Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
nuja anders zou hij het ook nooit zover geschopt hebben. (voor zover het propaganda postje )
Uh, in een ander topicje las ik zonet dat ze hem begin 2008 vervangen omwille van de verkoop die niet loopt zoals gepland. Een schande, een forum vol tegenstrijdigheden.
Oorspronkelijk geplaatst door Phaeno
Leuke edit trouwens!
Ja he
@ Jan: er was wel iets sportiefs gepland, dit of iets anders, kweet et (nog) niet.
De Toyota-stand in Genève staat in het teken van sport. Naast de Yaris T Sport en Aygo for Sports, tonen de Japanners tonen ook de RAV4 Sports concept. Deze RAV4 is 204 pk sterk. Er zijn geen productieplannen, zegt Toyota.
De RAV4 Sports concept is gebaseerd op de 2.2 D-4D topdiesel. Hier levert ie 204 in plaats van 180 paarden en een koppel van 450 Nm. De koelingscapaciteit werd aangepast aan het krachtarsenaal met een groter radiatorrooster en bijkomende luchtinlaten. De ophanging is strakker, schokdempers werden verstevigd en de RAV4 Sports ligt ook lager boven het wegdek dan de gewone 2.2 D-4D.
Toyota monteerde ook een bodykit met onder meer nieuwe bumpers, een andere grille en geïntegreerde mistlampen. Vooraan zien we een grote luchtinlaat boven een beschermplaat. Achteraan is er ook zo'n plaat, waarin de uitlaat netjes vervat werd.
Zijschorten en 21 duims aluminium velgen met banden in maat 255/35 R21 die de wielkasten goed opvullen, versterken het sportieve uiterlijk. Donker getinte ruiten schermen de inzittenden af van al te nieuwsgierige blikken.
ik heb net even met een toy 100 4.2 turbodiesel gereden, in lichte vracht versie
iedereen ruimt baan, zelfs een x5, zonder dat je het vraagt
voor mij is dit de hemel, ware het niet dat hij 12 liter diesel verstookt en wisselstukken zo duur zijn, ook de gebruiksstkken als banden, filters en dergerlijke
Artikeltje van een dikke 2 maand geleden dat hier wel thuis hoort:
Toyota is meest betrouwbare wagen
BRUSSEL - Toyota is het meest betrouwbare automerk. Zo blijkt uit een enquête van consumentenorganisatie Test-Aankoop bij 17.000 Europeanen, onder wie 3.000 Belgen. Minst betrouwbaar volgens de ondervraagden is het Engelse Rover.
Met het autosalon (12-22 januari) voor de deur peilde Test-Aankoop samen met haar Europese zusterorganisaties naar de tevredenheid van de autogebruikers over hun wagen en hun garage.
Het Japanse automerk Toyota komt als betrouwbaarheidskampioen uit de enquête. Op de ’betrouwbaarheidsindex’ behaalt Toyota een score van 95,2 pct op 100. De volledige top vijf bestaat opvallend uit Aziatische merken. Na Toyota volgen Mazda, Honda, Suzuki en Hyundai. BMW komt als eerste Europese autobouwer op de zesde plaats met een score van 90,7.
Helemaal onderaan de rangschiking bengelt het ondertussen ter ziele gegane Rover (80,3 pct), maar ook de Italiaanse automerken Fiat (85 pct) en Lancia (85,4 pct) scoren duidelijk minder goed, net als de Spaanse autobouwer Seat (85,7 pct).
Ook qua tevredenheid over de garages, scoren de Aziatische merken het best. Bij de garages komt het Koreaanse merk Hyundai als eerste uit de bus met een score van 9,2 op 10. Toyota, Honda en Mazda delen met 9,1 de tweede plaats. De rode lantaarn gaat naar twee Italiaanse merken: Fiat (7,9) en Alfa Romeo (8 ). Maar ook Duitse merken als Volkswagen (8,1) en Mercedes (8,2) behaalden lage tevredenheidsscores.
Ook voor wat betreft de prijs van het onderhoud bestaan er grote verschillen tussen de merken. Zo tellen bestuurders van een Seat op jaarbasis het meeste neer voor het onderhoud van hun wagen, gemiddeld zo’n 450 euro, terwijl eigenaars van een Honda (169 euro), Peugeot (170 euro) of Fiat (170 euro) er heel wat goedkoper van af komen.
