Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TOYOTA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • mijn vader is dus de zuinigheid zelve volgens mij. telkens hij met onze avensis gerede heeft zit het verbruik van de avensis dus hé onder de 5 liter per 100km als ik ermee rij dan stijgt het verbruik toch serieus en ik rij echt niet snel en schakel vrij vroeg (rond 2000toeren )

    dit is een foto van het verbruik onlangs, en op reis (naar duitsland dan nog) was het laagste verbruik 4.2



    halen jullie ook zo'n laag verbruik
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by Tracer; 27/12/2005, 15:03.
    1978 BMW E21 323i
    2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
    2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tracer
      telkens hij met onze avensis gerede heeft zit die onder de 5 liter per 100km
      U pa of de Avensis ?

      Comment


      • EDIT: dubbelpost

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
          EDIT: dubbelpost
          kheb het al aangepast
          1978 BMW E21 323i
          2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
          2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

          Comment


          • Op lange ritten, en in de veronderstelling dat we maar 120 rijden halen we een verbruik van net geen 5 liter. Meestal rijden wij met de wagen echter een gemengde cyclus (half stad, half autostrade), en dan zitten we ongeveer aan 6,5-7l/100km.
            We hebben echter nog nooit een verbruik van onder de 5 liter over een langere afstand gehad, omdat:
            1. het verbruik tot 6 liter stijgt als we 130-140 op de teller rijden. Sneller geeft een relatief marginaal meerverbruik
            2. Als we op vakantie gaan, hangt er ofwel een remorqueske (0,5 lieter meer) achter, of staan er fietsen op het dak (1,5 lieter meer).

            Comment


            • Gemengd gemiddeld rond de 6.4l/100km, op de autostrade rond de 6.2l .

              Mijn boordcomputer geeft altijd een klein liter minder aan dan in werkelijkheid , je moet het eens uitrekenen hoeveel de wagen juist verbruikt als je getankt hebt .
              - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
              - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

              Comment


              • Bij ons is de boordcomputer vrij stipt hoor. Op enkele tiende na klopt het verbruil na uitrekenen. Het enige wat een beetje storend is (nuja storend), is dat de cruising range zeer weinig marge laat. Overlaatst stond de cruising range op 0, en moesten we nog een kilometer of 5 naar het benzinestation. Er ging 60,2 liter in de benzinetank. Op een tankje van 60 liter volgens de constructeur kan dat tellen hé
                Waarschijnlijk reed de wagen letterlijk op de laatste dampen

                Comment


                • Wij kunnen nog op het gemak een kleine 100km rijden als de cruising range op nul staat.
                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                  Comment


                  • De Mod's hebben het blijkbaar over het hoofd gezien, daarom verplaats ik het ff:

                    Toyota passeert in 2006 General Motors als grootste autoproducent van de wereld. De Japanners willen in het nieuwe jaar 8,9 miljoen voertuigen bouwen.

                    Toyota heeft aangekondigd volgend jaar 8,9 miljoen auto´s te bouwen, dat zegt de Japanse krant Ashai Shimbun. Toyota heeft altijd de neiging niet te hoog van de toren te blazen, zodat kenners zeggen dat het aantal aan het eind van het jaar erg dicht bij negen miljoen zal liggen. Bij deze productie zitten ook de aantallen van dochterbedrijven Daihatsu en Hino geteld. Dit jaar bouwt Toyota volgens verwachting 8,28 miljoen auto´s.
                    Tot nu toe is General Motors de grootste autoproducent van de wereld. In de eerste negen maanden van dit jaar zijn bij dat concern 6,73 miljoen auto´s gebouwd. Aan het eind van het jaar staat de teller naar verwachting op 9,089 miljoen. Omdat GM een aanzienlijke reorganisatie heeft aangekondigd, waarbij flink wat fabrieken de poorten sluiten, wordt verwacht dat de productie bij de Amerikanen aanzienlijk slinkt. Bij Toyota komen er in 2006 juist fabrieken bij in het Chinese Guangzhou en in Texas.

                    [bron: www.autoweek.nl]

                    Comment


                    • is er al ergens een foto'ken ter beschikking van de nieuwe RAV4 met 3deuren?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tracer
                        mijn vader is dus de zuinigheid zelve volgens mij. telkens hij met onze avensis gerede heeft zit het verbruik van de avensis dus hé onder de 5 liter per 100km als ik ermee rij dan stijgt het verbruik toch serieus en ik rij echt niet snel en schakel vrij vroeg (rond 2000toeren )

                        dit is een foto van het verbruik onlangs, en op reis (naar duitsland dan nog) was het laagste verbruik 4.2



                        halen jullie ook zo'n laag verbruik
                        Dat is laag !
                        Mijn laagste is 5.4 op de boordcomputer, wat 5.9 in werkelijk was.
                        Afwijking boordcomputer en werkelijkheid bij mij is tussen 0.4 en 0.6.

