Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TOYOTA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo

't is een soort opvolger voor de legendarische en niet stuk te krijgen 4-runner.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
      't is een soort opvolger voor de legendarische en niet stuk te krijgen 4-runner.
      met een knipoog naar het design van de nog legendarischre bj40

Comment

Jij had er misschien eentje te koop staan?
        nije begot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          met een knipoog naar het design van de nog legendarischre bj40

Just, gödvernondemiljaardëdju!

Voor mij mag 'ie er zijn. Leuk wagentje dat is wat opvalt in 't straatbeeld.

Comment

Leuk wagentje
            zeker en vast

Comment

• Het geheim van de Toyota Starlet

Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.

Comment

• Japanners maken beste auto's ter wereld

De Japanse merken Toyota, Honda, Mazda en Subaru maken de beste auto's.
                Dat blijkt uit het grootste Europese tevredenheidsonderzoek totnogtoe, dat bij Europese autokopers werd gevoerd.
                Vele Europese wagens scoren onder het gemiddelde.
                Toyota-rijders geven hun wagen gemiddeld 851 punten op 1000.
                Dan volgen Honda, Mazda en Subaru.

De eerste Europeaan is Volvo, in rang 5 met 823 punten, voor Mitsubishi, Audi en BMW.
                Geen enkele Franse autobouwer haalt het gemiddelde van 795 punten.
                Volkswagen is de op vijf na laatste in de ranglijst, achter zustermerk Sköda, dat als het goedkopere merk van VW wordt gepromoot. Sköda blijft Mercedes Benz nipt voor.

bron: Het Nieuwsblad, 11.08.2006

Comment

4runner is nog altijd te koop in Amerika, redelijk nieuw model zelfs

http://www.toyota.com/4runner/index...._4RUNNER_INDEX

Comment

• Ahja, sjieke bak.

Comment

• Daarnet was m'n vader hier. 'Ie wist te vertellen dat z'n buren hun Toyota Corolla vervangen hebben door een Renault Kangoo (de vrouw zit in een rolstoel en ze hadden dus 'n camionetje nodig).

De Corolla was van bj 1987, 19 jaar dus, was 'n 1300cc naft en had maar liefst 390000km. Indien z'n vrouw nog ok was hadden ze er zeker nog mee verder gereden. De wagen was nog tiptop.

Vermeldenswaardig vind ik!

Comment

heb m al in t echt gezien. ik weet alleen niet of ie geimporteerd is ofzo.
                        hij heeft wel een "amerikaans" nummerbord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gef
                          In Begijnendijk, nu ja, niet zo lang meer... Er zijn er nog 3 binnen 20min rijden, dus keuze zat zou 'k zeggen... Eén van de mensen die me de garage had aangeraden heeft ondertussen z'n Toy verkocht en 'n Hyundai gekocht wegens not so happy. Spreekt boekdelen, de lapzwans...

Volgende vrijdag vertrekken we naar de Provence ermee, eerst toch nog es zien of alle vijzen vast zitten... Paar probleempjes heb 'k ondertussen zelf opgelost... Soit, we gaan 'm waarschijnlijk terug verkopen voor de 5j om zijn, misschien zelfs voor de 3j gepasseerd zijn, we zullen nog zien...
                          Ff mezelf quoten...

Trip naar de provence zonder problemen (behalve de gekende) en dan maandag naar de afspraak om nog maar es de riem te vervangen en nog 'n rubber aan het raam te vervangen (isolatie kwam piepen door openstaande spleet). Die afspraak had ik voor 't verlof gemaakt, 'n mecanicien was mij komen halen om in de werkplaats te duiden welke problemen ik vond dat er waren. De werkplaatsleider heeft mij stante pede buitengezet. Je mag er dus niet zien wat er met je wagen gebeurt (of niet).

