Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FORD Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
    Aha, merci.
    Kwast ondertussen al vergeten. Die maat zit nu ondertussen wel soms al opt forum, kzal hem eens zeggen dat hij zelf wat uitleg moet komen geven

Nu iets anders, iemand die (goeie) adressen weet voor mustangs? Iemand die ik ken zoekt een GT500 uit '68

Comment

• Die kerel kan foto's nemen

Comment

• Als ik vandaag een nieuwe Mondeo 1.8TDCI bestel, tegen wanneer zou die dan geleverd worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
          Als ik vandaag een nieuwe Mondeo 1.8TDCI bestel, tegen wanneer zou die dan geleverd worden?
          Als ik het zo hoor tegenwoordig zou ik op oktober-november gokken
          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• 2006-06-11, Herckenrode:
            A few pics from the second Fordclub.be Meet & Greet @ Herckenrode (Hasselt, Belgium)

2007-02-04, Rumst:

2007-05-01, Zolder:

2007-08-26, Genk:

2008-05-12, Berendrecht:

Comment

• "Zo zal de Focus RS kunnen buigen op de puike 2.5 Duratec die al dienst doet in de ST, maar dan in opgepepte versie. Met 280 pk moet de Focus RS dan ook het vuur aan de schenen kunnen leggen van kleppers als de Impreza STI en Lancer Evolution. Bizar hierbij is dat de Ford het wel moet rooien met voorwielaandrijving terwijl de Jappen alle vier de wielen van kracht kunnen voorzien. Volgens de Ford-ingenieurs moet een sper met beperkt slip volstaan om de cavalerie toch vlot aan de grond te krijgen en een aardig woordje mee te spreken op het circuit."
              Bron: autowereld.be

280pk op enkel de voorwielen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                Als ik vandaag een nieuwe Mondeo 1.8TDCI bestel, tegen wanneer zou die dan geleverd worden?
                Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0' Bekijk Berichten
                Als ik het zo hoor tegenwoordig zou ik op oktober-november gokken
                het is toch enkel de 2l die problemen qua levering heeft.
                voor de 2liter mag je gemakkelijk 6maand of langer rekenen. De 1.8 moet wel lukken op een maand of 2

rond oktober dus.

Maar ik zou zeker de dealers eens afschuimen op stock. er staan er "veel" gewoon als showmodel in de toonzaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw:) Bekijk Berichten

Foto's getrokken in Lokeren ?
                  Ik was er ook met de 65-tiger V8 - 225 pk ( foto hieronder )
                  Die wagen is dus van Mario niet ?
                  Ken ik.
                  De bordeau Mustang is van Danny.

Wil je veel Mustangs en Porsches zien ?
                  Kom je volgende zondag 22 juni naar Aarschot op de demervallei - parking, aan het zwembad dan maar eens kijken.

Mario komt dan ook met zijn wagen naar daar.

Bijgevoegde Bestanden
                  Last edited by ; 16/06/2008, 23:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw:) Bekijk Berichten
                    nop.

Ik weet het er ook niet zoo veel van.

Wat ik weet. een full option, 4.7 V8, tussen de 200 en 225pk
                    1967 V8 Fastback GT

Optielijst was in die tijd geweldig lang, je kon de Mustangs laten uitrusten zoals jij het wilde.
                    Versnellingen, overbrengingen, motoren, achteras, interieur, uitlaat, noem maar op.
                    Je kan hier moeilijk spreken over een full-option, elke wagen was anders, je kon geen full option nemen want dan was je wagen uitgerust met de opties van 5 verschillende wagens, met 5 verschillende zetels, 3 sturen, enz ....
                    Dus iedereen bestelde zijn wagen zoals hij hem graag had, kan je moeilijk vergelijken met de opties van tegenwoordig.
                    Je kon dus gewoon kiezen hoe je wagen moest worden, met welke opties erop, is effe moeilijk om uit te legen hier, ik hoop dat jullie het begrijpen wat ik bedoel.
                    Deze wagen heeft veel opties, zoals de velgen ( steel-style ) en het pony-interieur, maar dan bv weer niet de luxe hood. ( van het pony-interieur ben ik niet zeker, zal zondag eens kijken als ik hem zie )
                    Is een heel mooie wagen.

Comment

• Hoe weet je dat het geen GT is?

Edit: juist was het er geen, nu wel.

Comment

• Die achterkant van degene hierboven was dus ook een optie?
                        Wat een kar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten

Die achterkant van degene hierboven was dus ook een optie?
                          Wat een kar...

Nee, de achterkant hoort dus bij het model, een Fastback. Een coupe heeft deze achterkant dus niet maar een "gewone" koffer.
                          1967 had dus twee modellen : Fastback en coupe.
                          Deze heeft een tankstop van een GT maar geen versiering tussen de lichten welke de GT heeft. Kijk wat ik bedoel naar de foto van de wagen van Mario in mijn vorig bericht.
                          Tja in mijn vorig bericht twijfelde ik hierdoor aan de wagen of het een GT is of niet, heeft wel deze versiering van een GT maar dan weer niet de tankstop, maar ik denk wel dat het een GT is ( die wagen van Mario dus )
                          De versiering is dus het grijze tussen de lichten achteraan.
                          Deze versiering zou normaal geen optie geweest zijn, moet er normaal op zitten, maar de ene doet het na al die jaren eraf, of na restoratie komt het er niet meer op, enz ...

