Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FORD Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Fuck man, wat een gezever hier over een paar motors.
    Beter dit dan gezever over een kletterende vw motor.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      wauw, ze hebben meegeholpen....
      als ge het gereedschap aangeeft terwijl de garagust aan u auto aan het sleutelen is, zijt ge ook aan het helpen he.


      nu ff een kleinigheidje. mijn firmawagen is zoon 2011 ford focus ecoboost.
      nu je weet dat diesels vaak geprezen worden voor hun low end torque ?
      wel die ecoboost is volgens mij een diesel met de low end torque van een benzine( not much ).
      jezus christus dat ding is niet vooruit te branden.
      Over welke motor praten we dan? 1.0 of 1.6 Ecoboost?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
        Beter dit dan gezever over een kletterende vw motor.
        Pompverstuivers
        BMW X5 45e

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
          Beter dit dan gezever over een kletterende vw motor.
          ik heb heb veel meer voor ford dan vw, maar aan de 1.9 tdi heeft ford toch met geen enkel blok kunnen tippen

          Comment


          • Timmie. Praten we over de 150pk of 182pk? Kweet niet wat gij gewend zijt om te rijden maar de (correctie) ECOBOOST motoren zijn toch sneller dan de andere merken in dezelfde categorie.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              ik heb heb veel meer voor ford dan vw, maar aan de 1.9 tdi heeft ford toch met geen enkel blok kunnen tippen
              Wil wel eens proberen

              Comment


              • Aah timmie, wss bedoel je di sigma 1.6. Dat is een N/A motor met 120pk als ik me niet vergis. En di zijn indd traag. Het is wel geen ecoboost wat je bedoelt dan eh.

                Comment


                • Geezer, met geen enkel blok is wat overdreven. Maar als je een diesel bedoelt di zelf gemaakt is, dan kan ik u wel gelijk geven. Bv 1.8 endura.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                    Geezer, met geen enkel blok is wat overdreven. Maar als je een diesel bedoelt di zelf gemaakt is, dan kan ik u wel gelijk geven. Bv 1.8 endura.
                    ik bedoel uiteraard een gelijkaardig blok zoals de 1.8 tdci

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                      Ford S-max vs bmw 520D

                      BMW 520D TOURING - FORD S-MAX 2.2 TDCI



                      GESAMTBEWERTUNG

                      Raumangebot vorn 100 88 88
                      Raumangebot hinten 100 90 95
                      Übersichtlichkeit 70 37 37
                      Bedienung/ Funktion 100 83 79
                      Kofferraumvolumen 100 59 99
                      Variabilität 100 50 55
                      Zuladung/ Anhängelast 80 41 52
                      Sicherheit 150 112 101
                      Qualität/ Verarbeitung 200 187 171
                      KAPITELBEWERTUNG 1000 747 777
                      Sitzkomfort vorn 150 134 122
                      Sitzkomfort hinten 100 83 76
                      Ergonomie 150 125 128
                      Innengeräusche 50 41 38
                      Geräuscheindruck 100 79 77
                      Klimatisierung 50 42 46
                      Federung leer 200 162 158
                      Federung beladen 200 158 160
                      KAPITELBEWERTUNG 1000 824 805
                      Beschleunigung 150 112 110
                      Elastizität 100 75 78
                      Höchstgeschwindigkeit 150 69 68
                      Getriebeabstufung 100 83 83
                      Kraftentfaltung 50 33 35
                      Laufkultur 100 77 75
                      Verbrauch 325 249 228
                      Reichweite 25 20 17
                      KAPITELBEWERTUNG 1000 718 694
                      Handling 150 68 60
                      Slalom 100 63 56
                      Lenkung 100 89 84
                      Geradeauslauf 50 44 44
                      Bremsdosierung 25 21 19
                      Bremsweg kalt 150 95 76
                      Bremsweg warm 150 104 86
                      Traktion 100 44 44
                      Fahrsicherheit 150 125 135
                      Wendekreis 25 8 9
                      KAPITELBEWERTUNG 1000 661 613
                      Bewerteter Preis 675 134 161
                      Wertverlust 50 15 16
                      Ausstattung 25 15 17
                      Multimedia 50 - -
                      Garantie/Gewährleistung 50 20 18
                      Werkstattkosten 20 16 13
                      Steuer 10 8 7
                      Versicherung 40 25 29
                      Kraftstoff 55 41 38
                      Emissionswerte 25 88 81
                      KAPITELBEWERTUNG 1000 362 380
                      Summe 5000 3312 3269
                      Platzierung 1 2


                      Zeer goede score van de BMW. Ford doet helemaal niet slecht!
                      Het enige wat dit bewijst is dat die journalist zijn job niet kent.

