SLUITING DREIGT VOOR BEKENDE FORD-FABRIEK
STILTE IN SAARLOUIS?
Vorig jaar was er slecht nieuws voor de medewerkers van de bekende Ford-fabriek in het Duitse Saarlouis. Ford trekt na ruim 50 jaar de stekker eruit. Er leek even hoop te gloren, maar nu is er wederom slecht nieuws.
Al bijna 54 jaar geleden begon Ford auto's te bouwen in Saarlouis en nog altijd rollen er Fords van de band. De Escort werd er gemaakt, maar ook de Orion, C-Max, Kuga en kort de Fiesta. Al jaren is Saarlouis echter vooral bekend van de productie van de Focus. Een voor Europa zeer belangrijke fabriek dus, maar toch houdt het in 2025 op.
Ford beloofde dat het zou gaan zoeken naar nieuw werk voor (een deel van) de werknemers in Saarlouis en de afgelopen tijd hebben er gesprekken plaatsgevonden met geïnteresseerden. Volgens Automobilwoche heeft de grootste kanshebber nu nul op rekest gegeven. Een Chinese partij, mogelijk BYD of Chery, zou dicht bij een akkoord voor overname van de fabriek zijn geweest, maar is nu toch afgehaakt.
Onder aan de streep zou dit betekenen dat het overdragen van de fabriek aan een andere partij inmiddels geen reële optie meer is. Het sluiten van de fabriek is dichterbij dan ooit. Ford overweegt de fabriek nu nog om te toveren tot een technologisch innovatiecentrum, al betekent dat natuurlijk dat alsnog een groot deel van de medewerkers er straks niet meer nodig is. De intentie is om 1.000 van de 4.400 arbeidsplaatsen te behouden, tekent Automotive News op.
Bron: Autoweek
STILTE IN SAARLOUIS?
Vorig jaar was er slecht nieuws voor de medewerkers van de bekende Ford-fabriek in het Duitse Saarlouis. Ford trekt na ruim 50 jaar de stekker eruit. Er leek even hoop te gloren, maar nu is er wederom slecht nieuws.
Al bijna 54 jaar geleden begon Ford auto's te bouwen in Saarlouis en nog altijd rollen er Fords van de band. De Escort werd er gemaakt, maar ook de Orion, C-Max, Kuga en kort de Fiesta. Al jaren is Saarlouis echter vooral bekend van de productie van de Focus. Een voor Europa zeer belangrijke fabriek dus, maar toch houdt het in 2025 op.
Ford beloofde dat het zou gaan zoeken naar nieuw werk voor (een deel van) de werknemers in Saarlouis en de afgelopen tijd hebben er gesprekken plaatsgevonden met geïnteresseerden. Volgens Automobilwoche heeft de grootste kanshebber nu nul op rekest gegeven. Een Chinese partij, mogelijk BYD of Chery, zou dicht bij een akkoord voor overname van de fabriek zijn geweest, maar is nu toch afgehaakt.
Onder aan de streep zou dit betekenen dat het overdragen van de fabriek aan een andere partij inmiddels geen reële optie meer is. Het sluiten van de fabriek is dichterbij dan ooit. Ford overweegt de fabriek nu nog om te toveren tot een technologisch innovatiecentrum, al betekent dat natuurlijk dat alsnog een groot deel van de medewerkers er straks niet meer nodig is. De intentie is om 1.000 van de 4.400 arbeidsplaatsen te behouden, tekent Automotive News op.
Bron: Autoweek
Comment