Dit zijn zo van die prulletjes welk het soms moeilijk maakt om een wagen juist te indentificeren. Echte kenners weten waar ze wel op moeten letten.
                          Is ongeveer net zoals een Schelby, je ziet ze soms rijden en op meetings, maar welke zijn echt ?
                          Voor een leek is dit onmogelijk te zien.
                          Een plakker erop met Schelby is het meestal en de motor wat aangepast.
                          Maar geloof me, zoveel echte zie je niet hoor.
                          En zeker niet ene die zijn echte Schelby van 80.000 € ombouwd naar een Eleanor zoals tegenwoordig mode is. Is bij de meesten nep. Zo een ombouw kit kost maar 2500 € en je hebt een Eleanor.
                          Je zou zot zijn als je een echte zou ombouwen met zo een kitje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                            Foto's getrokken in Lokeren ?
                            Ik was er ook met de 65-tiger V8 - 225 pk ( foto hieronder )
                            Die wagen is dus van Mario niet ?
                            Ken ik.
                            De bordeau Mustang is van Danny.

Wil je veel Mustangs en Porsches zien ?
                            Kom je volgende zondag 22 juni naar Aarschot op de demervallei - parking, aan het zwembad dan maar eens kijken.

Mario komt dan ook met zijn wagen naar daar.

Jep, foto getrokken is Lokeren, we zijn van daar

22 Juni ging ik normaal meegaan, maar bram ( zoon van mario ) heeft maandag waarschijnlijk nog een examen, en dan gaat hij niet mee, en ik dus ook niet

Knappe mustang van jou ook ! Die foto in oostrozenbeke getrokken? Wij waren er toen ook, maar dan wel zonder mustang.

Comment

• Yep, Oostrozebeke

Comment

• Dan heb mss tegen jou wel goeiendag gezeg, want op het einde stonden we bij de mustang-'bende'

Last edited by ; 24/06/2008, 15:18.

Comment

• Gisteren heb ik een Ford gezien die ik nog nooit eerder ergens had gezien, stond ook geen typebenaming op de koffer. Staat er binnenkort een nieuwe voorstelling op de planning?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                                    En zeker niet ene die zijn echte Schelby van 80.000 € ombouwd naar een Eleanor zoals tegenwoordig mode is. Is bij de meesten nep. Zo een ombouw kit kost maar 2500 € en je hebt een Eleanor.
                                    Je zou zot zijn als je een echte zou ombouwen met zo een kitje.
                                    Merci voor de uitleg over die GT.
                                    Maar nu heb je me weer over iets anders nieuwsgierig gemaakt, namelijk wat het verschil precies is met zo'n Eleanor?

Comment

• De Eleanor is de naam van de 1968 Mustang Schelby GT 500 in de film van Gone In 60 Sec.
                                      Deze wagen ( Eleanor ) is dus nooit gemaakt geweest, enkel voor de film, hier hebben ze dus een Mustang 1967 Schelby omgebouwd en die noemde dus Eleanor.
                                      Natuurlijk hebben ze hiervoor ook geen Schelby gebruikt, enkel de stikkers op een 1967 gezet.

Dus het moet in feite een Schelby 1968 voorstellen welke een kit heeft, deze kit was oorspronkelijk enkel gemaakt voor de film Gone In 60 Sec. maar omdat iedereen deze kit zo speciaal en mooi vind, duiken er overal van deze wagens op met zo een kit.

Dus wat heb je nodig om zo een wagen, net als in de film te ( om- ) bouwen ?
                                      Een kit van 2500 €. en de stikkers van de GT 500 Schelby.
                                      Hieronder de kit voor een Eleanor te maken van een 1967

En een Schelby is dus een Mustang welke getuned is door Carol Schelby, oorspronkelijk speciaal voor de races. Maar tot nu toe maken deze nog altijd Mustang Schelby's ook voor de straat, net als vroeger toen deze wagens ook voor de straat toegelaten waren.
                                      Met onderandere een gekietelde motor, andere ophanging, enz ...
                                      Voor de ophanging gebruiken ze nog steeds de benaming van Schelby-Drop, dat is dus de ophanging die 2.5 duim verlaagd word, waardoor de Mustang een geweldig betere wegligging krijgt.
                                      Waarom gebruiken ze dit dan niet bij alle Mustangs als dit zo een betere wegliging maakt ? De veerweg word hierdoor ook korter en dus harder, dus geen of weinig comfort nog.
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      Last edited by ; 24/06/2008, 22:50.

Comment

• Hierboven heb je dus de kit welke je nodig hebt, en hier dan het verschil van een "gewone" Mustang welke een kit krijgt van een Eleanor, pas op : de wagens hieronder zijn niet de juiste modellen, maar wel de kit.
                                        Deze modellen zie je dus in het straatbeeld, en worden een Eleanor genoemd, maar in de film werd de wagen die gans onder staat, de Schelby 500, hiervoor gebruikt, maar in de film werd die ook weeral niet gebruikt, wel de bestikkering e.d. om een GT 500 voor te stellen. Dus in feite was in de film deze "gewone" wagens te zien welke je in het straatbeeld ook ziet.

Begrijp je ?

Van :

Naar :

En dit is dus een echte Schelby GT 500 ( maar dus geen Eleanor ) waar de Eleanor uit de film op gebaseerd is.

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik allemaal bedoel ;-)
                                        Last edited by ; 06/09/2008, 11:08.

Comment

• Ja, ik ken al wel een beetje van Shelby e.d. maar dat van die Eleanor wist ik niet helemaal. Thx!
                                          Walgelijke kit vind ik het overigens... Die laatste daarentegen:

Comment

Working...
                                          X