                      Hij gaat even 50 punten meer geven voor de Ford onwille van koffervolume...

                      Volgende keer een vergelijking met een Porsche 911, en dan schrijven dat de ruimte voor de achterpassagiers nogal tegenvalt?

                      Een BMW 520d is toch een totaal andere auto dan een S-Max.

                      Gij blijft gewoon beweren dat Ford beter is dan al de rest, en geen enkele kritiek op het merk kan je accepteren.
                      Kijk eens verder dan je neus lang is, het publiek moet Ford niet meer. Ford maakt dik verlies in Europa.
                      Ze proberen nog wat te overleven in de VS met hun F150's. Daar verdienen ze te veel geld mee.
                      De trein in China hebben ze helemaal gemist, en binnenkort zijn ze gewoon te klein als constructeur om mee te spelen met de groten.

                      In China zijn VW, BMW al jaren actief, en je ziet ze ook massaal in het straatbeeld.

                      Of dacht je nog dan een automerk kan overleven op basis van één markt, en met auto's (F150 - F350) die de rest van de wereld nog te lelijk en te lomp vind om naar te kijken?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                        ik bedoel uiteraard een gelijkaardig blok zoals de 1.8 tdci
                        En toevallig is dat nu een slechte motor van Ford...
                        Ze kunnen het gewoon niet meer alleen om een deftige motor te bouwen. Ze zijn er trouwens te klein voor.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Ze kunnen het gewoon niet meer alleen om een deftige motor te bouwen. Ze zijn er trouwens te klein voor.
                          Reden te meer om dus de ecoboost - 2 jaar na elkaar engine of the year - de hemel in te prijzen, zo'n kleine autobouwer en dan zo'n blok kunnen bouwen.

                          Dat je onze Ford-Power niet moet hebben daar zal niemand van opkijken en die mening deelt haast iedereen met je, maar daarvoor heel het merk afbreken zonder deftige onderbouwing om hem uit z'n kot te lokken dan ben je zelf niet veel beter bezig.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                            Reden te meer om dus de ecoboost - 2 jaar na elkaar engine of the year - de hemel in te prijzen, zo'n kleine autobouwer en dan zo'n blok kunnen bouwen.

                            Dat je onze Ford-Power niet moet hebben daar zal niemand van opkijken en die mening deelt haast iedereen met je, maar daarvoor heel het merk afbreken zonder deftige onderbouwing om hem uit z'n kot te lokken dan ben je zelf niet veel beter bezig.
                            de realiteit

                            Comment


                            • het punt blijft. 30-40jaar terug was ford motorsport het van het. op circuit moesten vele merken onderdoen aan fords (de zakspeed capris en escort waren ongeklopt). bmw en porsche konden er niet aan. bijna alle zelfbouw kitcars maakten gebruik van de goede ford onderdelen.

                              de jaren 90 is het achteruit gegaan, het staal verslechterde, motoren waren minder (valencia, enduro blokjes, alle RWD bijna weg).
                              de jaren 2000 zijn ze weer vollop in het nieuws gekomen met focus-mondeo's die roesten en na 2jaar een roestherstelling moesten ondergaan aan de deuren. er zijn fotos op internet van fiestas die na 2jaar onder de roest zitten op de bodem (alle naden niet afgewerkt)

                              ze hebben misschien wel weer een deftige motor op de markt met die ecoboost, maar de toekomst zal uitwijzen hoe betrouwbaar dit is.
                              je zegt het zelf genoeg dat ford MEEWERKT aan een blok en niet meer zelf ontwikkeld. het meeste dat ford doet is een onderblok nemen van psa, en er zelf zijn onderdelen rondbouwd (inlaat, uitlaat, injectoren, computers...).

