Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FORD Lovers
Collapse
X
-
Ford S-max vs bmw 520D
BMW 520D TOURING - FORD S-MAX 2.2 TDCI
GESAMTBEWERTUNG
Raumangebot vorn 100 88 88 Raumangebot hinten 100 90 95 Übersichtlichkeit 70 37 37 Bedienung/ Funktion 100 83 79 Kofferraumvolumen 100 59 99 Variabilität 100 50 55 Zuladung/ Anhängelast 80 41 52 Sicherheit 150 112 101 Qualität/ Verarbeitung 200 187 171 KAPITELBEWERTUNG 1000 747 777 Sitzkomfort vorn 150 134 122 Sitzkomfort hinten 100 83 76 Ergonomie 150 125 128 Innengeräusche 50 41 38 Geräuscheindruck 100 79 77 Klimatisierung 50 42 46 Federung leer 200 162 158 Federung beladen 200 158 160 KAPITELBEWERTUNG 1000 824 805 Beschleunigung 150 112 110 Elastizität 100 75 78 Höchstgeschwindigkeit 150 69 68 Getriebeabstufung 100 83 83 Kraftentfaltung 50 33 35 Laufkultur 100 77 75 Verbrauch 325 249 228 Reichweite 25 20 17 KAPITELBEWERTUNG 1000 718 694 Handling 150 68 60 Slalom 100 63 56 Lenkung 100 89 84 Geradeauslauf 50 44 44 Bremsdosierung 25 21 19 Bremsweg kalt 150 95 76 Bremsweg warm 150 104 86 Traktion 100 44 44 Fahrsicherheit 150 125 135 Wendekreis 25 8 9 KAPITELBEWERTUNG 1000 661 613 Bewerteter Preis 675 134 161 Wertverlust 50 15 16 Ausstattung 25 15 17 Multimedia 50 - - Garantie/Gewährleistung 50 20 18 Werkstattkosten 20 16 13 Steuer 10 8 7 Versicherung 40 25 29 Kraftstoff 55 41 38 Emissionswerte 25 88 81 KAPITELBEWERTUNG 1000 362 380 Summe 5000 3312 3269 Platzierung 1 2
Zeer goede score van de BMW. Ford doet helemaal niet slecht!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenOch kom, geloof die'n zever niet wat die fcapri vertelt. Nee Ford bouwt zelf geen motoren niet meer: 1.0 Ecoboost, 1.6 Ecoboost, 2.0 Ecoboost, 1.5 Ecoboost..... Diesels samen ontwikkeld met Psa en die zijn super. 2.0Tdci 163pk, 2.2Tdci 200pk.
Volvo was van Ford dus geen probleem met het gebruiken van in die tijd Ford-motoren. Als Range rover, Jaguar zelf volvo nu nog.... Ford motoren gebruikt en dan zevert gij dat ze nog slechter zijn dan moet ik u zeker geloven....
Enkel de 2.2 (gebruikt de DW12 van PSA als basis en is in Dagenham verder ontwikkeld) en 2.7V6 (in Land Rover Discovery, Range Rover Sport, Jaguar XJ, XF en S-Type Peugeot 407 en 607 en Citroen C5 en C6) zijn samen ontwikkeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenMet hun 1liter ecoboost doen ze het nochtans terug goed, prachtig blokje.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenHow how, die 2.0 is zeker nie samen ontwikkeld, dat is een PSA DW10 blok.
Enkel de 2.2 (gebruikt de DW12 van PSA als basis en is in Dagenham verder ontwikkeld) en 2.7V6 (in Land Rover Discovery, Range Rover Sport, Jaguar XJ, XF en S-Type Peugeot 407 en 607 en Citroen C5 en C6) zijn samen ontwikkeld.
En Ford ''joinde'' Psa in 1998 dus de motoren die nu in Ford's liggen zijn zeker en vast mee ontwikkeld door Ford. Net Zoals de DW12c.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenHet is geen DW10 . Ofwel een DW10B of een DW10C. De DW10 is een 8 klepper met fwel 90 of 110pk. Redelijk oud al.
En Ford ''joinde'' Psa in 1998 dus de motoren die nu in Ford's liggen zijn zeker en vast mee ontwikkeld door Ford. Net Zoals de DW12c.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenKlopt, eigenlijk gewoon een XU blok. Krukas is nog altijd hetzelfde, alleen opgebouwd uit lichtere materialen. Of daar nu een 8v of 16v kop op ligt, blijft in wezen een XU.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenXU zijn benzineblokken. We praten over DW.
Dan heb ik 4j verkeerde brandstof getankt in mijne allereerste auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenOch kom, geloof die'n zever niet wat die fcapri vertelt. Nee Ford bouwt zelf geen motoren niet meer: 1.0 Ecoboost, 1.6 Ecoboost, 2.0 Ecoboost, 1.5 Ecoboost..... Diesels samen ontwikkeld met Psa en die zijn super. 2.0Tdci 163pk, 2.2Tdci 200pk.