                        Meeste was 7.5 in werkelijkheid, naar en van IAA Frankfurt terug.
                        Top in steile bergaf, 215 op de teller.

                        Ga misschien een chipje laten zetten voor extra power, vooral onderin.
                        Mag een weekje testen.
                        Die 2.0 D4D is toch langzaam vind ik.
                        Last edited by ; 27/12/2005, 22:22.

                        Comment


                        • Die 2.0 D4D is toch langzaam vind ik.
                          ik vind het ook, je moet hem echt in de toeren jagen om vooruit te geraken . onderin heeft ie echt niks van kracht vind ik, als we op skiverlof gaan en we zijn dan wel zwaar geladen moeten we echt goed gasgeven om toch maar die hellingen op te geraken .
                          ik zou wel eens met de 2.2 cleanpower willen rijden binnekort eens een testritje aanvragen
                          1978 BMW E21 323i
                          2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                          2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tracer
                            ik zou wel eens met de 2.2 cleanpower willen rijden binnekort eens een testritje aanvragen
                            Dat zal wel anders zijn, 52% meer pk en 42 % meer koppel !

                            Comment


                            • heb vandaag een testrit gedaan met de new avensis 2.2 D4D 150pk break in luna-versie
                              zelf hebben we dezelfde wagen maar met de 2.0D4D (sol-versie en met 'maar' 116pk. ik moet toegeven dat het verschil op zijn zachtst gezegd 'enorm' is . zowel ik als mijn vader zijn er erg van onder de indruk zo erg zelfs dat hij al gevraagd heeft om een prijs op te maken voor dezelfde als die we nu hebben maar dan met de 2.2 150pk versie in ...

                              ik heb spijtig genoeg geen filmpjes of andere dingen van de wagen maar ik zal je toch een beetje proberen vertellen wat we ervan vonden.
                              mijn vader deed het eerste stuk vanuit zwijndrecht de e17 op tot in waasmunster. voor hem het belangrijkste hoe hij op de autosnelweg rijdt, euhm zeer snel dus en met de zesde versnelling heel zuinig (bij de 2.0 draaien we rond de 120km/u ongeveer 3000 toeren en bij de 2.2 in 6de dan bij dezelfde snelheid maar 2100 toeren).
                              en dan mocht ik overnemen ik had de acceleratie en hernemingen al eens gevoeld maar toen ik het stuur zelf in handen mocht nemen was het wow dat gaat snel. ik mocht al direct de oprit nemen richting e17. dus effe invoegen sneller als de onze in ieder geval ik had enkel wat moeite met de zesde versnelling in het begin, ik legde hem steeds terug in 4de. is maar twee keer voorgevallen maar dat was niet erger want dan kan ik ook even voelen hoe de acceleratie is ... . dan zijn we van de autosnelweg afgereden en richting de 'boerenweggetjes' gereden. dat was .

                              de auto had een schitterende wegligging (net zoals in elke andere avensis) zeer goede remmen, en een vlottere versnellingsbak dan de 2.0 (vond ik persoonlijk). ook de remmen zijn van een zeer hoog niveau (maar dat is overal natuurlijk), het stuur vond ik wel zeer licht, ook in vergelijking met onze wagen.
                              de motor dan, die pakte bij elke toerental en in elke versnelling gretig op, ook in z'n zesde op de autosnelweg was terugschakelen tegen 100 km/u om een vrachtwagen in te halen echt niet nodig. het ging zo vlot en binnen enkele tellen zaten we aan illegale snelheden, de tractiecontrole heeft zeer weinig ingegrepen, enkel bij mijn vader, die enkele snedige sprintjes trok ik durfde niet echt zo hard maar soit, beide waren we zeer onder de indruk van de wagen, ik moet straks weg met onze avensis zal ik hem nog wel goed genoeg vinden nu ?

                              conclusie: volgens mij is het de beste motor die je kan nemen voor de new avensis op dit moment. de clean power is volgens mij te krachtig en ook financieel vrij duur. de 2.0 D4D vind ik iets te 'underpowered' voor een auto van zo'n kaliber...