Tussen 10 en 25 januari biedt Test-Aankoop via een nieuwe autosite tips over auto’s en de financiering van een nieuwe wagen. Aan de hand van interactieve rekenmodules kan de consument zelf bepalen welk model het best overeenstemt met zijn eigen criteria op het vlak van prijs, betrouwbaarheid, veiligheid, uitrusting of tevredenheid van andere gebruikers. Bezoekers kunnen op de site ook de kostprijs per kilometer van een wagen achterhalen
Voor een zware off-roader met 4200 cc-motor valt dat idd erg goed mee. Als je dat vergelijkt met een V8 X5 ...
Of heeft Bobo met een ei onder het pedaal gereden?
wil even reageren op dat artikel van meest betrouwbare wagen nu hoor je me niks verkeerd zeggen over de kwaliteit van onze avensis (model 2004 2.0d4d). maar we hebben onlangs een riempje laten vervangen, dat slipte door en maakt een irritant geluid bij het rijden, de garage heeft dit onder garantie herstelt. allemaal perfect in orde. maar mijn vader rijdt dus terug naar huis en er blijven 2 lampjes branden, eentje van de tractiecontrole (tracking off) en nog eentje van ABS, mijn vader vraagt aan mij wat dit zou zijn en belt de garage. die weten het niet maar zeggen dat het geen kwaad kan. ik had de auto nodig en was eigenlijk al te laat...dus effe haasten, wat blijkt nu dat wielen doorslippe maar de trc niet ingrijpt onderweg springt er nog een lampje aan (motor symbooltje) en nog enkele, dan heb ik nog een noodstop moeten doen en bleek de abs ook niet meer te werken...
de garage heeft dan alles gewist en alles was terug in orde...maar ze hadden dit nog niet meegemaakt. na een week terug dezelfde problemen. wat bleek nu? dat er drie gloeibougies kapot waren en de vierde al bijna kapot. die zijn nu allemaal vervangen onder garantie en we zijn op reis kunnen vertrekken met de auto. maar mijn vader had er geen goed oog meer in en heeft een goede prijs gekregen voor de avensis 2.2d4d, die is nu besteld en we rijden nog even door met onze 2.0, gisteren reed ik naar huis en gaat plotseling het lampje van de handrem branden, die flikkert een aantal keer terwijl de handrem in zijn normaal neutrale positie staat vandaag ontdekt mijn vader dat er olie ligt in de garage (maar dat gaan we nog eens controleren, want kan van de andere wagen zijn).
we hebben de wagen nu bijna 2 jaar en nog geen enkel probleem gehad, alles perfect in orde, maar nu beginnen we toch te twijfelen. hopelijk hebben we net pech gehad met dit exemplaar en zijn het kinderziektes...hopelijk hebben we niet hetzelfde voor met de 2.2 (daar hebben we trouwens die uitklapbare gps bij, heeft iemand hier al ervaring mee gehad?)
sorry voor dit nogal lange verhaal, maar aangezien jullie toch toyota-lovers zijn wou ik dit toch even melden (en binnekort open ik wel een topic voor de 2.2 )
Wordt geassembleerd in Groot-Britannië.
Studie's zijn voor 80% uitgevoerd in Machelen & Diest (oa geluidsisolatie)
De dieselmotoren komen van Polen, de versnellingsbakken van Tsjechië.
Voor 97% Europese wagen dus
wil even reageren op dat artikel van meest betrouwbare wagen
Blijkbaar electronicaprobleempje...zou iig niet mogen gebeuren.
Wat de gloeibougies betreft, niet gemerkt dat ie moeilijk startte. Als er al 3 vd 4 stuk waren zou dit toch opgevallen moeten zijn?
Handrem, indien het geen electronische is, kan dit wel liggen aan de koude. Wanneer jij je handrem optrekt wordt er intern een schakelaartje ingeduwd wat voor het lichtsignaal op het dashboard zorgt. Het kan al es gebeuren dat dat even blijft haperen, bvb door de koude, niets om zwaar zorgen over te maken.