Volvo was van Ford dus geen probleem met het gebruiken van in die tijd Ford-motoren. Als Range rover, Jaguar zelf volvo nu nog.... Ford motoren gebruikt en dan zevert gij dat ze nog slechter zijn dan moet ik u zeker geloven....
vroeger had ford de kent motoren, bda motoren, pinto motoren, cologne motoren, essex motoren. alles van 1.1 tot 3.4liter. stuk voor stuk goeie motoren.
de 1.3GT en 1.6S kent motoren van de escorts waren zowat de beste en krachtigste
de bda motoren van cortina, escort... (superblokken)
pintos van escort, capri, granada, sierra scorpio (1.3-1.6-1.8 en 2.0, vooral 2.0 geliefd, die is de basis van de welgekende 2.0 16V cossworth blok)
cologne van taunus, granada, capri, sierra, scorpio (2.0-2.3-2.6-2.
essex blokken V4 en V6 tot 3.0 waarbij de 3.0 tot 3.4 kan vergroot worden.
stuk voor stuk geschiedenis waar de concurrentie het moest afleggen van ford. en die motoren leven nog steeds. tegenwoordig maakt ford amper nog motoren meer 100% op zichzelf, terwijl ze er zo goed in waren. nu is het allemaal samen met volvo, psa, ...
met hun ecoboost zijn ze wel innovatief, maar hoelang gaan die blokken leven??? van de jaren 90 tot 2000 is er toch niks deftigs meer op de markt geweest. er is nog een uitbreiding geweest van de colognes naar 2.4 en 2.9 blokken. de DOHC uit de sierra was ook niet veel soeps. niet te tunen en kop scheurt snel.
de escort 2.0 en 2.3 4cyl blokken deugen ook niet, koppen scheuren allemaal
de diesel: roken en verbruiken tot en met
dan hebben ze nog wa mazda blokken gehad
zetec was redelijk en wordt vaak omgebouwd met CVH naar ZVH blokken
duratorq... al die van focus, ambras met dieselpompen
duratec = mazda weer
sinds de jaren 85-90 ging het bergaf op vlak van roest. ze rotten allemaal met als top rond de jaren 2000 met autos van 2-4jaar die al in garantie roest moesten herstellen.
aan die nieuwe motoren scheelt ook altijd wel iets. stank die binnenkomt door iets aan de injectoren (peug blok), turbos die sneuvelen, mazoutpompen die sneuvelen...
maarja, ik ken er ook niks van hé. t is een reden dat mijn daily een VW is geworden en geen ford hoor. had vorig jaar ook maar iets van een 15 fords in mijn garage staan...
heb genoeg maten gehad die een nieuwe ford kochten en ... 2jaar later de boel buiten gooiden en een ander merk namen
dit was mijn laatste ford, en nooit geen nieuwe meer
vloog buiten toen die tegen 120km/H op de brusselse ring in de regen ineens wegschoof en dwars kwam te staan. k geloof dat die weggging tussen 20 en 30k km.
men VW ging waarschijnlijk afgekeurd worden, dus was al bezig met de aankoop van een focus. op t laatste beslist de focus zo te laten, en men golf op te maken voor keuring. dat zegt voldoende. die blauwe capri op de achtergrond heb ik WEL nog steeds. eerst 1.3 kent, dan 2.0 pinto en nu 2.0 cologne.
en dan nog een paar maten, die al JAREN in de fords zitten en ook geraced hebben. ooit bij ford genk gewerkt, kloppen en stampen op die plastiek die niet past en uiteindelijk vertrokken bij ford genk
t is dat gij ook de specialist zijt die ford volledig vanbuiten kent, en dan vraagt waar de EGR zit... ik weet tenminste elk vijske zitten van mijn ford. en ik heb ze niet gebouwd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
Dan heb ik 4j verkeerde brandstof getankt in mijne allereerste auto.
XU
Main article: PSA XU
The XU is a family of inline-four gasoline engines:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
For the related diesel variant, see PSA XUD.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenGe moet alles lezen he vriend:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenHow how, die 2.0 is zeker nie samen ontwikkeld, dat is een PSA DW10 blok.
Enkel de 2.2 (gebruikt de DW12 van PSA als basis en is in Dagenham verder ontwikkeld) en 2.7V6 (in Land Rover Discovery, Range Rover Sport, Jaguar XJ, XF en S-Type Peugeot 407 en 607 en Citroen C5 en C6) zijn samen ontwikkeld.
Dan heeft Ford er 100% mee ontwikkeld.
