Oorspronkelijk geplaatst door David67
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FORD Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenwauw, ze hebben meegeholpen....
als ge het gereedschap aangeeft terwijl de garagust aan u auto aan het sleutelen is, zijt ge ook aan het helpen he.
nu ff een kleinigheidje. mijn firmawagen is zoon 2011 ford focus ecoboost.
nu je weet dat diesels vaak geprezen worden voor hun low end torque ?
wel die ecoboost is volgens mij een diesel met de low end torque van een benzine( not much ).
jezus christus dat ding is niet vooruit te branden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenBeter dit dan gezever over een kletterende vw motor.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenBeter dit dan gezever over een kletterende vw motor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichtenik heb heb veel meer voor ford dan vw, maar aan de 1.9 tdi heeft ford toch met geen enkel blok kunnen tippen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenGeezer, met geen enkel blok is wat overdreven. Maar als je een diesel bedoelt di zelf gemaakt is, dan kan ik u wel gelijk geven. Bv 1.8 endura.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenFord S-max vs bmw 520D
BMW 520D TOURING - FORD S-MAX 2.2 TDCI
GESAMTBEWERTUNG
Raumangebot vorn 100 88 88 Raumangebot hinten 100 90 95 Übersichtlichkeit 70 37 37 Bedienung/ Funktion 100 83 79 Kofferraumvolumen 100 59 99 Variabilität 100 50 55 Zuladung/ Anhängelast 80 41 52 Sicherheit 150 112 101 Qualität/ Verarbeitung 200 187 171 KAPITELBEWERTUNG 1000 747 777 Sitzkomfort vorn 150 134 122 Sitzkomfort hinten 100 83 76 Ergonomie 150 125 128 Innengeräusche 50 41 38 Geräuscheindruck 100 79 77 Klimatisierung 50 42 46 Federung leer 200 162 158 Federung beladen 200 158 160 KAPITELBEWERTUNG 1000 824 805 Beschleunigung 150 112 110 Elastizität 100 75 78 Höchstgeschwindigkeit 150 69 68 Getriebeabstufung 100 83 83 Kraftentfaltung 50 33 35 Laufkultur 100 77 75 Verbrauch 325 249 228 Reichweite 25 20 17 KAPITELBEWERTUNG 1000 718 694 Handling 150 68 60 Slalom 100 63 56 Lenkung 100 89 84 Geradeauslauf 50 44 44 Bremsdosierung 25 21 19 Bremsweg kalt 150 95 76 Bremsweg warm 150 104 86 Traktion 100 44 44 Fahrsicherheit 150 125 135 Wendekreis 25 8 9 KAPITELBEWERTUNG 1000 661 613 Bewerteter Preis 675 134 161 Wertverlust 50 15 16 Ausstattung 25 15 17 Multimedia 50 - - Garantie/Gewährleistung 50 20 18 Werkstattkosten 20 16 13 Steuer 10 8 7 Versicherung 40 25 29 Kraftstoff 55 41 38 Emissionswerte 25 88 81 KAPITELBEWERTUNG 1000 362 380 Summe 5000 3312 3269 Platzierung 1 2
Zeer goede score van de BMW. Ford doet helemaal niet slecht!
Hij gaat even 50 punten meer geven voor de Ford onwille van koffervolume...
Volgende keer een vergelijking met een Porsche 911, en dan schrijven dat de ruimte voor de achterpassagiers nogal tegenvalt?
Een BMW 520d is toch een totaal andere auto dan een S-Max.
Gij blijft gewoon beweren dat Ford beter is dan al de rest, en geen enkele kritiek op het merk kan je accepteren.
Kijk eens verder dan je neus lang is, het publiek moet Ford niet meer. Ford maakt dik verlies in Europa.
Ze proberen nog wat te overleven in de VS met hun F150's. Daar verdienen ze te veel geld mee.