                              zo dit was een klein testverslagje met persoonlijke commentaar natuurlijk. dus als er iemand ook een testrit heeft gedaan met deze wagen of deze wagen in zijn bezit heeft, en niet akkoord is met mijn bevindingen van de wagen mag die zijn bevindingen ook gerust geven
                              Last edited by Tracer; 05/01/2006, 18:24.
                              1978 BMW E21 323i
                              2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                              2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                              Comment


                              • 1.6 of 1.8 vvti

                                Oorspronkelijk geplaatst door Yves
                                Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 1.6 VVT-I motor van Toyota? En meerbepaald in de nieuwe corolla Verso...

                                Je hebt immers misschien al gelezen dat m'n ouders op zoek zijn naar een nieuwe wagen en die corolla verso is ook één van de kanshebbers... Uitrustingspacks en opties moet ik allemaal nog is bekijken.

                                Bedankt voor de reacties!
                                mijn ouders hebben een corolla verso 1.8 VVT-I gekocht.er bestond ook twijfel tss 1.6 of 1.8,maar niet dat de 1.6 nie zwaar genoeg is rijd je met de 1.8 toch meer "soepeler"m.a.w. je moet minder schakelen dan met de 1.6 en je hebt dan ook meer "overschot".ze zijn er super tevreden over . 1 min puntje :grote draaicirkel!

                                Comment


                                • toyota corolla D4D 116pk:tankopening???

                                  ik heb onlangs een corolla D4D 116pk gekocht.leuke wagen om mee te rijden kortweg zeer tevreden.maar toch zit ik met een vraagje.Is het normaal dat de opening om te tanken zo klein is,de "pistool" van de pomp kan er nie volledig in zodat je telkens goed moet luisteren als je tank vol is anders loopt het in je schoenen .Bij mijn vorige wagen een corolla bwj 2000 was dat geen probleem en was die opening groter dan deze nu.
                                  is dit probleempje bekend?graag reakties ,thanks!!

                                  Comment


                                  • Bij ons past het pistool er wel bijna helemaal in hoor. Het is wel zo dat wij ook moeten opletten om hem niet te voll te doen. Enkele weken geleden heeft mijn zus nog een hele lading diesel over haar broek en schoenen gehad omdat ze iets te ontstuimig aan het tanken was.

                                    Comment


                                    • Toyota presenteert op de North American International Auto Show in Detroit de nieuwe Camry, die na de zomer als 2007-model op de Amerikaanse markt zal komen. Tegelijk zal ook de Camry Hybrid voor het voetlicht treden.

                                      Al weer 23 jaar geleden introduceerde Toyota de eerste Camry. Intussen is de Camry in Amerika een begrip: de laatste negen jaar verdiende het model de status van best-verkochte personenauto. Die ene keer dat ’t niet lukte, was te wijten aan het feit dat Toyota niet genoeg productie kon draaien. In 2005 zijn er van het uitlopende model van de Camry niet minder dan 432.000 van verkocht.
                                      De verwachting van de nieuwe generatie Camry zijn dan ook hooggespannen. De auto is compleet vernieuwd en is groter en luxueuzer en er komt bovendien een hybride versie met het Hybrid Synergy Drive-systeem, dat we kennen uit de Lexus 400h en waarbij het vermogen wordt geleverd door de benzinemotor of de elektromotor of beide. In dat geval is de Camry uitgerust met de 2,4-liter 4-cilinder met 147 pk en een koppel van 187 Nm en CVT en een speciaal ontwikkelde elektromotor die 45 pk ontwikkelt.


                                      Normaal gesproken komt de Camry op de Amerikaanse markt met een 2,4-liter 4-cilinder met 158 pk en een maximumkoppel van 218 Nm bij 4.000 tpm, of met de 3,5-liter V6 met 268 pk en een maximum koppel van 336 Nm bij 4.700 tpm, die is gekoppeld aan een 6-traps ECT-i automatische transmissie. Voor de 2.4 is zowel een handgeschakelde vijfbak als een automatische vijftraps transmissie beschikbaar.
                                      Deze versie van de Camry is alleen voor Amerika en Japan.

                                      bron: www.autoweek.nl
                                      Bijgevoegde Bestanden

                                      Comment


                                      • Toyota RAV4 (Nieuw model)

                                        Hi,

                                        Weet niet of er reeds iets geopend is dienaangaande maar vandaag toevallig de nieuwe RAV4 gezien (in de showroom), dat ziet er een machtig toffe wagen uit. De benzine 2.0 is schijnbaar dezelfde motor van vroeger maar de 2.0l diesel is vervangen door een 2.2l nu. Echt knap.

                                        Comment


                                        • dat overlopen van diesel is typisch japans, daar wordt al 20 jaar over geklaagd in de boekskes

                                          Comment

                                          Working...
                                          X