vind maar 2 types ford echt nice: de oude mustang (natuurlijk ook de elleonor) en de GT40.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FORD Lovers
Collapse
X
-
Een stukje geschiedenis !
Oorspronkelijk geplaatst door www.spreekbeurten.beIn 1908 kwam in de hoge autoprijzen verandering. De Amerikaan Henry Ford ontwierp toen de T-ford. Het was de eerste auto die niet meer helemaal met de hand en op speciale bestelling werd gemaakt, maar in serie op de lopende band werd gebouwd. Dat betekent dat de auto onderdeel voor onderdeel op een lopende band in elkaar gezet wordt, waarbij elke arbeider steeds dezelfde onderdelen op elke volgende auto monteert. De oorspronkelijke prijs van de T-Ford was rond de 850 dollar, wat nog te hoog was voor de meeste Amerikanen. Maar door de steeds snellere en eenvoudige productie daalde de prijs langzamerhand tot 260 dollar in het jaar 1925. Daarmee konden grote groepen Amerikanen zo'n auto betalen en begon de massa-motorisering in Amerika. Een stuk vroeger dan in Europa trouwens.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonM'n alltime favorite car
(base model)
-Caroll Shelby V8 motor 302cid 325pk
-T5 Tremec
-NOS 125shot
-0-100: ?
-topspeed?
don't press the red button
ja sorry maar ik ken deze auto echt niet,buiten de film dan.
en ik herinner me nog wel iets dat hij op die verlaten weg ineens wat sneller kon na een druk op knop,dus zal wel nos zijn...
maar standaard
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jonasvOorspronkelijk geplaatst door simonM'n alltime favorite car
(base model)
-Caroll Shelby V8 motor 302cid 325pk
-T5 Tremec
-NOS 125shot
-0-100: ?
-topspeed?
don't press the red button
ja sorry maar ik ken deze auto echt niet,buiten de film dan.
en ik herinner me nog wel iets dat hij op die verlaten weg ineens wat sneller kon na een druk op knop,dus zal wel nos zijn...
maar standaard
Comment
-
Een oom van me heeft eind de jaren 70 nog zo eentje gehad:
Zelfde kleur als de eerste, maar met american import dikke banden erop, een koppel extra verstralers, een echte rollbar in de kooi, en prettige recaro's.
Of het standaard was of niet weet ik niet meer, maar er zat ook een sperdifferentieel op, waarmee hij bangelijke kunstjes kon vertonen.
Was een (LETTERLIJK) geweldige auto.
Is daarna met BMW beginnen rijden (323i, 325i, ...) en heeft nooit meer dezelfde sensaties gehad ....
Ik was nog een kleine uk toen ik meegereden heb, maar herinner me nog dat het een bom was.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTOorspronkelijk geplaatst door desert stormOorspronkelijk geplaatst door alex69alexMogen ze hier altijd achterlaten op de oprit:
eerlijk gezegd vind ik de SuperSnake versie nog mooier omdat die werkelijk de meest geschifte musclecar is allertijden..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonOorspronkelijk geplaatst door TomTOorspronkelijk geplaatst door desert stormOorspronkelijk geplaatst door alex69alexMogen ze hier altijd achterlaten op de oprit:
eerlijk gezegd vind ik de SuperSnake versie nog mooier omdat die werkelijk de meest geschifte musclecar is allertijden..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonkga u niet quoten anders neemt het teveel plaats in.
ge hebt wel groot gelijk.. de mooiste Amerikaanse auto reden 30-40-50 jaar geleden rond...it's a shame..
verkopen zal hij wel denk ik..
Comment
Comment