De trein in China hebben ze helemaal gemist, en binnenkort zijn ze gewoon te klein als constructeur om mee te spelen met de groten.
In China zijn VW, BMW al jaren actief, en je ziet ze ook massaal in het straatbeeld.
Of dacht je nog dan een automerk kan overleven op basis van één markt, en met auto's (F150 - F350) die de rest van de wereld nog te lelijk en te lomp vind om naar te kijken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichtenik bedoel uiteraard een gelijkaardig blok zoals de 1.8 tdci
Ze kunnen het gewoon niet meer alleen om een deftige motor te bouwen. Ze zijn er trouwens te klein voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenZe kunnen het gewoon niet meer alleen om een deftige motor te bouwen. Ze zijn er trouwens te klein voor.
Dat je onze Ford-Power niet moet hebben daar zal niemand van opkijken en die mening deelt haast iedereen met je, maar daarvoor heel het merk afbreken zonder deftige onderbouwing om hem uit z'n kot te lokken dan ben je zelf niet veel beter bezig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenReden te meer om dus de ecoboost - 2 jaar na elkaar engine of the year - de hemel in te prijzen, zo'n kleine autobouwer en dan zo'n blok kunnen bouwen.
Dat je onze Ford-Power niet moet hebben daar zal niemand van opkijken en die mening deelt haast iedereen met je, maar daarvoor heel het merk afbreken zonder deftige onderbouwing om hem uit z'n kot te lokken dan ben je zelf niet veel beter bezig.
Comment
-
het punt blijft. 30-40jaar terug was ford motorsport het van het. op circuit moesten vele merken onderdoen aan fords (de zakspeed capris en escort waren ongeklopt). bmw en porsche konden er niet aan. bijna alle zelfbouw kitcars maakten gebruik van de goede ford onderdelen.
de jaren 90 is het achteruit gegaan, het staal verslechterde, motoren waren minder (valencia, enduro blokjes, alle RWD bijna weg).
de jaren 2000 zijn ze weer vollop in het nieuws gekomen met focus-mondeo's die roesten en na 2jaar een roestherstelling moesten ondergaan aan de deuren. er zijn fotos op internet van fiestas die na 2jaar onder de roest zitten op de bodem (alle naden niet afgewerkt)
ze hebben misschien wel weer een deftige motor op de markt met die ecoboost, maar de toekomst zal uitwijzen hoe betrouwbaar dit is.
je zegt het zelf genoeg dat ford MEEWERKT aan een blok en niet meer zelf ontwikkeld. het meeste dat ford doet is een onderblok nemen van psa, en er zelf zijn onderdelen rondbouwd (inlaat, uitlaat, injectoren, computers...).
ik vind het jammer, ford was zo goed bezig en nu zo achteruit kunnen gaan
jij kan met je s-max nu wel ook een goeie auto hebben, maar hoelang heb je die al en hoeveel km's heeft die. ik heb hopen firmawagens gehad en die renaults waren nog slechter dan ford. ik zou ook liever een ford op de oprit hebben staan, maar ik heb een zuinige oerdegelijke auto nodig. ik heb dus een 36jaar oude dodge en een 25jaar oude golf.
wil wel eens zien wie er het eerste in de garage staat wegens defect, jij met je smax of ik met men golfke ;-).
een collega heeft dit ooit eens aangehaald op het werk, toen hij lachte met mijn 23jaar oud barrel toen. hij stond het eerste in de garage met zijn 5jaar oude citroen C5 met kapotte koppeling en dubbelmassavliegwiel (3K kosten)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenford WAS goed vroeger. hun versnellingsbakken beresterk, motoren haast niet kapot te krijgen en de autos bleven wel 10-15jaar deftig op de baan. en toen kwamen de jaren 90. autos roesten weg als een gek (de oudjes zijn roestvaster dan de jongere), motoren deugen niet meer...
opvallend is dat een groot deel van kitcars gebouwd werd met ford onderdelen (motoren, bakken, achterassen...)
