Is er nog iemand van plan om naar de Vip presentatie van de nieuwe Ford Focus te gaan?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FORD Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeOorspronkelijk geplaatst door RoughneckIs er nog iemand van plan om naar de Vip presentatie van de nieuwe Ford Focus te gaan?
Waar en wanneer?
In Hoeselt, The Loft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoughneckOorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeOorspronkelijk geplaatst door RoughneckIs er nog iemand van plan om naar de Vip presentatie van de nieuwe Ford Focus te gaan?
Waar en wanneer?
In Hoeselt, The Loft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeOorspronkelijk geplaatst door RoughneckOorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeOorspronkelijk geplaatst door RoughneckIs er nog iemand van plan om naar de Vip presentatie van de nieuwe Ford Focus te gaan?
Waar en wanneer?
In Hoeselt, The Loft.
:bweurk:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoughneckOorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeOorspronkelijk geplaatst door RoughneckOorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeOorspronkelijk geplaatst door RoughneckIs er nog iemand van plan om naar de Vip presentatie van de nieuwe Ford Focus te gaan?
Waar en wanneer?
In Hoeselt, The Loft.
Voor die ouwe dweil zou ik ook niet gaan, al was de paus er... Gimme a couple of foci
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeOorspronkelijk geplaatst door RoughneckOorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeOorspronkelijk geplaatst door RoughneckOorspronkelijk geplaatst door Ax_DudeOorspronkelijk geplaatst door RoughneckIs er nog iemand van plan om naar de Vip presentatie van de nieuwe Ford Focus te gaan?
Waar en wanneer?
In Hoeselt, The Loft.
Voor die ouwe dweil zou ik ook niet gaan, al was de paus er... Gimme a couple of foci
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoughneckGa eens bij je ford dealer horen he... Waarschijnlijk heeft ie nog wel een uitnodiging liggen... Ik heb helaas geen plaats meer in de auto..
Comment
-
Ik had vorige week een mail gekregen ivm de nieuwe focus en de 1ste 50 die deze mail terugstuurde kregen een uitnodiging voor een exclusief testevenement. Nu heb ik vandaag een mail teruggehad dat ik zondag de 21ste ergens in Dworp mag gaan kennismaken met de nieuwe focus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 0DAVID0Ik had vorige week een mail gekregen ivm de nieuwe focus en de 1ste 50 die deze mail terugstuurde kregen een uitnodiging voor een exclusief testevenement. Nu heb ik vandaag een mail teruggehad dat ik zondag de 21ste ergens in Dworp mag gaan kennismaken met de nieuwe focus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyerOorspronkelijk geplaatst door 0DAVID0Ik had vorige week een mail gekregen ivm de nieuwe focus en de 1ste 50 die deze mail terugstuurde kregen een uitnodiging voor een exclusief testevenement. Nu heb ik vandaag een mail teruggehad dat ik zondag de 21ste ergens in Dworp mag gaan kennismaken met de nieuwe focus
Comment
-
Ik ben juist terug van de avant-premiere van de nieuwe Ford Focus en ik moet kort en krachtig zeggen, het was schitterend.
Meer specifiek was het in Hoeselt te doen, in het WPC (World Pigeon Center) , The Loft (The Loft is het "event"- onderdeel van het WPC), en kan makkelijk 1000 personen herbergen voor een avond.
Het begon al goed op de weg naar ginds, op de autostrade toch al eens last gehad van aquaplaining, maar gelukkig genoeg nog kunnen opvangen... brr, dan gaat het hartje wel tekeer.
Maar éénmaal ginds aangekomen werd je vriendelijk naar de parking begeleid, en van daaruit kon je binnen. Jasje afgeven, door de hostessen (*rrrr*) naar boven begeleid worden waar je eerst ettelijke glazen champagne achterover kon slaan. Omstreeks 8 uur gingen de lichten uit en begon de muziek wat luider te spelen, en toen rolden ze de eerste focus binnen.
En die eerste focus was meteen een ultrasportieve, op 18" velgen steunende focus, een dikke dubbele uitlaat, dikke banden, een heel fel rood kleure, en met de sticker "Emotion Nürburgring" (ofzoiets). Zal wel met de kleur te maken hebben. Bij de ingang stond ik reeds op de camera, en ik was er als eerste bij om in een Focus plaats te nemen (de rest van de bezoekers durfden niet zo goed ) en daar kwamen ze mij dus weer filmen... ( ). Ik heb elk van de 4 focussen die er stonden grondig bestudeerd, en de opmerkingen zijn overwegend positief eigenlijk.
Wat stond er? Er stond een knalrode 3 deurs Focus, een zwarte 3 deurs, een grijze Clipper (voor het koffer moet je de Clipper dus niet nemen aangezien de gewone Focus een koffer heeft dat maar een klein beetje kleiner is, maar een lijn die zoveel aantrekkelijker is dan deze mini-Volvo V40) en er stond een lichtgrijze - als ik me niet vergis - 5 deurs Focus.
