Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TOYOTA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind dit een van de mooiste Toyota's ooit gemaakt.

Comment

• Een collega van me heeft een nieuwe Yaris gekocht. Blijkbaar bedraagt de levertijd 4 maand, das toch tamelijk lang? Waar worden die in elkaar gezet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sepultura

Ik vind dit een van de mooiste Toyota's ooit gemaakt.

Ik ben blij dat zone jonge gast oog heeft voor dit soort wagens,en niet zoals vele voor die overdreven tuningbakken.
        Last edited by ; 06/11/2006, 00:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter
          Een collega van me heeft een nieuwe Yaris gekocht. Blijkbaar bedraagt de levertijd 4 maand, das toch tamelijk lang? Waar worden die in elkaar gezet?
          Valencienne.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER
            Ik ben blij dat zone jonge gast oog heeft voor dit soort wagens,en niet zoals vele voor die overdreven tuningbakken.
            Ik zie em ook graag

Maar liever zonder plakkers...

Comment

• MK II

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
                Ik zie em ook graag

Maar liever zonder plakkers...

Uiteraard, hoewel hij in race trim mooi blijft.

Dit is pas tuning:

- Nissan 18SX engine swap
                - Holden Commodore remmen
                - speciaal gemaakte intercooler en radiator
                - differentieel met beperkte slip

Comment

• Ook knap:

Deze heeft een cilinderkop van een Group A touringcar uit de jaren 80, dubbele Weber carburatoren, race pistons,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOYFAN
                    Ik vroeg mij af waar de nieuwe rav4 2006 gebouwd wordt, is iemand hier die dit weet?
                    Normaal in de Tahara fabriek in Japan.

De Tahara is de meest kwalitatieve autofabriek ter wereld !
                    Hier worden de IS, GS en LS Lexusen gemaakt en de Lancruiser 100.
                    Last edited by ; 10/04/2006, 23:45.

Comment

• TOYOTA VERSO

Op de nieuwe prijslijsten van Toyota komt de naam Corolla Verso niet meer voor. De mpv is omgedoopt tot Toyota Verso.

De Toyota Corolla Verso gaat voortaan door het leven als Toyota Verso. Toyota loopt hiermee vooruit op de komst van de opvolger van de Corolla, die in het najaar wordt verwacht. Volgens aanhoudende geruchten zou dat nieuwe model geen Corolla meer gaan heten. De Verso moet nog een tijdje mee en Toyota wil die niet met een ouderwetse naam laten doorgaan.
                      De Japanners bevestigen nog niet dat de naam Corolla wordt geschrapt. Het past echter wel goed in de strategie van de afgelopen jaren. De namen van de verkooptoppers Starlet en Carina zijn met succes veranderd in Yaris en Avensis. Nu zou het de beurt zijn aan de Corolla. Toyota maakt al meer dan veertig jaar gebruik van de naam Corolla.
                      Volgens Toyota is de naamsverandering van de Verso doorgevoerd omdat de Corolla Verso inmiddels het laatst overgebleven mpv-model uit het Toyota-programma is. Voorheen bestonden ook de Yaris Verso en de Avensis Verso. Op het mogelijk verdwijnen van de typenaam Corolla heeft de woordvoerder van de Nederlandse Toyota-importeur "geen commentaar".

autoweek.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
                        Uiteraard, hoewel hij in race trim mooi blijft.

Dit is pas tuning:

- Nissan 18SX engine swap
                        - Holden Commodore remmen
                        - speciaal gemaakte intercooler en radiator
                        - differentieel met beperkte slip

PRACHIG
                        dat verdiend een

Comment

• Een Noors koppel dat met de auto op reis was, hoorde een vreemd geluid, dat uit de motor leek te komen. In het Noorse Arendal besloten ze te stoppen met rijden, en de wegenwacht te bellen, omdat er weleens iets mis zou kunnen zijn met hun Toyota Hiace.

De gearriveerde automonteur merkte niks op aan de motor, waarna de zoektocht naar de bron van het geluid begon. Het drietal kwam uiteindelijk bij een koffer uit, en zag dat een trillende vibrator voor al het geluid zorgde. Het stel betaalde de rekening met rode wangen, meldt de site Ekstrabladet.

Bron: Fok.nl
                          A Twist of the Wrist

Comment

• Ze hadden het kunnen weten, die vibrator. Een toyota waar iets kapot aan is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                              Een toyota waar iets kapot aan is?
                              Inderdaad, zou raar zijn.
                              A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                Inderdaad, zou raar zijn.
                                toch al meegemaakt ze alhoewel dat het inderdaad een zeldzaamheid is
                                1978 BMW E21 323i
                                2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                  Ze hadden het kunnen weten, die vibrator. Een toyota waar iets kapot aan is?
                                  Mjah, 't kan voorkomen... De mijne is alleszins geen succesverhaal:
                                  Na het olielek en de complete immobilisatie na 20 dagen en 1700km maakt de koppeling nu bij stadsverkeer en traag rijden geluiden alsof ze eruit gaat vallen. Een rubber aan de stijl van het raam achteraan trekt open (spleet van bijna 1cm waardoor isolatieschuim komt piepen). Wanneer ik aan mijn stuur draai is er een kraakgeluid en regelmatig een kleine weerstand te voelen. De eerst minuut na 't starten is het gaspedaal de eerste helft "zonder gevolg", quasi altijd planken dus hoewel er niks gebeurt, daarna schiet je ineens vooruit zonder waarschuwing... Enfin, er is elke week iets bij op 't lijstje (behalve 'n vibrator)...