In amerika hebben ze ook hun naam gemaakt door productiefouten te verbergen en gewoon de rechtzaken die ze verliezen te betalen (was goedkoper dan een recall).
pinto's die ontploffen bij aanrijding vanachter, bronco's die over kop gaan, explorers die ze met lagere bandendruk lieten rijden om koprollen te voorkomen en zo hopen ongelukken hebben veroorzaakt met kapotspringende banden...
nu bouwt ford haast geen eigen motoren meer, ze nemen wel ergens een psa of volvo blok en passen die een beetje aan naar hun noden (meestal maken ze het nog slechter hiermee). het vertrouwen is zowat weg.
ik ben fordliefhebber maar dan enkel tot 1980-1985. alles erna moet ik echt niet hebben. als je een ford liefhebber al niet meer kunt overtuigen, hoe gaan ze dat ooit nog doen met de man op straat...
Uit mijn jeugdjaren (laat ons zeggen begin jaren tachtig) herriner ik me de Granada van mijn Oom en tante die ze weg deden wegens roestproblemen. Die werd vervangen door een Sierra. Ergens in de jaren 90 hebben ze die buiten gegooid met roestgaten waar je een vuist in kwijt kon. Uit hun roest-frutraties zijn ze dan overgestapt naar... peugeot (de Fransen leken me nu niet echte een voorbeeld van goede carrosserie). En zijn tot nu toe zeer gelukkig (vooral de zachte weglegging appricieren ze). Recent hebben ze trouwens hun 607 ingeruild voor een 5008 opdat op ze op hun bejaarde leeftijd de hogere zit/instap verkiezen.
In diezelfde jaren had mijn pépé een escort (als ik die wagentjes nu zie verbaast het me hoe klein ze zijn, als kind leed die wagen groot). Toen hij de wagen wegdeed (meer dan 20 jaar oud) waren er wel enkele roestvlekken maar niets ernstig.... Zelfde periode, zelfde merk, totaal andere ervaringen.
Zelf ben ik een relatief tevreden Ford gebruiker (heb trouwen nog maar een nieuwe besteld- Galaxy). Maar ik geef toe, moest ik voor hetzelfde geld dezelfde uitrusting gekregen hebben bij vw/seat dan zou dat mijn voorkeur gekregen hebben. Ik vind dat de prijs/kwaliteit verhouding van Ford dik in orde is.Last edited by geerto; 13/11/2013, 14:24.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenhet punt blijft. 30-40jaar terug was ford motorsport het van het. op circuit moesten vele merken onderdoen aan fords (de zakspeed capris en escort waren ongeklopt). bmw en porsche konden er niet aan. bijna alle zelfbouw kitcars maakten gebruik van de goede ford onderdelen.
de jaren 90 is het achteruit gegaan, het staal verslechterde, motoren waren minder (valencia, enduro blokjes, alle RWD bijna weg).
de jaren 2000 zijn ze weer vollop in het nieuws gekomen met focus-mondeo's die roesten en na 2jaar een roestherstelling moesten ondergaan aan de deuren. er zijn fotos op internet van fiestas die na 2jaar onder de roest zitten op de bodem (alle naden niet afgewerkt)
ze hebben misschien wel weer een deftige motor op de markt met die ecoboost, maar de toekomst zal uitwijzen hoe betrouwbaar dit is.
je zegt het zelf genoeg dat ford MEEWERKT aan een blok en niet meer zelf ontwikkeld. het meeste dat ford doet is een onderblok nemen van psa, en er zelf zijn onderdelen rondbouwd (inlaat, uitlaat, injectoren, computers...).
