Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sent from here
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• hé, de Renault Dauphine is ooit ook als Dauphine Alfa Romeo gebouwd, dat wist ik niet.

In de jaren 60 had Alfa wel productie capaciteit maar geen volume model.
      De oplossing was een licentie overeenkomst met Renault.
      Door die licentieoverenkomst kon men de Renault Dauphine in licentie bouwen.
      Daar bleef het echter niet bij. Ook de Renault 4 werd bij Alfa in licentie gebouwd , o.a. te herkennen aan de afwijkende achterlichten.
      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Het is inmiddels een halve eeuw geleden dat Renault de eerste 16 produceerde. De Fransen leggen een extra dikke laag brie op het stokbrood en vieren 50 jaar Renault 16!

Het is 1965 als Renault tijdens de Salon van Genève de 16 presenteert. De vijfdeurs hatchback kan gezien worden als de opvolger van de Frégate, die tussen 1951 en 1960 in productie was.
        De door Gaston Juchet getekende Fransman wist dankzij z'n destijds bijzondere vormgeving 346 tot 1.200 liter aan spul mee te nemen. De achterbank was zowel schuif- als uitneembaar, maar ook op ander gebied stak de R16 slim in elkaar. Zowel de motor als de versnellingsbak waren vervaardigd uit aluminium en in 1968 - toen de luxueuze Tourisme Sportif (TS) z'n intrede deed - beschikte de 16 zelfs over achterruitverwarming, centrale vergrendeling en een dimbare achteruitkijkspiegel. Een jaar later kwamen achteruitrijlampen, elektrische ramen voor, een elektrisch zonnedak en leren bekleding. In 1966 wist de auto Car of the Year te worden.
        Het absolute topmodel werd tussen 1973 en 1980 - het laatste levensjaar van de 16 - aangeboden: de TX. Onder de kap een 93 pk sterke 1,6-liter viercilinder waarmee je tot 175 km/h kon rondzoeven. Centrale vergrendeling behoorde tot de standaarduitrusting.
        Opvallend detail: de wielbasis aan de linkerzijde was - om plek te kunnen bieden aan de stabilisatorstang - 7 centimeter langer dan aan de rechterzijde.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Altijd leuke auto gevonden, was zijn tijd vooruit.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Renault 4CV by Kristof Eerdekens, on Flickr

Comment

• Dendermonde, André Roosenboom, die in het verleden een aantal jaren instond voor het onderhoud van het voetbalterrein van KAVD, had er iets op gevonden om de grasmat te effenen...
                        Hij bouwde een oude wagen om en voorzag die van een 'pletrol'...
                        André toerde met het voertuig enkele malen het terrein rond, terwijl hij kon luisteren naar de autoradio...

Comment

• Schitterend.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Bij ons op het voetbalveld hadden ze ook zoiets ,een 30 tal jaar geleden.
                            Een Ford Capri met trekhaak met daarachter die "pletrol".
                            Hebben zo ooit eens de goal omvergereden door het natte gras.
                            2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                            2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                            2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• cool

als 't een photoshop is, dan zou iemand het toch moeten proberen ..

Comment

• 92 mooie stad

Comment

• 'k dacht het al :

Comment

• 1898 Renault Voiturette

1899-1903 Renault Type A

1899-1903 Renault Type B

3 van de 19e eeuw...

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten

Moet dat ni in het wrakken topic ;-)

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                          cool

als 't een photoshop is, dan zou iemand het toch moeten proberen ..

Ik vind hem gaaf.
                                          Als je er dan ook nog een wat snellere motor in hangt, dan heb je iets aparts wat ook nog een beetje goed vooruit gaat.

Comment

Working...
                                          X