Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TOYOTA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 140 nieuwe jobs bij onderzoekscentrum Toyota

Het Technical Center in Zaventem, waar de groep Toyota inmiddels 130 miljoen euro in heeft gepompt, is in volle expansie. Het aantal voltijdse jobs in de belangrijkste afdeling, onderzoek & ontwikkeling, zal op vier jaar tijd verdubbelen, van 318 jobs in 2004 tot een geplande 650 jobs in 2008. Dat komt neer op een stijging met ongeveer 140 banen tegenover vorig jaar, schrijft De Morgen.

Een dikke twee jaar geleden werden zowel ruimtes voor de bureaus als voor de laboratoria verdubbeld tot een totaal van 27.000 vierkante meter. Toyota is onder meer op zoek naar een 45-tal jonge & ambitieuze ingenieurs. (belga/jv/demorgen)

Comment

• Toyota Matrix AWD

Comment

• Sommige modellen Toyota haperen bij gebruik Total-diesel

Sommige modellen van Toyota starten niet of niet goed als je ze volgiet met diesel van Total. Toyota geeft het nieuws toe. "Er zijn een aantal gevallen waarbij we de problemen ondervinden. Het gaat om auto's met een D4D-dieselmotor die van 1999 tot 2006 ingebouwd werd in de RAV4, de Previa, de Avensis en de Corolla", zegt Anne Potemans van Toyota.

"In ons land rijden zowat 30.000 wagens met die motor. We kennen de oorzaak nog niet, maar onderzoeken de zaak. Het is opvallend dat we het mankement alleen vaststellen bij diesel van Total." (belga)
        Allez, moest uw toyota raar doen na een tankbeurt bij total, ge hebt al een idee waarvan

Comment

• Bon, geen probleem hier dus.

Comment

• Recordwinst voor Toyota in derde kwartaal

Toyota Motor Corp heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar een recordwinst geboekt van 458,67 miljard yen of zo'n 2,9 miljard euro, een stijging met 7,5 procent.

(belga) - De Japanse autobouwer verkocht vooral meer auto's in groeimarkten zoals Rusland en China.
            De omzet steeg met 9,2 procent tot 6,71 biljoen yen of 42,4 miljard euro, terwijl de operationele winst met 4,7 procent steeg tot 601,56 miljard yen of 3,79 miljard euro.

In het derde kwartaal verkocht Toyota 5,3 procent meer of tot 2,3 miljoen voertuigen. Vooral in Rusland, China en andere groeimarkten doet Toyota het goed. In de VS daalde de verkoop licht, terwijl de verkoop in Europa en Japan stabiliseerde.

14:09 - 05/02/2008
            Copyright © De Tijd

Comment

• niet mis.

Comment

• Toyota Corolla 2006 onderhoud

Hallo
                Ik heb een Corolla 2006 Sportline, 1.4 D4-D sinds oktober 2006.
                Tot op heden ben ik zeer tevreden van de wagen en van de prestaties, zeker voor een 1.4'ke.

In theorie moet de wagen elke 15 000 km op onderhoud. De dealer raadde me echter aan dat het beter zou zijn toch alle 7 500 km langs te komen. Dit is zeker niet om extra te kunnen factureren, dit is een serieuze, gerespecteerde dealer. Wat zijn jullie meningen hierover? Misschien dat voor de vrij kleine motor (in cc dan) en het aantal pk's hij heeft (90pk) het misschien beter is?

Alvast bedankt
                2009 Toyota Auris 'Edge' 1.4 D4-D
                2006 Toyota Corolla 'Sportline' 1.4 D4-D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy L Bekijk Berichten
                  Hallo
                  Tot op heden ben ik zeer tevreden van de wagen en van de prestaties, zeker voor een 1.4'ke.

In theorie moet de wagen elke 15 000 km op onderhoud. De dealer raadde me echter aan dat het beter zou zijn toch alle 7 500 km langs te komen. Dit is zeker niet om extra te kunnen factureren, dit is een serieuze, gerespecteerde dealer. Wat zijn jullie meningen hierover? Misschien dat voor de vrij kleine motor (in cc dan) en het aantal pk's hij heeft (90pk) het misschien beter is?

Alvast bedankt

In uw onderhoudsboekje, op de eerste pagina's staat er precies uitgelegd hoe, wanneer en waarom.

