Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FORD Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
    En we zijn vertrokken voor een mooie avond !

    Gentlemen :


    Met alle plezier


    Comment


    • Ford S-max vs bmw 520D

      BMW 520D TOURING - FORD S-MAX 2.2 TDCI



      GESAMTBEWERTUNG

      Raumangebot vorn 100 88 88
      Raumangebot hinten 100 90 95
      Übersichtlichkeit 70 37 37
      Bedienung/ Funktion 100 83 79
      Kofferraumvolumen 100 59 99
      Variabilität 100 50 55
      Zuladung/ Anhängelast 80 41 52
      Sicherheit 150 112 101
      Qualität/ Verarbeitung 200 187 171
      KAPITELBEWERTUNG 1000 747 777
      Sitzkomfort vorn 150 134 122
      Sitzkomfort hinten 100 83 76
      Ergonomie 150 125 128
      Innengeräusche 50 41 38
      Geräuscheindruck 100 79 77
      Klimatisierung 50 42 46
      Federung leer 200 162 158
      Federung beladen 200 158 160
      KAPITELBEWERTUNG 1000 824 805
      Beschleunigung 150 112 110
      Elastizität 100 75 78
      Höchstgeschwindigkeit 150 69 68
      Getriebeabstufung 100 83 83
      Kraftentfaltung 50 33 35
      Laufkultur 100 77 75
      Verbrauch 325 249 228
      Reichweite 25 20 17
      KAPITELBEWERTUNG 1000 718 694
      Handling 150 68 60
      Slalom 100 63 56
      Lenkung 100 89 84
      Geradeauslauf 50 44 44
      Bremsdosierung 25 21 19
      Bremsweg kalt 150 95 76
      Bremsweg warm 150 104 86
      Traktion 100 44 44
      Fahrsicherheit 150 125 135
      Wendekreis 25 8 9
      KAPITELBEWERTUNG 1000 661 613
      Bewerteter Preis 675 134 161
      Wertverlust 50 15 16
      Ausstattung 25 15 17
      Multimedia 50 - -
      Garantie/Gewährleistung 50 20 18
      Werkstattkosten 20 16 13
      Steuer 10 8 7
      Versicherung 40 25 29
      Kraftstoff 55 41 38
      Emissionswerte 25 88 81
      KAPITELBEWERTUNG 1000 362 380
      Summe 5000 3312 3269
      Platzierung 1 2


      Zeer goede score van de BMW. Ford doet helemaal niet slecht!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
        Och kom, geloof die'n zever niet wat die fcapri vertelt. Nee Ford bouwt zelf geen motoren niet meer: 1.0 Ecoboost, 1.6 Ecoboost, 2.0 Ecoboost, 1.5 Ecoboost..... Diesels samen ontwikkeld met Psa en die zijn super. 2.0Tdci 163pk, 2.2Tdci 200pk.

        Volvo was van Ford dus geen probleem met het gebruiken van in die tijd Ford-motoren. Als Range rover, Jaguar zelf volvo nu nog.... Ford motoren gebruikt en dan zevert gij dat ze nog slechter zijn dan moet ik u zeker geloven....
        How how, die 2.0 is zeker nie samen ontwikkeld, dat is een PSA DW10 blok.
        Enkel de 2.2 (gebruikt de DW12 van PSA als basis en is in Dagenham verder ontwikkeld) en 2.7V6 (in Land Rover Discovery, Range Rover Sport, Jaguar XJ, XF en S-Type Peugeot 407 en 607 en Citroen C5 en C6) zijn samen ontwikkeld.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
          Met alle plezier



          Edit.
          Last edited by kefkie; 12/11/2013, 21:05.
          BMW X5 45e

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
            Met hun 1liter ecoboost doen ze het nochtans terug goed, prachtig blokje.
            benieuwd hoelang zoiets meegaat.
            BMW X5 45e

