Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FORD Lovers
Collapse
X
-
FORD REGISTREERT MODELNAMEN ESCORT EN CAPRI IN EUROPA
ELEKTRISCH GAMMA MET BEKENDE NAMEN OP KOMST?
Hoewel de in 1998 op de markt gebrachte Ford Focus als opvolger diende van de Escort, bleef de Escort tot 2000 op de Nederlandse markt te koop. Inmiddels hebben we in Europa dus al bijna 22 jaar geen nieuwe Escort meer gezien, maar net als een stel andere oude modelnamen van Ford keert de naam Escort mogelijk terug.
De Ford-adepten van FordAuthority melden dat Ford in Australië, Nieuw-Zeeland én in de Europese Unie een reeks oude modelnamen opnieuw heeft vastgelegd. Het gaat om de modelnamen Escort, Cortina, Capri, Granada en Orion. Momenteel wordt de modelnaam Escort door Ford alleen nog in China gebruikt en wel voor een sedan die zijn techniek deelt met de tweede generatie Ford Focus.
Hoewel het opnieuw vastleggen van deze modelnamen niet direct betekent dat Ford ze ook daadwerkelijk gaat toepassen, is het zeker interessant. In september liet Murat Gülar van Fords Europese designafdeling doorschemeren dat Ford niet zo gauw modellen met een retro-ontwerp op de markt gaat brengen, maar dat het wel "[...] een unieke mogelijkheid heeft om met modelnamen van vroeger emotie aan modellen te geven en verhalen te vertellen die geen ander merk kan vertellen." Een duidelijke hint naar de mogelijke terugkeer van oude modelnamen.
Ford heeft recent al twee 'klassieke' namen hergebruikt, waarvan er één daadwerkelijk uit de dood is herrezen. Het merk plakte modelnaam Mustang op de elektrische Mustang Mach-E en blies met compacte cross-over Puma de naam van een tussen 1997 en 2001 geproduceerd coupéetje nieuw leven in. Begin dit jaar wisten Amerikaanse media te melden dat Ford ook de modelnaam Thunderbird opnieuw had vastgelegd. Gaat Ford een heel elektrisch modellengamma voeren met in het verleden gebruikte modelnamen? Dat zou dus zomaar kunnen!
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Last edited by The Pretender; 30/12/2021, 23:49.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
DE FORD PUMA VAN 25 JAAR GELEDEN HAD VEEL SCHERPERE KLAUWEN
FAMILIE DER KATACHTIGEN
Het was vast geen toeval dat Ford de Puma lanceerde als grootste concurrent van een Opel die Tigra heette. Een kakelvers lid van de familie der kartachtigen dus, klaar om zijn klauwen in de markt voor kleine coupeetjes te zetten.
In de autowereld zijn er tal van namen uit het rijk der katachtigen. Het meest sprekende voorbeeld is Jaguar, met de Lynx, een onder licentie gebouwde D-type, als afgeleide. Beroemd zijn de leeuw van Peugeot, die tegenhield dat de middenklasser van Subaru in Europa Leone mocht heten, en de Pantera van De Tomaso. De Tigre van Panhard bleef onder de radar en dat gold ook voor een klein, Braziliaans automerk met de welluidende naam … Puma!
Lang niet alle katachtigen zijn ook kartachtigen, oftewel compacte gooi-en-smijtertjes die zich veel meer op een bochtig traject thuisvoelen dan op de snelweg. De Ford Puma was er zo een, gebouwd als hij was op het onderstel van de Fiesta. Dat was een aanbeveling, want ook de Fiesta van een paar generaties geleden stond te boek als bovengemiddeld fijn rijdend. Als echte coupé was op de Puma geen enkel nuchter aankoopargument van toepassing; 2+2 betekende twee personen plus twee stuks bagage. Bovendien was hij flink duurder, maar daarvoor kreeg je wel een nieuwe, 125 pk sterke 1,7-liter versie van de Zetec SE 16-klepper met variabele kleptiming.
Het machientje legde een enorme levenslust aan de dag, terwijl je hem via de perfect schakelende vijfbak voortreffelijk je wil kon opleggen. Bovendien was het onderstel op sportief rijden afgestemd, wat bleek uit de scherpere stuurgeometrie, dikkere stabilisatoren, stijvere dempers, de vergrote spoorbreedten en de bredere banden om grotere wielen. Onder de streep: een pretpakket van jewelste, dat op een bergpas zijn gelijke nauwelijks kende. Fijn voor de liefhebbers was dat zij onverhoopt gripverlies aan de voorzijde eenvoudig konden opheffen door het gaspedaal te liften, waarna coupeetje-lief opgelucht zijn bevallige kontje naar de buitenzijde van de bocht zwiepte, zodat hij vlijtig meewerkte om zijn scherpe neusje weer in de gewenste richting te brengen. Het succes was groot, maar al na vier jaar ging de stekker eruit. Het vervolg is niet onaardig, maar de nieuwe Puma zal zijn cross-over-klauwen nimmer zo in het asfalt kunnen zetten als het kittige origineel.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...dat was zo'n schatje he?!
Comment
Comment