Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TOYOTA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toyota opent nieuwe afdeling in Zaventem

di 24/01/06 - De Japanse autobouwer Toyota heeft in Zaventem een nieuwe afdeling van zijn Technisch Centrum geopend. Daarvoor waren ook premier Guy Verhofstadt (VLD) en Vlaams minister van Economie Fientje Moerman (VLD) naar Zaventem gekomen.
    In Zaventem ontwikkelt Toyota onderstellen voor nieuwe modellen.

Toyota heeft 75 miljoen euro geïnvesteerd in de nieuwe vleugel. Dat betekent werk voor 200 bijkomende ingenieurs en technici.

Bij Toyota Zaventem werken er nu 580 mensen. De Japanse autobouwer is momenteel een van de meest succesvolle automerken ter wereld.

bron: www.vrtnieuws.net

Comment

• ik denk ook dat de 2.0D4D iets te licht uitvalt voor de avensis,maar voor de corolla daarentegen is de D4D 116Pk zeker voldoende.ben overgeschakeld van een 90Pk naar 116Pk en het verschil enorm hoor.maar de corolla is dan ook kleiner en lichter he dan de avensis.de 2.2 zal daar zeker verandering in brengen.

Comment

• Toyota Volta

Comment

• mooi! en tzal ook wel goed vooruit gaan zeker ...
          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Even op wat bedrijfsgeschiedenis gestoten, altijd wel leuk om lezen:

Toyota

Een Japanse ondernemer, Sakichi Toyoda, vond aan het einde van 19e eeuw een automatische weefmachine uit. Een Engels bedrijf betaalde een groot bedrag om de weefmachine in Europa te mogen bouwen. De zoon van Toyoda, Kiichiro Toyoda, kreeg dit geld om een eigen bedrijf op te richten. Kiichiro besloot autofabrikant te worden.

In 1936 begon de productie van het eerste model AA. Een jaar later werd de fabriek hernoemd naar Toyota Motor Corporation. Kiichiro Toyoda stelde als doel om de beste auto's van de wereld te bouwen. Vlak na de Tweede Wereldoorlog werd een kwaliteitscontrolesysteem voor auto's ingevoerd. De Toyota's raakten (zoals zoveel Japanse automerken) al snel bekend om hun betrouwbaarheid. De doelstelling voor Kiichiro Toyoda was in dat opzicht geslaagd. Anno 2006 kent Toyota nog steeds de minste mankementen per geproduceerde auto. Qua design en rijgedrag kan men echter nog steeds niet helemaal meekomen met de Europese merken.

Het best verkochte model is de Toyota Corolla. Na de introductie in 1966 werd de Corolla dermate populair dat het model al heel snel naar zeven landen werd geëxporteerd, waaronder ook Nederland. Enkele jaren hierna werden er wereldwijd zoveel Corolla's verkocht dat Toyota voor dit model een geheel nieuwe fabriek moest bouwen. In 1969 exporteerde Toyota ca. 10.000 Corolla's per maand en een jaar later waren dat er al 20.000 per maand. Vier jaar na de introductie van dit model reed de miljoenste Corolla van de band. Weer een jaar later werd de miljoenste Corolla geëxporteerd.

Toyota PriusOok de Toyota Prius baarde opzien. Het was de eerste in serie geproduceerde hybride auto ter wereld. In 2003 waren er zo'n 100.000 exemplaren geproduceerd. In 2004 verscheen er een nieuw en verbeterd model van de Prius op de markt dat zelfs nog zuiniger was.
            In juni 2005 zijn de eerste Toyota Aygo's in Nederland geïntroduceerd. Deze kleinste Toyota (die overigens ook in een uitvoering van Citroen en Peugeot verkrijgbaar is) is er in een 3-deurs- en 5-deursuitvoering.

Toyota is al jaren marktleider in Japan, met een marktaandeel van 45 procent in 2004. In Europa heeft Toyota een marktaandeel van 5 procent. Wereldwijd mikt het bedrijf op een marktaandeel van 15 procent. In 2004 passeerde Toyota het Amerikaanse Ford-concern en werd het bedrijf de op een na grootste autoproducent ter wereld, na General Motors. Het bedrijf staat bekend om een speciale bedrijfsfilosofie die wel 'Toyotisme' wordt genoemd; het was het eerste bedrijf dat het just in time-concept (Japans: kanban) invoerde als productiemethode; een bedenksel van Toyota's productiechef Ohno Taiichi.

Comment

• Zeer leuk om dit de lezen weet ik weer wat meer over het verleden van mijn huidig merk.

Comment

• Iemand enig idee of deze Celica er ooit zal gaan komen???
                Wie er meer info over heeft zeker posten, het blijft hier zo stil in dit Topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak
                  Iemand enig idee of deze Celica er ooit zal gaan komen???
                  Wie er meer info over heeft zeker posten, het blijft hier zo stil in dit Topic
                  Ik weet dat Toyota ging snoeien in hun modellen aanbod, de minder-verkopende modellen gingen eruit, het aanbod werd verkleind tot de goed-verkopende modellen. Over de Celica weet ik niets, indien ik m'n interne bron de komende weken tegen het lijf loop bestook ik hem wel met wat vragen