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
              How how, die 2.0 is zeker nie samen ontwikkeld, dat is een PSA DW10 blok.
              Enkel de 2.2 (gebruikt de DW12 van PSA als basis en is in Dagenham verder ontwikkeld) en 2.7V6 (in Land Rover Discovery, Range Rover Sport, Jaguar XJ, XF en S-Type Peugeot 407 en 607 en Citroen C5 en C6) zijn samen ontwikkeld.
              Het is geen DW10 . Ofwel een DW10B of een DW10C. De DW10 is een 8 klepper met fwel 90 of 110pk. Redelijk oud al.
              En Ford ''joinde'' Psa in 1998 dus de motoren die nu in Ford's liggen zijn zeker en vast mee ontwikkeld door Ford. Net Zoals de DW12c.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                Het is geen DW10 . Ofwel een DW10B of een DW10C. De DW10 is een 8 klepper met fwel 90 of 110pk. Redelijk oud al.
                En Ford ''joinde'' Psa in 1998 dus de motoren die nu in Ford's liggen zijn zeker en vast mee ontwikkeld door Ford. Net Zoals de DW12c.
                Klopt, eigenlijk gewoon een XU blok. Krukas is nog altijd hetzelfde, alleen opgebouwd uit lichtere materialen. Of daar nu een 8v of 16v kop op ligt, blijft in wezen een XU.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                  Klopt, eigenlijk gewoon een XU blok. Krukas is nog altijd hetzelfde, alleen opgebouwd uit lichtere materialen. Of daar nu een 8v of 16v kop op ligt, blijft in wezen een XU.
                  XU zijn benzineblokken. We praten over DW.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                    XU zijn benzineblokken. We praten over DW.


                    Dan heb ik 4j verkeerde brandstof getankt in mijne allereerste auto.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                      Och kom, geloof die'n zever niet wat die fcapri vertelt. Nee Ford bouwt zelf geen motoren niet meer: 1.0 Ecoboost, 1.6 Ecoboost, 2.0 Ecoboost, 1.5 Ecoboost..... Diesels samen ontwikkeld met Psa en die zijn super. 2.0Tdci 163pk, 2.2Tdci 200pk.
                      Volvo was van Ford dus geen probleem met het gebruiken van in die tijd Ford-motoren. Als Range rover, Jaguar zelf volvo nu nog.... Ford motoren gebruikt en dan zevert gij dat ze nog slechter zijn dan moet ik u zeker geloven....
                      ik zei : ford bouwd HAAST geen eigen motoren meer. als ge de woordenboek raadpleegt is dat niet gelijk aan GEEN. maar nog een paar.

                      vroeger had ford de kent motoren, bda motoren, pinto motoren, cologne motoren, essex motoren. alles van 1.1 tot 3.4liter. stuk voor stuk goeie motoren.
                      de 1.3GT en 1.6S kent motoren van de escorts waren zowat de beste en krachtigste
                      de bda motoren van cortina, escort... (superblokken)
                      pintos van escort, capri, granada, sierra scorpio (1.3-1.6-1.8 en 2.0, vooral 2.0 geliefd, die is de basis van de welgekende 2.0 16V cossworth blok)
                      cologne van taunus, granada, capri, sierra, scorpio (2.0-2.3-2.6-2.
                      essex blokken V4 en V6 tot 3.0 waarbij de 3.0 tot 3.4 kan vergroot worden.

                      stuk voor stuk geschiedenis waar de concurrentie het moest afleggen van ford. en die motoren leven nog steeds. tegenwoordig maakt ford amper nog motoren meer 100% op zichzelf, terwijl ze er zo goed in waren. nu is het allemaal samen met volvo, psa, ...

                      met hun ecoboost zijn ze wel innovatief, maar hoelang gaan die blokken leven??? van de jaren 90 tot 2000 is er toch niks deftigs meer op de markt geweest. er is nog een uitbreiding geweest van de colognes naar 2.4 en 2.9 blokken. de DOHC uit de sierra was ook niet veel soeps. niet te tunen en kop scheurt snel.
                      de escort 2.0 en 2.3 4cyl blokken deugen ook niet, koppen scheuren allemaal
                      de diesel: roken en verbruiken tot en met
                      dan hebben ze nog wa mazda blokken gehad
                      zetec was redelijk en wordt vaak omgebouwd met CVH naar ZVH blokken
                      duratorq... al die van focus, ambras met dieselpompen
                      duratec = mazda weer

                      sinds de jaren 85-90 ging het bergaf op vlak van roest. ze rotten allemaal met als top rond de jaren 2000 met autos van 2-4jaar die al in garantie roest moesten herstellen.
                      aan die nieuwe motoren scheelt ook altijd wel iets. stank die binnenkomt door iets aan de injectoren (peug blok), turbos die sneuvelen, mazoutpompen die sneuvelen...