Wordt geassembleerd in Groot-Britannië.
Studie's zijn voor 80% uitgevoerd in Machelen & Diest (oa geluidsisolatie)
De dieselmotoren komen van Polen, de versnellingsbakken van Tsjechië.
Voor 97% Europese wagen dus
EDIT:Toyota produceert in zes verschillende fabrieken (Groot-Brittannië, Frankrijk, Polen, Turkije, Portugal en Tsjechië) de frequente modellen die hier bij ons te koop zijn,
muv de 'exotische' als Camry, Landcruiser 100, enkele amerikaanse modellen, en de Yaris absolute basis-versie komt nog van Japan, de andere van Valencienne.
Blijkbaar electronicaprobleempje...zou iig niet mogen gebeuren.
Wat de gloeibougies betreft, niet gemerkt dat ie moeilijk startte. Als er al 3 vd 4 stuk waren zou dit toch opgevallen moeten zijn?
Handrem, indien het geen electronische is, kan dit wel liggen aan de koude. Wanneer jij je handrem optrekt wordt er intern een schakelaartje ingeduwd wat voor het lichtsignaal op het dashboard zorgt. Het kan al es gebeuren dat dat even blijft haperen, bvb door de koude, niets om zwaar zorgen over te maken.
startte mss iets trager maar eigelijk viel dit niet echt op wel is het riempje dat de stuurbekrachtiging onder andere aandrijft al versleten en is al vervangen... en sinds dit riempje vervangen is moet ik eerlijk zeggen is de miserie begonnen. die gloeibougies daar weet de garage zelfs niks van, toyota is op de hoogte gebracht en het is niet normaal dat dit na amper 50000km gebeurd (wel duh!!! ). de trc en abs vielen gewoon uit omdat ze niet genoeg voeding kregen.
we zijn langs geweest bij de garage maar het lampje gaat dus niet meer uit hebben ze geprobeerd met de computer ofzoiets maar morgen moet hij dus binnen. mja afwachten tot dit weekend dus...
startte mss iets trager maar eigelijk viel dit niet echt op
Raar dan, wanneer je maar op 1/4 van de totale ontsteking kan rekenen...
Oorspronkelijk geplaatst door Tracer
wel is het riempje dat de stuurbekrachtiging onder andere aandrijft al versleten en is al vervangen... en sinds dit riempje vervangen is moet ik eerlijk zeggen is de miserie begonnen. die gloeibougies daar weet de garage zelfs niks van, toyota is op de hoogte gebracht en het is niet normaal dat dit na amper 50000km gebeurd (wel duh!!! ). de trc en abs vielen gewoon uit omdat ze niet genoeg voeding kregen.
we zijn langs geweest bij de garage maar het lampje gaat dus niet meer uit hebben ze geprobeerd met de computer ofzoiets maar morgen moet hij dus binnen. mja afwachten tot dit weekend dus...
Dat van de gloeiboegie's zal dan waarschijnlijk wel aan de kwaliteit van de boegie's zelve liggen. Waarschijnlijk hebben ze de computer proberen te resetten maar is dit niet gelukt. Eens de foutcode kunnen opsporen zal je wel van de probs vanaf zijn, oftwel ergens een slecht contactje
de auto verloor dus remolie nu moet ik zeggen dat ze het in de garage prima opgelost hebben normaal moeten we zelf de olie betalen maar de garage heeft dit onder garantie geschreven dus een pluim voor de garage Janssens
de auto verloor dus remolie nu moet ik zeggen dat ze het in de garage prima opgelost hebben normaal moeten we zelf de olie betalen maar de garage heeft dit onder garantie geschreven dus een pluim voor de garage Janssens
design vind ik nu niet echt zo mis hoor ok het mist mss dat tikkeltje en wordt vaak saai genoemd. maar als ik onze avensis zie staan vind ik het toch een mooie wagen, vooral de break dan. ook de nieuwe rav4 heeft een mooi design vind ik, en zo zijn er nog enkele modellen.
en idd de service daar zijn we ontzettend tevreden over, we hebben ook mooie voorwaarden gekregen voor de nieuwe wagen die opkomst is (goeie inruilwaarde van de huidige avensis en mooie prijs voor de nieuwe )
Comment