard.

Die is gewoon veel te duur.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Inderdaad. 72k voor de 4C Spider.

Comment

• heb onlangs zo'n 4c spider in het wit gezien, is idd een zeer potente wagen.
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Alfa Romeo Giulietta TCR.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                            Dat hij het alleen kan volhouden dankzij de Chryslercenten, is iets dat Marchionne zelf zeker niet zal ontkennen. Meer nog, hij heeft de hele Chrysleroperatie precies om die reden doorgevoerd. Alleen verklaarde iedereen hem toen zot, want Chrysler was zo goed als failliet, leed alleen maar verlies en patati en patata. Het verhaaltje van FCA kan dus nog best een hele poos blijven duren, wat helaas ook betekent dat het wanbeleid inzake Alfa nog een hele poos kan blijven duren.

Het marktaandeel in Europa is trouwens aan het groeien, omdat de schaarse nieuwe modellen niet slecht verkopen: de 500X en de Jeep Renegade zijn succesvol, de 500L doet het zeer goed in zijn categorie en de (zeer recent vernieuwde) 500 blijft verkopen. Die laatste hoeft trouwens ook niet gewijzigd te worden qua design. Daar is nl. niets aan te verbeteren.
                            Ik ben ook niet blij met hoe het gaat met Lancia/Alfa romeo, maar asl het nieet aan Fiat en Marchione lag, zouden beide merken al ang dezelfde weg opgegaan zijn als Borgwarth en Glas -- verdwenen in de annalen der geschiedenis, opgeslokt door een massaproducent (Ford waarschijnlijk in het geval van Alfa Romeo)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                              Ik ben ook niet blij met hoe het gaat met Lancia/Alfa romeo, maar asl het nieet aan Fiat en Marchione lag, zouden beide merken al ang dezelfde weg opgegaan zijn als Borgwarth en Glas -- verdwenen in de annalen der geschiedenis, opgeslokt door een massaproducent (Ford waarschijnlijk in het geval van Alfa Romeo)
                              Marchionne heeft er zeker voor gezorgd dat het toenmalige Fiat Auto niet failliet is gegaan. En de deal met Chrysler was vanuit financieel oogpunt geniaal.

Maar ik denk dat het voor Alfa beter was geweest indien het in 1986 was overgenomen door Ford. De middelen die Ford had kunnen investeren, heeft Fiat nooit gehad, en heeft FCA ook vandaag nog altijd niet. En Fiat had zijn schaarse middelen toen voor Lancia kunnen reserveren.

Maar ja, de Italiaanse politici en de Milanese haute finance (twee communicerende vaten, trouwens) wilden liever niet dat een buitenlands merk een voet in huis zou krijgen en Gianni Agnelli voelde zich geroepen om hun spel mee te spelen. Het is er toen zelfs zo zot aan toegegaan dat de Italiaanse staatsholding (die eigenaar was van Alfa) van Fiat beduidend minder kreeg dan wat Ford geboden had. De belastingbetaler op alle mogelijke manieren een oor aannaaien was en is in de Laars een nog grotere sport dan hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                                Beetje nostalgisch naar betere tijden:

Past volledig in et straatbeeld.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Alfa Romeo 4C Spider by Kristof E., on Flickr

Alfa Romeo by Kristof E., on Flickr

Comment

• lang geleden, toen alfa's nog stof deden opwaaien ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                      lang geleden, toen alfa's nog stof deden opwaaien ..

Gave foto.

Comment

• schitterend ..

Comment

• Weergaloos, je zou er maar één in de garage hebben staan, dan ben je koning te rijk.

Comment

Working...
                                          X