Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FORD Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mogen hier ook wagens gepost worden die "POWERED BY FORD" zijn, maar geen fords zijn?
    A Twist of the Wrist

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
      Mogen hier ook wagens gepost worden die "POWERED BY FORD" zijn, maar geen fords zijn?

      Liever niet want dan kunnen we hier heeeeel veel foto's gaan posten






      Comment


      • achja, het blijft in de familie he


        maar houdt het binnen de perken

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
          Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
          Mogen hier ook wagens gepost worden die "POWERED BY FORD" zijn, maar geen fords zijn?
          Liever niet want dan kunnen we hier heeeeel veel foto's gaan posten
          Ik bedoelde wel enkel maar de MG ZT 260, de MG X-power SV, en de supersnelle Zweed, en gewoon maar om te laten zien dat deze wagens een Ford-motor hebben.

          Wat had jij nog in gedachte?
          A Twist of the Wrist

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
            Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
            Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
            Mogen hier ook wagens gepost worden die "POWERED BY FORD" zijn, maar geen fords zijn?
            Liever niet want dan kunnen we hier heeeeel veel foto's gaan posten
            Ik bedoelde wel enkel maar de MG ZT 260, de MG X-power SV, en de supersnelle Zweed, en gewoon maar om te laten zien dat deze wagens een Ford-motor hebben.

            Wat had jij nog in gedachte?
            Oa ook nog De Tomaso en allerlei kit-cars Maar goed on topic nu


            Ford Cortina

            Ford Cortina Lotus






            Comment


            • Ford Indigo 1996, zou van 0 naar 100 gaan in 4.0 seconden.

              A Twist of the Wrist

              Comment


              • Zijn daar nog foto's van?
                nls2000

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door nls
                  Zijn daar nog foto's van?


                  Jazeker, ik zou zeggen neem eens een kijkje op deze pagina


                  Домен whatodo.ru продаётся. Цена: 4 999,00 р. Категории: Разное - Разное (другое); Автоматические категории - Старше 3-х лет. Вся информация о домене в магазине доменов Рег.ру.






                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                    Ford Indigo 1996, zou van 0 naar 100 gaan in 4.0 seconden.

                    Heb je daar specs & foto's van.

                    'k heb dat altijd een fantastische proto gevonden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mercules

                      Heb je daar specs & foto's van.

                      'k heb dat altijd een fantastische proto gevonden.

                      Ford showed this Indigo concept at the international auto shows in 1996. Two examples were built, one non driveable showcar and a fully functional example nick-named 'Go' by the Indigo team. The Indigo combined Ford and primarily Indy car technologies and practices in the areas of materials, construction techniques, powertrain and aerodynamics to create a new dimension in driving excitement by bringing the thrill of the race track to the street.
                      The chassis, designed in conjuction with Reynard Racing cars, consists of a specially designed central tub formed of a lightweight carbon fiber, aluminum honeycomb composite material. This monocoque chassis differs from a conventional chassis in that it is a one-piece, highly-efficient racing-inspired structure that both forms the Indigo's interior and has the front suspension and running gear attached to it. The rigid construction of the chassis cocoons the driver and passenger in a cell-like structure, with the wide air intake ducts located in the deep rocker panels providing an exceptional level of side-impact protection. Many of the composite components are also being studied to examine their structural properties under stress.
                      The front suspension -- Indy car-type double wishbones with pushrods operating inboard coil-over shock absorbers -- is fitted directly to the chassis tub. The rear suspension also features double wishbones with pushrods and inboard coil-over shock absorbers and locates directly to the transaxle. Both front and rear suspensions are formed from the same high strength, aero section chrome moly steel tubing that Reynard uses on its Indy cars. The rear suspension arms and geometry are virtually identical to those of an Indy car, while the Indigo's two-passenger tub required the front suspension arms be shorter and have a slightly different geometry than that found on the racing cars.
                      The basis for the V12 is the current production 3.0-liter Duratec V-6 engine used in the 1996 Ford Taurus and Mercury Sable. It uses the same bore and stroke dimensions (89.0 mm x 79.5 mm) as the Duratec, and also shares its pistons, rings, rods, valves, valve seals, valve springs and retainers. As powerful as the engine is, one of its main features is the abundance of low-end torque. Approximately three-quarters of the V12's maximum torque is available at just 1,000 rpm. The engine is also notable for its fuel efficiency and is expected to achieve over 28 mpg in normal highway driving.
                      The engine is also bolted rigidly to the chassis' passenger compartment rear bulkhead and also acts as a load-bearing member -- standard practice on Indy cars. The development of the V-12 began prior to the Indigo project and took just 18 months from inception until the first engine was tested on a dyno in September 1995.
                      The Indigo utilizes a longitudinally-mounted, modified Reynard Indy car transaxle. This unit has six forward gears and a reverse, and features a racing-style, manually-operated carbon clutch. The forward gears are selected sequentially by a an electronic, hydraulic shifter. Buttons on the front of the Nardi steering wheel signal the system to upshift, while alternate buttons on the back of the wheel control downshifts. The clutch must be used on all shifts.
                      The scissor-style doors are hinged at the front and are raised by lifting them forward and slightly out from the body, allowing the driver and passenger to step down into the car. The car has undergone wind tunnel testing. The results show that enough downforce is being generated by the wings, underbody diffuser and overall body shape to enable the Indigo to corner at a projected lateral acceleration of 1.2g.
                      The V12 engine is now in production and powers the Aston Martin DB7 Vantage and Vanquish.


