Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RENAULT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ze hebben hun ogen verder open gedaan en jawel...alternator is kapot.

Dus:
    - Ruilalternator (+ nieuwe riem)
    - 4 gloeibougies
    - Nazicht voor controle
    - Nieuwe batterij (ook kapot gegaan, nét buiten garantie)

= 1000€

Het nieuwe jaar is duur begonnen!!

Comment

• vraagje; Heeft een clio rs fase 2 hier in belgie nu 163 of 172pk?

Elke advertentie die ik bekijk spreekt van 163 op papier maar voor de rest van niks, wat is er hier aan de hand, please zeg mij niet dat we hier in belgie met een zwak afkooksel zitten van een buitenlandse RS, omwille van vadertje staat

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Espace van G-fiddy's mom:

0-100: 13,5 ofzo
        100-0: 3,3

hé....

dat ding heeft best wel ankers. Over de positieve acceleratie zwijg ik....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vincentdci Bekijk Berichten
          vraagje; Heeft een clio rs fase 2 hier in belgie nu 163 of 172pk?

Elke advertentie die ik bekijk spreekt van 163 op papier maar voor de rest van niks, wat is er hier aan de hand, please zeg mij niet dat we hier in belgie met een zwak afkooksel zitten van een buitenlandse RS, omwille van vadertje staat

greetz

Er is idd een fiscaalvriendelijke versie van 163pk. De meesten worden dan ook zo te koop aangeboden. Maar eigenlijk is de clio enkel in 172pk en 182 pk geproduceerd.
          Mijn 306 Gti had ook 120kw/163pk op papier. Maar na een bezoek op de testbank bleek hij toch 167pk te hebben zoals aangegeven.

De clio RS heb ik nog niet op de bank gezet, maar ik hoop dat ik er minstens 172 heb, anders betaal ik teveel taksen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
            Er is idd een fiscaalvriendelijke versie van 163pk. De meesten worden dan ook zo te koop aangeboden. Maar eigenlijk is de clio enkel in 172pk en 182 pk geproduceerd.
            Mijn 306 Gti had ook 120kw/163pk op papier. Maar na een bezoek op de testbank bleek hij toch 167pk te hebben zoals aangegeven.

De clio RS heb ik nog niet op de bank gezet, maar ik hoop dat ik er minstens 172 heb, anders betaal ik teveel taksen

Dus in werkelijkheid zouden alle clio sports hier dus 172 of 182pk moeten hebben, ongeacht van hoeveel Kw er staat op de inschrijving? Alle dat hoop ik toch.

Wat ik hier ook uit versta is dat er rs'en zijn die dan wel als 172pk ingeschreven staan...
            Maar die zijn moeilijk te vinden zeker, allez ja ik heb nu al praktisch elke online automarkt bekeken, en tot zover vind ik welgeteld 1! Mk2 Ph2 rs

grtz

Comment

Dus in werkelijkheid zouden alle clio sports hier dus 172 of 182pk moeten hebben, ongeacht van hoeveel Kw er staat op de inschrijving? Alle dat hoop ik toch.

Wat ik hier ook uit versta is dat er rs'en zijn die dan wel als 172pk ingeschreven staan...
              Maar die zijn moeilijk te vinden zeker, allez ja ik heb nu al praktisch elke online automarkt bekeken, en tot zover vind ik welgeteld 1! Mk2 Ph2 rs

grtz

Jep. Enkel omdat het bij ons voordeliger is tot aan 120kw zijn de meeste zo ingeschreven.
              Degene die weldegelijk 172pk op papier hebben zullen denk ik het meeste imports zijn.
              De mk3 182pk versies zijn zowieso 182pk, maar die zijn hier tweedehands bijna niet te vinden...

Ben je van plan om een RS te kopen dan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
                Jep. Enkel omdat het bij ons voordeliger is tot aan 120kw zijn de meeste zo ingeschreven.
                Degene die weldegelijk 172pk op papier hebben zullen denk ik het meeste imports zijn.
                De mk3 182pk versies zijn zowieso 182pk, maar die zijn hier tweedehands bijna niet te vinden...

Ben je van plan om een RS te kopen dan ?

Dus die dat dan 163pk hebben is enkel op papier, en moest het toch niet enkel op papier zijn dan zal dat maar gwn de software zijn zeker.

Yep ik ben van plan een rs te kopen, liefs een 182cup, maja die zijn hier praktisch niet te vinden dusja, daar heb ik mijn zinnen al af gezet, zal al blij zijn met nen 172 cup of full fat.

Mijn vader had vroeger toen ik nog een kleine pagadder was een 5 turbo'ken, en volgens mij is het dankzij die auto dat ik zo'n autoliefhebber geworden ben, dus moet ik nu ook zo een klein raketteken hebben, een renault natuurlijk (vive le sport hé)

Wat voor een is de jouwe Skillz? Tips en advies voor een te kopen?
                Bevindingen?

Grtz
                Last edited by ; 07/01/2008, 21:58.

