Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Waarom zou ik beweren dat Ford beter is dan de rest? Ik heb toch een test gepost waar de Ford de 2e plaats haalde en niet de 1e. Gij praat precies alsof ge telt voor een paar miljoen man. Spijtig dat je de mensen die nu... en nu en nu en nu en nu en nu en nu...... niet hebt kunnen overtuigen. Ford overleeft niet alleen in Amerika met de F150 maar ook met Focus, C-max, Mustang, Edge, en de prachtige Fusion. Waarom maakt Ford verlies en Bmw winst? Omdat Bmw zoveel meer winst maakt dan de auto eigenlijk kost.
Zeg, volg jij de markt eigenlijk? De enige merken die winst maken, halen bijna die volledige winst uit de groeimarkten (Azië). Op de Europese markt valt er haast niets te verdienen, behalve voor een paar uitzonderingen zoals Dacia en Audi. Ford blijft vooral actief op de bestaande markten waar net de zwaarste overproductie/aanbod is en krijgt daarom zware klappen. Beetje jammer, want een aantal van de laatste modellen zijn optisch wel geslaagd.
Zeg, volg jij de markt eigenlijk? De enige merken die winst maken, halen bijna die volledige winst uit de groeimarkten (Azië). Op de Europese markt valt er haast niets te verdienen, behalve voor een paar uitzonderingen zoals Dacia en Audi. Ford blijft vooral actief op de bestaande markten waar net de zwaarste overproductie/aanbod is en krijgt daarom zware klappen. Beetje jammer, want een aantal van de laatste modellen zijn optisch wel geslaagd.
Ik weet niet of je cijfers daarvan hebt maar dat is iets waar ik al een tijdje mijn kop over breek. Ik lees overal dat de meeste merken de afgelopen kwartalen blijven groeien maar dat de winst niet meegroeid (of toch niet in die mate). Dat terwijl de verkoop van auto's in Europa verder achteruit blijft gaan. Daaruit zou ik het simpele besluit kunnen nemen dat de europese markt de meest winstgevende is. Probleem is natuurlijklijk dat deze krimpt en als je overcapaciteit hebt het zeer duur is deze af te bouwen zeker is je die 'europese' modelen in de rest van de wereld niet kwijt raakt.
Daarom vind ik de Ford strategie van Ford om wereldwijde modellen te bouwen zo zot nog niet. Ik vind de 'amerikaanse' kuga geslaagd (op de middenconsole na mss). Ook de nieuwe mondeo ziet er goed uit. En de S-max prototype beloofd veel goeds. Wat er verkeerd loopt in Azie weet ik niet. Zou de vignalis daar het merk in de belangstelling moeten zetten?? Zoals de DS bij citroen? Misschien zijn de chinezen wel wat 'anti amerika'. Ik weet niet hoe de andere amerikaanse fabrikanten het daar doen.
Och kom, geloof die'n zever niet wat die fcapri vertelt. Nee Ford bouwt zelf geen motoren niet meer: 1.0 Ecoboost, 1.6 Ecoboost, 2.0 Ecoboost, 1.5 Ecoboost..... Diesels samen ontwikkeld met Psa en die zijn super. 2.0Tdci 163pk, 2.2Tdci 200pk.
Volvo was van Ford dus geen probleem met het gebruiken van in die tijd Ford-motoren. Als Range rover, Jaguar zelf volvo nu nog.... Ford motoren gebruikt en dan zevert gij dat ze nog slechter zijn dan moet ik u zeker geloven....
Ford-motoren in Land Rovers & Jags is niet voor lang meer. Tegen eind volgend jaar nieuwe eigen ontwikkelde motoren bij JLR.
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
een collega heeft dit ooit eens aangehaald op het werk, toen hij lachte met mijn 23jaar oud barrel toen. hij stond het eerste in de garage met zijn 5jaar oude citroen C5 met kapotte koppeling en dubbelmassavliegwiel (3K kosten)
Zou kunnen, maar jou 23 jarig oudje heeft misschien maar 60dzd km, terwijl zijn C5 er op 5 jaar 150dzd heeft. + longinhoud is mogelijk nog belangrijker. Dus, zie antwoord hieronder van geerto
Als je zaken veralgemeniseerd dan doe je steeds de waarheid geweld aan.