Greetzzzzz

Comment

• Een keer meer op onderhoud kan nooit slecht zijn. De 1400cc dieseltjes van Toyota zijn momenteel de meest performantie en betrouwbare kleine dieselmotoren op de automarkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy L Bekijk Berichten
                      Hallo

Alvast bedankt
                      Als ik minder kilometers zou doen met mijn diesel zou ik meer op onderhoud gaan. Ik ga nu om de 30 000 met mijn Astra dus om de 9 maand ongeveer. Moest ik maar een 30 000 kilometer per jaar rijden dan zou ik om de 15 000 gaan.

Dus als jouw 1.4 een wagen is die elke dag zijn kilometers afmaalt zou ik mij er niet mee inzitten om om de 15 000 te gaan. Als je die wagen vaak voor korte afstanden gebruikt en maar sporadisch is een langere rit doet zou ik om de 7500 gaan.

Een diesel die gebruikt wordt waarvoor hij gemaakt is heeft niet zoveel onderhoud nodig. Wij gingen met dezelfde motor ook maar om de 15 000, dat was geen enkel probleem.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• @ Jefke : hoe kom je erbij dat het vorige model corolla wagon nog in productie is? de nieuwe corolla sedan wordt trouwens niet in Turkije, maar in Zuid-Afrika gebouwd.

Er is inderdaad geen sprake over een Europese Corolla (of Auris) Wagon... Héél spijtig, aangezien het model in Japan rondrijdt.

Comment

• Hier nog een aantal modellen die hier niet (meer) rondrijden :

De Estima (beter bekend als Previa)

De Ipsum (beter bekend als Avensis Verso)

De Blade (een opgekietelde Auris)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomtoyo Bekijk Berichten
                            @ Jefke : hoe kom je erbij dat het vorige model corolla wagon nog in productie is? de nieuwe corolla sedan wordt trouwens niet in Turkije, maar in Zuid-Afrika gebouwd.

Er is inderdaad geen sprake over een Europese Corolla (of Auris) Wagon... Héél spijtig, aangezien het model in Japan rondrijdt.

Ik bedoel hiermee dat er geen auris sedan of wagon komt, maar de naam corolla behoud

Greetzzzzz

Comment

• Toyota overweegt budgetauto

31-03-2008 09:00-autointernationaal

Toyota overweegt om een goedkope ‘volksauto’ op de markt te brengen. Topman Katsuaki Watanabe heeft in een interview met de Duitse krant Welt am Sonntag laten weten dat hierover voor het einde van het jaar een beslissing zal worden genomen.

Toyota werkt al 2 jaar aan een dergelijk voertuigconcept, welke primair is bestemd voor zogeheten opkomende economieën als India. Er hebben reeds tests met prototypes plaatsgevonden, maar het is nu wachten op definitief groen licht voor serieproductie. Watanabe geeft in het interview aan dat het ‘geen kunst’ is om een goedkope auto op de markt te brengen, maar dat Toyota voor een enorme uitdaging staat om een dergelijk voertuig aan de kwaliteitstandaard van het autoconcern te laten voldoen.

Watanabe maakte ook duidelijk dat hij van Toyota qua kwaliteit weer de onbetwiste nummer één wil maken. Afgelopen jaar moest het merk in diverse onderzoeken concurrenten als Honda en Mazda voor laten gaan.

Van het streven van Volkswagen om zich te ontwikkelen tot de grootste autofabrikant ter wereld, is de topman weinig onder de indruk. Watanabe ziet Volkswagen als ‘een goede concurrent’ maar acht dit bedrijf voor wat betreft de mondiale nummer-1 positie niet als een serieuze concurrent.

De topman denkt dat iedere fabrikant dankzij een stijgende vraag naar auto’s in landen als Brazilië, Rusland, India en China sterk zal kunnen groeien. Rick Wagoner, topman van concurrent General Motors, liet eerder deze maand weten dat de beslissende slag om het marktleiderschap in Azië geleverd zal worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                Toyota TRD Aurion

Woww..........men vind Toyota,s vaak saai kwa looks maar dit is alles behalve saai lijkt me, super looks.

Comment

• MR-2

Comment

• Nieuw van Toyota:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                      Nieuw van Toyota:
                                      Mag ook wel als ge op 5 centimeter van de achterste bumper zit...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Toyota Matrix XRS

Comment

• Toyota in Parijs:

Comment

Working...
                                          X