En over de service van de garage in kwestie kan 'k ook nog 'n boom opzetten: nogabollen. Afspraken worden niet nageleefd, als ik één van de zaken hierboven aanhaal en vraag om er naar te kijken dan mag ik makkelijk anderhalf à twee uur wachten (ook mét afspraak, ik vertik dat dus), er wordt (voor andere wagen van 't gezin) gefactureerd voor iets wat niet gebeurd is, ze zijn nogal "strikt" qua taalgebruik ("lichten nakijken om naar de keuring te gaan" houdt volgens hen in "kijken of ze werken" en niet "kijken of ze goed afgesteld staan", dan moet er expliciet het woord "afstellen" in de zin voorkomen) en dan nog 'n scheldpartij van de "grote baas" (+- 1 meter 60 groot, dat ventje) aan het adres van mijn wederhelft omdat ze durft zeggen waar het op staat. Als ik mijn klanten zo behandel krijg 'k m'n C4 na 'n week.

Zonde eigenlijk, 'k denk dat 'n wagen zonder die (relatief kleine) kwaaltjes 'n droom is (zuinig, snel, comfortabel). Na de periode met gratis onderhoud 'n andere garage opzoeken met de Yaris, en met de andere sowieso al elders gaan. En es 'n klachtenbriefje aan Toyota formuleren denk 'k.

Sorry, 'k wil 't es allemaal kwijt kunnen. De volgende visite gaat de bom barsten, 'k heb niet de gewoonte om de 3e maal vragen om iets recht te zetten nog beleefd te blijven.

Comment

• Ik denk dat je inderdaad best eens contat kan opnemen met Toyota België.
                                    Over onze dealer zijn wij uiterst tevreden, en we hebben ook wel eens een klein kwaaltje gehad, maar dit werd steeds in garantie vervangen (indien er nog garantie was natuurlijk, of het een productiefout bleek te zijn).
                                    Vorig jaar hebben we echter zeer slechte service gehad ivm Toyota-verzekering (Toyota geeft dit zelf aan een externe firma uit), onmiddellijk klacht naar Toyota, en nog dezelfde dag (allez, 2 dagen later als de brief was aangekomen) opgebeld geweest met verontschuldigingen, meer vragen ivm met de klacht, en de dag erop onmiddellijk respons van de verzekering.

Ten tweede: Naart het schijnt zou tegen eind dit jaar de Hiluw in Europa reeds van model veranderen, zo zouden er enkele externe wijzigingen komen, met onderandere een luchthapper in de motorkap, en een nieuwe 2.5 D4D die 125pk zou leveren en iets van een 325Nm koppel. Bovendien zou ook een 3.0D4d leverbaar worden, dezelfde motor die nu reeds in de landcruiser te verkrijgen is.

Comment

• Dat werd tijd dat de HiLux een betere motor kreeg dan die 2.5 van 102pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gef
                                        Mjah, 't kan voorkomen... De mijne is alleszins geen succesverhaal:
                                        Na het olielek en de complete immobilisatie na 20 dagen en 1700km maakt de koppeling nu bij stadsverkeer en traag rijden geluiden alsof ze eruit gaat vallen. Een rubber aan de stijl van het raam achteraan trekt open (spleet van bijna 1cm waardoor isolatieschuim komt piepen). Wanneer ik aan mijn stuur draai is er een kraakgeluid en regelmatig een kleine weerstand te voelen. De eerst minuut na 't starten is het gaspedaal de eerste helft "zonder gevolg", quasi altijd planken dus hoewel er niks gebeurt, daarna schiet je ineens vooruit zonder waarschuwing... Enfin, er is elke week iets bij op 't lijstje (behalve 'n vibrator)...

En over de service van de garage in kwestie kan 'k ook nog 'n boom opzetten: nogabollen. Afspraken worden niet nageleefd, als ik één van de zaken hierboven aanhaal en vraag om er naar te kijken dan mag ik makkelijk anderhalf à twee uur wachten (ook mét afspraak, ik vertik dat dus), er wordt (voor andere wagen van 't gezin) gefactureerd voor iets wat niet gebeurd is, ze zijn nogal "strikt" qua taalgebruik ("lichten nakijken om naar de keuring te gaan" houdt volgens hen in "kijken of ze werken" en niet "kijken of ze goed afgesteld staan", dan moet er expliciet het woord "afstellen" in de zin voorkomen) en dan nog 'n scheldpartij van de "grote baas" (+- 1 meter 60 groot, dat ventje) aan het adres van mijn wederhelft omdat ze durft zeggen waar het op staat. Als ik mijn klanten zo behandel krijg 'k m'n C4 na 'n week.

Zonde eigenlijk, 'k denk dat 'n wagen zonder die (relatief kleine) kwaaltjes 'n droom is (zuinig, snel, comfortabel). Na de periode met gratis onderhoud 'n andere garage opzoeken met de Yaris, en met de andere sowieso al elders gaan. En es 'n klachtenbriefje aan Toyota formuleren denk 'k.

Sorry, 'k wil 't es allemaal kwijt kunnen. De volgende visite gaat de bom barsten, 'k heb niet de gewoonte om de 3e maal vragen om iets recht te zetten nog beleefd te blijven.
                                        Ge zijt niet verplicht bij de zelfde garage te gaan.
                                        Als ge naar een andere garage gaat kan het aleen maar verbeteren als ik dit lees.
                                        Nissan QQ driver.

Comment

• Welke garage ga je?

Comment

Working...
                                          X