Ik vind dat de prijs/kwaliteit verhouding van Ford dik in orde is.
Indeed!!
Wij hebben 2 S-maxen 2.0Tdi's gehad, eentje met 188dzd, voordat er ene is ingegaan tegen 190+ waar NOOIT iets aan geweest is. Onze tweede, hebben we dit jaar verkocht met 390dzd km. Hier is wel regelmatig wat aan geweest maar uitsluitend elektronica. Motorisch gezien was daar zeker niets mis mee en na het heuvel gevonden te hebben heeft ie ons ook nooit meer in de steek gelaten, niet onbelangrijk voor ons.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
ik heb een uur en een kwartier naar deze foto gekeken met veel aandacht voor detail, maar ik heb nog steeds niets gevonden aan deze wagen dat minder dan afschuwelijk lelijk is
ik heb een uur en een kwartier naar deze foto gekeken met veel aandacht voor detail, maar ik heb nog steeds niets gevonden aan deze wagen dat minder dan afschuwelijk lelijk is
Zou kunnen, maar jou 23 jarig oudje heeft misschien maar 60dzd km, terwijl zijn C5 er op 5 jaar 150dzd heeft. + longinhoud is mogelijk nog belangrijker. Dus, zie antwoord hieronder van geerto
think again, ik kocht mijn golfke met 361 000km op de teller, en de teller WAS KAPOT. gaf wel snelheid aan, maar zijn km stand draaide niet meer door. heb de boel hersteld (tandwieltje los) en die staat nu vrolijk op 433 000km ;-). elke keer naar het werk was 320km heen en terug en dat winter en zomer.
heb er die winter een ford fiesta ST moeten helpen starten, accu dood door het vriesweer. ding was 2jaar. heb er fotos van. een 23jaar oude golf die een 2jaar jonge fiesta moet helpen starten .
mijn golf long inhoud is 1.6diesel (al niet de grootste)
die C5 was een 2.0hdi en als je die googled kom je ook hopen problemen tegen.
verder heeft mijn dodge 5.2V8 +320 000km OP LPG!!!! op zijn 36jaar gedaan
men ford sierra 2.8i V6 uit 83 heeft 307 000km, reed dagelijks tot 2004 en heeft 1 opmerking, wielgeleider voorraan speling. GEEN roest
mijn ford capri van 78 heeft er 310 000km.
grote motoren kunnen over het algemeen meer km's draaien (kijk maar eens in het grote kilometerstanden topic)
terwijl je vroeger een slechte auto had 1 op de 10, heb je nu 1 van de 10 een goede die nooit problemen heeft. en dit geld zowat voor elk merk hoor. waar mercedes vroeger oerdegelijk was sukkelen ze nu veel met electronica. massas autos sukkelen met kapot vliegende dubbelmassa vliegwielen (en ook VW enzo). ze willen allemaal teveel electronica, teveel snufjes, teveel vermogen uit een kleine motor. dit kan nooit lang goed gaan
think again, ik kocht mijn golfke met 361 000km op de teller, en de teller WAS KAPOT. gaf wel snelheid aan, maar zijn km stand draaide niet meer door. heb de boel hersteld (tandwieltje los) en die staat nu vrolijk op 433 000km ;-). elke keer naar het werk was 320km heen en terug en dat winter en zomer.
heb er die winter een ford fiesta ST moeten helpen starten, accu dood door het vriesweer. ding was 2jaar. heb er fotos van. een 23jaar oude golf die een 2jaar jonge fiesta moet helpen starten .
mijn golf long inhoud is 1.6diesel (al niet de grootste)
die C5 was een 2.0hdi en als je die googled kom je ook hopen problemen tegen.
verder heeft mijn dodge 5.2V8 +320 000km OP LPG!!!! op zijn 36jaar gedaan
men ford sierra 2.8i V6 uit 83 heeft 307 000km, reed dagelijks tot 2004 en heeft 1 opmerking, wielgeleider voorraan speling. GEEN roest
mijn ford capri van 78 heeft er 310 000km.
grote motoren kunnen over het algemeen meer km's draaien (kijk maar eens in het grote kilometerstanden topic)
terwijl je vroeger een slechte auto had 1 op de 10, heb je nu 1 van de 10 een goede die nooit problemen heeft. en dit geld zowat voor elk merk hoor. waar mercedes vroeger oerdegelijk was sukkelen ze nu veel met electronica. massas autos sukkelen met kapot vliegende dubbelmassa vliegwielen (en ook VW enzo). ze willen allemaal teveel electronica, teveel snufjes, teveel vermogen uit een kleine motor. dit kan nooit lang goed gaan
Dat van die vliegwielen klopt. Caddy's vliegwiel werd al vervangen op 100k km.
