Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FORD Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Comment


    • Comment


      • Comment


        • Comment


          • Wat voor auto's zeg....

            Comment


            • Mijn naam zegt genoeg:


              Comment


              • 400pk uit een 2.0Ecoboost? Ja, het kan!

                Another mad PR stunt from Ford to promote the Ecoboost engines. We approve

                Comment


                • zal nogal een turbogat zijn dan.
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    zal nogal een turbogat zijn dan.
                    Dat betwijfel ik. Vergelijk het met de A45 AMG.

                    Comment


                    • Ford heeft de Mustang-liefhebbers op het forum Mustang6g.com ondervraagd over de opvolger van hun geliefde muscle car. Uit de vraagstelling kunnen we het een en ander leren.



                      Dat is nou balen voor Ford: denken ze gelijkgestemden te gaan interviewen, gooit één van de respondenten de vragenlijst zonder pardon op internet. Veel nieuws is er niet uit te halen, maar we leren wel in welke richting Ford aan het denken is.
                      Allereerst krijgen de potentiële klanten de keuze tussen een 3,8-liter zescilinder met 300 pk, een 2,4-liter viercilinder met 310 pk of een 4,9-liter V8 met 430 pk. De V6 en V8 lijken sterk op de motoren die nu ook in de Mustang verkrijgbaar zijn, maar de viercilinder-optie is nieuw. Het lijkt ons gezien het feit dat de twee minst sterke motoren dicht bij elkaar zitten onlogisch dat Ford alle drie de opties aan gaat bieden.
                      Dat de viercilinder waarschijnlijk komt, wisten we al, maar blijkbaar zoekt Ford toch nog wat bevestiging uit de mond van de liefhebber. Naast krachtiger is het blok uiteraard ook zuiniger dan de zespitter, dus objectief gezien zijn er alleen maar voordelen.
                      Ook de vraag over de mogelijke transmissies is interessant. Ford biedt de geïnteresseerden de mogelijkheid van een handgeschakelde 6- of 7-bak, of een automaat met 6 of zelfs 10 versnellingen. De handgeschakelde zevenbak kennen we tot nu toe alleen uit de Porsche 911, voor Ford is het nieuw. Dat geldt ook voor de 10-trapsautomaat, die samen met General Motors ontwikkeld wordt en dus wellicht ook z’n weg naar de nieuwe Mustang zal vinden.
                      Wat de uitkomsten van het onderzoek zijn, weten we binnenkort; de Mustang is een 2015-model en wordt dus naar verwachting halverwege 2014 gepresenteerd. Voor we de auto in Nederland zullen zien, zal het waarschijnlijk wel 2015 zijn.

                      Comment


                      • Manuele bak met 7 versnellingen, gaat dat nog wel aangenaam te rijden zijn ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                          Manuele bak met 7 versnellingen, gaat dat nog wel aangenaam te rijden zijn ?

                          Nieuwe Porsche en de nieuwe corvette hebben dit ook. Maar lijkt me raar om mee te rijden.

                          Comment


                          • Maar die automatische 10-versnellingen lijken me wel wat overdreven...

                            Schakelen om de 25km/h

                            Comment






                            • Ford gaat met z’n Fiesta momenteel aan kop in de lijst van ’s werelds best verkochte compacte auto’s. Uit cijfers van onderzoeksbureau Polk blijkt de auto in de eerste helft van 2013 in totaal 356.424 keer over de toonbank te zijn gegaan.



                              Vooral in China was de verkoopstijging aanzienlijk groot. Dat komt voornamelijk doordat Fordgestart is met de productie van de Fiesta in de Chinese stad Nanjing. De Fiesta is in vrijwel de gehele wereld goed vertegenwoordigd: dagelijks verlaten 1.650 Fords de fabriek in Keulen, waarvan vervolgens 90 procent geëxporteerd wordt naar 60 verschillende landen, tot in Nieuw-Zeeland en Tahiti aan toe.
                              In september verkocht Ford in het Verenigd Koninkrijk al 20.629 exemplaren, de Fiesta was daarmee de populairste auto bij de Britten.
                              In Europa was Fords B-segmenter vorig jaar het op één na bestverkochte model, terwijl hij in zijn segment zelfs iedereen voor bleef.

                              Comment







                              • De goede ontvangst van de Transit Custom legt een loodzware last op de schouders van de eerstvolgende nieuwe bestelauto van Ford. En dat is de Transit Connect, die bepaald niet teleurstelt. Hij verbaast zelfs, met zijn… benzinemotor!