Comment

• Ik dacht dat de Celica en de MR2 geen opvolger meer gingen krijgen.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                        Ik weet dat Toyota ging snoeien in hun modellen aanbod, de minder-verkopende modellen gingen eruit, het aanbod werd verkleind tot de goed-verkopende modellen. Over de Celica weet ik niets, indien ik m'n interne bron de komende weken tegen het lijf loop bestook ik hem wel met wat vragen
                        This gewoon erg, ieder merk heeft zijne eigen sport segemt en Toyota kapt ermee na zoveel jaren.
                        Ik had iets gehoord dat ze dan toch nog een Celica gingen uitbrengen in 2007 en deze wagen werd dan ook terug voorzien van achterwiel aandrijving.
                        Maar hoe het juist allemaal in mekaar zit weet ik zelf niet, dit is alles wat ik gehoord en gezien heb

Comment

• nobody more info???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak
                            nobody more info???
                            ff geduld, ff geduld. Mijn 'informant' zit momenteel tussen de spleetogen in Japan, ivm met de nieuwe Corolla. Binnen een 14-tal dagen weet ik je het te zeggen

Nu we hier toch zijn wat positief Toyota-koper nieuws toevoegen. Gisteren familiefeesje gehad, wat bleek uit de auto-gesprekken onder de venten van het gezelschap, maar liefst 2 gezinnen hebben zich op het afgelopen autosalon of met de saloncondities achteraf een Toy aangeschaft. Eentje als 2e wagen voor het vrouwtje (een Yaris), eentje een Avensis Wagon.

Deze laatste had te kiezen tussen een Passat Variant, Opel Vectra break of Toyota Avensis Wagon. De Toyo dealer had hem bovenop de saloncondities en 5 jaar garantie een fixe korting cadeau gedaan waardoor de Toy € 3000 goedkoper kwam dan een Passat en € 1700 dan een Vectra met zelfde uitrusting.

Tevens ruilt m'n overbuur eind dit jaar z'n Zafira na ettelijke problemen in voor een Corolla Verso.
                            Leuk te horen dat de groep groeit, ook dicht bij huis

Grtz

Comment

ff geduld, ff geduld. Mijn 'informant' zit momenteel tussen de spleetogen in Japan, ivm met de nieuwe Corolla. Binnen een 14-tal dagen weet ik je het te zeggen

Nu we hier toch zijn wat positief Toyota-koper nieuws toevoegen. Gisteren familiefeesje gehad, wat bleek uit de auto-gesprekken onder de venten van het gezelschap, maar liefst 2 gezinnen hebben zich op het afgelopen autosalon of met de saloncondities achteraf een Toy aangeschaft. Eentje als 2e wagen voor het vrouwtje (een Yaris), eentje een Avensis Wagon.

Deze laatste had te kiezen tussen een Passat Variant, Opel Vectra break of Toyota Avensis Wagon. De Toyo dealer had hem bovenop de saloncondities en 5 jaar garantie een fixe korting cadeau gedaan waardoor de Toy € 3000 goedkoper kwam dan een Passat en € 1700 dan een Vectra met zelfde uitrusting.

Tevens ruilt m'n overbuur eind dit jaar z'n Zafira na ettelijke problemen in voor een Corolla Verso.
                              Leuk te horen dat de groep groeit, ook dicht bij huis

Grtz
                              Ja ik heb ook dat gevoel: 30golfjes + 5 A6. oeps vergeten dat die de toy-topic was. My mistake. We want info on new models!
                              Last edited by ; 05/03/2006, 19:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phaeno
                                Ja ik heb ook dat gevoel: 30golfjes + 5 A6.
                                Oow, jou had ik hier niet verwacht, welkom.
                                Grote familie heb jij seg
                                Je gaat je afvragen waarom er max 20.000 man buiten moet terwijl er zo goed verkocht wordt

Comment

Oow, jou had ik hier niet verwacht, welkom.
                                  Grote familie heb jij seg
                                  Bedrijfje, onze familie koopt alleen BMW's , vandaar mijn trauma . Nuja wij vormen graag daarop de uitzondering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phaeno
                                    Bedrijfje
                                    Geluk dat deze er zijn, door zulke massa-aankopen houden ze de verkoopcijfers allesinds op hoog peil. Vraag is maar hoeveel er voor een Golf en 5 A6'jes hadden gekozen indien ze het uit eigen zak moesten betalen.

Maar aangezien deze vraag utopisch is gaan we daar niet verder op in he, toch niet op deze plek
                                    Last edited by ; 05/03/2006, 19:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne
                                      Toyota Volta

Gaan ze hier verder nog iets mee doen? Ik vond de achterkant bij de rode wel minder geslaagd.

Comment

Geluk dat deze er zijn, door zulke massa-aankopen houden ze de verkoopcijfers allesinds op hoog peil. Vraag is maar hoeveel er voor een Golf en 5 A6'jes hadden gekozen indien ze het uit eigen zak moesten betalen.

Maar aangezien deze vraag utopisch is gaan we daar niet verder op in he, toch niet op deze plek
                                        Veel, vooral dat 19 er zelf een wouden dusja . Zo zie je maar de Golf is en blijft een rots in de branding. Uiteindelijk een verstandige keuze, nuja anders zou hij het ook nooit zover geschopt hebben. (voor zover het propaganda postje )

Leuke edit trouwens!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
                                          Gaan ze hier verder nog iets mee doen? Ik vond de achterkant bij de rode wel minder geslaagd.
                                          Een stofzuiger?

Comment

Working...
                                          X