                              ik vind het jammer, ford was zo goed bezig en nu zo achteruit kunnen gaan

                              jij kan met je s-max nu wel ook een goeie auto hebben, maar hoelang heb je die al en hoeveel km's heeft die. ik heb hopen firmawagens gehad en die renaults waren nog slechter dan ford. ik zou ook liever een ford op de oprit hebben staan, maar ik heb een zuinige oerdegelijke auto nodig. ik heb dus een 36jaar oude dodge en een 25jaar oude golf.
                              wil wel eens zien wie er het eerste in de garage staat wegens defect, jij met je smax of ik met men golfke ;-).
                              een collega heeft dit ooit eens aangehaald op het werk, toen hij lachte met mijn 23jaar oud barrel toen. hij stond het eerste in de garage met zijn 5jaar oude citroen C5 met kapotte koppeling en dubbelmassavliegwiel (3K kosten)

                              Comment






                              • All rights reserved by bdytang

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  ford WAS goed vroeger. hun versnellingsbakken beresterk, motoren haast niet kapot te krijgen en de autos bleven wel 10-15jaar deftig op de baan. en toen kwamen de jaren 90. autos roesten weg als een gek (de oudjes zijn roestvaster dan de jongere), motoren deugen niet meer...
                                  opvallend is dat een groot deel van kitcars gebouwd werd met ford onderdelen (motoren, bakken, achterassen...)

                                  In amerika hebben ze ook hun naam gemaakt door productiefouten te verbergen en gewoon de rechtzaken die ze verliezen te betalen (was goedkoper dan een recall).
                                  pinto's die ontploffen bij aanrijding vanachter, bronco's die over kop gaan, explorers die ze met lagere bandendruk lieten rijden om koprollen te voorkomen en zo hopen ongelukken hebben veroorzaakt met kapotspringende banden...

                                  nu bouwt ford haast geen eigen motoren meer, ze nemen wel ergens een psa of volvo blok en passen die een beetje aan naar hun noden (meestal maken ze het nog slechter hiermee). het vertrouwen is zowat weg.

                                  ik ben fordliefhebber maar dan enkel tot 1980-1985. alles erna moet ik echt niet hebben. als je een ford liefhebber al niet meer kunt overtuigen, hoe gaan ze dat ooit nog doen met de man op straat...
                                  Als je zaken veralgemeniseerd dan doe je steeds de waarheid geweld aan.

                                  Uit mijn jeugdjaren (laat ons zeggen begin jaren tachtig) herriner ik me de Granada van mijn Oom en tante die ze weg deden wegens roestproblemen. Die werd vervangen door een Sierra. Ergens in de jaren 90 hebben ze die buiten gegooid met roestgaten waar je een vuist in kwijt kon. Uit hun roest-frutraties zijn ze dan overgestapt naar... peugeot (de Fransen leken me nu niet echte een voorbeeld van goede carrosserie). En zijn tot nu toe zeer gelukkig (vooral de zachte weglegging appricieren ze). Recent hebben ze trouwens hun 607 ingeruild voor een 5008 opdat op ze op hun bejaarde leeftijd de hogere zit/instap verkiezen.

                                  In diezelfde jaren had mijn pépé een escort (als ik die wagentjes nu zie verbaast het me hoe klein ze zijn, als kind leed die wagen groot). Toen hij de wagen wegdeed (meer dan 20 jaar oud) waren er wel enkele roestvlekken maar niets ernstig.... Zelfde periode, zelfde merk, totaal andere ervaringen.

                                  Zelf ben ik een relatief tevreden Ford gebruiker (heb trouwen nog maar een nieuwe besteld- Galaxy). Maar ik geef toe, moest ik voor hetzelfde geld dezelfde uitrusting gekregen hebben bij vw/seat dan zou dat mijn voorkeur gekregen hebben. Ik vind dat de prijs/kwaliteit verhouding van Ford dik in orde is.
                                  Last edited by geerto; 13/11/2013, 14:24.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    het punt blijft. 30-40jaar terug was ford motorsport het van het. op circuit moesten vele merken onderdoen aan fords (de zakspeed capris en escort waren ongeklopt). bmw en porsche konden er niet aan. bijna alle zelfbouw kitcars maakten gebruik van de goede ford onderdelen.

                                    de jaren 90 is het achteruit gegaan, het staal verslechterde, motoren waren minder (valencia, enduro blokjes, alle RWD bijna weg).
                                    de jaren 2000 zijn ze weer vollop in het nieuws gekomen met focus-mondeo's die roesten en na 2jaar een roestherstelling moesten ondergaan aan de deuren. er zijn fotos op internet van fiestas die na 2jaar onder de roest zitten op de bodem (alle naden niet afgewerkt)

                                    ze hebben misschien wel weer een deftige motor op de markt met die ecoboost, maar de toekomst zal uitwijzen hoe betrouwbaar dit is.
                                    je zegt het zelf genoeg dat ford MEEWERKT aan een blok en niet meer zelf ontwikkeld. het meeste dat ford doet is een onderblok nemen van psa, en er zelf zijn onderdelen rondbouwd (inlaat, uitlaat, injectoren, computers...).

