Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TOYOTA Lovers
Collapse
X
-
Ik rijd momenteel met een Landcruiser niet de V8 maar de 120, en volgens mij is dat één van de meest onderschatte auto's op de verharde weg...
Iedereen weet dat de landcruisers al hun strepen verdiend hebben op het terrein en dat is onveranderd maar mijn landcruiser 'cruist' gemakkelijk mee met BMW X5 op autosnelwegen en veel mensen verwachten dat niet van een relatief vierkante bak die er nog uitziet als een echte 4X4
Subliem offroad en staat meer dan zijn mannetje on the road de SUV's zijn misschien wel een slagje beter op de weg maar ze zakken (letterlijke en figuurlijk) door de mand als het op terreinwerk aankomt
Kdenk dat dat één van de beste compromis-4x4 is op de markt vandaag de dag! De LC V8 is uiteraard nog een stapje hoger zowel off - als on road maar is ook andere prijsklasse!
greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenkrijgt 10000 van toy voor de lc van 60000
so far voor vaste waarden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen maat van me gaat een lexus 400 hybrid kopen
vorige kar is een lc 100 4.2 van 5 jaar oud
krijgt 10000 van toy voor de lc van 60000
so far voor vaste waardenOorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenEen verotte occasiemarkt. Zulke wagens gaan door de crisis zowiezo al moeilijk en net daardoor vinden velen vandaag meer voor 't zelfde bedrag. En LC 100's worden in Belgie zowiezo al afgemaakt.A Twist of the Wrist
Comment
-
Daarnet een Toyota Venza gezien, met us platen,had er nog nooit van gehoord, het is natuurlijk een us model
Vreemd genoeg stond hij op een vrachtwagen met nieuwe Clio's.
specs:3.5 V6 268bhp
met dank aan google.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenEn LC 100's worden in Belgie zowiezo al afgemaakt.
Comment
-
Positieve berichten vandaag in 't nieuws:
Toyota boekt onverwacht winst
DONDERDAG 5 NOVEMBER 2009, 09:16
TOKIO (AFN) - De Japanse autofabrikant Toyota Motor heeft over het afgelopen kwartaal onverwacht winst geboekt. Bovendien verwacht de grootste autofabrikant ter wereld dit boekjaar een veel kleiner verlies dan eerder werd gedacht. Dat maakte Toyota donderdag bekend.
De nettowinst over het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar, dat eindigt in maart, kwam uit op 21,8 miljard yen (162,5 miljoen euro). Dat is een winstdaling van 84 procent vergeleken met een jaar eerder. Voor het gehele boekjaar gaat Toyota nu uit van een nettoverlies van 200 miljard yen (1,5 miljard euro) tegen een eerder verwacht verlies van 450 miljard yen.
Toyota profiteerde van kostenbesparingen en een gestegen verkoop van milieuvriendelijkere auto's zoals de Prius dankzij overheidspremies. Toyota maakte woensdag nog bekend zich terug te trekken uit de Formule 1 om kosten te besparen.
Afname omzet
De omzet van Toyota nam in het afgelopen kwartaal met een kwart af tot 4,23 biljoen yen (31,6 miljard euro). De operationele winst daalde met 66 procent tot 58 miljard yen (433 miljoen euro). Hier werd door analisten gerekend op een operationeel verlies van 63 miljard yen.
Toyota leed vorig jaar voor het eerst in zijn bestaan verlies. Om de recessie het hoofd te bieden, werden duizenden banen geschrapt en de productie teruggeschroefd.
Branchegenoot Nissan Motor maakte woensdag nog bekend dit boekjaar minder verlies te boeken dan eerder werd gedacht. Ook Honda is positiever geworden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenPositieve berichten vandaag in 't nieuws:
Comment
-
Ik werk momenteel een jaartje in het hoofdkwartier van Toyota in Japan
Zeer interessante plaats om te werken, al zijn de arbeidsomstandigheden toch wat slechter dan in België.