                                Haast onhoorbaar baant de Ford Transit Connect 1.0 EcoBoost zich een weg door het heuvelachtige landschap nabij München. Ondanks 300 kg ballast in de laadruimte van de 1342 kg zware besteller, komt het fluisterende driecilinder turbomotortje (100 pk/170 Nm) geen moment in ademnood. Hij snort zelfs met beduidend meer gemak heuveltje-op dan zijn maximaal 80 kg zwaardere soortgenoot met dieselmotor (1.6 TDCi, 95 pk/220Nm). Of lijkt dat nu maar zo? Het koppel van de diesel ligt over het gehele toerengebied flink hoger dan dat van de benzineversie, die op zijn beurt hoogstens profiteert van een nauwer gespatieerde transmissie, met 6 versus 5 versnellingen. Qua verbruik legt de EcoBoost het sowieso af tegen de diesel; Ford geeft 5,6 tegen maximaal 4,8 l/100 km op. De CO2-uitstoot is met 129 g/km voor de EcoBoost iets hoger dan van de 1,6-liter diesels, die leverbaar zijn met 75, 95 en 115 pk.

                                Serieus alternatief
                                De Transit Connect roept de vraag op of een bestelauto met een benzinemotor een serieus alternatief kan zijn voor een diesel. Tegenover de hogere brandstofkosten staat bij de Transit Connect EcoBoost (vanaf € 11.590,-) een prijsvoordeel van minstens € 2.500,- ten opzichte van de 95 pk TDCI. Mocht de calculator je niettemin vertellen dat dieselen goedkoper is, dan zou je het extra rijplezier van de EcoBoost nog kunnen laten opwegen tegen de hogere maandlasten.
                                De nieuwe Transit Connect maakt net als de vorig jaar geïntroduceerde Transit Custom vooral indruk met zijn rij-eigenschappen en comfort. Verder zien we dezelfde aandacht voor praktische details, zoals de opvallend bolle vorm van de tussenwand. Aan cabine-zijde levert dit extra ruimte voor de bestuurder op, terwijl de vorm in de laadruimte garandeert dat er platen van 240x120 cm in passen. De keerzijde is het gebolde raampje in die wand, die van de binnenspiegel een heuse lachspiegel maakt - in de verkeerde zin van het woord. Gelukkig zijn er grote, dubbele buitenspiegels. Echt op de lachspieren werkt de smalle, extra zitplaats tussen de voorstoelen. Voor noodgevallen, zegt Ford, terwijl er alleen mensen zonder benen kunnen zitten. Beter is het om de leuning neer te klappen, waarna er een handig tafeltje verschijnt. De passagiersstoel biedt helaas bar weinig zitcomfort; het is een concessie voor de in- en opklap-mogelijkheden die het complexe stoelframe biedt. De laadruimte is 2,9 of 3,6 kuub groot, (was 2,8 en 3,7 m3) terwijl het laadvermogen bijna 1.000 kg bedraagt (was max. 930 kg). Een Europallet past nipt door de schuifdeur, terwijl er twee achter elkaar in de laadruimte passen - ook in de Connect met korte wielbasis. De Ford Transit Connect arriveert in januari bij de dealers.

                                Comment


                                • Zo een Fiësta ST is toch een knap bakske.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Zo een Fiësta ST is toch een knap bakske.
                                    Vind ik ook. Beste in zijn klasse!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                      Vind ik ook. Beste in zijn klasse!
                                      bijna, de mini rijdt imo veel leuker.


                                      die transits zijn wel lelijk geworden zo
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        bijna, de mini rijdt imo veel leuker.


                                        die transits zijn wel lelijk geworden zo

                                        Wat is de prijs van zo'n mini? Een Transit hoeft niet mooi te zijn. Het moet zijn werk doen en betrouwbaar zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                          Wat is de prijs van zo'n mini? Een Transit hoeft niet mooi te zijn. Het moet zijn werk doen en betrouwbaar zijn.
                                          hangt er vanaf welke ge koopt.


                                          de onze was 16k nieuw met schuifdak, sportzetels/stuur/ophanging, cc, automatische airo,...

                                          wss een beetje duurder dan een fiesta maar is het imo wel waard. al doe je met een fiesta niets verkeerds.
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X