Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Beide modellen (in break versie) zijn door het ministerie van Binnenlandse zaken in de jaren '70 & '80 via de globale aankoopprocedures ook aan diverse brandweerkorpsen in België geleverd.
Brandweer Londerzeel heeft zowel een mk1 als een mk2 in dienst gehad.
Exemplaar van Knokke-Heist (mk 1)
Van de mk2 vind ik niet direct een foto...
Zalige bakskes... Van de mk2 zijn hier ooit eens de velgen gepikt De commandowagen stond buiten aan de kazerne en op een ochtend stond die op bakstenen...
kzou niet weten of het effectief zoveel 'meer auto' is dan de E28. Want die was immers beregoed, toendertijd.
Maar het model zelf, de styling, vind ik gewoonweg het einde...
Dat eerste was ongelofelijk afhankelijk van het type.. In de mk1 reeks had ge de consul en de granada. Globaal gezien was dat dezelfde auto maar de granada was wat rijkelijker. En als ge dan van die granada de Ghia versie nam, dan zat ge echt in 'n salon!
Hierbij ook wat foto van één van de mooiste exemplaren die ik tot nu toe gezien heb:
Volgens papa waren dit serieus fijne auto's. Wat zeggen jullie hier van?
Papa was echt overtuigd, daar hij er 4 van gehad heeft, qua motoren weet ik dat er ene een 1.6si(kan dit kloppen?) was, en een andere een 1.3. Welke de andere motoren waren, weet ik niet.
het was een cult-car, en net als de manta jammer genoeg na zijn productie in marginaliteit vervallen
maar het waren betaalbare coupe's, afgeleid van 4-deurs berlines en met 2 liters erin betere drift0rs als e30 want een serjeus gebrek aan wegligging + een laag gewicht
het jammere is dat de meeste vooral show-no-go waren want de meeste hadden te lichte motoren om hun lijn waar te maken
Comment