Enkele weetjes:
- Ik ben wel beetje trots dat ik bij het grote Toyota zelf mag werken, al is't eigenlijk een gigantisch gebouw dat bevolkt wordt door het aantal mensen dat in Europa 3 gigantische gebouwen zou krijgen. Ik heb geen eigen bureau, moet mijn persoonlijke spullen in een doos steken en zal soms zelfs moeten onderhandelen voor een tekencomputer omdat er te weinig zijn. Het nadeel van voor een supplier te werken.
Bovendien zitten ze er met een gigantisch geheimhoudingsbeleid. Zo mag ik geen fototoestel, mp3-speler of GSM met camera binnenbrengen. Aangezien zowat alle gsm's tegenwoordig met zo'n stomme camera uitgerust zijn heb ik de lens van mijn camera dan maar professioneel laten bekrassen - mét officieel certificaat! Verder mag ik amper documenten kopiëren en ze al zeker niet laten rondslingeren, heb ik verschillende veiligheidscodes en -pasjes en kan ik niet e-mailen naar andere adressen dan die van Toyota of zijn Japanse suppliers. Indien er ernstige overtredingen plaatsvinden word ik of mijn e-mailadres niet alleen tijdelijk geschorst, bovendien moet onze grote baas zich persoonlijk gaan verontschuldigen bij de grote baas van de afdeling bij Toyota.
-Vorig jaar kreeg iedereen in ons bedrijf in Zaventem een memo doorgestuurd ivm het voorkomen van vallen van de trap. Er was er in Japan ene in geslaagd om van de trap te donderen. Alsof enkele blauwe plekken niet erg genoeg waren mocht het slachtoffer daar een uitgebreid rapport over schrijven, dat vervolgens over de hele wereld naar letterlijk alle werknemers doorgestuurd werd! Kaizen in de praktijk
-Een verwante anekdote: vorige week tijdens de wekelijkse toespraak voor onze verdieping moest een van de collega's de volledige situatie van een auto-accidentje met tekeningetjes en al uitleggen voor iedereen. Kwestie van de juiste motivatie te hebben om voorzichtiger te rijden: je moet dan geen publieke uiteenzetting doen van je aanrijding.
- In TMC (Toyota Motor Company) mag je zoveel plastic (verpakkingen) als je wil kopen en weggooien. Je mag roken als een Turk, die sigaretjes krijgen een gereserveerde vuilbak. Maar fruitresten? O nee, neem die maar braaf weer mee terug naar huis.
- Nu we toch aan't klagen zijn over het bedrijf: iedereen weet dat de mannekes hier vaak een monddoekje dragen; zij het om zichzelf of net om de anderen te beschermen tegen ziektekiemen. Langs de andere kant zetten ze dan de airco recht in de nek van hun werknemers te blazen. Ik zit nu dus met een sjaal voor mijn computer.
- De TMC-kantoren zijn redelijk saai, maar wanneer ik af en toe mijn benen wil strekken loop ik graag naar het raam om wat naar het testcircuit te staren. Een van de Toyotamensen heeft dat gemerkt en nu kreeg ik van mijn senpai een opmerking dat wat daar gebeurt geheim is en ik dus niet meer uit het raam mag gaan kijken. Alsof niemand mag weten dat Toyota na de huidige Yaris een nieuwe Yaris zou ontwikkelen. Laat staan dat die dingen volledig gecamoufleerd rondrijden en ik geen camera bij mij mag hebben. het enige wat ik jullie erover zou kunnen verklappen is dat het dingetje vier wielen heeft, wit is en ongeveer even groot is als het huidige model. Waauw.
Nu, er worden ook andere auto's getest hoor. Af en toe wordt een willekeurige wagen die van de band rolt uitgekozen en uitgebreid getest op problemen. Verder worden soms Europese modellen (Golf V, 500, MiTo, E-klasse, Porsche 911, ...) getest en vergeleken, en zie ik hier regelmatig Lexus' nieuwe supersportwagen, de LF-A, getest worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenIk werk momenteel een jaartje in het hoofdkwartier van Toyota in Japan
Zeer interessante plaats om te werken, al zijn de arbeidsomstandigheden toch wat slechter dan in België.
