Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Beste Renault-lovers, ik heb een vraagje voor jullie!
Volgend jaar, rond januari-februari als mijn ma haar auto weer nodig heeft om te gaan werken, moet ik dus uitkijken naar mijn eerste vervoermiddel op 4 wielen. Ik weet niet goed wat ik moet kiezen eerlijk gezegd... Het budget ligt vast op 12.000euro (deels zelf te betalen natuurlijk).
Waarschijnlijk zal het een Renault worden, aangezien mijn ma nu ook met Renault rijdt (de service is goed, niet al te zotte kosten voor onderhoud, enzovoort...) en het moet een lichte diesel zijn (max 8 fiscale pk, dus de 1.5dCi).
Dus:
ofwel: de nieuwe Clio 1.5 dCi 70pk of 80pk (nieuwe wagen)
Neem je de Clio, dan rij je met een spiksplinternieuwe wagen rond, dan wel in een lagere klasse, en het aantal opties blijft miniem. (Ik ken de prijzen van de nieuwe Clio nog niet, dus...don't shoot me!)
Nieuw: Citroën C2, Skoda Fabia, VW Polo (te duur wss), Seat Ibiza, en al de rest in die klasse
Tweedehands:
Peugeot 307: Deze valt in dezelfde prijsklasse (nog iets goedkoper zelfs), met de welbekende 1.4 HDI. Ik geloof dat deze versie een upgrade heeft gehad, van 69 naar 75pk.
De megane is een leuke auto met veel opties voor weinig centen. met wel wat leuke gadgets, handsfree kaart enzo...
persoonlijk vind ik de clio beter (huidig model) rijden, maar dat is smaak (zal wss nog niet gewoon zijn met het elec bekrachtigd stuur.) Het is juist nog ff afwachten wat de nieuwe clio zal zeggen, heb iets opgevangen van een 11.000eur voor het instapmodel.
Alles hangt er van af wat je hebben wil, een laguna vind je ook voor die prijs met heel wat opties.
... maar ik moet toegeven dat ik mijn mening wat veranderd heb: het was (hij is uit productie) een zalig karretje, maar kopen zou ik het nooit, omdat er betere alternatieven zijn in dat genre, die mij meer zouden liggen. Daarenboven vind ik de opvolger, de Clio RS qua uiterlijk al geslaagd, en ik vertrouw erop dat Renault er ook een sterk staaltje engeneering van maakt.
ja, de clio blijft een speciaal karreke, maar ziet er veel gevaarlijker uit dan hij echt is, het is ook een wagen waar je niks mee bent, de megane is al iets intresanter als dagelijkse auto, hangt wat af wat de bedoeling is.
heb het hierboven al ergens vermeld ,een v6clio koop je voor de looks de megane is zeker snel (mijn gedacht sneller), maar blijft een gewone auto van uitstraling.
ja, de clio blijft een speciaal karreke, maar ziet er veel gevaarlijker uit dan hij echt is, het is ook een wagen waar je niks mee bent, de megane is al iets intresanter als dagelijkse auto, hangt wat af wat de bedoeling is.
heb het hierboven al ergens vermeld ,een v6clio koop je voor de looks de megane is zeker snel (mijn gedacht sneller), maar blijft een gewone auto van uitstraling.
ja, de clio blijft een speciaal karreke, maar ziet er veel gevaarlijker uit dan hij echt is, het is ook een wagen waar je niks mee bent, de megane is al iets intresanter als dagelijkse auto, hangt wat af wat de bedoeling is.
heb het hierboven al ergens vermeld ,een v6clio koop je voor de looks de megane is zeker snel (mijn gedacht sneller), maar blijft een gewone auto van uitstraling.
Ik weet niet da het jullie is opgevallen ma die wagens hebben veel pk maar die zuipen ni dat is wel intressant
Comment