Geen vervangwagen ter beschikking (in tegenstelling tot afspraak), m'n afspraak stond niet meer genoteerd (was zo te zien doorgestreept), het was hen onbekend wat er aan de wagen moest gebeuren, 'k heb 'm (tegen beter weten in) toch achtergelaten, dinsd vanaf 10u mocht 'k 'm gaan halen... Uurtje later telefoon: is klaar, onderhoud is gebeurd.
                          'k Zeg "en de rest" en 't antwoord was "welke rest?"
                          Heb dan voor de 2e keer die dag de uitleg gedaan en 't antwoord was ineens "oh ja, die riem is ook vervangen en aan dat rubber wordt nu gewerkt"
                          Nog 'n uurtje later "er is niks mis met dat rubber", 'k doe voor de 3e keer die dag de uitleg en dan is 't ineens "we weten genoeg" en de telefoon wordt afgelegd.
                          Ondertussen had 'k besloten dat m'n wagen daar nooit nog 'n wiel zou binnenzitten en gelukkig maar want toen we 'm gingen afhalen.
                          Op 'n goeieavond van onze kant volgde geen antwoord, hij keek ons niet aan maar ging gewoon de wagen halen en deelde dan doodleuk mee dat ik kon afrekenen aan de kassa (nochtans onderhoudscontract & waarborg). Ik heb 'm strak aangekeken en gezegd dat dat niet zo zou zijn. Hij is dan naar 'n collega gegaan, die keek ons ff aan en dan hebben ze met hun tweetjes ff goed gelachen (dus ik verwacht een factuur in m'n brievenbus in de loop van volgende week). Goed, nog 'n paar opmerkingen van hun kant en ik was 't kotsbeu, heb de historiek van de wagen opgevraagd en toen viel 'k helemaal van m'n stoel: kilometerstanden incorrect (3000km ernaast zitten was geen uitzondering) of gewoon niet genoteerd, 2x remschijven afgedraaid onder waarborg, 1x vervangen onder waarborg (!!!), riem 3x vervangen, geen melding van m'n olielek, rubber deur vervangen (hoewel 't probleem 1. daar niets mee te maken heeft en 2. nog geeneens opgelost is). Ben ik ff blij dat ik niets hoef te betalen.

Bon, er is 'n goed einde hieraan:
                          Ben gisteren in 'n andere garage binnengestapt, verhaal gedaan, gewoon om mij gerust te stellen hebben ze de wagen helemaal nagekeken.
                          1. remschijven is nooit iets aan gebeurd en is ook niet nodig, is waarschijnlijk frauduleus gebruik van het Full Service Plan door de garage
                          2. riem is deze week niet vervangen en het is geeneens 'n nieuwe geweest die ze er de vorige keer opgelegd hebben
                          3. onderhoud is ook niet deftig gebeurd (olie gemorst over de afdekkap en het hele motorblok)
                          4. dichting onderaan was niet deftig dichtgevezen
                          5. rubber aan raam: zonder het probleem op te lossen heeft men er in de andere garage siliconen tussengespoten met als resultaat dat ipv 1 rubber er nu eigenlijk 2 vervangen moeten worden, die zijn onmiddellijk besteld.
                          ...

Andere problemen die er waren zijn onmiddellijk opgelost, men was diep verontwaardigd dat dat elders zo kon gebeuren en heeft mij aangeraden stante pede 'n brief met de historiek en m'n verhaal naar Toyota Belgium te sturen en zéker als er alsnog 'n factuur zou volgen.

Sorry dat ik weer es ff doordram, moest 't kwijt. 'k Zet 't ook nog in m'n eigen topic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT4Rulez
                            hij heeft wel een "amerikaans" nummerbord
                            jullie hollanders hebben knappe bordjes om op amerikaanse wagens te hangen

gef : sterkte

Comment

• Uiteindelijk toch een goede garage gevonden. Ik zou hoe dan ook een klachtenbrief naar Toyota België sturen. Zij lijden ook schade door de slechte service van dergelijke garagehouder.
                              En nogmaals: wij hebben 1* een klachtenbrief naar Toyota gestuurd (en dan nog in verband met een nevenactiviteit die ze uitbesteden nl. verzekering), en de 3 dagen later kregen we al telefoon om onze klacht te aanhoren, en nog een dag later in 'lichte paniek' telefoon van de verzekeringsmaatschappij om de zaak snel op te lossen. Wij hebben de brief per prior verstuurd, dus ze hebben slechts 1 dag nodig om alles te verwerken ofzo, echt topklantendienst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                jullie hollanders hebben knappe bordjes om op amerikaanse wagens te hangen
                                jammer dat ze dat hier niet hebben he

Comment

• Wat zijn die dingen in de spiegels van dat prototype? Camera's? Sensoren? ...
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• vraag me dat ook af, misschien zo'n verlichting dat s'nachts nog blijft branden (voor 1-2min) als veiligheid en het is geen prototype

Comment

jammer dat ze dat hier niet hebben he
                                      die van ons zijn al mooi genoeg zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                        Wat zijn die dingen in de spiegels van dat prototype? Camera's? Sensoren? ...
                                        Pinkers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII
                                          Pinkers?
                                          dacht ik ook eerst, maar dan zijn ze zijdelings en achterwaarts niet goed te zien

tenzij er in de spiegeloppervlak zelf led's zitten zoals in een caddilac escalade

Comment

Working...
                                          X