Enkele weetjes:
- Ik ben wel beetje trots dat ik bij het grote Toyota zelf mag werken, al is't eigenlijk een gigantisch gebouw dat bevolkt wordt door het aantal mensen dat in Europa 3 gigantische gebouwen zou krijgen. Ik heb geen eigen bureau, moet mijn persoonlijke spullen in een doos steken en zal soms zelfs moeten onderhandelen voor een tekencomputer omdat er te weinig zijn. Het nadeel van voor een supplier te werken.
Bovendien zitten ze er met een gigantisch geheimhoudingsbeleid. Zo mag ik geen fototoestel, mp3-speler of GSM met camera binnenbrengen. Aangezien zowat alle gsm's tegenwoordig met zo'n stomme camera uitgerust zijn heb ik de lens van mijn camera dan maar professioneel laten bekrassen - mét officieel certificaat! Verder mag ik amper documenten kopiëren en ze al zeker niet laten rondslingeren, heb ik verschillende veiligheidscodes en -pasjes en kan ik niet e-mailen naar andere adressen dan die van Toyota of zijn Japanse suppliers. Indien er ernstige overtredingen plaatsvinden word ik of mijn e-mailadres niet alleen tijdelijk geschorst, bovendien moet onze grote baas zich persoonlijk gaan verontschuldigen bij de grote baas van de afdeling bij Toyota.
-Vorig jaar kreeg iedereen in ons bedrijf in Zaventem een memo doorgestuurd ivm het voorkomen van vallen van de trap. Er was er in Japan ene in geslaagd om van de trap te donderen. Alsof enkele blauwe plekken niet erg genoeg waren mocht het slachtoffer daar een uitgebreid rapport over schrijven, dat vervolgens over de hele wereld naar letterlijk alle werknemers doorgestuurd werd! Kaizen in de praktijk
-Een verwante anekdote: vorige week tijdens de wekelijkse toespraak voor onze verdieping moest een van de collega's de volledige situatie van een auto-accidentje met tekeningetjes en al uitleggen voor iedereen. Kwestie van de juiste motivatie te hebben om voorzichtiger te rijden: je moet dan geen publieke uiteenzetting doen van je aanrijding.
- In TMC (Toyota Motor Company) mag je zoveel plastic (verpakkingen) als je wil kopen en weggooien. Je mag roken als een Turk, die sigaretjes krijgen een gereserveerde vuilbak. Maar fruitresten? O nee, neem die maar braaf weer mee terug naar huis.
- Nu we toch aan't klagen zijn over het bedrijf: iedereen weet dat de mannekes hier vaak een monddoekje dragen; zij het om zichzelf of net om de anderen te beschermen tegen ziektekiemen. Langs de andere kant zetten ze dan de airco recht in de nek van hun werknemers te blazen. Ik zit nu dus met een sjaal voor mijn computer.
- De TMC-kantoren zijn redelijk saai, maar wanneer ik af en toe mijn benen wil strekken loop ik graag naar het raam om wat naar het testcircuit te staren. Een van de Toyotamensen heeft dat gemerkt en nu kreeg ik van mijn senpai een opmerking dat wat daar gebeurt geheim is en ik dus niet meer uit het raam mag gaan kijken. Alsof niemand mag weten dat Toyota na de huidige Yaris een nieuwe Yaris zou ontwikkelen. Laat staan dat die dingen volledig gecamoufleerd rondrijden en ik geen camera bij mij mag hebben. het enige wat ik jullie erover zou kunnen verklappen is dat het dingetje vier wielen heeft, wit is en ongeveer even groot is als het huidige model. Waauw.
Nu, er worden ook andere auto's getest hoor. Af en toe wordt een willekeurige wagen die van de band rolt uitgekozen en uitgebreid getest op problemen. Verder worden soms Europese modellen (Golf V, 500, MiTo, E-klasse, Porsche 911, ...) getest en vergeleken, en zie ik hier regelmatig Lexus' nieuwe supersportwagen, de LF-A, getest worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk BerichtenVoor de liefhebbers van Toyota onder ons! De Toyota van een goede maat van me
Comment
Comment