Early HDi Engines were a PSA design, later 16 valve engines were jointly developed with Ford.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenvloog buiten toen die tegen 120km/H op de brusselse ring in de regen ineens wegschoof en dwars kwam te staan. k geloof dat die weggging tussen 20 en 30k km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik zei : ford bouwd HAAST geen eigen motoren meer. als ge de woordenboek raadpleegt is dat niet gelijk aan GEEN. maar nog een paar.
vroeger had ford de kent motoren, bda motoren, pinto motoren, cologne motoren, essex motoren. alles van 1.1 tot 3.4liter. stuk voor stuk goeie motoren.
de 1.3GT en 1.6S kent motoren van de escorts waren zowat de beste en krachtigste
de bda motoren van cortina, escort... (superblokken)
pintos van escort, capri, granada, sierra scorpio (1.3-1.6-1.8 en 2.0, vooral 2.0 geliefd, die is de basis van de welgekende 2.0 16V cossworth blok)
cologne van taunus, granada, capri, sierra, scorpio (2.0-2.3-2.6-2.
essex blokken V4 en V6 tot 3.0 waarbij de 3.0 tot 3.4 kan vergroot worden.
stuk voor stuk geschiedenis waar de concurrentie het moest afleggen van ford. en die motoren leven nog steeds. tegenwoordig maakt ford amper nog motoren meer 100% op zichzelf, terwijl ze er zo goed in waren. nu is het allemaal samen met volvo, psa, ...
met hun ecoboost zijn ze wel innovatief, maar hoelang gaan die blokken leven??? van de jaren 90 tot 2000 is er toch niks deftigs meer op de markt geweest. er is nog een uitbreiding geweest van de colognes naar 2.4 en 2.9 blokken. de DOHC uit de sierra was ook niet veel soeps. niet te tunen en kop scheurt snel.
de escort 2.0 en 2.3 4cyl blokken deugen ook niet, koppen scheuren allemaal
de diesel: roken en verbruiken tot en met
dan hebben ze nog wa mazda blokken gehad
zetec was redelijk en wordt vaak omgebouwd met CVH naar ZVH blokken
duratorq... al die van focus, ambras met dieselpompen
duratec = mazda weer
sinds de jaren 85-90 ging het bergaf op vlak van roest. ze rotten allemaal met als top rond de jaren 2000 met autos van 2-4jaar die al in garantie roest moesten herstellen.
aan die nieuwe motoren scheelt ook altijd wel iets. stank die binnenkomt door iets aan de injectoren (peug blok), turbos die sneuvelen, mazoutpompen die sneuvelen...
maarja, ik ken er ook niks van hé. t is een reden dat mijn daily een VW is geworden en geen ford hoor. had vorig jaar ook maar iets van een 15 fords in mijn garage staan...
heb genoeg maten gehad die een nieuwe ford kochten en ... 2jaar later de boel buiten gooiden en een ander merk namen
dit was mijn laatste ford, en nooit geen nieuwe meer
vloog buiten toen die tegen 120km/H op de brusselse ring in de regen ineens wegschoof en dwars kwam te staan. k geloof dat die weggging tussen 20 en 30k km.
men VW ging waarschijnlijk afgekeurd worden, dus was al bezig met de aankoop van een focus. op t laatste beslist de focus zo te laten, en men golf op te maken voor keuring. dat zegt voldoende. die blauwe capri op de achtergrond heb ik WEL nog steeds. eerst 1.3 kent, dan 2.0 pinto en nu 2.0 cologne.
en dan nog een paar maten, die al JAREN in de fords zitten en ook geraced hebben. ooit bij ford genk gewerkt, kloppen en stampen op die plastiek die niet past en uiteindelijk vertrokken bij ford genk
t is dat gij ook de specialist zijt die ford volledig vanbuiten kent, en dan vraagt waar de EGR zit... ik weet tenminste elk vijske zitten van mijn ford. en ik heb ze niet gebouwd
Lange tekst... Maar om mijn verhaal kort te houden: op m'n eigen Ford heb ik niks op aan te merken, alles werkt prima, prima service, prima kwaliteit.... Meer kan ik niet wensen voor dat geld.
Ik geef toe dat jij veel meer kent dan ik over vroegere motoren van Ford. Wanneer jij op Ford Genk werkte weet ik niet, maar het zal zeker niet recent geweest zijn. Maar de laatste jaren zijn ze wel erg goed bezig met hun ontwikkelingen van betrouwbare en krachtige motoren... Net zoals hun modellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenAls we spreken over eender welke 16-klepper
Dan heeft Ford er 100% mee ontwikkeld.
Early HDi Engines were a PSA design, later 16 valve engines were jointly developed with Ford.
als ge het gereedschap aangeeft terwijl de garagust aan u auto aan het sleutelen is, zijt ge ook aan het helpen he.
nu ff een kleinigheidje. mijn firmawagen is zoon 2011 ford focus ecoboost.
nu je weet dat diesels vaak geprezen worden voor hun low end torque ?
wel die ecoboost is volgens mij een diesel met de low end torque van een benzine( not much ).
jezus christus dat ding is niet vooruit te branden.
Comment
Comment