                      maarja, ik ken er ook niks van hé. t is een reden dat mijn daily een VW is geworden en geen ford hoor. had vorig jaar ook maar iets van een 15 fords in mijn garage staan...
                      heb genoeg maten gehad die een nieuwe ford kochten en ... 2jaar later de boel buiten gooiden en een ander merk namen

                      dit was mijn laatste ford, en nooit geen nieuwe meer

                      vloog buiten toen die tegen 120km/H op de brusselse ring in de regen ineens wegschoof en dwars kwam te staan. k geloof dat die weggging tussen 20 en 30k km.
                      men VW ging waarschijnlijk afgekeurd worden, dus was al bezig met de aankoop van een focus. op t laatste beslist de focus zo te laten, en men golf op te maken voor keuring. dat zegt voldoende. die blauwe capri op de achtergrond heb ik WEL nog steeds. eerst 1.3 kent, dan 2.0 pinto en nu 2.0 cologne.

                      en dan nog een paar maten, die al JAREN in de fords zitten en ook geraced hebben. ooit bij ford genk gewerkt, kloppen en stampen op die plastiek die niet past en uiteindelijk vertrokken bij ford genk

                      t is dat gij ook de specialist zijt die ford volledig vanbuiten kent, en dan vraagt waar de EGR zit... ik weet tenminste elk vijske zitten van mijn ford. en ik heb ze niet gebouwd
                      Last edited by ; 12/11/2013, 21:47.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten


                        Dan heb ik 4j verkeerde brandstof getankt in mijne allereerste auto.

                        XU

                        Main article: PSA XU
                        The XU is a family of inline-four gasoline engines:
                        • XU5 — 1.6 L (1,580 cc)
                        • XU7 — 1.8 L (1,761 cc)
                        • XU8 — 1.8 L (1,775 cc)
                        • XU9 — 1.9 L (1,905 cc)
                        • XU10 — 2.0 L (1,998 cc)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                          XU

                          Main article: PSA XU
                          The XU is a family of inline-four gasoline engines:
                          • XU5 — 1.6 L (1,580 cc)
                          • XU7 — 1.8 L (1,761 cc)
                          • XU8 — 1.8 L (1,775 cc)
                          • XU9 — 1.9 L (1,905 cc)
                          • XU10 — 2.0 L (1,998 cc)
                          Ge moet alles lezen he vriend:
                          For the related diesel variant, see PSA XUD.

                          Comment


                          • XUd is er ook.
                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                              Ge moet alles lezen he vriend:
                              Waarom zegt ge dan steeds XU?

                              Comment


                              • XU XUD EW DW das allemaal dezelfde familie

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                  How how, die 2.0 is zeker nie samen ontwikkeld, dat is een PSA DW10 blok.
                                  Enkel de 2.2 (gebruikt de DW12 van PSA als basis en is in Dagenham verder ontwikkeld) en 2.7V6 (in Land Rover Discovery, Range Rover Sport, Jaguar XJ, XF en S-Type Peugeot 407 en 607 en Citroen C5 en C6) zijn samen ontwikkeld.
                                  Als we spreken over eender welke 16-klepper
                                  Dan heeft Ford er 100% mee ontwikkeld.

                                  Early HDi Engines were a PSA design, later 16 valve engines were jointly developed with Ford.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    vloog buiten toen die tegen 120km/H op de brusselse ring in de regen ineens wegschoof en dwars kwam te staan. k geloof dat die weggging tussen 20 en 30k km.
                                    Onaangepast rijgedrag? Aquaplanning? Of kan dat enkel met een Ford gebeuren dan?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      ik zei : ford bouwd HAAST geen eigen motoren meer. als ge de woordenboek raadpleegt is dat niet gelijk aan GEEN. maar nog een paar.

                                      vroeger had ford de kent motoren, bda motoren, pinto motoren, cologne motoren, essex motoren. alles van 1.1 tot 3.4liter. stuk voor stuk goeie motoren.
                                      de 1.3GT en 1.6S kent motoren van de escorts waren zowat de beste en krachtigste
                                      de bda motoren van cortina, escort... (superblokken)
                                      pintos van escort, capri, granada, sierra scorpio (1.3-1.6-1.8 en 2.0, vooral 2.0 geliefd, die is de basis van de welgekende 2.0 16V cossworth blok)
                                      cologne van taunus, granada, capri, sierra, scorpio (2.0-2.3-2.6-2.
                                      essex blokken V4 en V6 tot 3.0 waarbij de 3.0 tot 3.4 kan vergroot worden.