                                    ik vind het jammer, ford was zo goed bezig en nu zo achteruit kunnen gaan

                                    jij kan met je s-max nu wel ook een goeie auto hebben, maar hoelang heb je die al en hoeveel km's heeft die. ik heb hopen firmawagens gehad en die renaults waren nog slechter dan ford. ik zou ook liever een ford op de oprit hebben staan, maar ik heb een zuinige oerdegelijke auto nodig. ik heb dus een 36jaar oude dodge en een 25jaar oude golf.
                                    wil wel eens zien wie er het eerste in de garage staat wegens defect, jij met je smax of ik met men golfke ;-).
                                    een collega heeft dit ooit eens aangehaald op het werk, toen hij lachte met mijn 23jaar oud barrel toen. hij stond het eerste in de garage met zijn 5jaar oude citroen C5 met kapotte koppeling en dubbelmassavliegwiel (3K kosten)

                                    Zowiezo dat m'n S-max eerder in de garage gaat staan dan uw golfke of dodge. Maar die hebben zo goed als geen electronica. Er zijn genoeg Ford platten diesels
                                    die over de 600 000km hebben. Ik vind Ford er niet op achteruitgaan want het merk verkoopt momenteel goede producten die betrouwbaar zijn en fijn rijden en dus niet roesten...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Het enige wat dit bewijst is dat die journalist zijn job niet kent.

                                      Hij gaat even 50 punten meer geven voor de Ford onwille van koffervolume...

                                      Volgende keer een vergelijking met een Porsche 911, en dan schrijven dat de ruimte voor de achterpassagiers nogal tegenvalt?

                                      Een BMW 520d is toch een totaal andere auto dan een S-Max.

                                      Gij blijft gewoon beweren dat Ford beter is dan al de rest, en geen enkele kritiek op het merk kan je accepteren.
                                      Kijk eens verder dan je neus lang is, het publiek moet Ford niet meer. Ford maakt dik verlies in Europa.
                                      Ze proberen nog wat te overleven in de VS met hun F150's. Daar verdienen ze te veel geld mee.
                                      De trein in China hebben ze helemaal gemist, en binnenkort zijn ze gewoon te klein als constructeur om mee te spelen met de groten.

                                      In China zijn VW, BMW al jaren actief, en je ziet ze ook massaal in het straatbeeld.

                                      Of dacht je nog dan een automerk kan overleven op basis van één markt, en met auto's (F150 - F350) die de rest van de wereld nog te lelijk en te lomp vind om naar te kijken?

                                      Waarom zou ik beweren dat Ford beter is dan de rest? Ik heb toch een test gepost waar de Ford de 2e plaats haalde en niet de 1e. Gij praat precies alsof ge telt voor een paar miljoen man. Spijtig dat je de mensen die nu... en nu en nu en nu en nu en nu en nu...... niet hebt kunnen overtuigen. Ford overleeft niet alleen in Amerika met de F150 maar ook met Focus, C-max, Mustang, Edge, en de prachtige Fusion. Waarom maakt Ford verlies en Bmw winst? Omdat Bmw zoveel meer winst maakt dan de auto eigenlijk kost. Als gij de f150 lelijk vindt dan vind ik dat totaal dus niet. Je hebt ook de Raptor met z'n reusachtige 6.2 liter v8... Deze f150 is ook prachtig!



                                      Lelijk eh timmie?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                        Waarom zou ik beweren dat Ford beter is dan de rest? Ik heb toch een test gepost waar de Ford de 2e plaats haalde en niet de 1e. Gij praat precies alsof ge telt voor een paar miljoen man. Spijtig dat je de mensen die nu... en nu en nu en nu en nu en nu en nu...... niet hebt kunnen overtuigen. Ford overleeft niet alleen in Amerika met de F150 maar ook met Focus, C-max, Mustang, Edge, en de prachtige Fusion. Waarom maakt Ford verlies en Bmw winst? Omdat Bmw zoveel meer winst maakt dan de auto eigenlijk kost. Als gij de f150 lelijk vindt dan vind ik dat totaal dus niet. Je hebt ook de Raptor met z'n reusachtige 6.2 liter v8... Deze f150 is ook prachtig!



                                        Lelijk eh timmie?
                                        Ik vind het wel een retro antennetje die erop staat .

                                        Comment

                                        Working...
                                        X