Comment

Wat voor een is de jouwe Skillz? Tips en advies voor een te kopen?
                  Bevindingen?

Grtz
                  De mijne is een 172 ff van 2003

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=23021

Ik ben er heel tevreden van. Snel, klein, toch comfortabel en vrij onopvallend.
                  En het verbruik valt eigenlijk ook heel goed mee voor een 2.0

De phase 2 en 3 vind ik persoonlijk mooier dan een phase 1.
                  En ze zijn standaard ook wat beter uitgerust: Xenon, ESP/ASR, ruitenwissers met regensensor, enz...

Maar als je dat allemaal niet nodig hebt is een cup/Ragnotti ook een zeer goede keuze.

Ik ben lang op zoek geweest naar een phase 3. Omdat die achterkant toch veel knapper is met die 2 uitlaten. En voor de 10 pk meer...
                  Maar ze zijn hier amper te vinden.

Comment

• Comment

• Twingo RS!!

De Renault Sport-familie is uitgebreid met een 133 pk sterke Twingo. Daarmee is de Twingo RS geboren.

De Franse constructeur stelde zijn snelste Twingo voor bij de onthullig van zijn nieuwe F1-bolide, de R28. De Twingo RS is uiterlijk te herkennen aan zijn verbrede vleugels voor- en achteraan, zijn dikke zijdorpels en zijn dakspoiler. Onder de motorkap ligt geen opgevoerde versie van de 1.2-turbo uit de Twingo GT zoals sommigen verwachtten, maar een atmosferische 1.6 met 133 pk.

De kleinste Renault RS wordt voorgesteld op het salon van Genève, waar ook meer technische details zullen worden bekend gemaakt.

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• 2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Ofwel is de Twingo RS vrij hoog, ofwel is Alonso een klein dropke.

Comment

• Twingo ziet er dik uit.

Iemand toevallig een idee of een Safrane Baccara Biturbo een beetje betrouwbaar is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Twingo ziet er dik uit.

Iemand toevallig een idee of een Safrane Baccara Biturbo een beetje betrouwbaar is?
                              Die zijn best wel betrouwbaar zijn maar verschrikkelijk duur in onderhoud.

Comment

• Zalige R12
                                Is diegene die op het eind voorkwam in die recente vlaamse film met decleir.
                                Stond te koop voor 1250euro.

Comment

• Renault werkt aan eigen DSG

De automatische versnellingsbak met dubbele koppeling is aan een sterke opmars bezig. Na Volkswagen, Ford en BMW investeert nu ook Renault in deze techniek. Ook de rol van de continu variabele transmissie neemt toe. DSG-versnellingsbakken, die gebruik maken van twee koppelingsplaten die onafhankelijk van elkaar werken, bieden een aantal grote voordelen. Een sneller schakelgedrag en lager verbruik zijn de voornaamste. Om zijn modellen nog CO2-vriendelijker te maken, ontwikkelt Renault een eigen DSG-bak én gaat het meer continu variabele transmissies (CVT) gebruiken. Beide types verbruiken aanzienlijk minder dan een conventionele automaat.

De komst van Renaults DSG werd aan Automotive News Europe bevestigd door Patrick Pelata, hoofd productplanning. Wanneer de versnellingsbakken klaar zijn, kon hij nog niet zeggen. "Ze zijn op komst en we zullen niet te laat komen", luidt het.

De DSG-technologie is afkomstig van toeleveraar BorgWarner en werd in 2003 geïntroduceerd door Volkswagen. VAG bouwde er intussen exact één miljoen. Tot het lijstje DSG-adepten behoren nu al Volkswagen, Ford, Volvo, BMW en Mitsubishi en binnenkort onder andere Fiat, Renault en Porsche.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Twingo ziet er dik uit.

Versnellingsbak is dikke rommel

Zit ook in Esprits
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                                      De Renault Sport-familie is uitgebreid met een 133 pk sterke Twingo. Daarmee is de Twingo RS geboren.

De Franse constructeur stelde zijn snelste Twingo voor bij de onthullig van zijn nieuwe F1-bolide, de R28. De Twingo RS is uiterlijk te herkennen aan zijn verbrede vleugels voor- en achteraan, zijn dikke zijdorpels en zijn dakspoiler. Onder de motorkap ligt geen opgevoerde versie van de 1.2-turbo uit de Twingo GT zoals sommigen verwachtten, maar een atmosferische 1.6 met 133 pk.

De kleinste Renault RS wordt voorgesteld op het salon van Genève, waar ook meer technische details zullen worden bekend gemaakt.

Zijn er al prijzen bekend?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TimJ Bekijk Berichten
                                        Zijn er al prijzen bekend?

nog geen prijzen bekend
                                        zal waarschijnlijk rond de 16 a 17 k draaien denk ik
                                        wordt in september bij de dealer verwacht
                                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd

Comment

• wat een ramp toch die nieuwe Twingo!

Comment

Working...
                                          X