Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TOYOTA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eergisteren op de E313. Dikke Supra's!

Comment

• TOYOTA MAAKT STAPPEN MET WATERSTOF-VERBRANDINGSMOTOR

DE JAPANSE TOEKOMST VAN DE VERBRANDINGSMOTOR

Omdat de elektrische auto de komende decennia niet overal ter wereld kan inburgeren, zet Toyota volop in op de ontwikkeling van verbrandingsmotoren die alternatieve brandstoffen lusten. Het merk heeft onder meer een verbrandingsmotor die waterstof lust op de planken liggen. Met een Corolla met een dergelijke krachtbron scheurt Toyota in de Japanse Super Taiky-raceserie al over de circuits. In korte tijd heeft het merk de techniek al fors weten te verbeteren.

Toyota was een van de fabrikanten die vorig jaar tijdens de Klimaatconferentie van Glasgow besloot de Glasgow Declaration on Zero Emission Cars and Vansniet te ondertekenen. Fabrikanten die de verklaring ondertekenen, geven daarmee aan zich toe te leggen op het voor 2040 volledig uitfaseren van personenauto's en bedrijfswagens met verbrandingsmotoren. Toyota gaf aan dat er in onder meer Azië, Latijns-Amerika en Afrika tegen 2040 nog geen geschikte infrastructuur is om de verbrandingsmotor aan de wilgen te hangen. Samen met Subaru, Mazda, Yamaha en Kawasaki werkt Toyota aan de toekomst van de verbrandingsmotor, een toekomst waarbij CO2-neutrale brandstoffen de verbrandingskamers ingaan. Toyota doet in de Japanse Super Taikyu-raceserie met auto's met drie typen verbrandingsmotoren mee, waaronder een Corolla met een verbrandingsmotor die waterstof verbrandt. Die innovatieve krachtbron is in een relatief korte tijd al aanzienlijk verbeterd.

In 2021 knalde een Toyota Corolla met een waterstof-verbrandingsmotor tijdens vier races over de Japanse circuits. Dit jaar moet de Corolla met deze nieuwe aandrijflijn in alle zeven races van de Super Takyu-serie meedoen. In de zes maanden die vorig jaar tussen de eerste en laatste race zat waarin de 'waterstof-Corolla' meedeed, is het vermogen en koppel van de aandrijflijn met achtereenvolgens 24 en 33 procent verbeterd. Wat kracht betreft, moet de machine nu niet meer onderdoen voor een conventionele benzinemotor. Hoewel Toyota de actieradius van de speciale Corolla sinds de laatste race met 20 procent heeft vergroot, geeft het merk aan dat het bereik nog niet op het gewenste niveau ligt en dat het werkt aan het sneller laten verlopen van het tankproces.

Toyota GR86 CNF

Toyota heeft ook een interessante GR86 klaargestoomd voor de Taikyu-raceserie. De net als de Corolla met waterstofmotor door raceteam ORC Rookie rond te jagen GR86 CNF (Carbon Neutral Fuel) heeft namelijk een geblazen 1.4 onder de kap die een afgeleide is van de machine van de GR Yaris en de waterstof-Corolla. Deze 1.4 gebruikt synthetische 'CO2-neutrale biomassabrandstof', zo meldt Toyota. Volgens Toyota stoot de auto wel degelijk CO2 uit, maar wordt de balans rechtgezet doordat bij het verkrijgen van op biomassa gebaseerde brandstof CO2 uit de atmosfeer is onttrokken. Ook een GR86 met conventionele benzinemotor geeft tijdens de Taikyu-serie acte de présence.

Bron: Autoweek
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Toyota Funcruiser -RAV4- (1995)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

•  
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Leuke spot. Dikke bak toch wel.

Comment

• Toyota Celica (1994)

Comment

• TOYOTA BOEKT RECORDWINST, VOORZICHTIG OVER KOMEND JAAR

TEGENSLAGEN TOT NU TOE OVERWONNEN

Toyota heeft zijn gebroken boekjaar afgesloten met een recordwinst, ondanks tegenslagen als het chiptekort en coronalockdowns. In het nieuwe jaar verwacht Toyota meer auto's te verkopen maar minder winst te maken.

Toyota noteert over het afgelopen boekjaar een operationele winst van omgerekend €23,3 miljard. Dat is een stijging van maar liefst 36 procent ten opzichte van vorig boekjaar. Daarnaast is het ook de hoogste operationele winst sinds 2016, dat tot nu toe het recordjaar was. De netto inkomsten kwamen uit op een kleine €21 miljard. Geweldige cijfers dus, ondanks de uitdagingen waarmee Toyota net als het gros van de andere autofabrikanten te maken krijgt.

Dat Toyota zulke cijfers noteert, komt onder meer door aangetrokken verkopen. In het voorbije boekjaar leverde Toyota Motor Corporation (dus inclusief dochtermerken als Lexus en Daihatsu) wereldwijd 8,23 miljoen auto's af, 7,6 procent meer dan een jaar eerder. In Europa werden er 1,01 miljoen verkocht. De grootste markt was Noord-Amerika, met bijna 2,4 miljoen verkochte auto's. In thuisland Japan sleet Toyota Motor Corporation ruim 1,92 miljoen auto's.

Voor het nieuwe financiële jaar rekent Toyota op hogere verkoopcijfers, ondanks de aanhoudende zorgen over het chiptekort, de oorlog in Oekraïne en lockdowns in China. De productieraming staat nu op 8,85 miljoen auto's voor het nieuwe jaar. Desondanks verwacht Toyota komend boekjaar minder winst te boeken. Dat schrijft men vooral toe aan stijgende grondstofprijzen, maar ook aan eerder genoemde zorgen.

Bron: Autoweek

Comment

• Ze zijn ook goed bezig met hun nieuwe modellen.

Zo jammer dat ze niet inzetten op plug in, anders zou ik bv zo'n RAV 4 helemaal zien zitten als leaser.

I stand corrected, blijkbaar is er nu toch een PHEV in het aanbod.
                    Last edited by Bud Wijzer; 17/05/2022, 17:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Ze zijn ook goed bezig met hun nieuwe modellen.

Zo jammer dat ze niet inzetten op plug in, anders zou ik bv zo'n RAV 4 helemaal zien zitten als leaser.

I stand corrected, blijkbaar is er nu toch een PHEV in het aanbod.
                      Populairder dan zijn neefje van bij Lexus zelfs volgens mij in BE.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Comment

Comment

• Lc swb met trekhaak vooraan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Comment

• Toyota Corolla Liftback (1986)

Comment

• Toyota 1000 Break (1976)

Comment

• De merde

Comment

• Iets anders

Comment

• Hm

Comment

• Comment

Working...
                                          X