                      General specifications
                      Country of origin United States
                      Produced in 1996
                      Numbers built 2
                      Body design N/A
                      Weight 1043 kg / 2299.4 lbs

                      Drivetrain
                      Engine 60º V12
                      Engine location Mid, longitudinally mounted
                      Displacement 5.935 liter / 362.2 cu in
                      Valvetrain 4 valves/cylinder, DOHC
                      Fuel feed Fuel injection
                      Aspiration Naturally Aspirated
                      Gearbox Reynard Indy car derived 6 Speed Sequential
                      Drive Rear wheel drive

                      Performance figures
                      Power 435 bhp / 324.5 kW @ 6100 rpm
                      BHP/Liter 73.3
                      Torque 549 Nm / 404.9 ft lbs @ 5250 rpm
                      Power to weight ratio 0.42 bhp/kg
                      Top Speed N/A
                      0-100 km/h Acceleration N/A







                      Comment


                      • Voor de topsnelheid zeiden ze iets van een 270 km/h en de acceleratie is ongeveer 4.0 seconden naar 100.
                        A Twist of the Wrist

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
                          Oorspronkelijk geplaatst door nls
                          Zijn daar nog foto's van?


                          Jazeker, ik zou zeggen neem eens een kijkje op deze pagina


                          http://www.whatodo.ru/bestcars/cars/ford/indigo/
                          Bedankt, prachtige wagen
                          nls2000

                          Comment


                          • ik vind dat ding toch maar superlelijk

                            Comment


                            • Als ik dat goed voorheb is dat dezelfde V12 als diegene die we vandaag in de Vanquish/ DB9 kunnen terugvinden, alleen in een eerdere ontwikkelingsfase... (het koppel en de cilinderinhoud komen aardig overeen denk ik zo)

                              Moest dat zo zijn, dan zie je maar hoeveel hints een autoconstructeur eigenlijk wel niet kan weggeven richting de toekomst...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                                Als ik dat goed voorheb is dat dezelfde V12 als diegene die we vandaag in de Vanquish/ DB9 kunnen terugvinden, alleen in een eerdere ontwikkelingsfase... (het koppel en de cilinderinhoud komen aardig overeen denk ik zo)

                                Moest dat zo zijn, dan zie je maar hoeveel hints een autoconstructeur eigenlijk wel niet kan weggeven richting de toekomst...
                                inderdaad, dat is de V12 uit de Vanquish/DB9, eigenlijk gewoon 2 V6'jes van een Mondeo tegen elkaar geplakt.
                                A Twist of the Wrist

                                Comment


                                • Mss stond deze hier al maar ik ga hier toch nog is zetten,in topgear hebben ze die is gebruikt voor een race met bestelwagen chauffeurs.

                                  Had iets van een 200pk

                                  Comment


                                  • Belachelijk
                                    nls2000

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door nls
                                      Belachelijk
                                      De World Rally Transit is niet meer dan een concept, een one-off. Waarom dan belachelijk?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door d-fens
                                        Oorspronkelijk geplaatst door nls
                                        Belachelijk
                                        De World Rally Transit is niet meer dan een concept, een one-off. Waarom dan belachelijk?
                                        Gewoon, een camionet om te racen , mijn mening natuurlijk he...
                                        nls2000

                                        Comment


                                        • Ik heb toenstraks weer een primeur mogen ervaren denk ik...

                                          Ik tuf van het werk terug naar huis, ik rij zo langs de rand van Lommel af... Wat zie ik ineens uit een straatje komen? Een gloednieuwe witte Focus... De wagen ziet er in het echt een stuk aangenamer uit als op de foto's. In het echt valt die achtersteven niet zo hard op... Een mooi geheel.

                                          Daarop volgend heb ik vertraagd, heb ik de focus me laten voorbijsteken, ie had trouwens prachtige zwarte velgen eropliggen... Ie steekt me voorbij tegen een rotvaart, wat zie ik.. Een dubbele uitlaat, met elk aan één kant. Ik kon het dus niet laten en er stante pede achteraan... En ik denk aan de snelheid van het optrekken te beoordelen, het moet oftewel de nieuwe Focus ST zijn geweest, of een nieuwe RS...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X