Bij de golf op 224k km.
Ford is toch niet zo slecht vind ik. Baas heeft al zijn 3e transit, ik weet van de vorige en de nieuwe (april 2012). Camionette rijd dagelijks, koud en toch al snel optrekken etc... (idem voor de vorige)
Nu heeft die voorbij de 50k dus toch al vrij goed gereden en nog geen problemen voor zover ik weet (want rij zelf dagelijks mee zodus).
Overal waar de verf weg is roest ie natuurlijk wel (ladders, takken van bomen ertegen, materiaal ingooien, wrijving schoenen, etc..).
Nja, anders niks ervaring met Ford... juist dat het interieur niet mijn ding is maar ja.
think again, ik kocht mijn golfke met 361 000km op de teller, en de teller WAS KAPOT. gaf wel snelheid aan, maar zijn km stand draaide niet meer door. heb de boel hersteld (tandwieltje los) en die staat nu vrolijk op 433 000km ;-). elke keer naar het werk was 320km heen en terug en dat winter en zomer.
heb er die winter een ford fiesta ST moeten helpen starten, accu dood door het vriesweer. ding was 2jaar. heb er fotos van. een 23jaar oude golf die een 2jaar jonge fiesta moet helpen starten .
mijn golf long inhoud is 1.6diesel (al niet de grootste)
die C5 was een 2.0hdi en als je die googled kom je ook hopen problemen tegen.
verder heeft mijn dodge 5.2V8 +320 000km OP LPG!!!! op zijn 36jaar gedaan
men ford sierra 2.8i V6 uit 83 heeft 307 000km, reed dagelijks tot 2004 en heeft 1 opmerking, wielgeleider voorraan speling. GEEN roest
mijn ford capri van 78 heeft er 310 000km.
grote motoren kunnen over het algemeen meer km's draaien (kijk maar eens in het grote kilometerstanden topic)
terwijl je vroeger een slechte auto had 1 op de 10, heb je nu 1 van de 10 een goede die nooit problemen heeft. en dit geld zowat voor elk merk hoor. waar mercedes vroeger oerdegelijk was sukkelen ze nu veel met electronica. massas autos sukkelen met kapot vliegende dubbelmassa vliegwielen (en ook VW enzo). ze willen allemaal teveel electronica, teveel snufjes, teveel vermogen uit een kleine motor. dit kan nooit lang goed gaan
Het was maar als voorbeeld bedoelt hé. Het gaat erom om NIET te veralgemeen. Zoals je zelf schrijft, elk merk heeft wel een probleem, al dan niet met meerdere types.
Ik hoop dat Mercedes zijn slecht "elektrotijdperk" al een tijdje achter de rug heeft. Tot hiertoe nog geen problemen met de ML (ook maar als voorbeeldje).
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
het merk bestaat tenminste nog, kan je van vele andere niet meer zeggen. ford was er ook al heel vroeg bij met autos bouwen, en t zal ook wel één van de oudste merken zijn.
ik ga het gewoon bij de oudjes houden ;-)
Dat is geen Mustang meer, dat is een Aston Martin met een Mustang-logo. De Ford Mustang is een icoon! What the hell were they thinking???
Dit vind ik wel knap Al klopt het wel wat acor zegt, dit mogen ze niet op de markt brengen als een Mustang. Gewoon een andere naam voor verzinnen en bij de dealers droppen
Zo blij dat ik voor de huidige generatie ben gegaan i.p.v. het 2015 model af te wachten.
Ik vind dit zeker geen lelijke auto, maar het typische brute van de Mustang is hier volledig zoek.
Comment