ik vind het jammer, ford was zo goed bezig en nu zo achteruit kunnen gaan
jij kan met je s-max nu wel ook een goeie auto hebben, maar hoelang heb je die al en hoeveel km's heeft die. ik heb hopen firmawagens gehad en die renaults waren nog slechter dan ford. ik zou ook liever een ford op de oprit hebben staan, maar ik heb een zuinige oerdegelijke auto nodig. ik heb dus een 36jaar oude dodge en een 25jaar oude golf.
wil wel eens zien wie er het eerste in de garage staat wegens defect, jij met je smax of ik met men golfke ;-).
een collega heeft dit ooit eens aangehaald op het werk, toen hij lachte met mijn 23jaar oud barrel toen. hij stond het eerste in de garage met zijn 5jaar oude citroen C5 met kapotte koppeling en dubbelmassavliegwiel (3K kosten)
Zowiezo dat m'n S-max eerder in de garage gaat staan dan uw golfke of dodge. Maar die hebben zo goed als geen electronica. Er zijn genoeg Ford platten diesels
die over de 600 000km hebben. Ik vind Ford er niet op achteruitgaan want het merk verkoopt momenteel goede producten die betrouwbaar zijn en fijn rijden en dus niet roesten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenHet enige wat dit bewijst is dat die journalist zijn job niet kent.
Hij gaat even 50 punten meer geven voor de Ford onwille van koffervolume...
Volgende keer een vergelijking met een Porsche 911, en dan schrijven dat de ruimte voor de achterpassagiers nogal tegenvalt?
Een BMW 520d is toch een totaal andere auto dan een S-Max.
Gij blijft gewoon beweren dat Ford beter is dan al de rest, en geen enkele kritiek op het merk kan je accepteren.
Kijk eens verder dan je neus lang is, het publiek moet Ford niet meer. Ford maakt dik verlies in Europa.
Ze proberen nog wat te overleven in de VS met hun F150's. Daar verdienen ze te veel geld mee.
De trein in China hebben ze helemaal gemist, en binnenkort zijn ze gewoon te klein als constructeur om mee te spelen met de groten.
In China zijn VW, BMW al jaren actief, en je ziet ze ook massaal in het straatbeeld.
Of dacht je nog dan een automerk kan overleven op basis van één markt, en met auto's (F150 - F350) die de rest van de wereld nog te lelijk en te lomp vind om naar te kijken?
Waarom zou ik beweren dat Ford beter is dan de rest? Ik heb toch een test gepost waar de Ford de 2e plaats haalde en niet de 1e. Gij praat precies alsof ge telt voor een paar miljoen man. Spijtig dat je de mensen die nu... en nu en nu en nu en nu en nu en nu...... niet hebt kunnen overtuigen. Ford overleeft niet alleen in Amerika met de F150 maar ook met Focus, C-max, Mustang, Edge, en de prachtige Fusion. Waarom maakt Ford verlies en Bmw winst? Omdat Bmw zoveel meer winst maakt dan de auto eigenlijk kost. Als gij de f150 lelijk vindt dan vind ik dat totaal dus niet. Je hebt ook de Raptor met z'n reusachtige 6.2 liter v8... Deze f150 is ook prachtig!
Lelijk eh timmie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenWaarom zou ik beweren dat Ford beter is dan de rest? Ik heb toch een test gepost waar de Ford de 2e plaats haalde en niet de 1e. Gij praat precies alsof ge telt voor een paar miljoen man. Spijtig dat je de mensen die nu... en nu en nu en nu en nu en nu en nu...... niet hebt kunnen overtuigen. Ford overleeft niet alleen in Amerika met de F150 maar ook met Focus, C-max, Mustang, Edge, en de prachtige Fusion. Waarom maakt Ford verlies en Bmw winst? Omdat Bmw zoveel meer winst maakt dan de auto eigenlijk kost. Als gij de f150 lelijk vindt dan vind ik dat totaal dus niet. Je hebt ook de Raptor met z'n reusachtige 6.2 liter v8... Deze f150 is ook prachtig!
Lelijk eh timmie?
Comment
Comment