                                      stuk voor stuk geschiedenis waar de concurrentie het moest afleggen van ford. en die motoren leven nog steeds. tegenwoordig maakt ford amper nog motoren meer 100% op zichzelf, terwijl ze er zo goed in waren. nu is het allemaal samen met volvo, psa, ...

                                      met hun ecoboost zijn ze wel innovatief, maar hoelang gaan die blokken leven??? van de jaren 90 tot 2000 is er toch niks deftigs meer op de markt geweest. er is nog een uitbreiding geweest van de colognes naar 2.4 en 2.9 blokken. de DOHC uit de sierra was ook niet veel soeps. niet te tunen en kop scheurt snel.
                                      de escort 2.0 en 2.3 4cyl blokken deugen ook niet, koppen scheuren allemaal
                                      de diesel: roken en verbruiken tot en met
                                      dan hebben ze nog wa mazda blokken gehad
                                      zetec was redelijk en wordt vaak omgebouwd met CVH naar ZVH blokken
                                      duratorq... al die van focus, ambras met dieselpompen
                                      duratec = mazda weer

                                      sinds de jaren 85-90 ging het bergaf op vlak van roest. ze rotten allemaal met als top rond de jaren 2000 met autos van 2-4jaar die al in garantie roest moesten herstellen.
                                      aan die nieuwe motoren scheelt ook altijd wel iets. stank die binnenkomt door iets aan de injectoren (peug blok), turbos die sneuvelen, mazoutpompen die sneuvelen...

                                      maarja, ik ken er ook niks van hé. t is een reden dat mijn daily een VW is geworden en geen ford hoor. had vorig jaar ook maar iets van een 15 fords in mijn garage staan...
                                      heb genoeg maten gehad die een nieuwe ford kochten en ... 2jaar later de boel buiten gooiden en een ander merk namen

                                      dit was mijn laatste ford, en nooit geen nieuwe meer

                                      vloog buiten toen die tegen 120km/H op de brusselse ring in de regen ineens wegschoof en dwars kwam te staan. k geloof dat die weggging tussen 20 en 30k km.
                                      men VW ging waarschijnlijk afgekeurd worden, dus was al bezig met de aankoop van een focus. op t laatste beslist de focus zo te laten, en men golf op te maken voor keuring. dat zegt voldoende. die blauwe capri op de achtergrond heb ik WEL nog steeds. eerst 1.3 kent, dan 2.0 pinto en nu 2.0 cologne.

                                      en dan nog een paar maten, die al JAREN in de fords zitten en ook geraced hebben. ooit bij ford genk gewerkt, kloppen en stampen op die plastiek die niet past en uiteindelijk vertrokken bij ford genk

                                      t is dat gij ook de specialist zijt die ford volledig vanbuiten kent, en dan vraagt waar de EGR zit... ik weet tenminste elk vijske zitten van mijn ford. en ik heb ze niet gebouwd

                                      Lange tekst... Maar om mijn verhaal kort te houden: op m'n eigen Ford heb ik niks op aan te merken, alles werkt prima, prima service, prima kwaliteit.... Meer kan ik niet wensen voor dat geld.
                                      Ik geef toe dat jij veel meer kent dan ik over vroegere motoren van Ford. Wanneer jij op Ford Genk werkte weet ik niet, maar het zal zeker niet recent geweest zijn. Maar de laatste jaren zijn ze wel erg goed bezig met hun ontwikkelingen van betrouwbare en krachtige motoren... Net zoals hun modellen.

                                      Comment


                                      • Fuck man, wat een gezever hier over een paar motors.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                          Als we spreken over eender welke 16-klepper
                                          Dan heeft Ford er 100% mee ontwikkeld.

                                          Early HDi Engines were a PSA design, later 16 valve engines were jointly developed with Ford.
                                          wauw, ze hebben meegeholpen....
                                          als ge het gereedschap aangeeft terwijl de garagust aan u auto aan het sleutelen is, zijt ge ook aan het helpen he.


                                          nu ff een kleinigheidje. mijn firmawagen is zoon 2011 ford focus ecoboost.
                                          nu je weet dat diesels vaak geprezen worden voor hun low end torque ?
                                          wel die ecoboost is volgens mij een diesel met de low end torque van een benzine( not much ).
                                          jezus christus dat ding is niet vooruit te branden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X