Enkele algemene bevindingen:
1. De auto voelt zeer intuïtief aan. Zelfs ik, die natuurlijk nog nooit in de nieuwe Focus zat, kon alles meteen vinden. Je moest zelfs niet naar de deur kijken om meteen de deurklink vast te nemen, uitstekend gepositioneerd. De bediening op het stuur van de radio werkt uitstekend. Je moet een rund zijn wil je dat niet kunnen.
2. Het uitstappen is geen probleem, zowel voor als achteraan. Zelf ben ik toch ongeveer 1m80, en in tegenstelling tot de eerdere kritiek die ik gaf (zeer sterk hellende daklijn) is het zitten achterin absoluut geen probleem. Er is daar geen gebrek aan ruimte en de chauffeur heeft dan zelfs aardig nog wat plaats. Ook het uitstappen achteraan is geen probleem. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je je hoofd stoot, je kan meteen rechtstaand uitstappen. Ook zeer positief mijn insziens.
3. Interieur. Zeer goed afgewerkt, op enkele details na. De middenconsole is aardig interessant. Heeft een beetje de vorm van één kant van een smeedijzer. Het dashboard is zeer zacht, het stuur voelt zeer solide aan. Hetgene wat een beetje tegenzit zijn de ventilatiemonden - een typisch Ford euvel -, en sommige knopjes. De radio ziet er zeer keurig uit, voelt een beetje teveel als een stereo aan die je op je slaapkamer zet. Er staat niet voor niets "Sony" boven zekers?
Maar voor de rest is het interieur zeer aangenaam. Zeker in de Ghia uitvoering, met de houtlike afwerking van middenconsole en versnellingspook, die overigens zeer kort en zeer snel lijkt te schakelen. De pedalen staan we aardig kort bij elkaar, als je wat grote voeten of schoenen aanhebt wordt het al wat moeilijker. Zetels grijpen je aardig goed vast overigens. Wel een rare vaststelling is dat geen van de aanwezige Focussen over een assebak beschikte. Zou dat een optie zijn, in de vorm van een rokerspack?
4. De motor. Alle exemplaren waren de 1.6 TDCI motor van 109 pk. Goed te bemerken aan de toerenteller, en de trommels achteraan. Ik heb toch goed gekeken en ik zag zeker geen remklauwen achteraan. Een beetje raar, dat er nog trommels zitten op de Focus.
5. De lijn. Een knap autootje. Zonder meer knap. De Clipper is makkelijker te verwarren met de V40, zeker zijn kont is vergelijkbaar. De gewone Focussen zien er zeer goed uit echter. Ik heb een 40-tal foto's getrokken, ik zal ze morgen zeker uploaden.
Tot zover de korte bespreking van de Focus
Verder waren er zeer knappe hostessen aanwezig, was de locatie uitstekend ingericht, 2 enorme buffetten van zeker 20 meter lang elk (waar ik ook nog eens op de camera sta, aangezien ik daar ook al als eerste was , je kan me dus wel zien op TVL binnenkort denk ik ) en een zeer mooi optreden van Paul Michiels. En natuurlijk, champagne, wijn, fruitsap, eten, ... in overvloed...
Morgen foto's!
*hips*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck...
En die eerste focus was meteen een ultrasportieve, op 18" velgen steunende focus, een dikke dubbele uitlaat, dikke banden, een heel fel rood kleure, en met de sticker "Emotion Nürburgring" (ofzoiets). Zal wel met de kleur te maken hebben. Bij de ingang stond ik reeds op de camera, en ik was er als eerste bij om in een Focus plaats te nemen (de rest van de bezoekers durfden niet zo goed ) en daar kwamen ze mij dus weer filmen... ( ). Ik heb elk van de 4 focussen die er stonden grondig bestudeerd, en de opmerkingen zijn overwegend positief eigenlijk.
...
Morgen foto's!
*hips*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyerOorspronkelijk geplaatst door Roughneck...
...
Morgen foto's!
*hips*
edit: heb juist gezien dat je zoéén besteld hebt in het zwart en in vijfdeurs.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
Maar voor de rest is het interieur zeer aangenaam. Zeker in de Ghia uitvoering, met de houtlike afwerking van middenconsole en versnellingspook, die overigens zeer kort en zeer snel lijkt te schakelen. De pedalen staan we aardig kort bij elkaar, als je wat grote voeten of schoenen aanhebt wordt het al wat moeilijker. Zetels grijpen je aardig goed vast overigens. Wel een rare vaststelling is dat geen van de aanwezige Focussen over een assebak beschikte. Zou dat een optie zijn, in de vorm van een rokerspack?
Comment
Comment